abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201716109
quote:
88s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!

Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou je zou het haast denken he!
Op alles wat hier word gezegd volgt een nee, inclusief stervende zwaan tot gevolg. Ik vind dit heel erg lastig, zeker omdat ze met zn 2e zijn. Ze willen altijd tegelijk gedragen worden, en als de een boos op de grond gaat liggen volgt de ander binnen no time.. mega iritant..
pi_201716222
quote:
88s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!

Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat is gewoon de peutertijd. :')
Protège moi de mes désirs.
pi_201716287
Als je geluk hebt blijft dat zo. :+
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:25:19 #254
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201717915
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!” ;(
pi_201718220
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!” ;(
Komt wel goed. :* Het gaat echt met vlagen. Als jullie nu in een dal zitten dan kan het vooral beter worden toch? Maar die beter zou ik nog niet gelijk morgen verwachten of volgende week. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201720393
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Ze gaan ook hele leuke dingen doen. :D

Willen bij alles helpen, kunnen heel lief zijn, maken super toffe ontwikkelingen door!
pi_201721451
Die van mij werd 4 maanden terug 3 en zit nog steeds in die fase }:| :')
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:12:57 #258
475804 1inamelon
pi_201721652
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ze gaan ook hele leuke dingen doen. :D

Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!” :')
pi_201724257
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:12 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!” :')
_O- _O- _O- peuters zijn zo leuk :P
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:38:09 #260
148247 taxibabe
pi_201725534
Ik heb wel gelezen dat er rond 3 jaar nog weer een slaapregressiefase kan zijn, misschien dat het daarmee samenhangt?

Thomas heeft net de slaapregressie van 2 jaar achter de rug. Sindsdien ook geen middagslaapje meer :')
Hij helpt wel bij van alles zoals de vaatwasser uitpakken, dat doet hij echt goed. Laatst wilde hij ook helpen met schilderen, dat was toch niet zo'n goed idee :') Gelukkig heeft hij alleen de koelkast bewerkt met een verfroller _O-

Soms vraag ik mij wel af waar hij alle energie vandaan haalt, zodra zijn ogen open zijn babbelt hij aan 1 stuk door en rustig ff zitten kent hij niet, hij is constant bezig haha. Qua praten is hij nog niet zo heel ver, ondanks dat hij hele verhalen babbelt, zit er weinig verstaanbaars bij. Gisteravond was hij aan het zingen bij het naar boven gaan: Plakipoe takkabipa kaiti ofzoiets :D
  FOK!fossiel donderdag 14 oktober 2021 @ 08:16:29 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201748473
Wij hebben hier over het algemeen een hele vrolijke kletserige peuter, maar we merken wel dat de nee-nee-nee fase eraan komt...

Met naar bed brengen kon ze altijd nog wat moeilijk doen. Dan lag ze een beetje te jammeren maar zodra je aan het bed stond dan was er een grote glimlach en hele verhalen.

Maar gisteren... Tijdens het op bed leggen door mijn vriend hoorde ik al een hysterische meltdown ontstaan en die ging niet zomaar over.

Heel hysterisch huilen. Niet willen liggen, tijd rekken (zeggen dat ze gepoept had terwijl dat niet zo was etc).

Mijn vriend is steeds met 10 min naar boven gegaan (Ik was een baby aan het voeden / mag niet zoveel traplopen) en van de zijlijn is het makkelijk. Ik had zoiets van: We houden het elke keer kort en krachtig. Maar toen ik zelf een keertje ging brak mijn hart echt als je zo'n klein meisje zo verdrietig ziet :'(

Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar toen we later nog even bij haar gingen checken lag ze in haar slaap nog na te snikken. Mijn postpartum hormonen vonden dat echt heel zielig.
Chick on a mission
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:49:24 #262
475804 1inamelon
pi_201748689
Ah wat sneu Keroppi. Wat kunnen ze het zichzelf toch moeilijk maken af en toe. Gelukkig staan ze (meestal :P) wel gewoon weer vrolijk op de volgende dag.
pi_201749065
Ach wat sneu Keroppi :*

We hebben hier de afgelopen week ook even alles laten varen. Hij was een op vrijdag de eerste hele ochtend op de peuterspeelzaal, weekend weg met onze hele familie, op maandag met mij thuis. Dinsdag kdv, woensdag bij opa en oma. Vervolgens braken mijn vliezen, grote broer geworden, waren wij in het ziekenhuis, thuis, weer een nacht ziekenhuis en weer thuis.

Het is veel voor zo'n ukkie en hij heeft heel veel behoefte aan mij momenteel. M'n man is gelukkig volgende week ook de hele week thuis en gaat daarna een tijd 32 uur werken.

Ook heeft hij in een anderhalve week tijd een groeispurt gehad. Al zijn kleren ineens te klein, honderd nieuwe woordjes voor mijn gevoel en kan ineens allemaal nieuwe dingen en verbanden leggen.

Maar het meest belangrijke is toch wel dit: trotse grote broer O+
SPOILER
  FOK!fossiel donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48:07 #264
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201751245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:49 schreef 1inamelon het volgende:
Gelukkig staan ze (meestal :P) wel gewoon weer vrolijk op de volgende dag.
Klopt :)

@douche-eendje: De dagen rond de geboorte voor onze peuter waren ook vrij bewogen (wij drie dagen in het ziekenhuis, logeerpartijtjes bij opa's en oma's) maar de eerste dagen toen we weer thuis waren heeft ze zich zonder kik op bed laten leggen. Gelukkig, want na meerdere nachten met <3 uur slaap had ik dat er niet bij moeten hebben :D

Eigenlijk juist nu we thuis een beetje de balans vinden is het gedoe rondom het slapen weer opgespeeld.

Faaaaase, het is een fase! :P
Chick on a mission
pi_201751447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Klopt :)

@:douche-eendje: De dagen rond de geboorte voor onze peuter waren ook vrij bewogen (wij drie dagen in het ziekenhuis, logeerpartijtjes bij opa's en oma's) maar de eerste dagen toen we weer thuis waren heeft ze zich zonder kik op bed laten leggen. Gelukkig, want na meerdere nachten met <3 uur slaap had ik dat er niet bij moeten hebben :D

Eigenlijk juist nu we thuis een beetje de balans vinden is het gedoe rondom het slapen weer opgespeeld.

Faaaaase, het is een fase! :P
Oef ja, minder dan 3 uur slaap per nacht :X . Ik zeg maar even niks, ik mag niet klagen.
pi_201751739
Gefeliciteerd douche-eendje!
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2021 @ 16:20:06 #267
148247 taxibabe
pi_201753448
Wat is Bas lief voor zijn zusje! Gefeliciteerd @douche-eendje!
h @Keroppi, sneu is dat hè.. Hier hebben we ook een tijdje zo'n slecht slapen fase gehad. Het was de 2-jaar slaapregressie dus het ging gelukkig 'snel' weer over, maar leuk was het inderdaad niet.
pi_201754654
Ah gefeliciteerd DE! O+

Ik ben een beetje bang voor de komende maanden :'). In november verjaardag stiefdochter en gaat stiefdochter naar school, daarna de decembermaand met sinterklaas + mijn zoon wennen op school, daarna verjaardag zoon en vervolgens naar school en een paar weken later komt er een baby :').

Het oefenen is al wel begonnen O+
SPOILER
pi_201754722
Wel lekker dat ze straks op school zitten als de baby komt! ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_201755725
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel. :9

pi_201757881
@NicolasJoy die foto vertelt het verhaal van bijna alle peuters. ;)

@LaBelleFleur27 ik snap dat je je zorgen maakt maar dit had je eigenlijk niet beter kunnen plannen. :D
Ooit gaat peuter naar school en kan Poffertje spelen zonder dat er iets uit haar handen wordt getrokken. :Y
pi_201777512
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
Burger's Zoo?

Mini-ToT gaat altijd op z'n buik liggen als hij ergens niet mee eens is.
pi_201779221
Mama, ik moet meer speelgoed krijgen dan Poffertje. Poffertje mag ook speelgoed, maar zij kan nog niet spelen want zij is nog klein.

Het Bol speelgoedboek haalt wel het beste in hem naar boven. >:)
pi_201781243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
_O- O+

Hier gaat het ineens hard, vanaf 10 november gaat onze dame wennen op de basisschool :o Van de week de juf ontmoet en ik kreeg een heel prettig gevoel bij haar, lief en warm, dus ik heb er zelf ook wel vertrouwen in. Denk ook echt dat ze er aan toe is om wat meer uitdaging te krijgen.

Het is ook al bijna geen peuter meer qua uitstraling, ze wordt zo groot en wijs;
SPOILER
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')