Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar nu komt het, de meeste flessen ondanks dat ze onbeschadigd zijn en met statiegeld logo worden overal door de automaten geweigerd. Als ik uitleg vraag krijg ik te horen dat ik ze perse moet inleveren in de winkel waar ze vandaan komen. Klopt toch niet.
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.
Ik heb geen idee of dit in jouw geval op gaat bij de Aldi die je geprobeerd hebt, maar dat is ook vermoedelijk waarom een medewerker tegen jou kan zeggen dat je die fles daar niet gekocht hebt.
Verder zelf een prima ervaring gehad. Ergens een flesje water uit een automaat gekocht op het station en gewoon kunnen inleveren bij de lokale super die ook hetzelfde type flesje verkoopt.
Die maat is idd raar, of politiek correct gezegd: niet gangbaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.
Commercieel hartstikke stom om het statiegeld niet in te nemen. Je stuurt op deze manier de consument naar een concurrent waar ze mogelijk gelijk voor 50 euro boodschappen doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
Jawel hoor. Je kunt een fles huismerkcola van bijvoorbeeld de Jumbo gewoon inleveren bij de Albert Heijn en vice versa. Alleen bij de Lidl en Aldi niet en de flessen van die supermarkt kun je ook nergens anders kwijt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
Volgens mij is dat ook één van de punten wat dus veranderd is. Met deze nieuwe manier zouden de van alle supermarkten overal geaccepteerd moeten worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
De Lidl pakt ze van alle supermarkten hier sinds die kleine flesjes zijn in te leveren.
Kan tegenwoordig gewoon hier.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik kon laatst Lidl-waterflessen ook bij de Appie inleveren.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.
Het idee is niet dat dit een verdienmodel is.
Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Dit wordt er over geschreven
Kun je kleine flesjes overal inleveren?
Het statiegeld geldt voor kleine plastic flessen frisdrank en water, niet voor zuivel, siroop en sap. ... Vanaf 1 juli 2021 is het wel zo dat u grote plastic flessen overal kunt inleveren. Bij ALDI is het per 28 juni al mogelijk om al uw statiegeldflessen in te leveren.1 jul. 2021
Je moet kijken of het "statiegeld"-logo er op staat.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef Piger het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.
Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.
Het idee is niet dat dit een verdienmodel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |