Ik huur altijd bij Sunnycars. Nederlandse partij, die dan weer uitbesteed bij een buitenlandse partner. Voordeel is dat bij Sunnycars alles afgekocht is, dus 0 eigen risico. Dat rijdt heel prettigquote:Op woensdag 19 april 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:
Wat zijn de ervaringen met autohuur. Ik zag best veel negativiteit op het net over rentalcars.
Het verschil is 350 euro met dezelfde auto als ik via rental cars zou boeken. Vind ik wat veel.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:35 schreef Piles het volgende:
Tis overigens wel wat duurder natuurlijk. En sowieso is autohuur sinds corona stuk duurder, omdat er veel minder auto's beschikbaar zijn.
Ik kreeg afgelopen week gewoon een boete op de mat vanuit Florence, was de vakantie van afgelopen zomer...quote:Op woensdag 21 september 2022 16:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als er niks gebeurd is en je bent verder niet aangehouden denk ik eigenlijk dat je er nooit meer iets van hoort.
Echt nog nooit een boete uit Italië gehad, terwijl we er wel een paar keer per jaar komen en best wel ooit te hard rijden. Fijn landje.
Ik ben vorige week in Turijn en Milaan geweest.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:22 schreef H_T het volgende:
Ik ben van plan binnenkort wat rond te trekken door ItaliëZijn Turijn en Verona de moeite van een bezoek waard? Doe ik er beter aan Turijn over te slaan en in plaats daarvan Milaan te pakken? En hoe groot is de kans dat ik me met Engels wel ga redden in een restaurant aldaar?
Turijn is zeker de moeite waard. Echt een hele mooie stad met veel geschiedenis. Milaan lijkt me, wellicht volledig onterecht, niet veel aan. Staat in elk geval niet hoog op mijn te bezoeken lijst.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:22 schreef H_T het volgende:
Ik ben van plan binnenkort wat rond te trekken door ItaliëZijn Turijn en Verona de moeite van een bezoek waard? Doe ik er beter aan Turijn over te slaan en in plaats daarvan Milaan te pakken? En hoe groot is de kans dat ik me met Engels wel ga redden in een restaurant aldaar?
Als je genoeg tijd heb kun je ook een dagtrip naar Brescia of een dagtrip naar het Comomeer (Lecco, Varenna) maken. Er gaat ieder uur een trein vanuit Bergamo.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Tips voor Bergamo zijn nog steeds welkom! Over een maand zitten we daar.
Leuk! Ben er rond oudjaar geweest, 3 dagen Bergamo en 3 dagen Brescia. Bergamo is een mooi dorpje, lekker eten en drinken. Wij verbleven in het bovenste deel, dat sprak me wel het meest aan ook. Dus eigenlijk kan ik over beneden niet echt tips geven voor restaurants e.d., omdat wij steeds boven aten. Eigenlijk heb je niks aan mij dus...quote:Op woensdag 24 april 2024 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk. Als ik met mijn vrouw zou reizen zouden dat wel opties zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:52 schreef Erno-BE het volgende:
Als je genoeg tijd heb kun je ook een dagtrip naar Brescia of een dagtrip naar het Comomeer (Lecco, Varenna) maken. Er gaat ieder uur een trein vanuit Bergamo.
We hebben een appartement beneden, maar wel zo'n beetje naast de funicular. Dus de bovenstad is eenvoudig bereikbaar voor ons.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk! Ben er rond oudjaar geweest, 3 dagen Bergamo en 3 dagen Brescia. Bergamo is een mooi dorpje, lekker eten en drinken. Wij verbleven in het bovenste deel, dat sprak me wel het meest aan ook. Dus eigenlijk kan ik over beneden niet echt tips geven voor restaurants e.d., omdat wij steeds boven aten. Eigenlijk heb je niks aan mij dus...
Staat genoteerd! Al krijgt die Al Donizetti niet de beste reviews op google.quote:Maar als je wel boven gaat eten, dan vond ik Bernabo er uit springen, Al Donizetti is een prachtige wijnbar waar je ook heerlijk wat kunt happen, kaas, ham, maar ook grotere gerechten. En als je van pizza houdt, moet je naar pizzeria Assaje. Die is echt goed en ook een heerlijke belevenis, heel Napolitaans.
Omgeving van Val d'Orcia vond ik erg mooi. Veel kleine dorpjes. Niet de drukte van Florence.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:56 schreef ondeugend het volgende:
Over een weekje met de camper naar Toscane!
Iemand nog een gouden tip? We zoeken rustige plekken.
Dankjewel!quote:Op woensdag 24 april 2024 14:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omgeving van Val d'Orcia vond ik erg mooi. Veel kleine dorpjes. Niet de drukte van Florence.
Montalcino, Bagno Vignoni, San Quirico d'Orcia, Montepulciano, Pienza (wel redelijk druk).
https://www.toscane-nu.nl/tips/val-dorcia/
Oh haha, heb er zelf niet echt gegeten, alleen veel wijn gedronken en die was goed. En je zit er heerlijk buiten. Op een terras onder een overkapping midden in de drukke winkelstraat. Ongeveer de enige straat ook in de citta alta.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Staat genoteerd! Al krijgt die Al Donizetti niet de beste reviews op google..
Dat is gaaf! Ben pas in het Mille Miglia museum in Brescia geweest. Waar ga je dan heen, of ga je meerijden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:31 schreef Bargehassus het volgende:
Morgen over een maand weer naar de MIlle Miglia!Genieten van het eten, de sfeer, de cultuur, hopelijk het weer en natuurlijk de auto's!
Daar zijn wij (mijn broer en ik) ook geweest. Leuk museum!quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is gaaf! Ben pas in het Mille Miglia museum in Brescia geweest. Waar ga je dan heen, of ga je meerijden?
het hangt er heel erg vanaf wat je wil gaan doen. Ik vind die passen best wel aan de prijzige kant, zeker als je niet al te veel musea wil bezoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:50 schreef Bugno3 het volgende:
Binnenkort lang weekend Firenze
Iemand ervaring met de Firenze Pass en tips over welke variant de moeite is?
Waarom vind je 'em niet bijzonder?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
De Duomo mag dan wereldberoemd zijn, bijzonder is ie niet
Natuurlijk met de funicolare naar de Cittŕ Alta, maar ga ook zeker nog een stukje hoger naar San Vigilio met de tweede funicolare. Schitterend uitzicht over Bergamo en de Cittŕ Alta vanuit Castello San Vigilio.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
De binnenzijde oogt nogal kaal vergeleken met andere kerken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom vind je 'em niet bijzonder?
Ik heb een paar dagen met de fiets daar rondgefietst maar al die wijngaarden zijn zo mooi en zo indrukwekkend veel. Afhankelijk van waar je zit en of je een makkelijk kind hebt zou ik Turijn overigens niet overslaan. Je bent er met de trein zo en de stad vond ik niet megadruk.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:20 schreef alpeko het volgende:
Als iemand toevallig nog tips heeft voor de wijnstreek Barolo. Over iets meer dan een maand zitten we daar voor 10 dagen. Alba, Barolo zelf staan al op de lijst. Turijn is denk ik net wel te ver gezien het feit dat we met ons zoontje van ca. 1,5 half gaan.
Ik zal mijn ervaringen tzt wel posten voor het geval er mensen zijn die ook interesse hebben in die streek. Het schijnt op Toscane te lijken qua landschap. Heb erg hoge verwachtingen van het adres waar we daar verblijven
Volgens Google doe je er uren over met OV om in Turijn te komen. We gaan met de auto dus zijn daar niet afhankelijk van. Maar wel van de kleine die 2 slaapjes doet en in de auto slecht slaapt. Willen hem buiten de reisdagen niet al te veel uitdagen maar mss verrast ie ons.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik heb een paar dagen met de fiets daar rondgefietst maar al die wijngaarden zijn zo mooi en zo indrukwekkend veel. Afhankelijk van waar je zit en of je een makkelijk kind hebt zou ik Turijn overigens niet overslaan. Je bent er met de trein zo en de stad vond ik niet megadruk.
Waar verblijf je dan? Wij hadden een appartement buiten een stadje waar veel treinen naar Turijn gingen dus auto naast het station gezet.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens Google doe je er uren over met OV om in Turijn te komen. We gaan met de auto dus zijn daar niet afhankelijk van. Maar wel van de kleine die 2 slaapjes doet en in de auto slecht slaapt. Willen hem buiten de reisdagen niet al te veel uitdagen maar mss verrast ie ons.
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waar verblijf je dan? Wij hadden een appartement buiten een stadje waar veel treinen naar Turijn gingen dus auto naast het station gezet.
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.
Met de auto is Turijn een uur. We kijken wel. We leven met de dag. Vandaag heeft ie 1 slaapje gedaan en dan heb je wel 6/7 uur aaneen. Maar normaal zijn het blokken van max 4 uur met 2 slaapjes.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |