Een topic over wafels en misbakselsquote:Op zondag 29 augustus 2021 16:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het recept van oma aan vaderskant volgens mij, dit zijn half zachte wafels toch?
Ik heb ook nog een recept van oma aan moederskant, daar gaan in verhouding minder eieren in, waardoor je hardere wafels krijgt
Ow en inderdaad heel belangrijk, mopperen en misbaksels proeven
Ja, dit zijn halfzachte wafels, die van mijn opa en oma waren altijd zachter, maar dat kan ook zijn dat ze stiekem een beetje slof warenquote:Op zondag 29 augustus 2021 16:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het recept van oma aan vaderskant volgens mij, dit zijn half zachte wafels toch?
Ik heb ook nog een recept van oma aan moederskant, daar gaan in verhouding minder eieren in, waardoor je hardere wafels krijgt
Ow en inderdaad heel belangrijk, mopperen en misbaksels proeven
Die harde, mijn favoriet! ❤quote:
Hey, is hij toch van gedachten veranderd? Ik herinner me dat je Oudste in eerste instantie totally zen was met zijn niet helemaal perfecte gebit en dat vond ik onwijs stoer! Niet dat hij nu minder stoer is hoor, het is net zo knap om op een eerder besluit te durven terugkomenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:33 schreef Nanukerst het volgende:
Waar hier veel geld naartoe gaat zijn zorgkosten! Ik ga elke maand naar de chiropractor (eerste levensbehoefte voor mij ivm chronische pijnen), medicatie voor dezelfde chronische pijnen, puber met een fractuurtje, man met gescheurde kniebanden, en de orthodontist die ons leeg trekt.. (Totally worth it, mijn firstborn wordt gewoon nog knapper dan hij al was..)
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was datquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:13 schreef SQ het volgende:
Maar t is gewoon zo sneu als je je hele leven alles op alles hebt gezet om die hypotheek af te lossen en dan ben je er eindelijk en dan ga je dood.kun je beter wat meer geleefd hebben.
Goed onthouden! Nou, het besluit om toch voor een beugel te gaan was destijds niet vanuit esthetisch oogpunt: inmiddels is voor ons duidelijk dat bij een gebit wat niet goed op elkaar aansluit je bepaalde gebitsklachten kan ontwikkelen doordat tanden/kiezen op bepaalde punten eerder slijtage vertonen. Dat was voornamelijk de reden, het is overigens wel nog steeds zijn besluit geweest. Inmiddels is hij 13 en meer dan gelukkig dat hij toch overstag is gegaan: eenmaal in de puberteit blijkt schoonheid toch een dingetje te worden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hey, is hij toch van gedachten veranderd? Ik herinner me dat je Oudste in eerste instantie totally zen was met zijn niet helemaal perfecte gebit en dat vond ik onwijs stoer! Niet dat hij nu minder stoer is hoor, het is net zo knap om op een eerder besluit te durven terugkomen.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was dat.
Dus, wijze les, lééf. Maak plezier met elkaar, yolo, etc
.
Mijn vader werkte vanaf zijn 12e maar hij was wel heel blij met zijn werk de laatste jaren. Hij werkte in de bouw en zijn graafmachine was heilig.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was dat.
Dus, wijze les, lééf. Maak plezier met elkaar, yolo, etc
.
Ons huis konden we 12 jaar geleden ook op 1 salaris kopen, dat is gewoon een heel fijn idee. Mijn salaris was destijds gewoon nog geen stabiele factor, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen. Je weet nooit hoe het leven loopt, en zo kunnen we in theorie heel wat hebben voor we in de problemen komen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:57 schreef exode het volgende:
Overigens nog over hypotheek en vaste lasten. Een paar jaar geleden stond ik op het kruispunt wat wil ik, verder met de massagepraktijk en mijn kantoorbaan opzeggen of de massagepraktijk opgeven. Ik heb voor het laatste gekozen. Dat vond ik lastig, maar de uren die ik maakte waren waanzinnig.
Wij hebben toen heel bewust samen afgesproken om ervoor te zorgen dat onze vaste lasten zo laag zouden blijven. Zo laag dat we alles van 1 salaris kunnen betalen.
Dat als ik toch ooit een switch wil maken naar een onzeker bestaan met een lager inkomen, dat gewoon kan. Dat geeft zoveel vrijheid, zoveel rust. Dat maakt uitgeven van geld ook makkelijker![]()
Vaak kijken mensen naar hoe je meer geld kan verdienen, welke baan meer verdient, wij houden gewoon de vaste uitgaven laag.
Dat zit er nog wat te vers inquote:Op maandag 30 augustus 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:
Mijn jongste heeft wel humor hoor.... kleinzoon logeert hier omdat schoondochter vandaag moet werken terwijl ze normaal op maandag altijd vrij is en er geen plek op het KDV was (vind ik erruugggg joh.... NOT) dus gisteravond zitten we van allerlei dieren te doen van "Wat doet een paard, wat doet een poes, wat doet een koe" kom ik bij "wat doet een hond" doet Soneal van "grrarr grrarr grrarrr" terwijl hij hapbewegingen naar zijn heup maakt
![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:34 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Goed onthouden! Nou, het besluit om toch voor een beugel te gaan was destijds niet vanuit esthetisch oogpunt: inmiddels is voor ons duidelijk dat bij een gebit wat niet goed op elkaar aansluit je bepaalde gebitsklachten kan ontwikkelen doordat tanden/kiezen op bepaalde punten eerder slijtage vertonen. Dat was voornamelijk de reden, het is overigens wel nog steeds zijn besluit geweest. Inmiddels is hij 13 en meer dan gelukkig dat hij toch overstag is gegaan: eenmaal in de puberteit blijkt schoonheid toch een dingetje te worden.
Dagjes weg, massages, een lekkere spa... Herinneringen maken en tijd voor jezelf dus.quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Jongens, over twee weken word ik 40 en naast dat ik er als een berg tegenop zie word ik ook nog belast met de vraag wat ik wil hebben als cadeau. Leuke suggesties?
Waarom zie je er tegenop?quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Jongens, over twee weken word ik 40 en naast dat ik er als een berg tegenop zie word ik ook nog belast met de vraag wat ik wil hebben als cadeau. Leuke suggesties?
Zolang je leuke dingen en dromen maar niet uitstelt tot "ooit", want dat moment kan ook zomaar niet meer komen. Dat is meer mijn interpretatie van yolo. Niet 'smijt al het geld maar over de balk want na mij de zondvloed'quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:45 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vader werkte vanaf zijn 12e maar hij was wel heel blij met zijn werk de laatste jaren. Hij werkte in de bouw en zijn graafmachine was heilig.
Ook mijn ouders stelden veel uit totdat het moment dat hij met de VUT zou gaan. Dat genieten heeft 3 dagen geduurd, toen werd hij ziek en dat is niet meer goedgekomen.
Ik ben niet 100% van de Yolo, ik wil net als mijn vader mijn partner en ook kinderen wel ok achterlaten maar ik geef veel makkelijker geld uit dan menig leeftijdsgenoten. En het huis afbetalen is niet echt een doel of zo. We willen uiteindelijk naar een hypotheek van ongeveer ¤500 per maand en dan vind ik het wel best.
Voor de kinderen sparen we wel overigens maar met duidelijke doelen: studie en rijbewijs. Als we tegen die tijd loaded zijn, krijgen ze vast wel geld mee van ons, maar vooralsnog gaat het vooral gewoon op buiten het sparen voor specifieke doelen.
Een camperquote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Over2weken40boks.quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |