Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar nu komt het, de meeste flessen ondanks dat ze onbeschadigd zijn en met statiegeld logo worden overal door de automaten geweigerd. Als ik uitleg vraag krijg ik te horen dat ik ze perse moet inleveren in de winkel waar ze vandaan komen. Klopt toch niet.
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik op de site van de Aldi kijk zie ik daar alleen flessen van 1,75l. Dus als jij een fles van 0,5l, 1l, 1,5l of 2l probeert in te leveren, dan verkopen zij die producten niet en dus accepteren ze de inname van die fles ook (waarschijnlijk) niet.
Ik heb geen idee of dit in jouw geval op gaat bij de Aldi die je geprobeerd hebt, maar dat is ook vermoedelijk waarom een medewerker tegen jou kan zeggen dat je die fles daar niet gekocht hebt.
Verder zelf een prima ervaring gehad. Ergens een flesje water uit een automaat gekocht op het station en gewoon kunnen inleveren bij de lokale super die ook hetzelfde type flesje verkoopt.
Die maat is idd raar, of politiek correct gezegd: niet gangbaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ja dat was het geloof ik, die uitzonderlijke maat waardoor Coca Colas niet uitwisselbaar zijn tussen Aldi en concurrenten. Niemand anders heeft 1,75 ltr toch? En zij accepteren zelf de overige maten niet.
Commercieel hartstikke stom om het statiegeld niet in te nemen. Je stuurt op deze manier de consument naar een concurrent waar ze mogelijk gelijk voor 50 euro boodschappen doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb wel eens een Coca Cola fles van Aldi bij Plus proberen in te leveren, ging niet. Ook niet na aanbellen en zeiden ze gelijk: komt niet van ons en dus kunnen we er niks mee. Zal wel een kansspel zijn, de ene super accepteert hem wel en de ander niet.
Jawel hoor. Je kunt een fles huismerkcola van bijvoorbeeld de Jumbo gewoon inleveren bij de Albert Heijn en vice versa. Alleen bij de Lidl en Aldi niet en de flessen van die supermarkt kun je ook nergens anders kwijt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Met Coca Cola gaat dit je nog wel lukken (hier wel tenminste). De huismerken alleen niet.
Volgens mij is dat ook één van de punten wat dus veranderd is. Met deze nieuwe manier zouden de van alle supermarkten overal geaccepteerd moeten worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
De Lidl pakt ze van alle supermarkten hier sinds die kleine flesjes zijn in te leveren.
Kan tegenwoordig gewoon hier.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 06:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik kon laatst Lidl-waterflessen ook bij de Appie inleveren.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.
Het idee is niet dat dit een verdienmodel is.
Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Dit wordt er over geschreven
Kun je kleine flesjes overal inleveren?
Het statiegeld geldt voor kleine plastic flessen frisdrank en water, niet voor zuivel, siroop en sap. ... Vanaf 1 juli 2021 is het wel zo dat u grote plastic flessen overal kunt inleveren. Bij ALDI is het per 28 juni al mogelijk om al uw statiegeldflessen in te leveren.1 jul. 2021
Je moet kijken of het "statiegeld"-logo er op staat.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef Piger het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.
Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Het is toch altijd al zo dat je alleen statiegeld krijgt in de winkel die het product ook daadwerkelijk verkoopt.
Dat gebeurt nu dus alsnog afgaande op de OP.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu dus alsnog afgaande op de OP.
En dat ts zemaar in de bak gooit omdat het te veel gedoe is op deze manier!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu dus alsnog afgaande op de OP.
Kleine nuance: alleen als ze het in die winkel ook verkopen. Dus Coca Cola flessen kan je vrijwel overal inleveren. Maar Lidl huismerk kan alleen bij Lidl, bijv.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 07:24 schreef HSG het volgende:
In Duitsland is het beter gereld. Daar kun je je Duitse statiegeldflessen overal inleveren.
KLopt, dat zijn die 1,75l flessen. Die worden nergens behalve bij de ALDI geaccepteerd.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Klopt wel, ik kan statiefles van de Aldi niet bij AH inleveren. En al is het Coca Cola, de AH herkent hem niet omdat hat niet overeenkomt met de flessen die zijzelf verkopen.
Niet meer. Innamepunten nemen nu alle Nederlandse flessen en flesjes met statiegeld in. Dus ook van merken die ze zelf niet verkopen (waaronder elkaars huismerken).quote:Op donderdag 26 augustus 2021 05:34 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is vanaf 1 juli anders. Alle (¤0,25) flessen met statiegeld bij alle winkelketens in kunnen leveren. Zoals het ook hoort.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je kunt een fles huismerkcola van bijvoorbeeld de Jumbo gewoon inleveren bij de Albert Heijn en vice versa. Alleen bij de Lidl en Aldi niet en de flessen van die supermarkt kun je ook nergens anders kwijt.
Las het al ja, mooi dat ze dat veranderd hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Mijn ervaring is vanaf 1 juli anders. Alle (¤0,25) flessen met statiegeld bij alle winkelketens in kunnen leveren. Zoals het ook hoort.
Zo doe ik het ook. Als ik twijfel of ik een bepaalde fles ergens in kan leveren dan bewaar ik die tot ik weer een AH bestelling laat bezorgen en dan geef ik gewoon alles mee.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Meegeven met de bezorger van AH.nl gaat altijd zonder problemen.
Wauw, drie hele dagen eerder. Thanks Aldiquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef Piger het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli grote flessen overal staat er. Kleine dus niet.
Je kunt er ook op stampen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is sowieso één grote grap. Met een winkelwagen vol aan lege flesjes ging ik naar de automaat, die natuurlijk binnen de kortste keren vol zat. Moet er weer een medewerker komen om te legen ofzo, bleef maar gewoon achter het apparaat staan terwijl ik nog meer flesjes erin gooide. Twee man bezig voor wat stomme centen.
Pleur ze volgende keer wel in de sloot, heb er immers statiegeld voor betaald.
Maar je gaat wel naar 5 verschillende winkels om daar 6 flesjes te kopen?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:05 schreef Sapstengel het volgende:
Heb regelmatig flesjes AH merk water ingeleverd bij de Dekamarkt en daar pakt de automaat het gewoon. Laatst ook waterflesjes van de plus bij de AH in de automaat gestopt.
Gelukkig ook maar, want ga niet al die onzin lopen sorteren en dan langs 5 verschillende winkels om overal 6 flesjes in te leveren.
Ze kunnen vrijwillig innamestation zijn of worden. Maar kans is klein dat ze het zijn, ja. Zelfde geldt bij automaten en bedrijfskantines.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:14 schreef nils7 het volgende:
En als ik een fles koop bij een pomp station? daar weer terug inleveren gaat 'm niet worden
Ik zou ze meenemen naar de volgende winkel of het volgende bezoekquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ga nu 10 flesjes met logo proberen in te leveren bij AH, Jumbo en Lidl. De winkels liggen binnen loop afstand vlak bij mij in de buurt Kijken of ik ze allemaal kwijt kan daar en niet een deel ongevraagd moet achterlaten in de afvalbak.
Ja. Werk naast een AH, woon vlakbij een dekamarkt en jumbo, mijn ouders naast een plus. Ik doe dan gewoon boodschappen waar ik op dat moment langskom.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar je gaat wel naar 5 verschillende winkels om daar 6 flesjes te kopen?
Ik zou ze leeg in het schap zettenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef -Hakuna- het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ga nu 10 flesjes met logo proberen in te leveren bij AH, Jumbo en Lidl. De winkels liggen binnen loop afstand vlak bij mij in de buurt Kijken of ik ze allemaal kwijt kan daar en niet een deel ongevraagd moet achterlaten in de afvalbak.
Ik sta gecorrigeerd. Ik laat het al een tijdje thuis ophalen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet meer. Innamepunten nemen nu alle Nederlandse flessen en flesjes met statiegeld in. Dus ook van merken die ze zelf niet verkopen (waaronder elkaars huismerken).
Ik dacht dat het idee was ze er nu vooral niet meer neer te gooienquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel het idee was dat er ook een motivatie was om de flesjes op te rapen van straat?
Ja ook, ik dacht dat het enerzijds was om te voorkomen dat mensen ze neergooien op staat maar inleveren, maar anderzijds dat bijvoorbeeld kinderen en zo ze verzamelen voor statiegeld zoals nu ook al gebeurd met de grotere petflessen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het idee was ze er nu vooral niet meer neer te gooien
Volgend jaar ook statiegeld op blikjes. Dan moeten ze wel heel zijn en niet gedeukt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het idee was ze er nu vooral niet meer neer te gooien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |