abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201141813
Uitgerekende data:

31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 02-09-2021 11:38:07 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201141824
Bovenaan de lijst. 😎 Zie me baren.
pi_201141829
Oh en zijn er nog wijzigingen?
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:57:49 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141860
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:49 schreef douche-eendje het volgende: [..] Ow jawel joh, ontzettend leuk. 22 juni 2019 uitgerekend van Bas, 10 juni bevallen. Weet je hoeveel mensen dan schrikken :D _O- 'Want de eerste komt toch altijd later dan de UD'.
:D
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:51 schreef Rebubbled het volgende: [..] Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp. :') Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
Ja, kan altijd alsnog vaag doen inderdaad :+ Vooral die 'wordt nu wel tijd', wtf :') Alsof we er invloed op hebben _O-
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_201141865
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:53 schreef douche-eendje het volgende: [..] Sowieso is blijkbaar de eerste VEEL interessanter dan de 2e :')
Dat ook :D
Laatst aan de telefoon met een familielid. Zelf expres niet over de zwangerschap begonnen. Echt na een kwartier ofzo: “OH! Hoe gáát het eigenlijk?!” *O*
pi_201141892
Ik kreeg nu trouwens wel berichtjes of ik niet op data V, W, X, Y en Z wil bevallen (wegens verjaardag overkill in de familie in januari) oh ja en eventueel oudjaarsdag is “sneu en niet handig”. Joejoe ^O^
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:02:45 #7
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141930
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:00 schreef eponine het volgende:
Ik kreeg nu trouwens wel berichtjes of ik niet op data V, W, X, Y en Z wil bevallen (wegens verjaardag overkill in de familie in januari) oh ja en eventueel oudjaarsdag is “sneu en niet handig”. Joejoe ^O^
_O-

Hier juist oom van vriend die zei: 'doe maar 29 oktober, dan zijn we tegelijk jarig'. Aye sir :+
|| justdiggit.org ||
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:03:43 #8
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_201141940
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:55 schreef Rebubbled het volgende:
Ik wil wel in de OP
Voor nu maar op 18 maart, over 2 dagen de termijnecho *O*
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:12:27 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_201142034
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:03 schreef beppievanomdehoek het volgende:

[..]
Ik wil wel in de OP
Voor nu maar op 18 maart, over 2 dagen de termijnecho *O*
Ga je dan ook uit de kast? O-)
disclaimer
pi_201142043
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
:D
[..]
Ja, kan altijd alsnog vaag doen inderdaad :+ Vooral die 'wordt nu wel tijd', wtf :') Alsof we er invloed op hebben _O-
Ow sorry, ben ik je nou echt vergeten te bellen/appen? :o :P

Ik denk dat ik die erin gooi bij teveel vragen ^O^

Maar ik krijg ook regelmatig de vraag of ik weet wat het gaat worden. Een baby, maar een konijn is nog niet uitgesloten. En op de vraag of ik zeker weet of het er maar 1 is, is mijn antwoord standaard ook nee :P
pi_201142075
Gelukkig eigenlijk nooit van die adviezen of berichten gehad. Ook niet bij de eerste. Maar ik ben sowieso afschrikkend voor mensen of zo, want ook op straat oid word ik eigenlijk nooit aangesproken over dingen. En ook nooit iets negatiefs over voeden in het openbaar.

-edit- Oja, bij de tweeling kreeg ik ineens wel vaak de opmerking dat m’n buik zo groot was en of het er meer dan één was… /edit

Nu weet eigenlijk niemand dat ik zwanger ben, alleen wat mensen die ik IRL zie en waaraan mijn dochter graag wilde vertellen dat ze een zusje krijgt. We hebben het pas drie weken geleden aan m’n schoonouders vertelt zelfs. :’) Dit was de langste keer! De eerste keer vertelden we het heb met 14 weken, de tweede keer met 16 weken, de derde keer met 17 weken en nu met 19 weken. Mijn oma weet het zelfs nog niet… (maar dat heeft iets van doen met sleutels van een caravan en dat ik niet bij dr op bezoek durf haha..)

Ik ben er zelf nog aan aan het wennen? Ik zit niet zo lekker in m’n vel. 20 september heb ik een intake bij een psycholoog. Ik voel weinig behoefte om het er met anderen over te hebben. En er was de afgelopen zes weken weinig gelegenheid met vakantie en COVID en kamperen en een kapotte telefoon. Ik voel me daar dan ook weer schuldig over tegenover de baby, alsof ze er minder toe doet of ‘niet mag zijn’… dus dan probeer ik het soms wel weer tegen iemand te vertellen, maar dat lukt dus niet altijd heel erg. :’)
pi_201142111
quote:
Ik wil ook wel in de op. UD is 8 maart.

En daar maak ik tot nu toe ook geen geheim van. Vorige keer met 37+1 bevallen dus nooit vragen of opmerkingen gehad. Maar daardoor verwacht ik dat ze nu een stuk eerder gaan polsen hoe het zit.
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:21:52 #13
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201142118
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ow sorry, ben ik je nou echt vergeten te bellen/appen? :o :P

Ik denk dat ik die erin gooi bij teveel vragen ^O^

Maar ik krijg ook regelmatig de vraag of ik weet wat het gaat worden. Een baby, maar een konijn is nog niet uitgesloten. En op de vraag of ik zeker weet of het er maar 1 is, is mijn antwoord standaard ook nee :P
Haha :D

Ja, weet je al wat het wordt inderdaad _O- Mijn vriend reageert dan altijd met 'de kans dat het een alien is, is erg klein' :+
En ik kreeg vooral rond 20 weken de vraag of ik wel zeker wist dat het er maar 1 was, aangezien ik toen al een flinke buik had. Dat vond ik echt superirritant. Krijg die vraag nu niet meer, gelukkig.
|| justdiggit.org ||
pi_201142449
Haha wat betreft de goedbedoelde adviezen en angstzaaierij over horrorverhalen: bij mij het tegenovergestelde haha

Iedereen in mijn omgeving zegt al de hele zwangerschap:
- oh, Lily fixt dit wel
- als iemand het kan ben jij het wel
- jij wordt een stoere mama, nooit onder de indruk. We kunnen gewoon op de oude voet door.

En dat terwijl ik me deze zwangerschap kwetsbaarder dan ooit voel, vooral mentaal. En het ook allemaal spannend vind. En niet weet hoe t straks moet
pi_201142517
Misschien beetje een stomme vraag, maar zijn er dan ook vragen waarvan je had gewild dat mensen die dan wél stellen? Gewoon een 'hoe gaat het' oid? Of liever gewoon überhaupt niet meer ernaar vragen in de laatste weken?

Een goede vriendin is inmiddels al behoorlijk ver en als ik dit soort dingen lees word ik er wel een beetje onzeker van, wat ik dan wel nog kan vragen in die laatste weken. Want helemaal niks vragen lijkt ook alsof ik niet geïnteresseerd ben en dat ben ik wel :+
pi_201142582
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien beetje een stomme vraag, maar zijn er dan ook vragen waarvan je had gewild dat mensen die dan wél stellen? Gewoon een 'hoe gaat het' oid? Of liever gewoon überhaupt niet meer ernaar vragen in de laatste weken?

Een goede vriendin is inmiddels al behoorlijk ver en als ik dit soort dingen lees word ik er wel een beetje onzeker van, wat ik dan wel nog kan vragen in die laatste weken. Want helemaal niks vragen lijkt ook alsof ik niet geïnteresseerd ben en dat ben ik wel :+
Een hoe gaat het van mijn moeder zou wel eens welkom zijn, maar volgens mij interesseert het haar sowieso niet :P

Toen een vriendin van mij zwanger was van de 2e heb ik gewoon zo af en toe even gepolst of ze het nog vol hield, hulp nodig had met de oudste etc. Beste wat je straks kan doen als de baby er is en de kraamzorg na een week weg is: langskomen met eten zodat ze niet hoeft te koken en even een handje in huis helpen als ze daar behoefte aan heeft ^O^
  maandag 30 augustus 2021 @ 18:11:43 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201142654
quote:

Een 'hoe gaat het' mag altijd wmb O+

Verder wat douche-eendje zegt inderdaad :Y
|| justdiggit.org ||
pi_201142797
quote:

‘Hoe gaat het’ is altijd prima en verder +1 op wat d-e zegt! Wat mij vooral stoorde waren de berichten à la “je bent me toch niet vergeten hè” en “je appt me wel als het begint toch?!” en helaas was het merendeel van de berichten zo :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 18:30:41 #19
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_201142910
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Ga je dan ook uit de kast? O-)
Echt pas als de NIPT uitslag goed is. :D
pi_201143513
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:16 schreef elamanilo het volgende:
Gelukkig eigenlijk nooit van die adviezen of berichten gehad. Ook niet bij de eerste. Maar ik ben sowieso afschrikkend voor mensen of zo, want ook op straat oid word ik eigenlijk nooit aangesproken over dingen. En ook nooit iets negatiefs over voeden in het openbaar.

-edit- Oja, bij de tweeling kreeg ik ineens wel vaak de opmerking dat m’n buik zo groot was en of het er meer dan één was… /edit

Nu weet eigenlijk niemand dat ik zwanger ben, alleen wat mensen die ik IRL zie en waaraan mijn dochter graag wilde vertellen dat ze een zusje krijgt. We hebben het pas drie weken geleden aan m’n schoonouders vertelt zelfs. :’) Dit was de langste keer! De eerste keer vertelden we het heb met 14 weken, de tweede keer met 16 weken, de derde keer met 17 weken en nu met 19 weken. Mijn oma weet het zelfs nog niet… (maar dat heeft iets van doen met sleutels van een caravan en dat ik niet bij dr op bezoek durf haha..)

Ik ben er zelf nog aan aan het wennen? Ik zit niet zo lekker in m’n vel. 20 september heb ik een intake bij een psycholoog. Ik voel weinig behoefte om het er met anderen over te hebben. En er was de afgelopen zes weken weinig gelegenheid met vakantie en COVID en kamperen en een kapotte telefoon. Ik voel me daar dan ook weer schuldig over tegenover de baby, alsof ze er minder toe doet of ‘niet mag zijn’… dus dan probeer ik het soms wel weer tegen iemand te vertellen, maar dat lukt dus niet altijd heel erg. :’)
Ela, goed dat je met iemand gaat praten :* , ik weet niet of je er op zit te wachten, maar ik woon twee dorpen bij je vandaan, als je ooit in de duinen wil struinen staat m’n PM/DM voor je open O+
  FOK!fossiel maandag 30 augustus 2021 @ 19:20:23 #21
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201143521
Oh het geslacht en de UD heb ik altijd gewoon verteld. Bij de eerste wilde mijn vader het geslacht niet weten, geen idee waarom. Maar gewoon gezegd dat wij niet extra moeite daarvoor gingen doen, dus gewoon zij/haar gezegd.

De datum van mijn keizersnede hebben we toen alleen tegen ouders/siblings verteld. Ook tegen goeie vriendinnen ben ik toen vaag gebleven. Vooral ook omdat er altijd de kans is dat je moet wijken voor een spoedgeval en ik in zo'n geval geen zin had omdat weer naar iedereen te moeten communiceren.

Wat @douche-eendje zegt over dat de eerste baby/zwangerschap sowieso interessanter is, herken ik ook. Bij de eerste keer veel meer zwangerschapskaartjes etc gekregen. Schoonzus had door de maanden heen al een halve garderobe gekocht, nu nog geen rompertje.

En rationeel snap ik dat, maar gevoelsmatig vind ik het vooral 'sneu' voor deze baby. Of zij minder belangrijk is ofzo.

(Overigens: wat werd er bij jullie gedaan bij de start van je verlof. Dit keer kreeg ik een belletje/mailtje van de twee MT leden. Degene die meestal wel attent is was zelf met verlof. Ik had geen enorme party verwacht, maar een kaartje op zijn minst was toch niet gek?)
Chick on a mission
pi_201145233
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:20 schreef Keroppi het volgende:
(Overigens: wat werd er bij jullie gedaan bij de start van je verlof. Dit keer kreeg ik een belletje/mailtje van de twee MT leden. Degene die meestal wel attent is was zelf met verlof. Ik had geen enorme party verwacht, maar een kaartje op zijn minst was toch niet gek?)
Helemaal niks destijds. Mijn manager was toen net weg, teamleidster was net bevallen en de waarnemers waren vooral druk met een heleboel dingen behalve mijn zwangerschap. Uiteindelijk op mijn laatste werkdag nog gezeik gehad met een collega wat ik diegene nu na 2 jaar nog kwalijk neem.
Ik verwacht er dit keer ook helemaal niks van. Er staat een verhuizing geplanned op mijn laatste werkdag, dus ik ga lekker weinig doen die paar uur dat ik moet werken :')
pi_201145608
Rebubbled, is er bij jou al wat aan het rommelen? Ben benieuwd wanneer je jouw kleintje mag ontmoeten ook! Het zou wel in stijl zijn als je vandaag/morgen bevalt, dan zijn alle augustus-baby's uit dit topic keurig op hun ingecalculeerde tijd geboren. :D
pi_201145879
quote:
Ik wil wel in de OP :) 19 november uitgerekend. Het is een jongetje. Officieel zelfs een fokbaby maar dat hoeft er niet in te komen hoor (man is al hele tijd niet actief meer)
My salvation lies in your love..
pi_201150223
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Rebubbled, is er bij jou al wat aan het rommelen? Ben benieuwd wanneer je jouw kleintje mag ontmoeten ook! Het zou wel in stijl zijn als je vandaag/morgen bevalt, dan zijn alle augustus-baby's uit dit topic keurig op hun ingecalculeerde tijd geboren. :D
Nope en dat was al van te voren verwacht. Eerste zat ook tot 41.4 en ik was zelf twee weken overtijd. De baarmoeders in onze familielijn zijn gewoon heel comfi. Ik ga uit van minstens nog een week en hoogstwaarschijnlijk langer.

Dingen die je wel kunt vragen zijn mijnsinziens gericht op het welzijn van de moeder. Hoe gaat het (erg algemeen), waar zie je naar uit, waar kijk je tegenop, voel je je voorbereid, ben je er klaar voor, is alles gereed, hoe zie je jouw kraamtijd voor je, waar heb je momenteel behoefte aan, als ik één pan met eten langs kom brengen wat wil je dan het liefste eten.

Ik had een vriendin die de dag na mijn bevalling steak kwam bakken en toen weer weg ging. Ik had namelijk de laatste drie maanden zooo ontzettend zin in steak. :D Ze kwam letterlijk binnen, naar de keuken, bakken en weer weg. O+ Een andere vriendin kwam puur om schoon te maken.

Qua reactie van werk over het zwangerschapsverlof. Eerste keer, ander team, hadden we een taartmomentje als afscheid op mijn laatste werkdag. Dit keer belde mijn nieuwe manager een paar dagen van te voren om te vragen wanneer mijn zwangerschapsverlof van start ging. Niks verder gehoord of gedaan. Ik zit wel al even ziek thuis natuurlijk, maar het is wel een beetje gek. Ook wederom een teken waarom ik hierna weer ga solliciteren.

Alle wijzigingen staan in de OP!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')