Kan je deze act niet gewoon bewaren voor de grote koersen? Dit hele topic volkliederen voor godbetert de Druivenkoers en Beneluxe Tour is echt not dun.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Bang voor Remco. [ afbeelding ]
quote:De zege van Remco Evenepoel in de Druivenkoers was er eentje voor in de annalen van de eendagswedstrijd te Overijse. Maar het scheelde niet veel of de Belg van Deceuninck - Quick-Step had de wedstrijd niet gewonnen.
Tijdens zijn solo-raid van 62 kilometer heeft hij namelijk gezondigd aan een variant van de verboden puppy paw, een houding op de fiets waarbij de voorarmen gebruikt worden als steunpunt op het stuur. Michele Bartoli en Frank Vandenbroucke maakten er twintig jaar geleden faam mee, maar in een - ijdele - poging om de koers veiliger te maken is zo’n houding sinds 1 april van dit jaar door de UCI verboden.
Evenepoel deed een variant van de puppy paw, waarbij hij met zijn handen ook nog de remgrepen vast nam, maar ook dit lijkt volgens de regel van de UCI niet toegelaten: “using the forearms as a point of support on the handlebar is prohibited except in time trials.”
Zelfs wanneer de voorarmen niet de enige steun op het stuur betekenen, maar slechts een deel van de steun zoals bij Evenepoel, is dat verboden.
“Niks abnormaals gezien”
Toen de regel op 1 april werd ingevoerd, werden renners meteen uitgesloten wanneer ze betrapt werden op een puppy paw. Inmiddels bestaat er ook al een grijze zone - hoe kan het ook anders in de wielersport - waarbij er eerste een verwittiging wordt gegeven alvorens de renner in kwestie uit koers wordt gezet. Moet gezegd, Evenepoel nam de houding slechts zeer kort aan, maar de regels zijn de regels.
Toch moet Evenepoel niet vrezen. Omdat de Druivenkoers een wedstrijd van 1.1 niveau is en niet tot de WorldTour behoort, was er geen videoref (VAR) aanwezig, die op basis van de tv-beelden de wedstrijdjury kan inlichten over overtredingen. De wedstrijdjury was uiteraard wel aanwezig in Overijse, maar geeft aan dat het de overtreding van Evenepoel niet heeft opgemerkt vanuit de jurywagen: “De andere juryleden en ikzelf hebben tijdens de koers niks abnormaals gezien en er was ook geen videoref aanwezig. We kunnen en zullen dus ook geen actie ondernemen”, aldus de Fransman Laurent Bastien, die in de Druivenkoers de voorzitter van de wedstrijdjury was.
Want?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Het leven is oneerlijk.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kan je deze act niet gewoon bewaren voor de grote koersen? Dit hele topic volkliederen voor godbetert de Druivenkoers en Beneluxe Tour is echt not dun.
quote:
quote:"Misschien was vaccin nefast voor conditie"
15 september, dan zal het precies twee jaar geleden zijn dat Greg Van Avermaet zijn laatste koers won. De GP Cycliste de Montréal was dat, in Canada. Van Avermaet wil nog wel, maar lukken doet het niet meer. En daar maakt hij zich zorgen om.
Zes weken duurt het nu al, zegt Greg Van Avermaet, dat hij zijn normale niveau niet haalt. Langer zelfs. "Dat is begonnen in het Critérium du Dauphiné", en dat was begin juni. Van Avermaet reed daarna de Tour de France. "Daarover was ik erg ontgoocheld." Hij speelde zijn rol tijdens de Spelen van Tokio, in dienst van Wout van Aert. En na een weekje vakantie schreef hij zich in voor de Tour du Limousin.
"Ik dacht: ik kan daar een mooi resultaat rijden. De Limousin is een lastige rittenkoers, met 3.000 hoogtemeters in vier dagen. Daar zou ik vanzelf wel beter worden. Dat is er niet uit gekomen. Een mooi resultaat in de Tour du Limousin had me weer zelfvertrouwen gegeven. Het is niet gebeurd. Hoe dat komt, blijft een vraagteken voor mij."
Het is gokken. De leeftijd, waardoor het allemaal wat minder wordt? Van Avermaet denkt het niet. Hij is 36. "Mijn voorjaar was niet slecht. Ik werd derde in de Ronde van Vlaanderen. Er was toen niets aan de hand. Zoals ik nu rond rijd, dat heb ik nog niet meegemaakt. En dus stel ik me vragen. Wat is er mis? Wat doe ik verkeerd? Het gaat stilaan wel goed komen, dat maak ik mezelf ook wijs."
Bloedtest
Greg Van Avermaet denkt dat zijn Covid-vaccinatie nefast is geweest voor zijn conditie. Het is een gok. "Veel onderzoek is daar nog niet naar geweest. Blijkbaar hebben weinig atleten daar last van. Ik heb wel gelezen dat de broers Borlée hun beste tijden ook niet haalden. Ik ben niet moe, de trainingen gaan goed. Ik sta elke dag op met veel goesting om te trainen. Ik probeer mezelf op te laden, ik maak er het beste van en ik geef niet op. Dat helpt wel, in deze omstandigheden. Ik probeer ook het leuke van de job te zien, dat wil ik niet vergeten. Het komt wel weer goed. En ondertussen leer ik om te gaan met de omstandigheden zoals ze nu zijn."
Hij liet vorige week een bloedtest doen. Hij heeft specifiek gevraagd om te zoeken naar mogelijke gevolgen van het Covid-vaccin. Het resultaat kent hij begin volgende week. Dan rijdt hij de Benelux Tour.
"Ik hoop dat ik daar eindelijk weer mijn oude niveau haal. Vooral de laatste twee etappes, de rit in de Ardennen en de slotrit met aankomst in Geraardsbergen, liggen me het best. Ik hoop op een mooi resultaat. Daarna rijd ik de GP Wallonie en Fourmies. Dat is een mooie aanloop naar het WK en naar Parijs-Roubaix."
Graag naar WK
Greg Van Avermaet is nog niet zeker van zijn selectie voor het WK. Die wordt na afloop van de Benelux Tour bekendgemaakt. De plaatsen zijn duur. Een goed resultaat, een overwinning, wordt stilaan dringend. "Zo begin ik niet aan de wedstrijd. Laat me maar eens beginnen met een goede koers te rijden. Ik moet nu zorgen dat ik weer mijn beste niveau haal, dat is het belangrijkste."
Van Avermaet was sinds het begin van zijn carrière elke keer bij de WK selectie. "Ik zal niet ontkennen dat ik ook dit keer mee wil naar het WK. Dit is voor mij het eerste WK in eigen land, op een parcours dat me goed ligt. Dat is voor mij motivatie genoeg."
De rol die hij bij een mogelijke selectie moet invullen, laat hij voor rekening van bondscoach Sven Vanthourenhout. Die was erg te spreken over het werk dat Van Avermaet in Tokio opknapte. En ook Wout van Aert, die tweede zou worden in de wegrit, was verrukt met de hulp van Van Avermaet. Dat liet Van Aert ook aan de bondscoach weten.
Van Avermaet: "Met vijf renners daar kwamen ze snel bij mij uit om in het wedstrijdbegin de boel samen te houden en Wout van Aert zo dicht mogelijk vooraan te houden. In die rol heb ik me snel gesteld, omdat ik op dat parcours van geen waarde kon zijn in de finale. Daar had ik de benen niet voor. Dat zal voor het WK hetzelfde zijn."
"Sven Vanthourenhout gaat een ploeg bouwen rond Wout van Aert, het is wel duidelijk dat hij de enige kopman is. Met een schaduwkopman die ook een mooi resultaat kan rijden. Als ik met de andere Belgische renners praat, zijn ze allemaal erg gemotiveerd, ook om Wout te helpen. We hebben een uitgebalanceerde ploeg nodig, met jonge renners die erg gemotiveerd zijn en doen wat je van ze vraagt. En met anciens zoals mezelf, die de koers kennen en rust kunnen brengen."
Weet niet of onze Remco het helemaal eens is met het kopmanschap van Woutquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Eindelijk een eensgezinde Belgische ploeg?
Trouwens wel klote als training en zo allemaal goed gaat maar in de wedstrijden niet.
Volgens Sven maken de renners de koers, dat zijn toch tekstenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat kan niet gezegd worden van het commentaarduo.
Evenepoel heeft niets te willen. Wout is momenteel 3 klassen beter dan Remco; zeker op dit parcours. Ik zou hem als bondscoach thuis laten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet niet of onze Remco het helemaal eens is met het kopmanschap van Wout
Na Denemarken, Druivenkoers en vandaag ook weer in de aanval zal Evenepoel toch wel vertrouwen getankt hebben?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Evenepoel heeft niets te willen. Wout is momenteel 3 klassen beter dan Remco; zeker op dit parcours. Ik zou hem als bondscoach thuis laten.
Hebben ze het parcours gewijzigd? Dit is normaal puur een wedstrijd voor sprinters.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:51 schreef Slobeend het volgende:
De Muur duikt overal op tegenwoordig.
Hahaha.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Evenepoel heeft niets te willen. Wout is momenteel 3 klassen beter dan Remco; zeker op dit parcours. Ik zou hem als bondscoach thuis laten.
Dat was met alle respect wel tegen Janneke en Mieke.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Na Denemarken, Druivenkoers en vandaag ook weer in de aanval zal Evenepoel toch wel vertrouwen getankt hebben?
Wuyts is het met je eens.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat was met alle respect wel tegen Janneke en Mieke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |