Maar (allebei) niet voor je kind zorgen als het ziek is, dat is toch geen optie? Ik weet niet wat NJ precies voor werk doet, maar het is altijd mogelijk om voor je kind te zorgen als dat echt nodig is. Want wat is het alternatief? Kind alleen thuis laten als het kdv (volgens het protocol) niet voor je kind kan zorgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Een kind met koorts hoort lekker thuis te kunnen zijn met een van de ouders. Als je zelf koorts hebt ga je toch ook het liefst in je eigen bed liggen? En niet naar een andere locatie waar anderen druk aan het spelen/rennen/werken zijn? Die drukte is dan toch totaal niet fijn als je ziek bent?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:25 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder had, voor corona, het beleid dat een ziek kind inclusief koorts gewoon mocht komen, tenzij ze zich zo beroerd voelen dat zij niet goed voor ze kan zorgen met de zorg voor de andere kinderen (dus als kinderen eigenlijk gewoon lekker op mamma/pappa moeten liggen, een rol die de gastouder niet kan vervullen).
Koert is voor corona daar ook geweest met koorts. Lekker op schoot gezeten enzo. Vorige week stuurde ze wel een bericht; dat hij aan het einde van de dag instortte en warmer aanvoelde, en hij de volgende dag beter thuis kon blijven. Had ze helemaal gelijk in![]()
Zij kijkt vooral naar wat een kind nodig heeft en of ze dat kan bieden.
Nu met/na corona mag een kind met koorts of hoesten niet meer komen. Fair enough.
Jouw toon mag idd wel even anders. Svp daarop lettenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:27 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Maar (allebei) niet voor je kind zorgen als het ziek is, dat is toch geen optie? Ik weet niet wat NJ precies voor werk doet, maar het is altijd mogelijk om voor je kind te zorgen als dat echt nodig is. Want wat is het alternatief? Kind alleen thuis laten als het kdv (volgens het protocol) niet voor je kind kan zorgen?
Er hebben dus net allerlei mensen uitgelegd dat het niet zo zwart-wit is. Kun je niet begrijpend lezen of wil je niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:33 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Een kind met koorts hoort lekker thuis te kunnen zijn met een van de ouders.
Ik reageerde op een post over een kind dat naar de gastouder wordt gebracht met koorts.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Er hebben dus net allerlei mensen uitgelegd dat het niet zo zwart-wit is. Kun je niet begrijpend lezen of wil je niet?
En die ook uitlegde waarom koorts niet per se een reden hoeft te zijn om niet te gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:03 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post over een kind dat naar de gastouder wordt gebracht met koorts.
En daarmee ben ik het dus niet eens. Dit is een discussieforum, een verschil in mening kan voorkomen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
En die ook uitlegde waarom koorts niet per se een reden hoeft te zijn om niet te gaan.
Maar ja, wat is niet helemaal fit.. We hadden hier hiervoor over verhoging toch?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.
De gastouder vindt het geen probleem, ik ook niet, m'n kind ook niet, en andere ouders blijkbaar ook niet (dit werd bij de intake al aangegeven namelijk). Als jij er wel een probleem mee hebt, en/of jouw opvang, dan zijn er dus andere dingen afgesproken en gelden er andere regels/normen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:21 schreef KayaQ het volgende:
[..]
En daarmee ben ik het dus niet eens. Dit is een discussieforum, een verschil in mening kan voorkomen.
Nou ja, precies dat inderdaad. Vind het veel belangrijker hoe ze er bij rondlopen. Als ze alleen maar aan ons kan hangen, verhoging of niet, dan regelen we iets. Maar verhoging waarbij ze gewoon vrolijk speelt, ja, dan doe ik ze echt geen plezier met ze thuis te houden. Even los van dat het met mijn werk inderdaad niet makkelijk te regelen is.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Wat betekent dit? Mag ik geen andere mening hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:46 schreef Peejtur het volgende:
[modbreak]En nu is het klaar![/modbreak]
Het is de toon die de muziek maakt. Zeker mag een andere mening alleen die mag je iets minder veroordelend geven.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:34 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Mag ik geen andere mening hebben?
Lastige van kinderziektes is dat kinderen vaak al besmettelijk zijn voordat ze symptomen hebben of zoals bij buikgriep nog een tijdje besmettelijk blijven nadat ze beter zijn waardoor je besmettingen onder kinderen bijna niet kan voorkomen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef CaVaBien het volgende:
Daarentegen vind ik het wel weer asociaal als mensen hun kind naar de opvang sturen terwijl het kind een buikgriep heeft. Lekker even alle kinderen besmetten, omdat mama/ papa niet thuis kunnen blijven. Voor dat soort dagen is er zorgverlof beschikbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 19:54 schreef taxibabe het volgende:
Hooi, ik kom mij hier melden met een verse peuter!![]()
Thomas is vandaag 2 geworden en heerlijk verwend met cadeautjes!'s Morgens mijn schoonfamilie en 's middags mijn familie. Meneer doet al een maandje geen middagslaapje meer dus hij was helemaal kapot vanavond en is bij de melkfles op de bank in slaap gevallen.
Congrats!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!
Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.Nou je zou het haast denken he!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op alles wat hier word gezegd volgt een nee, inclusief stervende zwaan tot gevolg. Ik vind dit heel erg lastig, zeker omdat ze met zn 2e zijn. Ze willen altijd tegelijk gedragen worden, en als de een boos op de grond gaat liggen volgt de ander binnen no time.. mega iritant..
quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!
Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.Nee, dat is gewoon de peutertijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Komt wel goed.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!”
Ze gaan ook hele leuke dingen doen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!”
Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!”quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ze gaan ook hele leuke dingen doen.![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2021 21:12 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!”
Kloptquote:Op donderdag 14 oktober 2021 08:49 schreef 1inamelon het volgende:
Gelukkig staan ze (meestal) wel gewoon weer vrolijk op de volgende dag.
Oef ja, minder dan 3 uur slaap per nachtquote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Klopt
@:douche-eendje: De dagen rond de geboorte voor onze peuter waren ook vrij bewogen (wij drie dagen in het ziekenhuis, logeerpartijtjes bij opa's en oma's) maar de eerste dagen toen we weer thuis waren heeft ze zich zonder kik op bed laten leggen. Gelukkig, want na meerdere nachten met <3 uur slaap had ik dat er niet bij moeten hebben![]()
Eigenlijk juist nu we thuis een beetje de balans vinden is het gedoe rondom het slapen weer opgespeeld.
Faaaaase, het is een fase!
Burger's Zoo?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel.![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |