Voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb alleen het idee dat het niet klopt, kan aan mij liggen natuurlijk
Ook lastig zat, zo'n poulequote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, de EL bestaat daar dus niet echt meer uit. Een mogelijke groep is Leverkusen - PSV - Sociedad - Spartak bijvoorbeeld.
Oh ja, die EL heeft ook wel een upgrade gehad door de introductie van de Conference Leaguequote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, de EL bestaat daar dus niet echt meer uit. Een mogelijke groep is Leverkusen - PSV - Sociedad - Spartak bijvoorbeeld. Je vergeet hier wel erg makkelijk dat voor een club als PSV nu gewoon de A-game nodig is om te overwinteren in de EL, en dan moet dat wel lukken. Scheelt ook dat je zeker niet in pot 1 zit, als je Lyon/Napoli/Leverkusen ontloopt ziet het er al een stuk beter uit.
Je hebt in de EL wel een betere kans dan in de CL hoor, maar als je straks in pot 3 komt (wat kan gebeuren) en Leicester + Napoli loot mag je op de blote knietjes bidden dat die er geen zin in hebben en anders rest er ook slechts de KO-fase van de Conference League.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ja, die EL heeft ook wel een upgrade gehad door de introductie van de Conference League
Tactisch lange termijn masterplan van Schmidt door voor de EL te gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daarom. Dan kan iedereen wel roepen dat die 35M zo fantastisch is, maar 4-5-6 wedstrijden verliezen is ook niet bevorderlijk voor de moraal en het team. In de EL heeft PSV veel meer kans op overwinteren, ook al is het tegen Wit-Russische kutclubs
Ja, Red Bull moet dus winnen (die verdedigen uit 2-1 tegen Brondby voor de CL) of Slavia (tegen Legia) verliezen, dan is pot 2 een feit. Of een van de Schotse clubs moet ietwat verrassend verliezen. Zagreb, Rode Ster en Olympiakos zullen sowieso wel EL spelen na resp. een 3-0 nederlaag en een 4-0 en 3-0 overwinning.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:52 schreef TehRocks het volgende:
Pot 3 is nog mogelijk in de EL. Dan wordt het wel een lastige loting.
dank je maar die bonus play offs had je ook gehad als je je CL had gehaald toch, tv pot is ook laag in CL, ik dacht dat die 10 was om te verdelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:49 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid:
CL:
Startpremie 15.6
Coefficienten 12.5
TV pot ~ 1 miljoen
EL:
Startpremie 3.6
Coefficient 3.0
TV Pot 0.9 of 1.8 afhankelijk van AZ
Bonus play offs 5
CL 29.1
EL 12.5 of 13.4
Onderaan de streep is het dus 16.6 of 15.7 miljoen voordat je een wedstrijd gespeeld hebt. Nogmaals, dat verschil is inderdaad veel groter als er daadwerkelijk wat potjes gewonnen zouden worden in de poulefase.
Het waren ook wel echt kut wissels. Maar goed, dat is niet per se waarom je niet won gisteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De kritiek op Schmidt is niet mals
Deels ook hartstikke terecht natuurlijk. Deels kan hij er ook weinig aan doen dat de bank voor Europese begrippen te matig is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De kritiek op Schmidt is niet mals
Nope die play off bonus is alleen voor de verliezer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je maar die bonus play offs had je ook gehad als je je CL had gehaald toch, tv pot is ook laag in CL, ik dacht dat die 10 was om te verdelen.
Dat Benfica het gewoon goed heeft gedaan ben ik met je eens. Vanaf minuut 30 met tien man spelen en relatief weinig kansen tegenkrijgen; petje af.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:25 schrHeeef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou een 50/50 was het ook totaal niet Benfica is niet echt in de problemen geweest met 10 man vandaag.
Provincieclub mentaliteitquote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daarom. Dan kan iedereen wel roepen dat die 35M zo fantastisch is, maar 4-5-6 wedstrijden verliezen is ook niet bevorderlijk voor de moraal en het team. In de EL heeft PSV veel meer kans op overwinteren, ook al is het tegen Wit-Russische kutclubs
Celtic / Galatasaray / Rapid Wien kwamen vanuit CLq2 en hadden daarom geen geplaatste status.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was die EL-loting voor de playoffs trouwens niet gewogen? Hoe kan het dat AZ tegen Celtic moest en Antwerp tegen Omonia, die allebei een stuk lagere coefficient hebben
Op zich niet ongunstig overigens, daardoor is de kans dat grotere teams er uit vliegen wel iets groter.
Het gaat om de aard van de wissels. Het tijdstip van inbrengen, de keuze wie je er af haalt, de keuze voor 2 spelers die nul scorend vermogen hebben op het laatst en het ontbreken van een 'alles of niets'-offensief. Dat kan je gewoon vrijwel 100% op het conto van de trainer zetten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deels ook hartstikke terecht natuurlijk. Deels kan hij er ook weinig aan doen dat de bank voor Europese begrippen te matig is.
Het is niet één factor of één persoon die er voor zorgt dat PSV het niet redt. Ajax had het tegen dit Benfica ook gewoon lastig gehad, het is een rotploeg om tegen te spelen, zeker als ze een voorsprong verdedigen.
Klopt, echter is de kans op winst in EL potjes groter dan in de CL potjes.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:49 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid:
CL:
Startpremie 15.6
Coefficienten 12.5
TV pot ~ 1 miljoen
EL:
Startpremie 3.6
Coefficient 3.0
TV Pot 0.9 of 1.8 afhankelijk van AZ
Bonus play offs 5
CL 29.1
EL 12.5 of 13.4
Onderaan de streep is het dus 16.6 of 15.7 miljoen voordat je een wedstrijd gespeeld hebt. Nogmaals, dat verschil is inderdaad veel groter als er daadwerkelijk wat potjes gewonnen zouden worden in de poulefase.
Ik had echt geen moment het idee dat PSV ging scoren. Was echt zo'n wedstrijd waar hij met veel geluk uit het niets had moeten vallen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat Benfica het gewoon goed heeft gedaan ben ik met je eens. Vanaf minuut 30 met tien man spelen en relatief weinig kansen tegenkrijgen; petje af.
Maar denk wel dat dit gewoon een 5050 duel is geweest. Het kwartje kon toch beide kanten op vallen. PSV had wel 2 of 3 top kansen, waar er normaal wel eentje van in gaat. Vond PSV overigens helemaal niet zo slecht gisteren als veel mensen hier roepen. Het is natuurlijk wel lekker als je vroeg tegen 10 man komt te staan, maar dat pakt niet altijd goed uit.
Dus AZ was gewoon zwaar genaaid eigenlijkquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Celtic / Galatasaray / Rapid Wien kwamen vanuit CLq2 en hadden daarom geen geplaatste status.
Dat is waar. Jammer maar je had de pech juist Benfica te treffen om je te plaatsen. Benfica en Monaco waren sowieso geduchte tegenstanders. Dan moet alles meezitten. Zeker de uitwedstrijd tegen Benfica heb je pech gehad.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als je realistisch bent heeft PSV in de EL natuurlijk wel meer kans om wedstrijden te winnen dan in de CL.
Bij Benfica viel zeker de tweede goal wel erg fijn voor ze. Ze hebben echt net dat beetje geluk gehad en PSV net dat beetje pech om het verschil te maken. Uiteindelijk is Benfica wel wat beter dan PSV maar echt een klasse beter zeker niet. Als Benfica-supporter zou ik na gister toch best opgelucht zijn dat je club uiteindelijk de winst wist binnen te slepen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is waar. Jammer maar je had de pech juist Benfica te treffen om je te plaatsen. Benfica en Monaco waren sowieso geduchte tegenstanders. Dan moet alles meezitten. Zeker de uitwedstrijd tegen Benfica heb je pech gehad.
Gisteren was ik natuurlijk zwaar teleurgesteld. Maar terugkijkend en reëel ben moeten we uiteindelijk tevreden zijn.
De wissels waren gisteren bizar en een aantal spelers zaten niet in de wedstrijd.
Ik kan hier écht niet tevreden mee zijn en vrees ook echt voor de competitie als Schmidt zo raar blijft doen (en dat blijft hij doen gok ik).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is waar. Jammer maar je had de pech juist Benfica te treffen om je te plaatsen. Benfica en Monaco waren sowieso geduchte tegenstanders. Dan moet alles meezitten. Zeker de uitwedstrijd tegen Benfica heb je pech gehad.
Gisteren was ik natuurlijk zwaar teleurgesteld. Maar terugkijkend en reëel ben moeten we uiteindelijk tevreden zijn.
De wissels waren gisteren bizar en een aantal spelers zaten niet in de wedstrijd.
Dus waarschijnlijk wordt het gewoon pot 2.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, Red Bull moet dus winnen (die verdedigen uit 2-1 tegen Brondby voor de CL) of Slavia (tegen Legia) verliezen, dan is pot 2 een feit. Of een van de Schotse clubs moet ietwat verrassend verliezen. Zagreb, Rode Ster en Olympiakos zullen sowieso wel EL spelen na resp. een 3-0 nederlaag en een 4-0 en 3-0 overwinning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |