abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201075499
Beste fokkers.

Tijdens mijn wandelingen vind ik dagelijkse vele kleine en onbeschadigde plastic flesjes waar sinds juni van dit jaar 0,15 euro statiegeld voor kunt krijgen.

Maar nu komt het, de meeste flessen ondanks dat ze onbeschadigd zijn en met statiegeld logo worden overal door de automaten geweigerd. Als ik uitleg vraag krijg ik te horen dat ik ze perse moet inleveren in de winkel waar ze vandaan komen. Klopt toch niet.

Dit wordt er over geschreven

Kun je kleine flesjes overal inleveren?
Het statiegeld geldt voor kleine plastic flessen frisdrank en water, niet voor zuivel, siroop en sap. ... Vanaf 1 juli 2021 is het wel zo dat u grote plastic flessen overal kunt inleveren. Bij ALDI is het per 28 juni al mogelijk om al uw statiegeldflessen in te leveren.1 jul. 2021

https://www.aldi.nl/informatie/statiegeld.html

Vergeet het maar, automaat geeft bij vrijwel elke fles aan, verpakking wordt niet herkend. :N

https://www.natuurenmilie(...)es-wat-verandert-er/

Waar statiegeld flessen inleveren?
Je kunt je statiegeldflessen inleveren bij alle innamepunten in Nederland. Het maakt niet uit waar je ze gekocht hebt. Als het nieuwe statiegeldlogo er maar op staat!

Met gevolg dat ik de flesjes maar in de bak gooi, terwijl er het statiegeld logo opstaat en de fles nog geheel intact is met dop erop.

Stimuleert niet echt het inleveren als ik met 10 lege flesjes alle winkels moet aflopen om ze überhaupt maar geaccepteerd te krijgen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_201075501
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.

Het idee is niet dat dit een verdienmodel is.
pi_201075536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar nu komt het, de meeste flessen ondanks dat ze onbeschadigd zijn en met statiegeld logo worden overal door de automaten geweigerd. Als ik uitleg vraag krijg ik te horen dat ik ze perse moet inleveren in de winkel waar ze vandaan komen. Klopt toch niet.
Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.
pi_201075550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 05:58 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
pi_201075555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
pi_201075594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.

Ik heb geen idee of dit in jouw geval op gaat bij de Aldi die je geprobeerd hebt, maar dat is ook vermoedelijk waarom een medewerker tegen jou kan zeggen dat je die fles daar niet gekocht hebt.

Verder zelf een prima ervaring gehad. Ergens een flesje water uit een automaat gekocht op het station en gewoon kunnen inleveren bij de lokale super die ook hetzelfde type flesje verkoopt.
pi_201075604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:28 schreef snabbi het volgende:

[..]
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.

Ik heb geen idee of dit in jouw geval op gaat bij de Aldi die je geprobeerd hebt, maar dat is ook vermoedelijk waarom een medewerker tegen jou kan zeggen dat je die fles daar niet gekocht hebt.

Verder zelf een prima ervaring gehad. Ergens een flesje water uit een automaat gekocht op het station en gewoon kunnen inleveren bij de lokale super die ook hetzelfde type flesje verkoopt.
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.
pi_201075617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:31 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.
Die maat is idd raar, of politiek correct gezegd: niet gangbaar.
Zou mij niet verbazen dat ze het juist om zo'n reden doen. In prijs 'lastiger' te vergelijken met andere winkels en het is een middel om je weer terug te lokken.
pi_201075706
quote:

[..]
Commercieel hartstikke stom om het statiegeld niet in te nemen. Je stuurt op deze manier de consument naar een concurrent waar ze mogelijk gelijk voor 50 euro boodschappen doen.
pi_201075707
Heb ik al langer tegenstrijdig gevonden, officieel hoor je het overal te kunnen inleveren.
In de praktijk kan het alleen in de winkel die soortgelijke* flessen / merken verkoopt.

Zoals hier in Staphorst bij de Boni kun je vaak wel cola of andere bekende melkflessen wel inleveren al komen ze bijv bij de AH of Jumbo vandaan.

Maar andersom kan het vaak niet.

Het is raar krenterig gedrag van supermarkten die zich helemaal scheel verdienen.
pi_201075738
In Duitsland is het beter gereld. Daar kun je je Duitse statiegeldflessen overal inleveren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201075890
De Coca Cola flessen v/d Aldi zijn Duits. Hebben een andere vorm en streepjes code.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 08:19:16 #13
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_201076031
De Lidl pakt ze van alle supermarkten hier sinds die kleine flesjes zijn in te leveren.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_201076594
Ligt net aan het soort flesje.

Jumbo, AH, Lidl eigenlijk je supermarkt verkopen van die flesjes vitaminewater. Deze zijn overal hetzelfde en kun je dus overal inleveren.

Waterflesjes zoals de Aldi bronwater is weer een heel specifiek eigen flesje, die kun je dus alleen daar inleveren.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:40:54 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_201076721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jawel hoor. Je kunt een fles huismerkcola van bijvoorbeeld de Jumbo gewoon inleveren bij de Albert Heijn en vice versa. Alleen bij de Lidl en Aldi niet en de flessen van die supermarkt kun je ook nergens anders kwijt.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:43:01 #16
39333 Zelva
pi_201076749
Vind het vooral belachelijk dat bepaalde verkooppunten statiegeld moeten rekenen, maar dan er voor mogen kiezen om niet in te nemen. Volslagen van de pot gerukt.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 augustus 2021 @ 09:54:49 #17
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201076859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
De Lidl pakt ze van alle supermarkten hier sinds die kleine flesjes zijn in te leveren.
Volgens mij is dat ook één van de punten wat dus veranderd is. Met deze nieuwe manier zouden de van alle supermarkten overal geaccepteerd moeten worden.

Oh dat staat ook wel in de OP. :D
Misschien is de software van die machines nog niet aangepast?
pi_201077032
Heb regelmatig flesjes AH merk water ingeleverd bij de Dekamarkt en daar pakt de automaat het gewoon. Laatst ook waterflesjes van de plus bij de AH in de automaat gestopt.

Gelukkig ook maar, want ga niet al die onzin lopen sorteren en dan langs 5 verschillende winkels om overal 6 flesjes in te leveren.
pi_201077094
quote:

[..]
Kan tegenwoordig gewoon hier.
blablablabla
  Spellchecker donderdag 26 augustus 2021 @ 10:59:42 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201077624
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.

Ik kon laatst Lidl-waterflessen ook bij de Appie inleveren.
pi_201078008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:

Dit wordt er over geschreven

Kun je kleine flesjes overal inleveren?
Het statiegeld geldt voor kleine plastic flessen frisdrank en water, niet voor zuivel, siroop en sap. ... Vanaf 1 juli 2021 is het wel zo dat u grote plastic flessen overal kunt inleveren. Bij ALDI is het per 28 juni al mogelijk om al uw statiegeldflessen in te leveren.1 jul. 2021

Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.
Eerst denken, dan typen
  Spellchecker donderdag 26 augustus 2021 @ 12:48:21 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201079107
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef Piger het volgende:

[..]
Je moet kijken of het "statiegeld"-logo er op staat.
pi_201079229
Het apparaat van de Coop accepteert bijna elke fles, ook handig bij speciaalbieren met rare vormen
pi_201079246
Meegeven met de bezorger van AH.nl gaat altijd zonder problemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:02:07 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201079258
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:

Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201079327
quote:
16s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?
Dat gebeurt nu dus alsnog afgaande op de OP.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:07:24 #27
459912 FlippingCoin
pi_201079343
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Durmada het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Durmada het volgende:

[..]
En dat ts zemaar in de bak gooit omdat het te veel gedoe is op deze manier!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_201079374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 07:24 schreef HSG het volgende:
In Duitsland is het beter gereld. Daar kun je je Duitse statiegeldflessen overal inleveren.
Kleine nuance: alleen als ze het in die winkel ook verkopen. Dus Coca Cola flessen kan je vrijwel overal inleveren. Maar Lidl huismerk kan alleen bij Lidl, bijv.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage donderdag 26 augustus 2021 @ 13:48:52 #29
38148 crew  Innisdemon
pi_201080016
quote:

[..]
KLopt, dat zijn die 1,75l flessen. Die worden nergens behalve bij de ALDI geaccepteerd.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_201080101
quote:

Niet meer. Innamepunten nemen nu alle Nederlandse flessen en flesjes met statiegeld in. Dus ook van merken die ze zelf niet verkopen (waaronder elkaars huismerken).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201080148
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:40 schreef Zelva het volgende:

[..]
Jawel hoor. Je kunt een fles huismerkcola van bijvoorbeeld de Jumbo gewoon inleveren bij de Albert Heijn en vice versa. Alleen bij de Lidl en Aldi niet en de flessen van die supermarkt kun je ook nergens anders kwijt.
Mijn ervaring is vanaf 1 juli anders. Alle (¤0,25) flessen met statiegeld bij alle winkelketens in kunnen leveren. Zoals het ook hoort.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:13:20 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201080403
De Ald bij ons heeft een automaat waar op staat dat ie alles pakt, maar een cola fles van de lidl vertikte hij toch echt met de boodschap dat dat merk niet werd ingezameld daar -O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:40:31 #33
39333 Zelva
pi_201080724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:57 schreef baskick het volgende:

[..]
Mijn ervaring is vanaf 1 juli anders. Alle (¤0,25) flessen met statiegeld bij alle winkelketens in kunnen leveren. Zoals het ook hoort.
Las het al ja, mooi dat ze dat veranderd hebben.
pi_201081035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Meegeven met de bezorger van AH.nl gaat altijd zonder problemen.
Zo doe ik het ook. Als ik twijfel of ik een bepaalde fles ergens in kan leveren dan bewaar ik die tot ik weer een AH bestelling laat bezorgen en dan geef ik gewoon alles mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:14:28 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201081159
En als ik een fles koop bij een pomp station? daar weer terug inleveren gaat 'm niet worden
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201081283
Het is sowieso één grote grap. Met een winkelwagen vol aan lege flesjes ging ik naar de automaat, die natuurlijk binnen de kortste keren vol zat. Moet er weer een medewerker komen om te legen ofzo, bleef maar gewoon achter het apparaat staan terwijl ik nog meer flesjes erin gooide. Twee man bezig voor wat stomme centen.

Pleur ze volgende keer wel in de sloot, heb er immers statiegeld voor betaald.
Facts don't care about your feelings
pi_201081387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef Piger het volgende:

[..]
Wauw, drie hele dagen eerder. Thanks Aldi
pi_201081396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is sowieso één grote grap. Met een winkelwagen vol aan lege flesjes ging ik naar de automaat, die natuurlijk binnen de kortste keren vol zat. Moet er weer een medewerker komen om te legen ofzo, bleef maar gewoon achter het apparaat staan terwijl ik nog meer flesjes erin gooide. Twee man bezig voor wat stomme centen.

Pleur ze volgende keer wel in de sloot, heb er immers statiegeld voor betaald.
Je kunt er ook op stampen natuurlijk.
pi_201081676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:05 schreef Sapstengel het volgende:
Heb regelmatig flesjes AH merk water ingeleverd bij de Dekamarkt en daar pakt de automaat het gewoon. Laatst ook waterflesjes van de plus bij de AH in de automaat gestopt.

Gelukkig ook maar, want ga niet al die onzin lopen sorteren en dan langs 5 verschillende winkels om overal 6 flesjes in te leveren.
Maar je gaat wel naar 5 verschillende winkels om daar 6 flesjes te kopen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201081712
Bedankt voor alle reacties, ga nu 10 flesjes met logo proberen in te leveren bij AH, Jumbo en Lidl. De winkels liggen binnen loop afstand vlak bij mij in de buurt Kijken of ik ze allemaal kwijt kan daar en niet een deel ongevraagd moet achterlaten in de afvalbak.
pi_201081971
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:14 schreef nils7 het volgende:
En als ik een fles koop bij een pomp station? daar weer terug inleveren gaat 'm niet worden
Ze kunnen vrijwillig innamestation zijn of worden. Maar kans is klein dat ze het zijn, ja. Zelfde geldt bij automaten en bedrijfskantines.
pi_201081982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ga nu 10 flesjes met logo proberen in te leveren bij AH, Jumbo en Lidl. De winkels liggen binnen loop afstand vlak bij mij in de buurt Kijken of ik ze allemaal kwijt kan daar en niet een deel ongevraagd moet achterlaten in de afvalbak.
Ik zou ze meenemen naar de volgende winkel of het volgende bezoek :+
pi_201082116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar je gaat wel naar 5 verschillende winkels om daar 6 flesjes te kopen?
Ja. Werk naast een AH, woon vlakbij een dekamarkt en jumbo, mijn ouders naast een plus. Ik doe dan gewoon boodschappen waar ik op dat moment langskom.

Alleen ga dan niet een week rondrijden met allerlei statiegeld.
pi_201082132
quote:
Ik zou ze leeg in het schap zetten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201082745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Niet meer. Innamepunten nemen nu alle Nederlandse flessen en flesjes met statiegeld in. Dus ook van merken die ze zelf niet verkopen (waaronder elkaars huismerken).
Ik sta gecorrigeerd. Ik laat het al een tijdje thuis ophalen.
pi_201082776
quote:
16s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik dacht dat het idee was ze er nu vooral niet meer neer te gooien
pi_201082898
De Action verkoopt ook import flesjes limonade zonder statiegeld logo.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:13:00 #48
459912 FlippingCoin
pi_201082909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja ook, ik dacht dat het enerzijds was om te voorkomen dat mensen ze neergooien op staat maar inleveren, maar anderzijds dat bijvoorbeeld kinderen en zo ze verzamelen voor statiegeld zoals nu ook al gebeurd met de grotere petflessen.
pi_201083412
Ben terug van de winkels en heb in twee supermarkten 9 van de 10 flesjes kunnen inleveren. Er zat een klein flesje met logo bij, maar die kwam volgens de manager uit Curaçao.

Met een dagelijkse vondst van meerdere flesjes heb ik altijd losgeld in geval ik op zwart zaad zit met mijn boodschappen. Van de AH heb ik een statiegeld bon van 1,35 euro dit spaar ik op dat ik genoeg heb en ga ik er boodschappen mee doen moet geld van gevonden flesjes.
pi_201083478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Volgend jaar ook statiegeld op blikjes. Dan moeten ze wel heel zijn en niet gedeukt.
pi_201083572
quote:

[..]
Het zijn toch vooral de jongeren die nonchalant alles weggooien dus ook flesjes waar ze 0,15 euro extra voor betaald hebben. Uitgerekend op hangplekken waar de (auto) jeugd hangt vind ik de meeste en ze laten de flesjes ook meestal heel en met dop achter. ^O^

Nu zie ik vooral hele ladingen blikjes langs de weg liggen waarvan minstens 90 procent niet beschadigd is, stel dat daar 0,10 euro statiegeld op gaat komen en vind er dagelijks zo'n 100 stuks is toch maar mooi dagelijks 10 euro boodschappen doen met gevonden geld. :Y)
pi_201083744
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 17:50 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben terug van de winkels en heb in twee supermarkten 9 van de 10 flesjes kunnen inleveren. Er zat een klein flesje met logo bij, maar die kwam volgens de manager uit Curaçao.

Met een dagelijkse vondst van meerdere flesjes heb ik altijd losgeld in geval ik op zwart zaad zit met mijn boodschappen. Van de AH heb ik een statiegeld bon van 1,35 euro dit spaar ik op dat ik genoeg heb en ga ik er boodschappen mee doen moet geld van gevonden flesjes.
Je verwacht ontvoerd te worden ? 11.gif
pi_201083911
Ik zag in Kopenhagen ook veel oudjes en zwervers de prullenbakken induiken om er flesjes en blikjes uit te halen., Hele tassen en winkelwagens vol. Hoeven ze niet meer te bedelen om geld.
dag
pi_201085182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:02 schreef -Hakuna- het volgende:
Nu zie ik vooral hele ladingen blikjes langs de weg liggen waarvan minstens 90 procent niet beschadigd is, stel dat daar 0,10 euro statiegeld op gaat komen en vind er dagelijks zo'n 100 stuks is toch maar mooi dagelijks 10 euro boodschappen doen met gevonden geld. :Y)
Dagelijks 100 blikjes vinden? Woon je op een vuilstort of heb je zeeën van tijd?
pi_201086131
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:26 schreef baskick het volgende:

[..]
Dagelijks 100 blikjes vinden? Woon je op een vuilstort of heb je zeeën van tijd?
In veel grote steden is het een mooie bezigheid voor zwervers. Die verdienen ook weer wat en de straten zijn schoon.

edit: oh dat postte iemand hierboven ook al :')
pi_201087423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Sinds wanneer dan? Ik sta nog steeds te vechten en flikker ze tegenwoordig maar weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201087879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:50 schreef -Hakuna- het volgende:

Kijk wel even tot wanneer die bon geldig is om in te leveren, zou anders zonde zijn.
pi_201088853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sinds wanneer dan? Ik sta nog steeds te vechten en flikker ze tegenwoordig maar weg.
Per 1 juli jl.
pi_201088873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
In veel grote steden is het een mooie bezigheid voor zwervers. Die verdienen ook weer wat en de straten zijn schoon.

edit: oh dat postte iemand hierboven ook al :')
Dat zijn dan ook de enigen die zoveel tijd hebben. Maar TS suggereerde óók dagelijks 100 blikken te collecteren. Dat verbaasde me.
pi_201088987
Zo’n belachelijke Duitse tijdverspilling, plastic kan enorm goed gerecycled worden dus deze gaan in de plastic bak hier.
Vakman pur sang
pi_201091658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zijn dan ook de enigen die zoveel tijd hebben. Maar TS suggereerde óók dagelijks 100 blikken te collecteren. Dat verbaasde me.
Misschien is hij een zwerver :!
pi_201091667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:50 schreef -Hakuna- het volgende:

Wat is nou je conclusie?

Je kan dus niet alles overal inleveren?
Maar zijn alleen Lidl/Aldi een issue?
Of ook andere supermarkten onderling?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:25:37 #63
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201091706
Als de automaten de vorm niet herkennen dan proberen ze de EAN code, dus, met barcode naar boven invoeren zodat de scanner het kan lezen.

In principe mag je alle flessen overal inleveren, maar zijn eigen merk en wat afwijkende unieke 'alleen verkoop bij A' flessen alleen in te leveren waar je ze koopt.
Dum de dum
pi_201091964
Hier ook dat flesjes van het eigen merk van Jumbo direct terugkomen uit de automaat van de Jumbo...soms helpt het om het meerdere keren te proberen en dan pakt die alsnog de fles.

Of de fles is iets gedeukt omdat ze al wat langer ligt dan helpt het om bij (grote) flessen weer lucht in te blazen en de dop erop te schroeven.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe zo een automaat werkt, bierflessen kon je (in het verleden?) ook zonder ediket inleveren, maar bij plastic flessen lukt dat niet, ook als de dop ontbreekt of ze gekreukeld zijn lukt het soms/vaak niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 27-08-2021 09:53:39 ]
pi_201092089
Koop eens een flesje drinken de KIOSK op het station, op elke 0,5 liter flesje zit inmiddels die 15 cent statiegeld, maar de KIOSK neemt ze nog steeds niet in...
pi_201094082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:55 schreef PieterCornelis het volgende:
Koop eens een flesje drinken de KIOSK op het station, op elke 0,5 liter flesje zit inmiddels die 15 cent statiegeld, maar de KIOSK neemt ze nog steeds niet in...
Heffen moeten ze en innemen moeten ze ook niet. Dat verklaart het wellicht.
pi_201094090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:25 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de automaten de vorm niet herkennen dan proberen ze de EAN code, dus, met barcode naar boven invoeren zodat de scanner het kan lezen.

In principe mag je alle flessen overal inleveren, maar zijn eigen merk en wat afwijkende unieke 'alleen verkoop bij A' flessen alleen in te leveren waar je ze koopt.
Dat is dus niet meer zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:31:06 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201094216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Hojdhopper het volgende:
Kleine nuance: alleen als ze het in die winkel ook verkopen. Dus Coca Cola flessen kan je vrijwel overal inleveren. Maar Lidl huismerk kan alleen bij Lidl, bijv.
Nee hoor. Als het logo erop staat, kun je ze overal inleveren. In het begin, toen statiegeld in DLD op blikjes en kleine flesjes werd ingesteld, had je hier ook het probleem dat je ze alleen kon inleveren bij het verkooppunt. Daar zijn ze al heel snel van teruggekomen. Nu kun je alle flessen overal inleveren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201096669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Heffen moeten ze en innemen moeten ze ook niet. Dat verklaart het wellicht.
En het geld gaat niet naar de winkel zelf, die kiosk wordt er dus niet beter van.
pi_201097771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:55 schreef PieterCornelis het volgende:
Horeca en kleine bedrijven zijn vrijgesteld van de verplichting kleine plastic flesjes in te zamelen.

Dat betekent dus dat jongeren die een flesje Spa bij de MacDonalds halen deze mee naar huis moeten nemen, aan moeders de vrouw geven zodat die ze kan inleveren als ze boodschappen gaat doen.

Sorry dat ik chargeer. Laat ik het positief bekijken. Statiegeld op flesjes en blikjes gaat zwerfvuil tegen, maar er mag aan de uitvoering nog wel wat gesleuteld worden.
pi_201097875
quote:

[..]
Heb niet alle reacties gelezen. Maar met de nieuwe statiegeld wetgeving kun je sinds 01.07.2021 al je statiegeldflessen bij alle supermarkten in NL inleveren.

Ik kan prima mijn Jumbo Private Label fles bij de ALDI inleveren. En AH heeft ze ook geaccepteerd.
Ik zou er dus melding van maken bij de filiaalleider van de winkel. Want het hoort niet te kunnen.
Het systeem hoort ingericht te zijn dat alle statiegeld flessen gekocht in NL vanaf 01.07.2021 overal in NL ook weer ingeleverd kunnen worden. Alle supermarktketens zijn daarop aangesloten namelijk.
pi_201097902
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:15 schreef Lingue het volgende:

[..]
Heb niet alle reacties gelezen. Maar met de nieuwe statiegeld wetgeving kun je sinds 01.07.2021 al je statiegeldflessen bij alle supermarkten in NL inleveren.

Ik kan prima mijn Jumbo Private Label fles bij de ALDI inleveren. En AH heeft ze ook geaccepteerd.
Ik zou er dus melding van maken bij de filiaalleider van de winkel. Want het hoort niet te kunnen.
Het systeem hoort ingericht te zijn dat alle statiegeld flessen gekocht in NL vanaf 01.07.2021 overal in NL ook weer ingeleverd kunnen worden. Alle supermarktketens zijn daarop aangesloten namelijk.
Is alweer 4 maandjes geleden of zo? Koop niet zo vaak Cola :P
pi_201099169
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:05 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Horeca en kleine bedrijven zijn vrijgesteld van de verplichting kleine plastic flesjes in te zamelen.

Dat betekent dus dat jongeren die een flesje Spa bij de MacDonalds halen deze mee naar huis moeten nemen, aan moeders de vrouw geven zodat die ze kan inleveren als ze boodschappen gaat doen.

Sorry dat ik chargeer. Laat ik het positief bekijken. Statiegeld op flesjes en blikjes gaat zwerfvuil tegen, maar er mag aan de uitvoering nog wel wat gesleuteld worden.
Supermarkten groter dan 200 m2, bemande tankstations langs de snelweg en bemande ov-locaties worden verplicht om petflessen met statiegeld in te zamelen en het statiegeld uit te keren.

Valt dit dan niet onder bemand ov?
Eerst denken, dan typen
pi_201103417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:19 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Is alweer 4 maandjes geleden of zo? Koop niet zo vaak Cola :P
Zelfs dan moet t kunnen ;)
Alle EAN codes (oud en nieuw) zijn centraal in 1 ststeem.

Een fles coca cola vd AH van 3jr geleden kun je bij de Aldi inleveren.
Private label vd Aldi of coca cola vd Aldi kunnen pas sinds 01.06.2021 overal ingeleverd worden.
Ik twijfel even of oude voorraad vd Aldi ook bij een AH ingeleverd kan worden…🤔
Of oude voorraad private label van AH bij Jumbo inleveren. Oude voorraad is voorraad voor 0.06.2021.
Kan ik voor je nagaan als je dat graag wilt weten.
pi_201107798
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:05 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat jongeren die een flesje Spa bij de MacDonalds halen deze mee naar huis moeten nemen, aan moeders de vrouw geven zodat die ze kan inleveren als ze boodschappen gaat doen..
Of zoals iedereen in duitsland doet, je zet de flesje neer naast of op een prullenbak en binnen 5 minuten neemt en zwerver hem weer mee, iedereen blij
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  zondag 29 augustus 2021 @ 18:34:46 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201128822
Bij de Efteling stonden inzamelbakken voor de plastic flesjes zodat je het statiegeld aan Villa Pardoes kunt doneren, helemaal prima wat mij betreft, mogen ze in de steden ook neerzetten voor diverse goede doelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 augustus 2021 @ 19:16:32 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201129805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Mij niet, als ik dit zo lees:

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201130049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:56 schreef Piger het volgende:

[..]
Supermarkten groter dan 200 m2, bemande tankstations langs de snelweg en bemande ov-locaties worden verplicht om petflessen met statiegeld in te zamelen en het statiegeld uit te keren.

Valt dit dan niet onder bemand ov?
Bemande ov locaties? Uit interesse, linkje?
pi_201133706
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 19:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mij niet, als ik dit zo lees:

[ twitter ]
Leuk, ja. Maar weinigen wandelen dagelijks ruim 6 km. En als ze het doen, bukken de meeste geen honderd(en) keren. Gezien de staat van de blikjes op de foto's wordt op een groot deel geen statiegeld meer uitgekeerd. Het zijn dus bruto-aantallen. Maar als je er 6,5 km voor gaat lopen, dan kom je kennelijk een eind. Die groep lijkt me heel dun.
pi_201135351
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 22:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Leuk, ja. Maar weinigen wandelen dagelijks ruim 6 km. En als ze het doen, bukken de meeste geen honderd(en) keren. Gezien de staat van de blikjes op de foto's wordt op een groot deel geen statiegeld meer uitgekeerd. Het zijn dus bruto-aantallen. Maar als je er 6,5 km voor gaat lopen, dan kom je kennelijk een eind. Die groep lijkt me heel dun.
Ik wandel dagelijks echt wel meer dan 6 km, denk eerder aan 15-20 km. En vooral Red Bull blikjes zijn nu echt een plaag aan het worden in het straatbeeld, het lijkt wel alsof de jongeren massaal op die cafeïne/taurine houdende troep is overgestapt. Deze mogen wat mij betreft minstens met 20 cent statiegeld belast worden, reken maar dat ik dagelijks al snel op minimaal 50-75 blikjes kom. Jongeren hangplekken nog niet eens meegeteld.

Red Bull steeds meer kampioen van het zwerfafval.

https://recyclingnetwerk.(...)-van-het-zwerfafval/

Maar even off topic, heb eens zo'n blikje gedronken en echt wat een gore ranzige smaak zit aan dit spul! :?
pi_201136435
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 05:52 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Ik wandel dagelijks echt wel meer dan 6 km, denk eerder aan 15-20 km. En vooral Red Bull blikjes zijn nu echt een plaag aan het worden in het straatbeeld, het lijkt wel alsof de jongeren massaal op die cafeïne/taurine houdende troep is overgestapt. Deze mogen wat mij betreft minstens met 20 cent statiegeld belast worden, reken maar dat ik dagelijks al snel op minimaal 50-75 blikjes kom. Jongeren hangplekken nog niet eens meegeteld.
Red Bull steeds meer kampioen van het zwerfafval.

https://recyclingnetwerk.(...)-van-het-zwerfafval/
't Gemiddelde wandeltempo ligt op 4 á 5 km per uur. Als we uitgaan van 4,5 km/uur en 17,5 km wandelen, is dat een kleine 4 uur. Er zijn maar weinig mensen die daar tijd voor hebben _O-

Daarbij: je legt minder afstand af in dezelfde tijd als je steeds moet stoppen, bukken en starten met lopen. Als je in die tijd inderdaad 100 blikjes vindt, waarvan (afgaande op de foto) de helft geen statiegeld meer oplevert, levert dat ¤5 op. Da's afgerond ¤1,25/uur. Er zijn maar weinig mensen die daar zin in hebben _O-

quote:
Maar even off topic, heb eens zo'n blikje gedronken en echt wat een gore ranzige smaak zit aan dit spul! :?
Smaken verschillen.
pi_201136820
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:22 schreef baskick het volgende:

't Gemiddelde wandeltempo ligt op 4 á 5 km per uur. Als we uitgaan van 4,5 km/uur en 17,5 km wandelen, is dat een kleine 4 uur. Er zijn maar weinig mensen die daar tijd voor hebben _O-

Als je een nulurencontract hebt bij de staat heb je alle tijd van de wereld.
pi_201138506
quote:
10s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:52 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als je een nulurencontract hebt bij de staat heb je alle tijd van de wereld.
Ah, ja. Als je afval kunt rapen voor ¤1,25/uur kun je beter bij de straatreiniging solliciteren.
pi_201138623
quote:
En werkt het niet, vraag dan of een manager voor een passende oplossing kan zorgen! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_201139684
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 09:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Daarbij: je legt minder afstand af in dezelfde tijd als je steeds moet stoppen, bukken en starten met lopen. Als je in die tijd inderdaad 100 blikjes vindt, waarvan (afgaande op de foto) de helft geen statiegeld meer oplevert, levert dat ¤5 op. Da's afgerond ¤1,25/uur. Er zijn maar weinig mensen die daar zin in hebben _O-

Bedankt voor de wiskundige berekening, maar die afstand liep ik voorheen toch wel ook al zouden er geen flesjes te vinden zijn, dat met die flesjes is sinds kort erbij gekomen. Niet dat ik daarvoor alleen al die afstand ga afleggen.
pi_201140733
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:56 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Bedankt voor de wiskundige berekening, maar die afstand liep ik voorheen toch wel ook al zouden er geen flesjes te vinden zijn, dat met die flesjes is sinds kort erbij gekomen. Niet dat ik daarvoor alleen al die afstand ga afleggen.
Waarom solliciteer je dan niet bij PostNL? Dat levert meer op dan wat statiegeld.
pi_201151281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Nee hoor. Als het logo erop staat, kun je ze overal inleveren. In het begin, toen statiegeld in DLD op blikjes en kleine flesjes werd ingesteld, had je hier ook het probleem dat je ze alleen kon inleveren bij het verkooppunt. Daar zijn ze al heel snel van teruggekomen. Nu kun je alle flessen overal inleveren.
Hm, dan werkt dat alleen bij "mijn" supermarkten niet.

Toevallig vorige week geëxperimenteerd, nadat een goede vriend uit Nederland me opbelde om te vragen hoe het statiegeldproces in Duitsland werkt, aangezien hij projectleider statiegeld op blikjes wordt bij zijn werkgever.

Heb verschillende scenarios getest:
- afplakken van streepjescode, wordt niet ingenomen in de supermarkt waar het is gekocht;
- bierblikjes van Paulaner inleveren bij Lidl waar Paulaner niet wordt verkocht, wordt niet ingenomen;
- Lidl 1,5l PET-flet inleveren bij Edeka, werkt niet;
- Standaard Coca Cola fles van Edeka inleveren bij Lidl, wordt ingenomen.

Vooral door het eerste punt ging ik er van uit dat de streepjescode wordt gescand (en bijv. niet alleen dat Mehrweg/Einweg logo) en men dus kan checken of een fles/blikje in een bepaalde winkelketen is gekocht.

Met dat in het hoofde postte ik mijn ervaring. Maar het gaat daarbij specifiek om de Lidl en Edeka E-Center hier om de hoek.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')