Nee, ik kijk naar het programma waar het kopen van een vervallen rijtjeshuis van vier ton normaal is. Waar ze doen of ze voor ¤60000 verbouwen en inrichten, terwijl dat het dubbele is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:59 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Volgens mij kijk jij naar een heel ander programma?
Bob werkt niet voor de gewone particulier. Die zit in de hoge markt in Amsterdam, stond laatst een gaaf artikel over hem in ik geloof de Libelle.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hoeveel zou ‘t kosten als je Bob inhuurt?
Linda?quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bob werkt niet voor de gewone particulier. Die zit in de hoge markt in Amsterdam, stond laatst een gaaf artikel over hem in ik geloof de Libelle.
Hij woont zelf in een Pippi Langkous huis.
Het tegenovergestelde van wat die in het programma doet.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef Postbus100 het volgende:
Ik hou van zijn filosofie: 'mag er nog wat te wensen overblijven?', en: 'Doe mij alles maar op fietsafstand, dan ben ik om half tien al langs drie verschillende locaties geweest.'.
Heerlijk nuchter.
Ik vind het relevant, omdat ik merk dat veel stellen met beginnende kinderen zich richten tot een heel specifiek gebied, en daarom zich onnodig moeilijk maken in deze huizenmarkt. Ik zie dat in mijn vriendenkring, ik zie het in dit programa. En vaak zijn vrouwen specifieker met dit soort wensen dan mannen. Vaak zijn die eisen ingegeven om naast het hebben van kinderen een leuk leven te leiden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:54 schreef SQ het volgende:
Kan deze moraaldiscussie ergens anders? Thanks.
Ik omschrijf het misschien verkeerd maar dit dus. En dit programma houdt dat beeld in stand.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind het relevant, omdat ik merk dat veel stellen met beginnende kinderen zich richten tot een heel specifiek gebied, en daarom zich onnodig moeilijk maken in deze huizenmarkt. Ik zie dat in mijn vriendenkring, ik zie het in dit programa. En vaak zijn vrouwen specifieker met dit soort wensen dan mannen. Vaak zijn die eisen ingegeven om naast het hebben van kinderen een leuk leven te leiden.
Concreet betekent dat: dichtbij 1 van de schoonouders voor oppasmogelijkheden, maar liefst wel nog vriendenkring behouden, ook nog op fietsafstand van de stad, en natuurlijk moet het huis dan wel geschikt zijn voor kinderen.
Dat klopt. Maar ik vind het ook wel mooi dat ze inzichtelijk maken hoe onmogelijk de woningmarkt is geworden. Dat zelfs een makelaar als Alex 150 huizen aan zijn neus voorbij ziet gaan, of 1 jaar bezig is om iets te vinden. En ook van die aflevering van Bilthoven: dat ze echt het stel aan de hand nemen, zo van: je kan niet alles krijgen. Als je concessie doet op punt xxx, dan is dit wat je krijgt. (en dat dan bij verschillende concessies, zoals woonstijl, locatie en ruimte). Het stel werd geholpen om hun keuze te maken. Wat dat betreft vind ik de begeleiding wel goed.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:25 schreef SQ het volgende:
En dan krijgen deze mensen ook nog eens de helft gesponsord. Ik begrijp de populariteit van dit programma wel. Dit kan niemand zelf voor elkaar boksen met hetzelfde budget. Je krijgt de werklui al niet eens.
Ja, de markt is heel verrot momenteel. En verbouwen is op dit moment ook heel duur met flinke wachttijden waardoor projecten maanden duren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:23 schreef SQ het volgende:
Het lijkt me vooral echt heel rot om in deze markt iets te moeten kopen. En dan heb je dus al 2 inkomens, startkapitaal, een gezin en dergelijke, en dan moet je nog zo veel concessies doen als je er überhaupt al tussen komt.
En natuurlijk, dat is hoe het is, daar verandert niemand wat aan, maar ik vind toch wel dat er erg snel geoordeeld wordt over hoe verwend mensen wel niet zijn.
Als je je vrienden, die toevallig een paar jaar geleden instapten en dus nog voor een veel betere prijs konden kopen, in een mooie ruime woning ziet wonen, dan wil je dat ook. Dat snap ik best.
Dat verklaart alles. De snelle verbouwing ipv 2 jaar wachten op een stucadoor en dan weer 2 jaar wachten op een tegelzetter en de extreem en extreem lage verbouwingskosten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:25 schreef SQ het volgende:
En dan krijgen deze mensen ook nog eens de helft gesponsord. Ik begrijp de populariteit van dit programma wel. Dit kan niemand zelf voor elkaar boksen met hetzelfde budget. Je krijgt de werklui al niet eens.
Niet maanden maar jaren. Ik zoek al 9 maanden naar een tegelzetter en al 6 maanden naar een timmermanquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, de markt is heel verrot momenteel. En verbouwen is op dit moment ook heel duur met flinke wachttijden waardoor projecten maanden duren.
Maar ze doen het, kopen ff een huis van 7 ton wat vijf jaar geleden net 4 ton zou kosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die aflevering is overigens geheel ongeloofwaardig wat het budget betreft. Maar moet zeggen: het was een echt leuk stel! Zeker vergeleken met die 2 die we net hebben gehad dit seizoen.
Overigens vind ik die huizen niet zo lelijk hoor. Ja het VT-wonen gehalte is hoog, maar ze volgen ook gewoon de moodboards van die mensen.
Maar ligt het aan mij of is het reclame-gehalte dit keer veel hoger? Bob staat in zijn eindevaluatie met Roos ook het formaat van alle tegels op te sommenEn de badkamerspiegel is dit seizoen gratis denk ik. Zie steeds dezelfde inclusief Bob die even showt hoe hij aan moet.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb de aflevering van volgende week gezien en zal niet spoileren, maar Leandra krijgt weer een mooie trap
Ik heb het ook gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die aflevering is overigens geheel ongeloofwaardig wat het budget betreft. Maar moet zeggen: het was een echt leuk stel! Zeker vergeleken met die 2 die we net hebben gehad dit seizoen.
Overigens vind ik die huizen niet zo lelijk hoor. Ja het VT-wonen gehalte is hoog, maar ze volgen ook gewoon de moodboards van die mensen.
Maar ligt het aan mij of is het reclame-gehalte dit keer veel hoger? Bob staat in zijn eindevaluatie met Roos ook het formaat van alle tegels op te sommenEn de badkamerspiegel is dit seizoen gratis denk ik. Zie steeds dezelfde inclusief Bob die even showt hoe hij aan moet.
Het is een te rudicuul bedrag. Daarmee maken ze zichzelf compleet ongeloofwaardig.
Alles moet gratis zijn met dat budget daarom zie je overal logos en namen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Vooral dat laatste inderdaad, gegarandeerd en strak geregelde verbouwing waar je geen omkijken naar hebt. Maar toch denk dat die landelijke exposure ook tegen je kan werken. Als ik zo'n stel als gisteren jankend door een huis zie lopen omdat ze het allemaal zo lelijk vinden en je dan bedenken dat dat jouw huis had kunnen zijn waar je met veel plezier gewoond hebt. Ik weet dan alweer precies waarom ik mijn huis niet aan het programma zou willen verkopen. Ik blijf van mening dat daar enige vertekening in 'al die huizen die aan hun neus voorbij gingen' inzit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:25 schreef SQ het volgende:
Dat is uiteraard zo. Maar bij die laatste aflevering had ik ook het gevoel dat de deelnemers iets moesten goedpraten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien
Het is een te rudicuul bedrag. Daarmee maken ze zichzelf compleet ongeloofwaardig.
Alles moet gratis zijn met dat budget daarom zie je overal logos en namen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:11 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Dat is uiteraard zo. Maar bij die laatste aflevering had ik ook het gevoel dat de deelnemers iets moesten goedpraten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Al heb je nog zoveel geld, de werklui krijg je niet. Ik bied geregeld 2x hun uurloon maar niemand kan dan alsnog.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vooral dat laatste inderdaad, gegarandeerd en strak geregelde verbouwing waar je geen omkijken naar hebt. Maar toch denk dat die landelijke exposure ook tegen je kan werken. Als ik zo'n stel als gisteren jankend door een huis zie lopen omdat ze het allemaal zo lelijk vinden en je dan bedenken dat dat jouw huis had kunnen zijn waar je met veel plezier gewoond hebt. Ik weet dan alweer precies waarom ik mijn huis niet aan het programma zou willen verkopen. Ik blijf van mening dat daar enige vertekening in 'al die huizen die aan hun neus voorbij gingen' inzit.
Klopt, onze tegelzetter had constant ruzie thuis omdat die teveel klussen aannam. Zit tot september volgend jaar vol.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet maanden maar jaren. Ik zoek al 9 maanden naar een tegelzetter en al 6 maanden naar een timmerman
Ik heb tientallen zo niet honderden zzpers en bedrijven gebeld. Velen nemen geen nieuwe klussen aan of je bent in 2023 aan de beurt zonder grapje.
En dat terwijl hun uurlonen niet eens zo hoog liggen. Veelal kosten ze maar rond de 50 euro per uur excl btw.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, onze tegelzetter had constant ruzie thuis omdat die teveel klussen aannam. Zit tot september volgend jaar vol.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb de aflevering van volgende week gezien en zal niet spoileren, maar Leandra krijgt weer een mooie trap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die aflevering is overigens geheel ongeloofwaardig wat het budget betreft. Maar moet zeggen: het was een echt leuk stel! Zeker vergeleken met die 2 die we net hebben gehad dit seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was gisteren weer een leuke uitzending
😮 ja, die zijn hun huidige klanten trouw. Kun je het niet zelf gaan doen? Leren?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Al heb je nog zoveel geld, de werklui krijg je niet. Ik bied geregeld 2x hun uurloon maar niemand kan dan alsnog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |