Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Nadat ik een Online Payment Platform mailtje heb betaald krijg ik dit op mijn scherm te zien waarbij de ING mij waarschuwd. Hoe toepasselijk...
- Klik nooit op een link in een mailtje, maar ga naar de website zelf om te betalen - Controleer de afzender en kijk of deze van een bekende organisatie komt - Ga nooit in op verzoeken om geld over te maken via e-mail of Wattsapp
Nadat ik een Online Payment Platform mailtje heb betaald krijg ik dit op mijn scherm te zien waarbij de ING mij waarschuwd. Hoe toepasselijk...
- Klik nooit op een link in een mailtje, maar ga naar de website zelf om te betalen - Controleer de afzender en kijk of deze van een bekende organisatie komt - Ga nooit in op verzoeken om geld over te maken via e-mail of Wattsapp
Bij Geldvoorelkaar kan je toch ook enkel via de mail een Ideal betaling doen? Via de site kan dat volgens mij niet. Er is dan alleen een mogelijkheid om handmatig de betaling te doen.
Volgens de meest recente update van Collin van vorige maand zou Torenzicht per 17 augustus weer gaan betalen. Helaas nog niets ontvangen en geen update van Collin
edit: wat mij betreft wordt het pand verkocht als ze weer de verplichtingen niet nakomen
[ Bericht 15% gewijzigd door Faraday01 op 27-08-2021 10:38:15 ]
Inmiddels zijn wij een paar dagen online met ons nieuwe platform. Wij merken dat hieromtrent vragen ontstaan en er toelichting nodig is. Daarom deze nieuwsbrief om duidelijkheid te scheppen in de meest gestelde vragen.
Online Paymentplatform Met de overstap naar het aanbod- en investeerplatform is gekozen voor een nieuwe betaaldienstverlener; Online Paymentplatform. Online Payments staat onder toezicht van De Nederlandse Bank en is daarmee dus uiterst betrouwbaar. Al onze geldstromen lopen via dit platform en niet via SamenInGeld BV. Hierdoor is uw geld extra beveiligd en onder toezicht. Dit platform biedt o.a. de mogelijkheid om geld in een bouwdepot te houden zodat kort lopende leningen voor nieuwbouw en verbouwingen ook gefinancierd kunnen worden. Meerdere rente- en aflossingsbedragen worden gebundeld tot één maandelijks bedrag. Voor onze investeerders uit België verschaft het platform toegang tot Belgische Ideal-betalingen.
Dubbele betaalverzoeken Zoals je wellicht gemerkt hebt, zijn gisteren de eerste betaalverzoeken verzonden voor de projecten die a.s. maandag en dinsdag passeren bij de notaris. Het is mogelijk dat je meerdere betaalverzoeken voor dezelfde investering hebt ontvangen. Dit was uiteraard niet de bedoeling, onze excuses daarvoor. We verzoeken je daarom om er één (of meer indien je in meerdere schijven hebt geïnvesteerd) te betalen en de rest als niet verzonden te beschouwen. Wij verzoeken je om deze betalingen zo spoedig mogelijk te doen zodat de gelden tijdig bij de notaris kunnen zijn.
Samenvattend overzicht investeringen Op dit moment is er geen samenvattend overzicht van je huidige investeringen zichtbaar in je account. Hier wordt aan gewerkt en zal t.z.t. zichtbaar zijn.
We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar het nieuwe platform wennen is. De voordelen van ons nieuwe platform zul je spoedig gaan ervaren. Wij danken je voor je begrip en flexibiliteit!
Uiteraard zijn wij op kantooruren telefonisch bereikbaar voor eventuele vragen en opmerkingen. Ook kun je mailen naar; info@sameningeld.nl
Inmiddels zijn wij een paar dagen online met ons nieuwe platform. Wij merken dat hieromtrent vragen ontstaan en er toelichting nodig is. Daarom deze nieuwsbrief om duidelijkheid te scheppen in de meest gestelde vragen.
Online Paymentplatform Met de overstap naar het aanbod- en investeerplatform is gekozen voor een nieuwe betaaldienstverlener; Online Paymentplatform. Online Payments staat onder toezicht van De Nederlandse Bank en is daarmee dus uiterst betrouwbaar. Al onze geldstromen lopen via dit platform en niet via SamenInGeld BV. Hierdoor is uw geld extra beveiligd en onder toezicht. Dit platform biedt o.a. de mogelijkheid om geld in een bouwdepot te houden zodat kort lopende leningen voor nieuwbouw en verbouwingen ook gefinancierd kunnen worden. Meerdere rente- en aflossingsbedragen worden gebundeld tot één maandelijks bedrag. Voor onze investeerders uit België verschaft het platform toegang tot Belgische Ideal-betalingen.
Dubbele betaalverzoeken Zoals je wellicht gemerkt hebt, zijn gisteren de eerste betaalverzoeken verzonden voor de projecten die a.s. maandag en dinsdag passeren bij de notaris. Het is mogelijk dat je meerdere betaalverzoeken voor dezelfde investering hebt ontvangen. Dit was uiteraard niet de bedoeling, onze excuses daarvoor. We verzoeken je daarom om er één (of meer indien je in meerdere schijven hebt geïnvesteerd) te betalen en de rest als niet verzonden te beschouwen. Wij verzoeken je om deze betalingen zo spoedig mogelijk te doen zodat de gelden tijdig bij de notaris kunnen zijn.
Samenvattend overzicht investeringen Op dit moment is er geen samenvattend overzicht van je huidige investeringen zichtbaar in je account. Hier wordt aan gewerkt en zal t.z.t. zichtbaar zijn.
We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar het nieuwe platform wennen is. De voordelen van ons nieuwe platform zul je spoedig gaan ervaren. Wij danken je voor je begrip en flexibiliteit!
Uiteraard zijn wij op kantooruren telefonisch bereikbaar voor eventuele vragen en opmerkingen. Ook kun je mailen naar; info@sameningeld.nl
Met vriendelijke groet, Het SamenInGeld team
Ik kan hier nog niet veel mee maar het is een eerste stap.
De terechte vraag van Peter Verhaar is hiermee niet beantwoord. Waar zijn de officiële stukken zoals aktes e.d. gebleven. Ik moet mijn ontvangen bedragen over de maand augustus nog controleren waar kan ik de specificatie vinden? Mooi dat de maandelijkse rente- en aflossingsbedragen worden gebundeld tot één maandelijks bedrag maar krijgen we wel een specificatie?
Andere hebben vast ook nog wel vragen, misschien hier even bundelen en dan in een keer navragen?
Zoals de vlag er nu bijhangt ga ik zeker nog niet betalen.
Er zijn inderdaad nog veel open vragen en het traject is uiterst amateuristisch. Maar het gezien het feit dat er nu een veilige partij achter zit ga ik de betalingen vandaag wel doen. Overigens is dit een relatief langdurig proces omdat je ieder betaling individueel moet doen waarbij je de naw gegevens moet invullen.
PS gezien de enorme discussie ga ik vragen via het platform niet beantwoorden, heb je een vraag stuur even een pm
[..] Ik kan hier nog niet veel mee maar het is een eerste stap.
De terechte vraag van Peter Verhaar is hiermee niet beantwoord. Waar zijn de officiële stukken zoals aktes e.d. gebleven. Ik moet mijn ontvangen bedragen over de maand augustus nog controleren waar kan ik de specificatie vinden? Mooi dat de maandelijkse rente- en aflossingsbedragen worden gebundeld tot één maandelijks bedrag maar krijgen we wel een specificatie?
Andere hebben vast ook nog wel vragen, misschien hier even bundelen en dan in een keer navragen?
Zoals de vlag er nu bijhangt ga ik zeker nog niet betalen.
Ik kan hier ook nog weinig mee.
Sowieso is het natuurlijk gepast om een stap terug te doen als SIG zijnde en eerst alles op orde te hebben (nu geen koppeling tussen investeringen en de administratie is zo'n zooitje dat je meerdere betalingsverzoeken krijgt). Dit moet eerst op orde zijn voordat je om nieuwe betalingen vraagt.
Dan nog niet te hebben over hoe fraudegevoelig het is (betalen via link in mail) en de wijze waar op de mail is opgesteld (mix NL/EN). Deze betalingsprovider dan uiterst betrouwbaar noemen, terwijl deze op zoveel vlakken niet voldoet.
Ik heb zelf nog geen betaling voldaan, maar gezien de screenshots dat er ook sprake zou zijn van een 'bestelling' en het opgeven van de adresgegevens voor de bezorging getuigt ook niet bepaald van betrouwbaarheid wanneer het om een investering gaat.
Er is nog weinig aan deze betalingsprovider dat 'uiterst betrouwbaar' oogt
Funding circle specificatie voor augustus is bijgewerkt. Was verast door Fietsen- & Slotenmaker Uitbreiden die opeens een behoorlijke betaling deed nadat hij sinds januari niets meer had betaald. Voor de rest kabbelt alles bij mij voort. Ofwel niet betalers blijven niet betalen en de reguliere betalers betalen gewoon door. Geen verdere verrassingen.
Op vrijdag 27 augustus 2021 11:47 schreef ML45 het volgende: Maar het gezien het feit dat er nu een veilige partij achter zit ga ik de betalingen vandaag wel doen. Overigens is dit een relatief langdurig proces omdat je ieder betaling individueel moet doen waarbij je de naw gegevens moet invullen.
Veilige partij ???
Voor als nog blijkt dit nergens uit.
De kans dat deze projecten maandag gaan passeren zijn erg klein en in de tussentijd verdwijnt je geld in een zwart gat. Zie dat de komende weken maar weer terug te krijgen als een project misschien wel helemaal niet tot stand komt.
Fijn dat SIG zijn platform upgrade en ook een app brengt. De planning en communicatie hadden beter gekund, maar het is voor mij geen enkel probleem als ze een tijdje uit de lucht zijn (als dat voor iemand wel een probleem is, moet die even achter zij oren krabben of crowdfunding wel iets voor hem is...). Ze werken eraan en het komt vast goed, daar maak ik me geen zorgen over bij zo'n overzichtelijk bedrijfje.
Wat wél vervelend zou zijn, is als projecten vertraging oplopen doordat investeerders niet betalen. Daar hebben de mede-investeerders, SIG, de ondernemers, hun tegenpartijen en notarissen last van. Suggestie aan de investeerders die niet willen betalen: annuleer je toezeggingen, SIG zal dat vast toestaan en zal ongetwijfeld andere investeerders kunnen vinden. Dan kan de rest door.
Fijn dat SIG zijn platform upgrade en ook een app brengt. De planning en communicatie hadden beter gekund, maar het is voor mij geen enkel probleem als ze een tijdje uit de lucht zijn (als dat voor iemand wel een probleem is, moet die even achter zij oren krabben of crowdfunding wel iets voor hem is...). Ze werken eraan en het komt vast goed, daar maak ik me geen zorgen over bij zo'n overzichtelijk bedrijfje.
Wat wél vervelend zou zijn, is als projecten vertraging oplopen doordat investeerders niet betalen. Daar hebben de mede-investeerders, SIG, de ondernemers, hun tegenpartijen en notarissen last van. Suggestie aan de investeerders die niet willen betalen: annuleer je toezeggingen, SIG zal dat vast toestaan en zal ongetwijfeld andere investeerders kunnen vinden. Dan kan de rest door.
Dank voor je medewerking en inzet om verbeteringen aan te brengen in de puinhoop die SiG heeft aangericht. Top dat je meewerkt om samen een vuist te maken Samen staan we sterk tenslotte
De kans dat deze projecten maandag gaan passeren zijn erg klein en in de tussentijd verdwijnt je geld in een zwart gat. Zie dat de komende weken maar weer terug te krijgen als een project misschien wel helemaal niet tot stand komt.
Zelf heb ik geen twijfels over de nieuwe betalingsprovider an sich (i.e.: zijn ze betrouwbaar, professioneel, veilig, etc). Ze verzorgen ook al een tijd de betalingen op Marktplaats, en dat is echt wel van een andere orde dan een platformpje als SiG.
Ik maak me meer zorgen over hoe bij SiG een en ander aan elkaar geknoopt is.
[..] Zelf heb ik geen twijfels over de nieuwe betalingsprovider an sich (i.e.: zijn ze betrouwbaar, professioneel, veilig, etc). Ze verzorgen ook al een tijd de betalingen op Marktplaats, en dat is echt wel van een andere orde dan een platformpje als SiG.
Ik maak me meer zorgen over hoe bij SiG een en ander aan elkaar geknoopt is.
Ik denk dat dit een klassiek 2 - 2 - 1/2 ict project is. - Project duurt 2 keer zolang - Project kost 2 keer zoveel En daarna heb je pas de helft van de beloofde functionaliteit.
Over een paar updates zijn we niet meer ongelukkig en nog een paar updates verder en we willen niet meer terug naar de oude site.
Zo mooi zijn als SIG ook beter zou communiceren. Maar goed, je moet altijd wensen over houden.
Omdat ik wil dat mijn geld op korte termijn gaat renderen, heb ik ook al mijn projecten betaald.
[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdyfunder op 27-08-2021 14:28:37 ]
Fijn dat SIG zijn platform upgrade en ook een app brengt. De planning en communicatie hadden beter gekund, maar het is voor mij geen enkel probleem als ze een tijdje uit de lucht zijn (als dat voor iemand wel een probleem is, moet die even achter zij oren krabben of crowdfunding wel iets voor hem is...). Ze werken eraan en het komt vast goed, daar maak ik me geen zorgen over bij zo'n overzichtelijk bedrijfje.
Wat wél vervelend zou zijn, is als projecten vertraging oplopen doordat investeerders niet betalen. Daar hebben de mede-investeerders, SIG, de ondernemers, hun tegenpartijen en notarissen last van. Suggestie aan de investeerders die niet willen betalen: annuleer je toezeggingen, SIG zal dat vast toestaan en zal ongetwijfeld andere investeerders kunnen vinden. Dan kan de rest door.
Bij mij een aantal betaalverzoeken van SIG. eentje in 3-voud.
Op vrijdag 27 augustus 2021 10:19 schreef Faraday01 het volgende: Volgens de meest recente update van Collin van vorige maand zou Torenzicht per 17 augustus weer gaan betalen. Helaas nog niets ontvangen en geen update van Collin
edit: wat mij betreft wordt het pand verkocht als ze weer de verplichtingen niet nakomen
Een reactie, maar niet die je hoopte van het collin hotel. Nu weer problemen met de brandveiligheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slordige is dat ze dit pas 9 dagen later melden. Problemen kan ik begrip voor hebben maar niet communiceren kan echt niet. En of dit collin of de ondernemer is die dit slecht doet kan ik niet echt inschatten.
[..] Ik denk dat dit een klassiek 2 - 2 - 1/2 ict project is. - Project duurt 2 keer zolang - Project kost 2 keer zoveel En daarna heb je pas de helft van de beloofde functionaliteit.
Over een paar updates zijn we niet meer ongelukkig en nog een paar updates verder en we willen niet meer terug naar de oude site.
Zo mooi zijn als SIG ook beter zou communiceren. Maar goed, je moet altijd wensen over houden.
Omdat ik wil dat mijn geld op korte termijn gaat renderen, heb ik ook al mijn projecten betaald.
Ook ikke ga mijn betalingen doen. ben ook niet blij met het hele gedoe, maar in basis is de business goed, en er verandert niks aan de lopende projecten, de hypo blijft de hypo de aktes blijven de aktes, de zekerheden blijven de zekerheden.. Alleen is het proces nu a.g.v. the switch bij SIG nu K.T of R.K.
SIG zorg dat de boel up- & running is asap. En gooi er daarna gewoon een bericht tegenaan met wat er wel goed en niet goed is gegaan. Echt een leerpuntje voor SIG is communicatie, zoals al opgemerkt, communicatie is een vak, een student stagiair / op parttime ZZP madammeke kost misschien wat, maar scheelt toch vaak ook wat gedoe.
Hoop ook dat de rentebetaling op1 of 2 sept 21 komt (directe overboeking).Hoop met een spec anders ja het zal dan wel wat pielen of zoeken worden. Het zij dan maar zo.
Denk ook dat het een 2-2-1/2 ICT project is. En over een tijdje "schelden" we weer op een ander platform, ook onze communicatie is niet altijd even subtiel, en dan hopen we dat iedereen er iets van opgestoken heeft. Nu onze politieker in Den Haag ook nog.
(ter aanvulling van elk van mijn projecten bij welk platform ook leg ik alle docu, pitch, FA, ovek, hypo & data vast)
[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 27-08-2021 17:54:14 ]
Ruim 13 maanden na de laatste betaling, ineens weer een bedragje van FNC - Assortimentsuitbreiding groothandel, Turkse supermarkt.
Vreemd dat dit wel uit de specificatie van de betaling is te halen, maar dat het niet bij de projectbetaling staat, daar is het bedrag "ontvangen terugbetaling" veranderd. Gelukkig heb ik mijn vertrouwde excelletje nog.
Ik heb net ook mijn betalingen gedaan, zie geen reden om het niet te doen, ondanks de belabberde communicatie. In totaal toch weer een kleine 10k. Ga bij toekomstige projecten wel weer ff de kat uit de boom kijken en kijken of ik meer bij Colin kwijt kan, ook door spreiding. Daarnaast is ook bijna al mijn dood geld inmiddels aan het werk dus dat scheeld ook.
Punt is een beetje dat degene aan de andere kant die moet passeren bij de notaris, er ook helemaal niets aan kan doen. Die horen we niet online, maar zijn misschien wel net zo geirriteerd. Dus ja, betaald.
Inleggen in nieuwe projecten zie ik mezelf niet meer zo snel doen. Tenzij er een behoorlijke mea culpa komt, voor het immense gepruts.
Ben benieuwd naar het resultaat. Helaas geen optie om te stemmen voor een “N/A” omdat ik niet via SIG investeer, dus kan (neem ik aan) zo ook geen tussentijds resultaat zien en wil de stemming niet vertroebelen.
[..] Ben benieuwd naar het resultaat. Helaas geen optie om te stemmen voor een “N/A” omdat ik niet via SIG investeer, dus kan (neem ik aan) zo ook geen tussentijds resultaat zien en wil de stemming niet vertroebelen.
Op donderdag 26 augustus 2021 10:42 schreef zeeland6 het volgende: Daaruit begrijp ik dat er niet meer met een wallet wordt gewerkt, maar dat maandelijks een bedrag aan rente wordt overgemaakt. Derhalve kan ik dan al mijn projecten langs om te kijken wat voor rentebedrag/kosten is geboekt en welke er nog ontbreken. Dat wordt een dagtaak dan elke maand.
[..] Dat lijkt me wel. Of mogen we die straks zelf uit de blockchain gaan halen?
Inmiddels heb ik gisteren en vandaag een paar keer contact gehad met SiG. Mijn meeste vragen zijn wel beantwoord geworden en zijn gedeeltelijk teruggekomen in de SiG update van vanmorgen.
Vanmorgen heb ik nog twee aanvullende vragen gesteld waarop ik tot op heden geen reactie meer gekregen heb.
Mijn eerste overgebleven vraag betrof de juistheid van de bewering van Peter Verhaar op twitter.
Mijn tweede nog niet voldoende beantwoorden vraag betreft de maandelijkse overboeking in een bedrag van rente, aflossing en eventuele kosten. Daar is tot op heden een negatief antwoord op gekomen. Vooralsnog is de reactie
quote:
Je gaat t voorlopig alleen in het project zelf zien bij de rente uitbetalingen
Het heeft op dit moment ook nog geen prioriteit om dit te gaan oplossen.
Voor mij persoonlijk gaat mij dat echt veel en veel te veel tijd kosten en verwacht ik, met een 70 a 80 projecten uren per maand bezig te zijn om enige controle te kunnen uitvoeren op het ontvangen bedrag. Voor mij is dit niet acceptabel en onbegrijpelijk dat dit niet meteen goed geregeld is/gaat worden.
Ik wacht de reactie van SiG op mijn aandringen om dit per omgaande te regelen nog even af want anders ga ik zeker andere acties ondernemen.
Waarom ik zelf niet reageer naar SIG en ook, voorlopig, geen andere acties doe; - zij weten dondersgoed dat ze flink aan de bak moeten omdat anders hun platform omvalt - zij nu ook daadwerkelijk iets doen zoals de betaalverzoeken die de deur uit zijn gegaan, investeringen en de betalingen zijn nu zichtbaar bij Mijn projecten. - geef ze de tijd om de problemen in de juiste prioriteit op te lossen mi; betalingen binnen, gelden aan notaris door betalen, zorgen dat woensdag de betaling van september gedaan wordt - alle andere zaken zijn tweede of derde prioriteit. - nu druk uitvoeren en vragen stellen zorgt dat de beschikbare capaciteit mi niet juist gebruikt wordt
Vind ik dat alles goed is gegaan, neen zoals ik eerder heb gezegd gaat alles uiterst amateuristisch en begrijp ik, die ook automatiseringsprojecten heeft geïmplementeerd, niet hoe dit heeft kunnen plaatsvinden.
Maar in deze situaties moet je prioriteiten stellen en ook in ons eigen belang is het mi noodzakelijk om SIG nu met rust te laten zodat ze met 100% aandacht aan de bak kunnen.
Inmiddels heb ik een deel van mijn betalingen aan SIG voldaan, er is echter 1 project waar ik in 2 schijven heb geïnvesteerd met nu 3 betaalverzoeken. Iemand enig idee hoe ik kan zien bij welke schijf het betaalverzoek hoort?
Heb ik het juist dat Crowdrealestate niet is aangesloten bij een klachteninstituut? Ik heb ze niet kunnen vinden in het register van het Kifid (https://www.kifid.nl/register/).
Op vrijdag 27 augustus 2021 20:09 schreef iguana1981 het volgende: Inmiddels heb ik een deel van mijn betalingen aan SIG voldaan, er is echter 1 project waar ik in 2 schijven heb geïnvesteerd met nu 3 betaalverzoeken. Iemand enig idee hoe ik kan zien bij welke schijf het betaalverzoek hoort?
Is op geen enkele mogelijkheid te zien. De dame aan de telefoon raadde mij aan om er willekeurig 2 te betalen.
Op vrijdag 27 augustus 2021 20:09 schreef iguana1981 het volgende: Inmiddels heb ik een deel van mijn betalingen aan SIG voldaan, er is echter 1 project waar ik in 2 schijven heb geïnvesteerd met nu 3 betaalverzoeken. Iemand enig idee hoe ik kan zien bij welke schijf het betaalverzoek hoort?
Voortaan in een van de schijven 1 euro meer investeren dan de andere schijf🤑
[..] Heb je een klacht of is het uit interesse. Je kunt altijd naar de AFM als het platform je klacht niet naar behoren oplost (mits terecht).
In verband met het opbouwen van mijn portefeuille. Het heeft als individu overigens in zoverre geen zin om naar de AFM te stappen dat ze geen individuele klachten behandelen. Als er geen toegang tot het Kifid is, dan is het enige alternatief voor je individuele klacht de rechter. En een rechter is wat minder laagdrempelig dan het Kifid. Ik heb vanuit kostenoverweging geen zin om een dagvaarding op te stellen en te laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder zodra Crowdrealestate en ik ergens niet over uitkomen. Dat Crowdrealetate niet is aangesloten bij het Kifid maakt, heb ik nu met mezelf afgesproken, dat ik niet voor grote bedragen via hen investeer.
[..] [..] [..] Heb je op je vraag nog een reactie gekregen? [..] Inmiddels heb ik gisteren en vandaag een paar keer contact gehad met SiG. Mijn meeste vragen zijn wel beantwoord geworden en zijn gedeeltelijk teruggekomen in de SiG update van vanmorgen.
Vanmorgen heb ik nog twee aanvullende vragen gesteld waarop ik tot op heden geen reactie meer gekregen heb.
Mijn eerste overgebleven vraag betrof de juistheid van de bewering van Peter Verhaar op twitter.
Mijn tweede nog niet voldoende beantwoorden vraag betreft de maandelijkse overboeking in een bedrag van rente, aflossing en eventuele kosten. Daar is tot op heden een negatief antwoord op gekomen. Vooralsnog is de reactie [..] Het heeft op dit moment ook nog geen prioriteit om dit te gaan oplossen.
Voor mij persoonlijk gaat mij dat echt veel en veel te veel tijd kosten en verwacht ik, met een 70 a 80 projecten uren per maand bezig te zijn om enige controle te kunnen uitvoeren op het ontvangen bedrag. Voor mij is dit niet acceptabel en onbegrijpelijk dat dit niet meteen goed geregeld is/gaat worden.
Ik wacht de reactie van SiG op mijn aandringen om dit per omgaande te regelen nog even af want anders ga ik zeker andere acties ondernemen.
Nee dezelfde twee vragen staan nog bij mij open. Geen reaktie of een ontwijkende.
Op vrijdag 27 augustus 2021 20:09 schreef iguana1981 het volgende: Inmiddels heb ik een deel van mijn betalingen aan SIG voldaan, er is echter 1 project waar ik in 2 schijven heb geïnvesteerd met nu 3 betaalverzoeken. Iemand enig idee hoe ik kan zien bij welke schijf het betaalverzoek hoort?
als je allemaal dezelfde bedragen hebt geinvesteerd niet...
In mijn dossier van SIG zijn alle betalingen van vandaag al te zien bij investeringen en betaald.
Heel langzaam begint het vorm te krijgen en ik heb er best vertrouwen in dat het de komende twee weken weer vrijwel optimaal zal werken. I k hou wel rekening met een uitstel van de rentebetalingen over oktober want dit moet natuurlijk goed gecontroleerd worden en ik heb liever iets later en goed dan volop fouten en direct.
Op vrijdag 27 augustus 2021 21:42 schreef crowder07 het volgende: In mijn dossier van SIG zijn alle betalingen van vandaag al te zien bij investeringen en betaald.
Heel langzaam begint het vorm te krijgen en ik heb er best vertrouwen in dat het de komende twee weken weer vrijwel optimaal zal werken. I k hou wel rekening met een uitstel van de rentebetalingen over oktober want dit moet natuurlijk goed gecontroleerd worden en ik heb liever iets later en goed dan volop fouten en direct.
oktober? We zijn volgende week eerst nog in september.
En van vorige maand (1-8) moeten nog 4 dubbele boekingen worden gecorrigeerd van de laatste 'oude' projecten. Bij mij zijn ze ook allemaal (direct) zichtbaar na betaling behalve 1 waarvan de link ongeldig is (geworden) na een verkeerd back-knopje.
een nacht nieuwsbrief. Nog steeds geen antwoord op de gestelde vragen. ====================================================================== FAQ nieuw platform SamenInGeld
Beste Investeerders en andere belanghebbenden,
Inmiddels zijn wij een paar dagen online met ons nieuwe platform. Wij merken dat hieromtrent vragen ontstaan en er toelichting nodig is. Daarom deze nieuwsbrief om duidelijkheid te scheppen in de meest gestelde vragen.
Inzage betalingen Vanaf nu heb je inzage in je betalingen die je hebt gedaan sinds wij gisteren betaalverzoeken zijn gaan uitsturen. Deze vind je onderaan op je dashboardpagina onder het kopje ’Mijn projecten’ en ‘Mijn investeringen’.
Dubbele betalingen Er zijn vragen over dubbele betalingen die per ongeluk zijn gedaan door investeerders vanwege dubbel verstuurde mails met betaalverzoeken. Deze worden zo spoedig mogelijk teruggestort op de gekoppelde rekening.
Verschillende bankrekeningnummers Online PaymentPlatform Er wordt ons gevraagd of het klopt dat er verschillende bankrekeningen zichtbaar zijn bij de OPP betalingen. Dat bevestigen wij; OPP gebruikt gerandomiseerde verschillende bankrekeningen bij het verwerken van betalingen. Het kan dus voorkomen dat je bij meerdere investeringen, betaalverzoeken ontvangt met verschillende rekeningnummers en banken.
We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar het nieuwe platform wennen is. De voordelen van ons nieuwe platform zal je spoedig gaan ervaren. Wij danken je voor je begrip en flexibiliteit!
Uiteraard zijn wij op kantooruren telefonisch bereikbaar voor eventuele vragen en opmerkingen. Ook kun je mailen naar; info@sameningeld.nl