abonnement Unibet Coolblue
pi_201103875
Ze werken tot in de late uurtjes door bij SIG. Zojuist binnengekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201104025
gerandomiseerde verschillende bankrekeningen , het wordt steeds gekker .............. w a a r o m
zucht, FAQ nieuwsbrief die meer vragen oproept dan ze beantwoord

Ik ga maar eens op vakantie.
pi_201104257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:52 schreef zeeland6 het volgende:
Ik ga maar eens op vakantie.
Ibiza? Met een beetje geluk kom je Luuck tegen, al heb ik gehoord dat hij begin volgende week weer terugreist naar Nederland.
pi_201105167
Weinig aangekondigde geboekt hechten bij Collin dit weekend.

[ Bericht 89% gewijzigd door KrekelJapie op 28-08-2021 06:36:46 ]
pi_201105434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 19:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Voorlopig: 21 ja, 6 nee, 7 weet niet
Inmiddels 28 ja, 9 nee, 8 weet niet

Een hele globale schatting is dus dat SiG ongeveer 30% (in aantallen) niet gaat ophalen.
Veel investeerders lezen hier niet mee dus daarvan zal vermoedelijk een wat groter percentage gewoon betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowd001 op 28-08-2021 08:02:00 ]
pi_201106084
Alle betalingen van gisteren staan inmiddels keurig op de site vermeld dus van 'zwarte gaten' is geen sprake.

Denk dat er aardig wat Red Bull verstookt is bij SIG de laatste dagen🙂
Pecunia non olet
pi_201106250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:34 schreef obligataire het volgende:
Alle betalingen van gisteren staan inmiddels keurig op de site vermeld dus van 'zwarte gaten' is geen sprake.

Denk dat er aardig wat Red Bull verstookt is bij SIG de laatste dagen🙂
Ik zie nog steeds de rentebetalingen en aflossingen niet bij de projecten. Ik zie alleen de investeringsbedragen en ook investeringen die helemaal niet doorgegaan zijn (Count Basiestraat) staan op betaald. Dus ik denk dat ze nog wat meer red bull aan moeten laten rukken.
pi_201106560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds de rentebetalingen en aflossingen niet bij de projecten. Ik zie alleen de investeringsbedragen en ook investeringen die helemaal niet doorgegaan zijn (Count Basiestraat) staan op betaald. Dus ik denk dat ze nog wat meer red bull aan moeten laten rukken.
Dat is een kwestie van verder 'afwerken'. En hoofdzaken en bijzaken denk ik. Misschien is het beter gewoon een paar dagen niet te kijken, dat scheelt ergernis.
Pecunia non olet
pi_201106883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 19:55 schreef ML45 het volgende:
Waarom ik zelf niet reageer naar SIG en ook, voorlopig, geen andere acties doe;
- zij weten dondersgoed dat ze flink aan de bak moeten omdat anders hun platform omvalt
- zij nu ook daadwerkelijk iets doen zoals de betaalverzoeken die de deur uit zijn gegaan, investeringen en de betalingen zijn nu zichtbaar bij Mijn projecten.
- geef ze de tijd om de problemen in de juiste prioriteit op te lossen mi; betalingen binnen, gelden aan notaris door betalen, zorgen dat woensdag de betaling van september gedaan wordt
- alle andere zaken zijn tweede of derde prioriteit.
- nu druk uitvoeren en vragen stellen zorgt dat de beschikbare capaciteit mi niet juist gebruikt wordt

Vind ik dat alles goed is gegaan, neen zoals ik eerder heb gezegd gaat alles uiterst amateuristisch en begrijp ik, die ook automatiseringsprojecten heeft geïmplementeerd, niet hoe dit heeft kunnen plaatsvinden.

Maar in deze situaties moet je prioriteiten stellen en ook in ons eigen belang is het mi noodzakelijk om SIG nu met rust te laten zodat ze met 100% aandacht aan de bak kunnen.

PS heb je vragen stuur een PM
Deze reactie is me uit het hart gegrepen, Sameningeld kan op dit moment al onze steun gebruiken. Ik heb de zes betaalverzoeken gewoon gehonoreerd, de site werd direct met de betalingen verrijkt en bij het betaalplatform kun je na iedere betaling keurig een pdf-je downloaden met de betalingsbevestiging. En als extra zekerheid krijg je ook nog eens een e-mailtje dat je betaald hebt.

Laten we asjeblieft solidair zijn met Sameningeld en onderdeel worden van de oplossing in plaats van de problemen te vergroten.

Het zal heus wel goed komen en dan is het wellicht nog eens het moment om te klagen en ze te wijzen op het eens-maar-nooit-weer .....
pi_201106907
Mooi dat de meesten ervoor kiezen om de strijdbijl tegen SIG neer te leggen. Laten we gewoon weer beginnen met renderen, jongens :7
pi_201107354
Ik heb de investeringen waar ik een betaalverzoek voor heb gehad eerder vanochtend voldaan. Ik ben alleen een stuk minder mild dan bijvoorbeeld @paardendokter . En dat komt vooral omdat SiG voor mij totaal geen gunfactor meer heeft door het soms onbeschofte communiceren waarbij ze het doen overkomen dat we heel gelukkig moeten zijn dat we bij SiG mogen investeren en dat we verder onze mond moeten houden en moeten betalen. Dat is sowieso onacceptabel, niet professioneel en getuigt van een gebrek aan zelfkritiek maar zeker in dit geval waarbij we als gebruikers van Fok! in het begin een groot deel van de investeringen in de projecten van SiG voor onze rekening genomen hebben.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:47:15 #62
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201107484
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb de investeringen waar ik een betaalverzoek voor heb gehad eerder vanochtend voldaan. Ik ben alleen een stuk minder mild dan bijvoorbeeld @:paardendokter . En dat komt vooral omdat SiG voor mij totaal geen gunfactor meer heeft door het soms onbeschofte communiceren waarbij ze het doen overkomen dat we heel gelukkig moeten zijn dat we bij SiG mogen investeren en dat we verder onze mond moeten houden en moeten betalen. Dat is sowieso onacceptabel, niet professioneel en getuigt van een gebrek aan zelfkritiek maar zeker in dit geval waarbij we als gebruikers van Fok! in het begin een groot deel van de investeringen in de projecten van SiG voor onze rekening genomen hebben.
Reactie is begrijpelijk. Toch kijk ook eens naar de andere kant.
Er wordt over SIG ook wel geschreven op een manier die zeker de schoonheidsprijs niet haalt.
Indien iemand de zoveelste email met een hoop bagger krijgt, gaat dat zeker terug te zien zijn in de reactie.
Ook bij SIG is het bijna een echt bedrijf met "echte" mensen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201107563
Ik heb een wat zakelijkere benadering. Ik wil investeren in projecten met goede zekerheden en een goed rendement. SIG kan dat bieden, want hun concept - meerdere schijven - is uniek. Ze zijn verder ook aangesloten bij het Kifid, zodat ik in geval van een meningsverschil bij het Kifid terecht kan. Verder zorg ik altijd zelf voor het opbouwen van een eigen dossier waardoor ik op dat vlak niet afhankelijk ben van het platform: kopie van de pitch, kopie van de algemene voorwaarden, kopie van de geldlening, kopie van het betaalschema etc. Ik geef niet zo heel veel om alle poes pas eromheen. Ik wil rendement zien :7
pi_201107707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:47 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Reactie is begrijpelijk. Toch kijk ook eens naar de andere kant.
Er wordt over SIG ook wel geschreven op een manier die zeker de schoonheidsprijs niet haalt.
Indien iemand de zoveelste email met een hoop bagger krijgt, gaat dat zeker terug te zien zijn in de reactie.
Ook bij SIG is het bijna een echt bedrijf met "echte" mensen.
De oorzaak van de kritiek ligt toch echt bij SiG zelf: vooraf niet goed gecommuniceerd over de omvang van de wijziging (inclusief betaaldienstverlener) en veel te optimistisch over de migratie. Vervolgens niet of nauwelijks communiceren als er problemen zijn en denken dat het wel over waait. Dat is je kop in het zand steken en geeft vooral blijk van weinig inzicht in de effecten op de investeerders.

Als het over communicatie met klanten gaat is de stelregel simpel: zolang het niet over de grenzen van het betamelijke heen gaat zorg je tenminste dat je op een nette en consistente manier pro actief communiceert waarbij je probeert zorgen weg te nemen.
pi_201107731
Ik sta hier echt anders in. Als SiG mijn mail van gisteren ochtend naar behoren zou hebben beantwoord zou ik al lang betaald hebben. Tot op heden geen enkele reactie. Prima maar dan hou ik de 21k verspreidd over 7 projecten mooi opp mijn eigen rekening. Als ze haast hebben annuleren ze mijn investeringen maar want er zijn genoeg makke schapen die mijn investering kunnen opvullen.

Geen reactie op mijn mail van vrijdag = geen centjes van mij.

Er komen wel weer nieuwe projecten.

Laat me niet onder druk zetten om snel te betalen omdat SIG er een puinhoop van maakt en geen zin of tijd heeft om te reageren.
pi_201108129
We hadden een paar weken terug iets in onze titel over zomerbreak. (Minder aanbod). Bleek toen niet te zijn. Maar hebben jullie nu nog mooie investeringsopties? GVE, SIG en CRE staat niks open (en ook niks in de pipeline).

Hoe zit het op de andere platforms?
pi_201108147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:46 schreef Crowdyfunder het volgende:
We hadden een paar weken terug iets in onze titel over zomerbreak. (Minder aanbod). Bleek toen niet te zijn. Maar hebben jullie nu nog mooie investeringsopties? GVE, SIG en CRE staat niks open (en ook niks in de pipeline).

Hoe zit het op de andere platforms?
Ik sta op dit moment even droog.
pi_201108192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:46 schreef Crowdyfunder het volgende:
We hadden een paar weken terug iets in onze titel over zomerbreak. (Minder aanbod). Bleek toen niet te zijn. Maar hebben jullie nu nog mooie investeringsopties? GVE, SIG en CRE staat niks open (en ook niks in de pipeline).

Hoe zit het op de andere platforms?
Alleen de tattoo artist op gve.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:52:55 #69
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201108194
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:46 schreef Crowdyfunder het volgende:
We hadden een paar weken terug iets in onze titel over zomerbreak. (Minder aanbod). Bleek toen niet te zijn. Maar hebben jullie nu nog mooie investeringsopties? GVE, SIG en CRE staat niks open (en ook niks in de pipeline).

Hoe zit het op de andere platforms?
Je kan nog bij de worstenmaker op Collin.

Staat al een tijdje open en loopt niet hard vol.
Was er al niet erg positief over en heb deze gelaten voor wat het waard was.

Komen vast betere aan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201108405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:07 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De oorzaak van de kritiek ligt toch echt bij SiG zelf: vooraf niet goed gecommuniceerd over de omvang van de wijziging (inclusief betaaldienstverlener) en veel te optimistisch over de migratie. Vervolgens niet of nauwelijks communiceren als er problemen zijn en denken dat het wel over waait. Dat is je kop in het zand steken en geeft vooral blijk van weinig inzicht in de effecten op de investeerders.

Als het over communicatie met klanten gaat is de stelregel simpel: zolang het niet over de grenzen van het betamelijke heen gaat zorg je tenminste dat je op een nette en consistente manier pro actief communiceert waarbij je probeert zorgen weg te nemen.
Absoluut, er is (nog steeds!) onvoldoende gecommuniceerd wat er nu allemaal zou gaan veranderen, betaaldienstverlener is nooit genoemd en zou demk ik ook niet gecommuniceerd worden als er niet zoveel opmerkingen/vragen waren gekomen. Het steeds weer opnieuw alle adresgegevens, email en telefoonnummer moeten invullen bij een betaling is voor mij een groot teken dat ze absuluut niet begrijpen hoe je met privacy moet omgaan maar dit ook nooit zelf uitvoerig als gebruiker hebben getest, en als ze niet begrijpen hoe amateuristisch dit voor een investeringsplatform eruit ziet dan hebben ze helaas nog veel te leren. (of beginnen ze de arrogantie over te nemen van banken en sommige andere platformen)

Bij communicatie is de klant in de basis dat je deze professioneel met respect en fatsoen behandelt. Ik kan wel zeggen dat als ik in het verleden zo met m'n klanten was omgegaan en tegen mijn klanten had gecommuniceerd ze allemaal hard waren weggelopen. Maar goed, we hebben het al veel vaker genoemd, er is gewoon veel te veel geld om te investeren en die paar klanten die ze kwijt raken zijn waarschijnlijk wel gewon ingecalculeerd.

(groeten vanuit een zonnige vakantie bestemming, computer gaat nu weer uit)
pi_201108616
Ja ik zal ook mijn investeringen betalen. Maar zal in de toekomst geen enkele nieuwe investering meer doen op dit platform.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_201108814
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:42 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Antwoord gehad van Bouwaandeel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes en vlot opgelost dus.
Nog even terugkomen op BouwAandeel.
Zij hebben eindelijk de administratie op hun site bijgewerkt, zodat we ook de betalingen, kosten en rente van 2021 kunnen zien.

En wat blijkt... Bij de herstelbetaling, waarbij ze de rente hebben uitgekeerd die te weinig was berekend, hebben ze bij het herstellen hiervan ook nog een keer kosten ingehouden over het uitkeren van dit bedrag...

Zal voor de meeste investeerders maar een paar cent zijn, maar toch. Kosten in rekening brengen om je eigen fouten te herstellen, die had ik nog nooit eerder gezien.
:R

Zo blij dat ik al mijn projecten daar nu afgerond heb en van BouwAandeel af ben.

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 28-08-2021 14:01:47 ]
pi_201108823
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:46 schreef Crowdyfunder het volgende:
We hadden een paar weken terug iets in onze titel over zomerbreak. (Minder aanbod). Bleek toen niet te zijn. Maar hebben jullie nu nog mooie investeringsopties? GVE, SIG en CRE staat niks open (en ook niks in de pipeline).

Hoe zit het op de andere platforms?
Het is niet veel nee. Vrouwen bloot, handel dood zeggen ze (al valt het momenteel met de temperaturen wel mee).

Maar na de aanslag op de liquiditeit van gisteren :7 , vind ik dat iets minder erg. Er komen altijd weer nieuwe. Tienduizenden ondernemers die door de banken in de kou staan en ons iets interessants te bieden hebben.
Pecunia non olet
pi_201109703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand kringloop
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-kringloop-de-fugelpits/
1e hypotheek bedrijfspand + 2e hypotheek woonhuis
Deze zag ik een week geleden al via een facebookreclame voorbij komen, maar kon hem later niet terugvinden. De zekerheden overtuigen mij ook niet helemaal en ik denk dat als het misgaat we gevraagd worden genoegen te nemen met een zielig verhaal en een fooi want 'voor het goede doel'. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze hun vogelasiel gaan verkopen als de kringloopwinkel minder goed loopt dan verwacht. Desondanks heeft deze wel een gunfactor voor mij dus een linkje zou welkom zijn.
pi_201112254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:34 schreef obligataire het volgende:
Alle betalingen van gisteren staan inmiddels keurig op de site vermeld dus van 'zwarte gaten' is geen sprake.

Denk dat er aardig wat Red Bull verstookt is bij SIG de laatste dagen🙂
Al mijn SIG betalingen gedaan, en direct verwerkt op de website. Positief vind ik dat je keurig betaalspec + e-mail hiervan krijgt Het telkens opnieuw invullen van persoonsgegevens vind ik geen issue. Dus zeker geen black hole.
Treintje rijdt nu blijkbaar gelukkig weer, de optimale dienstregeling komt eraan, ga ik vanuit.

Als alles achter de rug is , moeten Luuck & Gijs er maar een leuke blog over schrijven, vervolgens gooi je er paar knaken tegenaan en geven ze elke investeerder en geldnemer een leuke SIG gadget of organiseert een keer een bijeenkomst of zoiets. En andersom en positief , de komende jaren kunnen ze met dit pakket vooruit, dus voorlopig geen nieuwe migratie. Het was K.T & R.K , maar yesterday is yesterday en up naar de future. Ik blijf niet zo hangen in principes, fouten of tekortkomingen (idem van mijzelf) , hoe terecht deze ook zijn. Ben zelf meer pragmatisch & praktisch, wat is dat is, en wat had kunnen zijn had kunnen zijn ...ja.

Verder sluit ik mij aan bij de post van Antropoceen, ik wil rendement en het concept van SIG is best OK

Red bull, Chinees en Domino's zal het wel geweest zijn inderdaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 28-08-2021 18:34:17 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')