abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201072989
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 26-08-2021 12:35:40 ]
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:22:37 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_201073141
Er zijn al veel meer kleinere baby's dan grotere dan de mijne, hoezo dan ;(
disclaimer
pi_201073162
Omdat die van jou gewoon al bijna jarig is :P
pi_201074002
@LittleTeaCup hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
pi_201074043
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.

Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag :D. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
Resistance is futile.
pi_201074133
Het gaat zo schnel!
pi_201076170
Ik ben ook zo benieuwd naar hoe het gaat zijn om een wat grotere baby te hebben! Dit is ook heerlijk hoor, zo klein als ze nu is. Heerlijk knuffelen en overal kusjes geven is geweldig, maar als ze vooral bij papa en mama wil zijn, soms best wel lastig. 😅

Ik ga zo even de lactatiekundige bellen voor overleg en misschien een consult. F. krijgt meer dan voldoende binnen via de BV, maar soms heb ik het idee dat het te veel is. Ze hikt na iedere voeding en de krampjes zijn echt real. Niet zoals de eerste dagen even 5 minuten een beetje piepen, maar vannacht ruim een uur bezig geweest om haar weer rustig te krijgen. Zo zielig ook, ze gaat echt helemaal overstuur dan. Ik denk dat ze toch wel lucht meeslikt, dus ik wil even weten of we toch nog iets anders kunnen doen bij het voeden of dat het er echt gewoon bij hoort en het uitzitten is. Ze is nu 10 dagen oud.
pi_201076372
@NicolasJoy wat klinkt dat als een fijne vooruitgang!

@MaJo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!

@Komkommerschijfje gister was er een baby van 11 dagen oud bij het CB. Wat een verschil alweer met mijn baby van 3 maanden, dan is het echt al geen newborn meer!
Hopelijk krijg je wat goede tips van de lactatiekundige.

Leuk om na te denken over zijn eerste verjaardag @Seven, fijn dat het nu ook weer gevierd kan worden met opa's en oma's!

Ik vind de tijd ook bizar snel gaan! Gelukkig heeft hij weinig last gehad van zijn prikjes. Wel de hele middag hangerig en gisteravond 38 graden getemperatuurd, vervolgens goed geslapen en vanmorgen weer 37,2.

Leuk om na te denken over zijn eerste verjaardag Seven!
pi_201077081
Voor de trend, mijnes kan ook gillen. Als ze ergens niet bij mag of ze iets niet mag hebben.
Samen met mijn luidruchtige peuter is het soms wel wat veel. :{w

Goed dat je de lactatiekundige er even bij betrekt @Komkommerschijfje . Krampjes zijn ook gewoon echt niet leuk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:10:31 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_201078609
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer :')

Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in :+ )
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht _O-
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
disclaimer
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 12:33:44 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201078907
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:
Ik weet nog dat ik hier 11 maanden geleden kwam kijken en echt ontzag had voor al die grote baby's die al doorsliepen en rondkropen en alles. Net als Smart_ass naarstig zoekend naar een ritme enzo, typisch first time mama's. En nu is Colin alweer 11 maanden oud.

Ik ga maar eens nadenken over zijn verjaardag :D. Ik denk in etappes, misschien wel leuk om de opa's en oma's samen te regelen voor het aansnijden van de taart.
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Seven. het volgende:

Heel herkenbaar :Y En nu zitten wij gewoon in die fase, heel bizar!

@NicolasJoy wat een goede berichten over Soof! Fijn dat het stukken beter gaat O+

Wij aten net meloen met Aapie. De stukken verdwenen voor het eerst helemaal in mijn baby, ik dacht dat het nog ergens in zijn slab verstopt zou zijn :o

quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:08 schreef Mango91 het volgende:

@:Majo ja hij mag in de openingspost, hij is van 22 mei!

Fox was het toch?

quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
Goud is denk ik niet echt een giller maar het kan zijn dat ie dat wel is en ik het gewoon niet hoor door het continu gegil van zijn vierjarige broer :')

Och man, dat jong heeft zoveel sjans de hele tijd. Echt overal waar we komen drommen de kleutermeisjes om hem heen om te aaien, te knuffelen en soms tillen ze hem ook op, alsof het een gratis feature in het krijspaleis betreft. (Dan grijp ik uiteraard wel in :+ )
En dan zit mijn baby daar te grijnzen te midden van al die aandacht _O-
Alleen kindertjes tussen de 9 en 18 maanden trekt hij niet, dan is het meteen janken. Maar alle andere mensen zijn zijn Grote Maten.
Heerlijk is dat O+ Aapie trekt ook veel bekijks, hij is echt zo sociaal. Gisteren gingen we voor het eerst uit eten met vrienden en hij vindt het zo leuk al die aandacht, lacht naar iedereen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 12:35:08 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201078926
Iemand recent nog iets van @arvensis gehoord? Het is zo stil. Of zitten ze in Turkije momenteel?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201078943
Die zitten nog in Turkije inderdaad :)
pi_201079259
Het cb heeft vanmorgen al gebeld en wilde maandagmiddag graag langskomen. Aangegeven dat ik ook graag weer zou willen wegen, dat doen ze niet thuis. Gelukkig was de dame zeer welwillend en vindt ze het prima als we naar het cb komen. :)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:05:40 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_201079315
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had _O- )
disclaimer
pi_201079953
@MaJo leuk als ze steeds meer gaan eten he. :D Zij eet regelmatig meer dan peuter.

Heerlijk @SQ dat hij van aandacht houdt. Rondom Poffertje zie en hoor ik ook altijd veel gelach. O+
pi_201080187
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Ze hebben sowieso weeguurtjes op het cb voor als je je zorgen maakt om de groei. Daar kun je altijd even langs. (Ook als je je niet echt zorgen maakt maar gewoon een firsttime moeder met sterke controledrang bent zoals ik de eerste keer ook had _O- )
Ja, ik hoorde het al. Maar ze starten pas weer op 9 september met zo'n inloopuur door de vakantie, en ik wil het graag al weer even weten voor de afspraak die we dan met 4 weken hebben. :)
  Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 14:33:08 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201080649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:36 schreef Aure het volgende:
Die zitten nog in Turkije inderdaad :)
Ah ok ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef SQ het volgende:
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aan O-) Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=

Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden :)
pi_201081041
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ah ok ^O^
[..]
Of je schaft gewoon zelf een weegschaal aan O-) Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101080423/?s2a=

Vind het toch wel fijn om een beetje zijn gewicht in de gaten te houden :)
Wij ook.
Echt ideaal, heb ook geen zin om vaker dan nodig naar het cb te gaan.
pi_201082485
Heb net de LK vanuit de kraamzorgorganisatie gebeld. Telefonisch consult. Situatie uitgelegd en waarschijnlijk komen de vele krampjes door te veel voormelk die ze dan nog uit de tweede borst krijgt, überhaupt veel intake. Ze drinkt eigenlijk altijd wel 20-25 minuten uit borst 1 en die is dan altijd wel goed leeg. We gaan het eens proberen met 1 borst en die dan goed leegdrinken.
pi_201091490
Goed plan @Komkommerschijfje .

Poffertje deed gisteren een extra dutje en was een half uurtje later alsnog ontroostbaar. Mijn meisje huilt eigenlijk nooit zo erg dus na vijf minuten heb ik maar een zetpil gegeven. Net keek ik in haar mondje en zag ik drie tanden die door moeten komen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:04:15 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201092869
Echt hoor Baby J, kan je gewoon ff stoppen! :{w :'( -O- Dat is toch niet 6 maanden en 3 weken oud? :o

Wij hebben een zeer onrustige nacht gehad. Meneer lag maar te kontje draaien en scheten laten :D en werd zelfs wakker en wou persé een extra fles. Koffie voor mama! :Z
pi_201093066
Hahahahaha @Bienelientjee nog drie weken en hij woont op zichzelf. :7
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:24:36 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201093149
Wohoa bienelientje, die jongen is niet te stoppen oO<
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_201094135
Baby J heeft de smaak te pakken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo