Garfield1985 | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:38 |
Wat is er in vredesnaam aan de hand met het aanbod van 2e hands auto's?? Ik speur regelmatig sites zoals Autoscout24, Autotrader en Mobile.de af naar leuke occassions maar de laatste tijd valt het me op dat het aanbod ineens EXTREEM mager is. Autoscout 24 heeft bijvoorbeeld de optie om ook nog door heel Europa te zoeken en zelfs dáár is het aanbod behoorlijk beperkt. Als ik bijvoorbeeld zoek op een Alfa Romeo GT dan staan er in heel Nederland nog maar 30 te koop?! Fiat Punto met de wat leukere vermogens hetzelfde laken een pak. Mazda 3 MPS nog maar 28?! .And the list goes on and on...... What on earth is going on ![]() | |
Tyr80 | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:39 |
Tekort aan chips voor nieuwe auto's verhoogt de vraag naar tweedehands (meen ik gelezen te hebben) (over andere landen). | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:41 |
Ik veel landen heb je allerlei sloop regelingen (gehad) als je een nieuwere zuinigere auto kocht/koopt. Daardoor is het aanbod van 10 jaar of ouder een stuk minder geworden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 22:46:04 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:43 |
Dat zijn vaak wel wat jongere occasions, niet de auto's die TS in zijn OP heeft. | |
Dingest | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:48 |
Die auto's beginnen nu ook 'op leeftijd' te raken. De Alfa GT is tussen de 11 en 18 jaar oud; koppel dat aan Alfa's reputatie en dat niet elke motorisering gewild is, dan komen ze in het gebied dat de minder gewilde en slechtere exemplaren bij (relatief) dure mankementen steeds sneller naar de sloop verdwijnen. Liefhebbers zullen hun goed verzorgde exemplaren dan weer niet zo snel van de hand doen. Geldt ook voor die andere modellen die je noemt; markt was sowieso altijd al rustig rond die dingen, waren nooit echt verkoopkanonnen. | |
Garfield1985 | vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:53 |
Het wordt wel hoog tijd dat die fabrieken hun productiecapaciteit eens gaan verhogen en de fakkel onder die ketel gaan zetten want dat begint op allerlei vlakken nu een serieus probleem te worden, niet alleen in de automotive sector trouwens. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:01 |
Maar als mensen een nieuwe auto willen kopen, en dat kan niet door leveringsproblemen, dan gaan ze voor een jong gebruikt model. Niet een auto van 12 jaar oud. | |
Fer | vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:04 |
Mensen hebben ontdekt dat een nieuwe kopen en na 4 jaar inruilen helemaal niet zo gunstig is, dus dat aanbod neemt af. Je moet eens zoeken naar wat in 2016 de standaard leasebak was, keuze zat, maar wel een 1.0 3 pitter en 16” leasevelgjes eronder. | |
Accordtje | zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:33 |
Dat heeft niet zo veel zin als er niet voldoende chips beschikbaar zijn. Fabrikanten hebben parkeerterreinen vol staan met nieuw geproduceerde auto's die staan te wachten op de levering van een chip voordat de auto aan de klant afgeleverd kan worden. | |
derLudolf | zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:32 |
Nieuwe auto's is lastig aan te komen door leveringsproblemen in allerlei sectoren. Dat heeft ook z'n invloed op de tweedehandsmarkt | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:38 |
Keuze uit 1.726 stuks: https://occasions.audi.nl/#/ Bedankt mij later. | |
H_T | zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:38 |
Waardoor er voor andere mensen die een jong gebruikt model op het oog hebben minder keus is (of hogere prijzen waardoor meer buiten budget valt) en dat zij noodgedwongen weer naar wat ouders op zoek moeten gaan | |
Watuntrik | zondag 29 augustus 2021 @ 13:46 |
Er waren ooit eens tijden dat de fabrikant de verplichting had om een >10 tal jaren onderdelen voorradig te hebben. Toen werden auto's nog van een kwaliteit vervaardigd die bij goed onderhoud >30 jaar mee en 500.000 km mee konden gaan. Toen was het ook vrij normaal dat de modellen nagenoeg onveranderd voor 10 jaar lang werden geproduceerd. Dat concept is ergens mid 1980 compleet op de schop gegaan en is de autoindustrie meer de commerciële weg ingeslagen. Weinig onderdelen op voorraad, sneller ontwikkelen en sneller wisselen tussen middenklasse modellen en auto's produceren van significant lagere kwaliteit. Onder de streep er worden bijna geen auto's meer gemaakt waar je 3 of 5 ton probleemloos me kunt tuffen. 1 á 2 ton lukt je nog wel en dan zit je al ver op het eind en is afgeschreven en aan gort gereden. Of je moet al Maybach, Rolls Royce etc. gaan rijden. Dat daarmee het aanbod van gebruikte auto's slinkt is normaal. Dat is ook wat men overheidswege wil, ouwe vervuilende en lekkende meuk moet zsm van de straat. | |
NoComment | maandag 30 augustus 2021 @ 08:30 |
Dat is sowieso een probleem met de Alfa GT (plus 147 & 156) ook, de onderdelen. Alfa is wat dat betreft echt dramatisch, heel veel is gewoon niet meer te krijgen. Geloof dat ik laatst iets hoorde over dat zelfs simpele dingen zoals een motorsteun gewoon niet meer te krijgen zijn. Laat staan een bumper ofzo als je een GTA hebt.. ![]() En dat leuke oudere auto's in het algemeen lastiger te vinden zijn is ook wel een verklaring voor hoor. Buiten dat veel exemplaren op de sloop beland zijn denk ik dat het veel mensen wel duidelijk wordt dat het zo ondertussen 'de laatste kans' is om nog eens iets leuks op de oprit te hebben staan. Zie je ook goed bij de 6-cilinders van BMW, die prijzen gaan echt niet meer omlaag. En dan heb ik het nog niet eens over M3's, maar eigenlijk over alle nette beetje goed in de opties zittende 3&5-series. En K20 is gewoon legendarisch, maar de auto's met dit blok zijn gewoon een tijd geleden al ten prooi gevallen aan het afschrijvingsmonster en daarmee aan de jongeren die die auto's graag kocht (en vernaggelt). Echt zo veel auto's die je jaren terug voor 3-4k kon kopen en nu niet meer te vinden zijn. Een nette Alfa 156 v6, een nog originele Civic Type R, of wat dacht je van een 205 GTI? Staat nu op Marktplaats een auto die ik ooit eens overwogen had, zo'n groene 205 GTI Griffe. Zal toen misschien 5000 euro gekost hebben ofzo. Nu 27000 euro ![]() | |
Watuntrik | maandag 30 augustus 2021 @ 11:21 |
Tja, nu inderdaad de onderdelenvoorraad van nieuwe originele onderdelen van alles ouder dan 20 jaar zo goed als opgebruikt is. Wanneer je dan iets hebt van zulke leeftijd in concoursstaat dan heb je wel wat unieks. Maar eigenlijk ook weer net niets, want je kunt er zo goed als niets meer mee aanvangen anders dan in de man cave zetten en er naar kijken. En op zondag rondje rond de kerk met de familie in de hoop dat niets kapot gaat. Echt gebruiken zit er niet meer in, de echte die hards die dat nog doen zijn zowat uitgestorven. En de nieuwe oldtimer regeling hier in Nederland met 40 jaar helpt hier uiteraard ook niet mee... Het is nagenoeg niet te doen om een auto die nu 20 jaar oud is nog eens 20 jaar te onderhouden en de volle mep ervoor te moeten betallen. Dan ben je dief van eigen beurs. Schorsen en op lager zetten is ook niet bepaald lucratief en staat het wat stof te vangen. En alle rubbers wat geen rubber meer is als poeder er vanaf vallen. En houd er dan ook maar rekening mee dat er met het doorontwikkelen van milleubeleid vs fosiele brandstofmotor straks geen brandstof meer verkrijgbaar is bij de reguliere pompstations waar oude motoren nog op kunnen rijden. En zullen afgekeurd worden... Alles van 20 jaar en ouder rijd al niet meer op E10. Vraag en aanbod zal nog verder slinken en E5 gaat hoedan ook op de schop. En dan vind je alleen nog maar brandstof via speciale kanalen waar je meer dan de hoofdprijs gaat betalen en zeer waarschijnlijk niet zonder speciale vergunning de weg op mag. Vrijstelling op aanvraag voor een ritje naar de Show etc... Ik vermoed dat dit geen 10 jaar meer zal duren... Iedereen die nu wat ouds koopt voor de hoofdprijs en denkt dat het waardevast is zal in zijn eigen voet schieten. Monteurs vinden die weten waar ze aan werken is al zoeken naar de speld in de hooiberg. Dus wanneer je zelf de accomodatie, apparatuur, gereedschappen en kennis niet hebt om het zelf te doen ben je al helemaal in de aap gelogeerd. De clubjes met kennis en de mensen die zin hebben om nog in deze wasse neus te investeren worden alleen maar schaarser. [ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 30-08-2021 11:35:12 ] | |
MaximumRush | maandag 30 augustus 2021 @ 12:50 |
Het is echt dramatisch. Begin dit jaar een Twingo gekocht voor mijn vriendin. Bijna iedere auto waar ik voor belde was binnen enkele dagen weg. Zelf wilde ik een paar maanden geleden een jonggebruikte M2 kopen. Ik vond ze qua prijs veel te hoog zitten in NL dus ben gaan zoeken in Duitsland. Elke BMW dealer met een M2 die ik belde was de auto of verkocht, of ik moest gelijk telefonisch kopen en een aanbetaling doen. | |
pvdplanet | maandag 30 augustus 2021 @ 13:38 |
Ik werk naast een garagebedrijf, zijn voorterrein is al maanden leeg. Als je tijd hebt is er nog wel een pareltje voor weinig geld te vinden. | |
Watuntrik | maandag 30 augustus 2021 @ 13:47 |
Daar moet je inderdaad tijd voor hebben, veel zoeken, veel gaan bekijken en goed inlezen over waar de zwakke punten zitten en dat ding zowat binnenste buiten draaien. In ieder geval goede aankoopkeuring afwegen wanneer je dat zelf niet kunt beoordelen. In Duitsland vind je nog wel eens van die liefhebber merk clubs die Kaufberahtung op hun sites plaatsen. Met alle info waar je naar moet vragen en naar moet kijken en welke werkzaamheden je kunt verwachten vanaf x km stand. Zou je een kat in de zak kunnen schelen. ![]() | |
Metalfreak | maandag 30 augustus 2021 @ 13:49 |
Of ze kopen wel die auto van 12 jaar oud in afwachting van de leverbaarheid van die nieuwe auto. Maar ook de prijzen van nieuwe auto's helpen niet mee. Als ik nu zie wat je tegenwoordig voor een normale hatchback kwijt bent, vroeger had je daar een auto uit het premium segment voor. De kleinste klasse auto's zien fabrikanten geen heil meer in, dus de écht goedkope autootjes zijn er steeds minder, dan kies je eerder voor een occasion. | |
Holenbeer | maandag 30 augustus 2021 @ 14:22 |
Te kort aan chips zoals hierboven al gezegd, maar ook dat er pakweg een jaar geleden een run op de occasion markt was omdat mensen de trein willen vermijden. | |
FlippingCoin | dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:17 |
Ik merk dit ook wel als ik rustig rondkijk voor een auto'tje ja. | |
WcPot | woensdag 1 september 2021 @ 20:44 |
Tweedehands auto's beginnen schaars te worden. | |
dick_laurent | woensdag 1 september 2021 @ 20:56 |
Dit ja. Voor een dertien in een dozijn Toyota/Volkswagen/Kia B-segmenter met een beetje uitrusting mag je zo rond de 25K neerleggen. Sja. Moet je er maar voor over hebben... | |
Garfield1985 | donderdag 2 september 2021 @ 09:59 |
Ik trek altijd deze gezichtsuitdrukking " ![]() Voor de prijs van een kale B-segmenter vandaag de dag had je vroegâh een goed aangeklede lel van een D-segmenter. | |
afterburner | donderdag 2 september 2021 @ 11:00 |
Denk dat het ook door Covid komt. Meer mensen werken thuis en zullen dat zeker ook deels blijven doen. Als ik alleen bij ons op de zaak kijk, dan gaan er 6 (van de 12) lease auto's per einde contract eruit en zullen er geen nieuwe komen. Al die rijders zullen waarschijnlijk een leuke 2e hands gaan zoeken. Zelf opzoek naar een Clio 3 RS voor trackdays, maar het is belachelijk wat die moeten kosten en het aanbod kan je op 2 handen tellen. 200K gelopen en nog boven de 7,5K en dat terwijl die alles behalve betrouwbaar zijn. | |
dick_laurent | donderdag 2 september 2021 @ 14:12 |
Ook dit ja. De prijzen voor een beetje leuke/sportieve occassion gaan nergens meer over. Vaak idd met ruim over de 200K km's op de klok en hoogstwaarschijnlijk achterstallig onderhoud... en dan alsnog de hoofdprijs vragen. ![]() | |
lipje | donderdag 2 september 2021 @ 16:05 |
het lijkt de huizenmarkt wel ![]() | |
Watuntrik | donderdag 2 september 2021 @ 23:59 |
Nee hoor, 2e hands auto's zijn juist een melkoe... De hele wereldeconomie draait op de auto... De kans om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten bij 2e hands wordt schaars omdat er alleen nog maar commerciele shit wordt geproduceerd wat is gemaakt om snel kapot te gaan. ![]() Althans de 2e hands markt is aan het verschuiven naar vele jongere auto's. En dat is nu net weer de melk koe. Het is nog zo jong, dus aan de prijs en kwalitatief inmiddels zo goed als opgereden. | |
Metro2005 | woensdag 8 september 2021 @ 16:52 |
Denk dat het twee oorzaken heeft: 1) Een hoop mensen houden hun huidige auto langer omdat ze meer thuiswerken 2) Mensen die voorheen met het OV gingen zijn ook massaal aan de auto gegaan waardoor het aanbod lager is geworden. | |
RamboDirk | woensdag 8 september 2021 @ 23:30 |
Vorig jaar maart en april kon je goede deals maken. Nu is het juist het omgekeerde ![]() | |
bleiblei | woensdag 8 september 2021 @ 23:39 |
Er is gewoon te veel geld (rente laag, economie draait als een tierelier zolang je niet in evenementen of horeca zit, enorme rendementen op beurs en in crypto, etc.) en dat wordt uitgegeven. Daardoor kan je geen bouwvakker, auto of huis meer vinden/betalen. Kwestie van geld oppotten en uitzitten tot deze debiele tijd voorbij is. Remember 2000/2001 en 2008 zeg maar ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 9 september 2021 @ 22:10 |
Vreemd, heb twee auto's te koop zijn maar krijg alleen maar mongolen biedingen van mongolen. | |
Holenbeer | vrijdag 10 september 2021 @ 11:20 |
Klopt, en voor een simpel baantje als vakkenvuller krijg je nu maandelijks ook flink meer geld dan vroegâh | |
eentwee | dinsdag 21 september 2021 @ 16:26 |
Ik denk dat punt 2 meer invloed heeft, maar volgens mij is het ook niet zo dat de bezetting in het OV opeens heel veel minder is dan voor de coronacrisis. ![]() Ik denk dat opgepot geld ook wel een grote rol speelt. Minder en/of goedkopere vakanties, minder uit eten en uitgaan heeft ertoe geleid dat veel mensen extra hebben kunnen sparen. Het chiptekort zal ook wel een rol spelen. Maar het valt mij op dat het aanbod óók veel kleiner is in segmenten die totaal niet concurreren met nieuwe auto's. Het aanbod is over de gehele linie schraal. Ik vraag me af of het wel kan dat dit chiptekort zover doorwerkt in de markt. Wat hierboven ook al gezegd werd, als je in de markt bent voor een nieuwe auto van 40k, waarom zou je dan een derdehandsje van 10-15k gaan kopen? Hooguit wat extra vraag misschien van mensen die op hun leaseauto moeten wachten en even tijdelijk privé iets kopen en daardoor in een ander segment shoppen. Een ander effect dat denk ik meespeelt zijn de krankzinnige huizenprijzen in de stedelijke gebieden. Veel mensen wijken noodgedwongen uit naar een woning "in de regio" wat betekent dat ze voor woonwerkverkeer en het onderhouden van bestaande sociale contacten vaker op een auto aangewezen zullen zijn. De filedruk zal de komende jaren wel weer flink toenemen. Nog een effect: de babyboomgeneratie is op een leeftijd gekomen dat ze met pensioen kunnen. Zoals iedereen weet zit hier veel geld en die mensen rijden ook vaak nog (prive) in een auto. | |
Tomatenboer | donderdag 23 september 2021 @ 09:28 |
Occasions zijn ook enorm populair vanwege corona. Mensen willen niet meer met het openbaar vervoer reizen en kopen dan een (goedkopere) occasion. Daarnaast, de genoemde Alfa Romeo GT is niet zo jong meer, bovendien zijn die Alfa Romeo's niet vrij van problemen. Bovendien roesten Alfa Romeo's 156, 147 en GT's onder je kont weg (geen grap). De gaten vallen letterlijk in de bodemplaat van die Alfa's. Dat is ook een reden dat er niet meer zoveel over zijn. Nog los van het forse olieverbruik van de TwinSpark motoren, die sowieso al behoorlijk onderhoudsgevoelig zijn. Alleen de JTD's kun je met een gerust hart kopen. | |
Ouwesok | zaterdag 25 september 2021 @ 13:05 |
Klopt niet helemaal of zelfs helemaal niet. Ik draai inmiddels al aardig wat rondjes mee op deez' aardkloot en ik kan me de tijd nog heugen dat als een auto een ton op de teller had staan dat ie ook zo goed als op was. Je had ook een tijd dat na tien jaar een auto al behoorlijk op leeftijd was en het straatbeeld werd opgeleukt met van die oude auto's waar je dan een kist gereedschap naast zag staan en twee benen er onderuit zag steken. Kijk ik even als leaserijder hoe goed een auto is als ie op het einde van zijn termijn zit (vier jaar oud of 180.000km) dan rijdt zo'n ding eigenlijk nog als nieuw maar heeft wel groot onderhoud in aantocht. Kijk ik als best-wel-veel-rijder op de weg, dan zie ik opvallend veel auto's rondrijden van vijftien jaar en ouder die er nog behoorlijk fris en fruitig uitzien en rijden zonder allerhande walmpjes, wolkjes en geurtjes. Auto's gaan volgens mijn waarneming tegenwoordig stukken langer mee dan vroeger. De reden waarom de tweedehandsmarkt vrij schaars is is dat een flink aantal auto's gewoon massaal wordt opgekocht en verdwijnt naar landen waar men tot een paar jaar geleden geen fatsoenlijke auto kon vinden. Dát maakte de markt al vrij dun, dat er tijdens de coronashizzle meer mensen weer aan de auto zijn gegaan heeft daar ook nog het nodige aan bijgedragen. Kijk je naar specifieke segmenten (zoals de wat oudere Alfa Romeo's uit de OP) dan zie je daar het aanbod krap worden omdat die auto's bij hun tweede of derde eigenaar vaak met een ander soort liefde worden behandeld dan ze nodig hebbenik druk me maar even voorzichtig uit elkaar waardoor ze vanzelf bijzonder schaars worden na verloop van tijd. | |
Watuntrik | zaterdag 25 september 2021 @ 13:55 |
Grappig dat je aanhaald dat het "Helamaal niet klopt" en dan nu net met dit merk op de proppen komt. ![]() Alfa Romeo hoe mooi ze ook gestyled zijn en hoe lekker je er ook mee kunt scheuren maar is sinds heugenis het automerk die bij nieuwe aanschaf het hardst kelderd in waarde en afschrijving. Het zal qua roestpreventie tegenwoordig wel iets verbeterd zijn. Maar ze stonden er altijd om bekend al te roesten in de showroom. Dat waren vroeger allemaal binnen 10 jaar Italiaanse gatenkaas wanneer je geen garage had. | |
Ouwesok | zaterdag 25 september 2021 @ 14:05 |
Zelfs Alfa Romeo's zijn tegenwoordig stukken beter dan ze waren. Kijk nog even naar de reputatie van de Alfasud waarvan het roestende plaatwerk meer herrie maakte dan het motortje dat erin zat ![]() Overigens, al was het topkwalité, zodra dergelijke scheurijzertjes voor een bepaalde doelgroep betaalbaar worden is het vrij rap bekeken, wat dan weer blijkt uit de schaarste van de onderdelen van dergelijke automobielen. Geldt trouwens niet alleen voor Alfa Romeo maar voor alle klassieke scheurijzertjes. Zodra ze in handen van Sjonnie vallen hebben ze hun beste tijd wel gehad | |
ikweethetookniet | zaterdag 25 september 2021 @ 14:21 |
En levertijden voor nieuwe auto’s zijn een drama 6 maanden is minimum meer de regel | |
Watuntrik | zaterdag 25 september 2021 @ 16:09 |
Ik vond die GTV vroeger wel heel erg leuk om naar te kijken... Maar dan ook alleen maar kijken, die vielen na een paar jaar ook allemaal van ellende uit elkaar. Mijn broef heeft ook een Alfa, zijn mooie auto's altijd geweest, ik heb geen idee over de huidige kwaliteit. Maar volgens de reviews is de afschrijving nog steeds om te huilen. Dat moet je niet kopen met het idee volgend jaar ruil ik 'm in. Dan schiet je in je eigen voet. Zoiets moet je goed verzorgen en in een verwarmde garage stallen en oprijden. Met top conditie op leeftijd is daar nog wel goede liefhebbers markt voor. Maar de auto industrie is midden 80 jaren echt bagger geworden... Ik rijd de laatste 20 jaar alleen nog maar oldtimer en sleutel er graag zelf aan. Ik rijd nu MB W123 en zelfs daar is niet veel meer van onderdelen voorradig. Origineel zat daar veel solide en zware SWF delen aan, made in Germany. Laats had ik wat kaduuk en nieuw en origineel besteld bij MB dealer. Kreeg ik plastic prul in de handen geduwt met Genuine MB part op de doos Made in Chez republic. JA meneer dat SWF is al sinds 1984 uit de productie, dit is alles wat we hebben. Ben ik mijn old timer MB met originele onderdelen aan het restaureren en ombouwen naar een veredelde Skoda van Billig Plastik. ![]() Alles wat na 1990 is gebouwd is allemaal goedkoop plastic geworden. Of je moet al in een onbetaalbare prijsklasse duiken wil je nog wat fatsoenlijks hebben. [ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 25-09-2021 16:15:06 ] | |
Ouwesok | zondag 26 september 2021 @ 12:07 |
Dan geef je zo'n oldtimer ook exact de behandeling die zo'n auto moet hebben. Voor mijn gebruiksdoel (vrij intensief woonwerkverkeer wanneer niet geremd door een virus) is een dergelijke auto beduidend minder geschikt. Ik heb exact de omgekeerde ervaring. Zoals al eerder vermeld, vroegâh had je, als de teller de ton voorbij was een ouwe gare bak waaraan altijd wel iets mankeerde en waarvan als het motortje nog een eeuwigheid mee kon het plaatwerk biologisch afbreekbaar bleek. De auto's die ik sinds eind jaren 90 heb 'versleten' voelden na pakweg 180.000Km nog gewoon als nieuw aan, van sommige vond ik het zelfs jammer dat ik er afscheid van moest nemen. Een aantal merken voelt inderdaad nogal plasticachtig aan. Bij mijn laatste serie VW's was dat echter niet mijn beeld. Het 'ergste', maar dat is in gebruik is dat mijn huidige Golf zo hier en daar wat resonerende delen laat horen wat een toename van het gebruik van kunststoffen verraadt, maar dat zijn niet de delen die zwaar op het onderhoud drukken en het kan ook te maken hebben met het fenomeen dat de motoren steeds stiller lopen. Het is dus niet dat een auto tegenwoordig sneller 'op' is, het is meer dat ze massaal naar over de grens worden verkocht waardoor de spoeling hier aanmerkelijk dunner wordt en het aanbod zal bestaan uit auto's die men 'over de grens' niet blieft. | |
YoshiBignose | zondag 26 september 2021 @ 18:41 |
Jaren 90 valt inderdaad nog best mee... sommige auto's nog wel gevoelig voor roest. Heb stukken minder vertrouwen in de huidige auto's eerlijk gezegd. Een 1 liter blok dat gewoon snel is met turbo's kan echt niet 300k meegaan. De V8 in m'n Lexus LS uit 95 liep nog als een zonnetje bij 250k. Helaas begon de luchtvering het wel te begeven en dat kost een klap duiten ![]() |