abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201178708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:58 schreef speknek het volgende:

[..]
Leuk dat ie zich op groeipercentages richt, en het daadwerkelijke aantal gevallen een beetje donker op de achtergrond plaatst.
Het daadwerkelijke aantal gevallen zegt helemaal niets. Kans is groot dat in NL nu veel basisschoolkinderen covid krijgen. Dus dat worden veel gevallen, ze mogen even niet naar school, maar verder legt het geen enkele druk op de zorg. We moeten eens op houden met naar de dagelijkse aantallen te kijken.
pi_201178714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is toch hilarisch dat die sukkel paardenontwormer slikt, waarom is dat geen goede headline.
Maar heeft hij daadwerkelijk een paarden ontwormingsmiddel geslikt?
Ivermectine wordt ook voorgeschreven aan mensen met parasieten.
Als hij pillen voor zijn paard heeft ingenomen, dan klopt de titel, heeft hij dat spul bij de apotheek vandaan, dan niet...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 10:05:59 #228
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201178719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:00 schreef speknek het volgende:

[..]
Dus je vindt nieuwe informatie in een nieuwstitel vervelend, okay.
Ik vond het nogal sturend/suggestief zo'n titel. Maar goed, jullie allemaal niet. Ok, prima. Klaar wat mij betreft ^O^
pi_201178729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:03 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Het daadwerkelijke aantal gevallen zegt helemaal niets. Kans is groot dat in NL nu veel basisschoolkinderen covid krijgen. Dus dat worden veel gevallen, ze mogen even niet naar school, maar verder legt het geen enkele druk op de zorg. We moeten eens op houden met naar de dagelijkse aantallen te kijken.
Heb je überhaupt wel op die link geklikt? Het gaat om meer dan alleen gemelde besmettingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201178738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Eens. Om eerlijk te zijn verbaasd het me ook behoorlijk dat hij dit allemaal meteen als een gek geslikt heeft.

Hij heeft in zijn podcasts werkelijk al tig keer geroepen dat als je "in great shape" bent en regelmatig sport, gezond leeft, veel goed voedsel neemt etc je covid gewoon kan kicken zonder problems en er je verder totaal niet druk over hoeft te maken.
Ik hoop ergens dat iemand hem hier op ''callt'' en hij daar publiekelijk (liefst in zijn podcast) op in gaat / verklaring over geeft.

Maar zal vast niet gebeuren vrees ik.
Ja, dat is best hypocriet.
Eerst covid zien als een onschuldig griepje als je gezond en fit bent, en vervolgens de medicijnkast leeg trekken als je zelf besmet bent..

Maar of fans daar doorheen prikken?
pi_201178747
quote:
Artikel speciaal voor alle sceptici, bangerikken en hugo's onder ons.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 2 september 2021 @ 10:08:47 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_201178749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar heeft hij daadwerkelijk een paarden ontwormingsmiddel geslikt?
Ivermectine wordt ook voorgeschreven aan mensen met parasieten.
Als hij pillen voor zijn paard heeft ingenomen, dan klopt de titel, heeft hij dat spul bij de apotheek vandaan, dan niet...
Nee waarschijnlijk heeft hij inderdaad grof betaald voor het echte middel (en niet te vergeten een daadwerkelijk medicijn in de vorm van monoclonal antibodies), alleen door het te blijven pushen, gaat nu het paardenontwormingsmiddel helemaal overal uitverkocht zijn.

twitter

Je komt ook alleen in aanmerking voor de monoclonal antibodies als je een groot risico hebt op zware covid. Laten we wel wezen, na zoveel steroiden is hij duidelijk een risicogeval.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201178754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je überhaupt wel op die link geklikt? Het gaat om meer dan alleen gemelde besmettingen.
Heb je überhaubt wel gelezen op wie ik reageer? Ik heb het niet over Martijn Broekman...
pi_201178756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 00:31 schreef Za het volgende:
Israel:

16.629 besmettingen vandaag.
Vraag me af of die cijfers kloppen (weet niet waar jij kijkt): Ik kijk nu bij Worldometers, en daar staat ongeveer 16K op 1 sept, maar 31 augustus staat op 1K. Dat lijkt me niet te kloppen.
Uit het nieuws:
quote:
The number of new cases also declined slightly, from a record 10,947 on Monday to 10,313 on Tuesday.
https://www.haaretz.com/i(...)ar-begins-1.10172012
Dus ik denk dat die cijfers niet helemaal goed zijn.
pi_201178758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prima artikel inderdaad.
pi_201178759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jeetje, je lijkt je drukker te maken dan ik hierover. Maar goe.... :D
Ik gebruik geen vier :') om te duiden hoe belachelijk je rant was maar het komt er aardig bij in de buurt, ja.

quote:
Nou, komt ie, adem in, adem uit. Ik vond het vrij typerend dat er letterlijk het woord "Paardenontwormingsmiddel" geslikt stond.
In de meeste media berichtte men namelijk gewoon altijd het woord Ivermectine. Die term ken ik persoonlijk, omdat het al heel vaak in media berichten voorbij is gekomen als mogelijk middel tegen covid (en ook idd al vaak zat vermeld dat het niet wordt aanbevolen)

Ik persoonlijk - en daar mag je van vinden wat je wil - wist in 1e instantie niet dat het een paardenontwormingsmiddel was.
Nee. Want zo veel research naar het middel heb ik nooit gedaan, so sue me.
Dus er staat daadwerkelijk nog iets nieuws ook in de kop. Ik kende heel die vent niet.

quote:
Als je dan als titel leest "hij slikt Paardenontwormingsmiddel tegen covid!" denk je in 1e instantie huh WTF?!?
Een prima kop dus.

quote:
Daarna las ik dat het om ivermectine ging. Waarom dan niet gewoon die term gebruiken in de main title? 8)7
Omdat dat dus totaal niet algemeen bekend is.

Er worden behoorlijk wat journalisten bedreigd in dit land. Ook die ik persoonlijk ken. Die bedreigingen komen niet van mensen die dat vandaag ff bedenken te gaan doen. Die zijn continu naar bevestiging aan het zoeken van wat zij vinden. Dat de MSM fakenews brengt, een agenda hebben, sensatiekoppen maken, etc. Ik zeg niet dat jouw post direct iemand aanzet tot bedreigingen, wel dat dit soort uitingen bijdragen aan de steeds harder wordende toon richting de media. En dat is vrij gevaarlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 10:11:45 #237
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201178780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat is best hypocriet.
Eerst covid zien als een onschuldig griepje als je gezond en fit bent, en vervolgens de medicijnkast leeg trekken als je zelf besmet bent..

Maar of fans daar doorheen prikken?
Ik wil mezelf geen 'fan' van hem noemen. Ik luister wel met enige regelmaat zijn podcasts omdat ik ze makkelijk vind wegluisteren en humoristisch zijn en ook best regelmatig met interessante gasten met interessante standpunten komen.
Ik ben het soms met die standpunten eens en soms niet. Ik zie het dus puur als entertainment.

Maar ik vind inderdaad ook dat, omdat hij werkelijk zó vaak dit standpunt rondom covid heeft ingenomen, men hem hier echt wel op mag callen, liefst in zijn podcast.
Maar ja, hij kiest zelf zijn gasten uit dus de kans dat dat zal gebeuren acht ik klein.
  donderdag 2 september 2021 @ 10:12:13 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201178790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het blind staren op het absoluut aantal cases is juist de denkfout die we hier structureel maken.
Tja, dat is vaak hoe het uitkomt. Als de absolute waardes laag zijn is het argument dat er exponentiële groei is, en als ze hoog zijn dan maakt het niet uit of het daalt of gelijk blijft, dan zijn ze gewoon #tehoog

ik vindt dat je bij een daling ook mag gaan roepen dat er exponentiële daling is :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201178803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het vervelende van de cijfers in Engeland is dat ze eerst een piek hebben gehad door het EK. Daardoor lijkt het misschien goed te gaan, maar het kan ook domweg minder slecht gaan dan tijdens het EK. Ondertussen stijgen de ziekenhuisopnames nog steeds. Gelukkig wel minder hard, maar dat hoeft op zichzelf nog niet zoveel te betekenen. Vorig jaar hadden we hier ook in augustus dat het vrij goed ging en het toen opeens hard ging.

En tegelijkertijd klopt het dat deze piek nog maar ~15% is van de hoge piek begin dit jaar. En de groei gaat vooralsnog vrij traag. Dus dat zijn gunstige voortekenen.

De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201178812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:09 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Heb je überhaubt wel gelezen op wie ik reageer? Ik heb het niet over Martijn Broekman...
Dus je citeert een reactie die over Martijn Broekman gaat, maar je hebt het niet over Martijn Broekman. Ok.
pi_201178826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het blind staren op het absoluut aantal cases is juist de denkfout die we hier structureel maken.
De enige structurele denkfout die hier gemaakt wordt is dat het aantal gevallen niets meer uitmaakt.
pi_201178830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dus je citeert een reactie die over Martijn Broekman gaat, maar je hebt het niet over Martijn Broekman. Ok.
Ik reageer toch op een reactie daarop? Dus met andere woorden, ik ben het met de tweet van Martijn Broekman eens. De tering.
pi_201178835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De enige structurele denkfout die hier gemaakt wordt is dat het aantal gevallen niets meer uitmaakt.
Dat is dus precies waarom we vaccineren. Zodat het aantal gevallen niet meer belangrijk is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201178842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Tja, dat is vaak hoe het uitkomt. Als de absolute waardes laag zijn is het argument dat er exponentiële groei is, en als ze hoog zijn dan maakt het niet uit of het daalt of gelijk blijft, dan zijn ze gewoon #tehoog

ik vindt dat je bij een daling ook mag gaan roepen dat er exponentiële daling is :+
Dat klopt ook.
Vorig jaar zag je bijvoorbeeld heel duidelijk een exponentiële daling.
pi_201178847
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat klopt ook.
Vorig jaar zag je bijvoorbeeld heel duidelijk een exponentiële daling.
Die zagen we in juni ook. En dat werd toen ook door iedereen benoemd. Selectief geheugen.
pi_201178852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is dus precies waarom we vaccineren. Zodat het aantal gevallen niet meer belangrijk is.
En zie hier andermaal de denkfout.
pi_201178870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het aantal gevallen maakt weldegelijk uit. Het aantal gevallen gemeld op een bepaalde dag heeft zonder additionele context minder waarde. Het aantal gevallen in een 7-daags gemiddelde heeft dan weer meer waarde, etc.
  donderdag 2 september 2021 @ 10:20:03 #248
12221 Tijn