abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8181047
Er zal een enorme reiki circel gemaakt worden door verschillende landen heen.

Een oproep aan alle reiki-beoefenaars die mee willen doen.

Ik heb het e-mail adres/ volledige naam hier weggehaalt(om misbruik te verkomen), wil je meer info om je in te schrijven om met de circel mee te doen dan kan je mij een mailtje sturen op webmistress@erodome.nl, zeg er wel even bij dat het om de reiki-circel gaat.

Heb je verder nog vragen ik beantwoord ze graag hier.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ketting van Reiki cirkels

Beste Reiki beoefenaar,

Hierbij nodig ik u van harte uit om gezamenlijk de grootste ketting van
Reiki cirkels te maken die tot dusver ooit gevormd is.

Het is de bedoeling dat op 21 juni 2003 om 12.00uur lokale tijd de Reiki
ketting in gang wordt gezet en 15-30 minuten in stand wordt gehouden.

Door het nu al (begonnen op 29 januari 2003) sturen van deze uitnodiging
ontstaat de mogelijkheid dit bericht te verspreiden naar alle Reiki
beoefenaars in uw familie / vrienden en/of kennissenkring, nationaal of
internationaal, zodat op 21 juni zo veel mogelijk Reiki beoefenaars
meedoen.

Ik vraag u vriendelijk om, als u mee wilt doen, een e-mail te sturen
naar:
.................... , zodat ik weet hoeveel mensen uit welke
landen meedoen en dus waar de ketting van Reiki cirkels begint en
eindigt.

De deelnemers zijn uiteraard van harte uitgenodigd om personen of
situaties
in de Reiki cirkel te zetten die het hard nodig hebben.

Ik houd u op de hoogte van de voortgang!

In licht en liefde,

J V
Reiki master, Nederland

Chain of Reiki circles

Dear Reiki practitioner,

You are kindly invited to co-create the biggest chain of Reiki circles
ever
performed so far.

It is the intention to start the Reiki chain on the 21st of June 2003 at
12.00hrs. local time and to maintain it for 15-30 minutes.

By sending this invitation this early (starting the 29th of January 2003)
it enables you to spread this message to all Reiki practitioners in among
your family friends and/or relatives, nationally or internationally, so
that on the 21st of June as many Reiki practitioners join the chain of
Reiki circles.

If you want to join the chain of Reiki circles I kindly ask you to send
an
e-mail to ......................., so that I know how many
people
from which countries will participate and thus where the chain of Reiki
circles will start and finish.

Of course all participants are warm heartedly invited to place people or
situations that need it most into the Reiki circle.

I will keep you informed on the progress!

In light and love,

J V
Reiki master, The Netherlands

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8181529
Tja het is een vorm van Spam , maar dan een milde.

Maar ja wel een leuk idee dat wel. Maar dit soort oproepen behoren te worden gesteund door de desbetreffende moderator en anders vallen ze onder spam. omdat het meer een mededeling/oproep is van een user om ergens aan mee te doen.

Maar toch een leuk initiatief .

Ik heb een reiki boekje binnen en gaat het een deze weken eens rustig lezen

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_8182530
zou je misschien uit kunnen leggen wat reiki en reikicircels zijn?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_8182712
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 12:05 schreef NgInE het volgende:
Reiki
Reiki

Hier staat vast wel wat info over reiki.

http://reiki.pagina.nl/
http://www.reikicentrum.nl/
http://www.reiki-lotus.com/
http://www.reiki.nl/

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  donderdag 30 januari 2003 @ 12:20:15 #5
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8182737
ff tussendoor:

Reiki.

Waar komt die naam vandaan ? oorsprong ?
Is het een naam van iemand ? of afgeleid van een naam van iemand ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8182838
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 12:20 schreef M.ALTA het volgende:
ff tussendoor:

Reiki.

Waar komt die naam vandaan ? oorsprong ?
Is het een naam van iemand ? of afgeleid van een naam van iemand ?

Mikao Usui gaf de Japanse naam aan universele levensenergie. Niet om iets nieuws te creëren, maar om uitdrukking te geven aan de vorm waarin hij deze universele levensenergie aan de wereld wilde presenteren. Ook hij kende de andere aloude en cultuurbepaalde omschrijvingen van deze energie: zoals bv. Ki, Chi, Prana, Kundalini, Yin/Yang, Life Force. De toepassing van universele energie van Mikao Usui vind je terug in de vorm the Usui System of Reiki Healing, een heelmethode die je kunt herkennen door de vormen waarin het wordt toegepast: handoplegging, afstandsbehandelingen met gebruikmaking van symbolen, inwijdingen in de verschillende graden (1e, 2e en de Master graad).
  donderdag 30 januari 2003 @ 14:40:24 #7
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_8184997
Whoaaaa, ik doe mee. De aarde kan wel wat positieve energie gebruiken! Ik ook wel btw. Geweldig initiatief!!! Je ziet vazelf wel een mail verschijnen.
don't you know my tears will cause an inferno
pi_8190270
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 12:05 schreef NgInE het volgende:
Lord dreamer heeft al wat goede site's gegeven waar uitgelegd word waar reiki is(reiki-lotus.com is erg goed, reikicentrum is oa een forum waar je ook heel veel op kan vinden).
Ik zal het in een notedop nog even hier neerzetten, maar omdat dit heel kort uitleggen is is het verstandig om even de links door te kijken.

Reiki is een healingsvorm/levenspad, dmv van een initiatie worden je kanalen weer geopend en kan je reiki doorgeven.
Reiki zelf is dus een energie.
Reiki kan je op 2 manieren doorgeven, dmv "handoplegging" en op afstand dmv symbolen die bij reiki horen(vanaf de 2de graad reiki).

Wat doet reiki....
Reiki helpt het lichaam, het stimuleerd het zelfgenezend vermogen van het lichaam.
Het helpt blokkade's op te ruimen, maakt energiebanen schoon, verminderd en/of haalt pijnklachten weg en helpt het lichaam om van ziekte's en kwalen te genezen(zowel lichamelijk als geestelijk).

Je kan het gebruiken voor jezelf(heel erg belangerijk!!) en voor andere.
Het werkt voor alles wat leeft, mensen, dieren, planten, ook kan je situatie's(bv je hebt een examen, of de oorlog in irak, of de hongersnood in afrika, noem maar op) reiki geven.
Ook kan je er bv edelstenen mee ontladen/opladen, ruimte's mee zuiveren, je kan het gebruiken om contact te leggen met entiteiten enz. enz. enz.

In de zuivere vorm word het alleen gebruikt voor genezing en als levenspad, maar er zijn veel meer mogenlijkheden.

Goed dat was reiki in een notedop.

Wat is een reiki-circel........

Bij een reiki-circel geven zo veel mogelijk mensen op hetzelfde moment reiki aan dezelfde dingen, dit kunnen mensen, dieren, planten en zelfs situatie's zijn.
Iedereen die aan zo'n circel meedoet krijgt een lijst van wat er behaldeld moet worden op een bepaalde tijd.

De namen e.d. die op de lijst staan neem je over, je maakt er zelf een lijstje van en die geef je reiki.
Heb je graad 2 of hoger dan gebruik je de symbolen erbij om een brug te leggen.
Je stemt met z'n allen op hetzelfde af en op elkaar, dat geeft een enorme bundel van energie, die vele malen sterker is dan wanneer je het alleen doet.

Het is erg bijzonder om in zo'n circel deel te nemen, de enrgie die je voelt is echt heel bijzonder.
Er zijn verschillende circels in nederland(en in het buitenland) die zo eens in de week met z'n allen op hetzelfde moment reiki geven.

Het bijzondere aan deze circel is dat het een wereldwijde circel is en dus enorm groot(heel erg veel mensen) is.
Het zal een enorme energie worden die over de wereld heen gaat.

groetjes,
erodome

p.s.
Sorry ik was me er niet van bewust dat dit onder spam valt.
Ik beloof verbetering en zal de volgende keer me braaf gedragen

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8190645
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 12:28 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Mikao Usui gaf de Japanse naam aan universele levensenergie. Niet om iets nieuws te creëren, maar om uitdrukking te geven aan de vorm waarin hij deze universele levensenergie aan de wereld wilde presenteren. Ook hij kende de andere aloude en cultuurbepaalde omschrijvingen van deze energie: zoals bv. Ki, Chi, Prana, Kundalini, Yin/Yang, Life Force. De toepassing van universele energie van Mikao Usui vind je terug in de vorm the Usui System of Reiki Healing, een heelmethode die je kunt herkennen door de vormen waarin het wordt toegepast: handoplegging, afstandsbehandelingen met gebruikmaking van symbolen, inwijdingen in de verschillende graden (1e, 2e en de Master graad).

Wat je zegt is niet helemaal juist.
De enrgieen die je verder genoemd hebben zijn andere energieen als reiki, er bestaan vele energie-vormen...
Zo is de kundalini een lichaams-eigen energie die langs je ruggegraat loopt naar boven toe.
deze word uitgebeeld als een slang, en de kundalini-energie word ook wel vuurenergie genoemd, die oa vrij komt bij sex(als je het juist doet......).
Prana is ook een energiebaan in het lichaam.
Yin Yang is het evenwicht, is iets te lang om kort uit te kunnen leggen.

er zijn 7 Ki-vormen in het lichaam van verschillende kwaliteiten die op elkaar vertrouwen.
dat zijn:
1:Kekki
2:Shioki
3:Mizuki
4:Kuki
5:Denki
6:Jiki
7:Reiki

Ik leg ze met liefde uit, maar alleen als er interrese is(nou ja uitleggen....overtypen ).
voor nu zal ik alleen reiki eruit lichten...

De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle ondergeorende vormen van levensenergie in zijn totaliteit organiseert, word Reiki genoemd.
Dit woord kan vertaald worden als "zielskracht" of "spirituele kracht".
Het is deze vorm van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benaderd.
Ze stemt de 3 archetypische delen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alle drie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakteristieken.
*Reiki verbind, maar verplicht niet
*Reiki stimuleerd, maar windt niet op
*Reiki scheid, maar zondert niet af
*Reiki kalmeert, maar verstart niet
*Reiki stuurt onze andacht nar het leven en de liefde in het hart
*Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
*Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.

Dit zijn volgens mij de essentiele effecten van de universele levensenergie in haar pure vorm.
De weg erheen moet echter wel afgelegd worden.
Wanner reiki de gelegenheid krijgt, zorgt ze er eerst voor, dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen, moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder,spiritueler en meer individueel.
Deze daad van wilskracht kan en mag reiki niet overnemen.
De vrije wil is een godsgeschenk.
Daarmee om leren gaan is een heilige plicht-net als het in z'n totaliteit te leren gebruiken op een zinvolle wijze.

Hogere, meer uniforme vormen van levensenergie dan reiki kunnen zich in de matriele wereld van afscheiding niet rechtstreeks manifisteren.

Met dank aan Walter Lubeck........

donderdag 30 januari 2003 @ 20:15:13 #10
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8191070
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat je zegt is niet helemaal juist.
De enrgieen die je verder genoemd hebben zijn andere energieen als reiki, er bestaan vele energie-vormen...
Zo is de kundalini een lichaams-eigen energie die langs je ruggegraat loopt naar boven toe.
deze word uitgebeeld als een slang, en de kundalini-energie word ook wel vuurenergie genoemd, die oa vrij komt bij sex(als je het juist doet......).
Prana is ook een energiebaan in het lichaam.
Yin Yang is het evenwicht, is iets te lang om kort uit te kunnen leggen.

er zijn 7 Ki-vormen in het lichaam van verschillende kwaliteiten die op elkaar vertrouwen.
dat zijn:
6:Jiki

Ik leg ze met liefde uit, maar alleen als er interrese is(nou ja uitleggen....overtypen ).
voor nu zal ik alleen reiki eruit lichten...

De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle ondergeorende vormen van levensenergie in zijn totaliteit organiseert, word Reiki genoemd.
Het is deze vorm van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benaderd.
Ze stemt de 3 archetypische delen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alle drie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakteristieken.
*Reiki verbind, maar verplicht niet
*Reiki stimuleerd, maar windt niet op
*Reiki scheid, maar zondert niet af
*Reiki kalmeert, maar verstart niet
*Reiki stuurt onze andacht nar het leven en de liefde in het hart
*Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
*Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.

Dit zijn volgens mij de essentiele effecten van de universele levensenergie in haar pure vorm.
Wanner reiki de gelegenheid krijgt, zorgt ze er eerst voor, dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen, moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder,spiritueler en meer individueel.
Daarmee om leren gaan is een heilige plicht-net als het in z'n totaliteit te leren gebruiken op een zinvolle wijze.

Hogere, meer uniforme vormen van levensenergie dan reiki kunnen zich in de matriele wereld van afscheiding niet rechtstreeks manifisteren.

Met dank aan Walter Lubeck........

in ieder geval weer wat puzzelstukjes erbij.

Kundalini: is dat niet een verzameling van de 7 energie-soorten? die omhoog draaien ?

Die 7 energieen: via 7 chakra's ?

Overeenkomst tussen Reiki energie en Mesmers Magnetisme ?

Reiki: New Age ?

Toch wel interessant: Prana nr. 1 Bhuddi nr. 2 Manas nr. 3 Kama nr. 4
etc etc.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8191925
http://home.wanadoo.nl/mechelina/start.htm

Staat wat info over kundalini op en nog wat andere interessante dingen!

Reiki gaat van uit een "hemelse energie" door jouw lichaam meestal via jouw handen naar de gene die behandeld moet worden. Ut kan ook zonder lichamelijk kontact... en dat gaan ze dus toepassen bij die Reiki circel.

En euh Reiki is niet echt New Age... tis euh "ontdekt" begin van de vorige eeuw door Usui-sensei. Das toch wel voor dat hele new age gebeuren?

Ow jah, ik ben ook van mening dat Reiki en magnetisme uiteindelijk op het zelfde neer komen... maar daar zal Erodome wel tegen in gaan, denk ik.

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  donderdag 30 januari 2003 @ 21:02:51 #12
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8192330
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 20:46 schreef neliz123 het volgende:

Reiki gaat van uit een "hemelse energie" door jouw lichaam meestal via jouw handen naar de gene die behandeld moet worden. Ut kan ook zonder lichamelijk kontact... en dat gaan ze dus toepassen bij die Reiki circel.

En euh Reiki is niet echt New Age... tis euh "ontdekt" begin van de vorige eeuw door Usui-sensei. Das toch wel voor dat hele new age gebeuren?

Ow jah, ik ben ook van mening dat Reiki en magnetisme uiteindelijk op het zelfde neer komen... maar daar zal Erodome wel tegen in gaan, denk ik.

Bedankt voor je info; idd helemooie site.
pi_8193232
magnetisme en reiki is niet helemaal hetzelfde. Doel is wel hetzelfde, nl het reinigen van de aura (om maar de belangrijkste toepassing te noemen)

Bij magnetisme gebruikt de beoefenaar zijn lichaam als natuurlijk instrument, er wordt meer de nadruk gelegd op de eigen energieen van de beoefenaar. Kan heel effectief zijn, maar een bekend nadeel is dat het voorkomt dat de behandelaar negatieve energieen die die opheft opneemt.

Bij Reiki is het lichaam van de behandelaar meer een kan die zich vult met energie. Alles wat overstroomd wordt doorgegeven, daarom is het (imo) zachter, je geeft de persoon energie die die dan zelf kan gebruiken ipv krachtig een blokkade wegnemen. Reiki "vult" een blokkade, magnetisme haalt het weg. Zo krijg je met een reiki behandeling energie om mee aan de slag te gaan, je moet zelf je "problemen" uitwerken...

Maar de 2 technieken hebben idd veel raakvlakken, alhoewel de hele achtergrond erg verschilt.

Vergelijk het met oosterse acupunctuur en westerse laserbehandelingen. Ze gaan allebei uit van meridianen, maar de één brandt blokkades weg en de ander prikt ze door zodat ze gaan stromen ;-)

Of bijv ; deze post is "ingestraald" (doe ik met al mijn posts ) maar je kan een post niet "magnetiseren"

donderdag 30 januari 2003 @ 21:45:52 #14
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_8193489
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:35 schreef The_Shining het volgende:

Of bijv ; deze post is "ingestraald" (doe ik met al mijn posts ) maar je kan een post niet "magnetiseren"

Hoe doe je dat? Met Reiki II symbolen ofzo? En wat is het effect daarvan?
pi_8194359
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 20:46 schreef neliz123 het volgende:

Reiki en magnetisme zijn 2 verschillende dingen...........(zoals verwacht ga ik ertegenin )

Als ik reiki geeft gebruik is NIETS van mijzelf, ik ben een doorgeefkanaal voor de reiki-energie.

Deze energie komt binnen via mijn kruin en zonnevlecht en gaat uit via mijn handen en adem(niet helemaal waar, je kan met je hele lichaam reiki geven als je wil, leuke toepassing reiki-knuffels......, maar de normale gang van zaken is de handen, de handchakra's zijn dan ook uitermate geschikt voor dit doel).

Er bestaan vele energie vormen, reiki en magnetisme op 1 lijn zetten is net zo onjuist als magie en reiki op 1 lijn zetten(dit zal zo goed als niemand doen).
De enige overeenkomst met magnetiseren is dat je handoplegging gebruikt.

Ik heb met allebei ervaring, het voelt totaal anders aan, het is echt andere energie.
Wil je het ook weten dan zal je moeten ervaren.

Reiki is geen new-age iets.........
Ook behoort reiki niet toe aan dr. Usui...........
Dr. Usui is alleen de her-ontdekker geweest en heeft er een healing-vorm omheen "gebouwt"

Reiki is al zo oud als de wereld zelf, het is een energie waar ieder gebruik van kan maken.
Ongeacht achtergrond, geloof, verleden enz......

Er zijn op dit moment ik geloof een stuk of 50 verschillende reiki-vormen.
De 2 bekendste zijn Usui reiki(alhoewel dat hier in europa NIET bestaat, wij kunnen het beter Takata reiki noemen......Zij is degene die reiki naar de westerse wereld heeft gebracht, en wat zij heeft doorgegeven is anders dan wat dr. Usui doorgaf weten we nu.........) en Tera-Mai reiki van kathleen miller......

Maar in de basis is reiki reiki, de energie blijft hetzelfde......

pi_8194871
Ik ben toch van mening dat alle vormen van helen wetenschappelijk onder de noemer vallen van energie doorgeven...

Magnetisme is ook een vorm van energie doorgeven.

Ook een vorm van helen die ik ben tegen gekomen is door middel van stroom met behulp van acupunctuur. Waar bij dus ook weer energie wordt doorgegeven.

Maar ja, tis alleen maar mijn mening

Ow, waar wilde die circel dan hun energie op gaan richten? Mensen in Irak?

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_8195856
idd Neliz, het zijn allemaal energieen

ikzelf volg TeraMai, waarin reiki ook de basis vormt. Reiki wordt gezien als de "Aarde" energie, de belangrijkste omdat deze het dichtst bij ons staat. Reiki is warm en vullend (batterijtje dat wordt opgeladen).

en die cirkel, Irak zal vast op het lijstje staan. Maar dat lijstje is alleen een leidraad, de energie die vrij komt stroomt toch wel naar de plaatsen waar het hoort/nodig is. Overal op de wereld zijn brandhaarden... Tsjetsjenie, Afrika, Pakistan om maar een paar te noemen.

en Templ4r, het is niet moeilijk om energie aan je post te geven hoor Bewust stilstaan bij elk
l e t t e r t j e wat je tikt
en beseffen dat dit stukje tekst van jou komt, en ergens in bits en bytes op een servertje wordt opgeslagen. Meeste mensen doen het trouwens al automatisch

pi_8205232
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:38 schreef neliz123 het volgende:
Ik ben toch van mening dat alle vormen van helen wetenschappelijk onder de noemer vallen van energie doorgeven...

Magnetisme is ook een vorm van energie doorgeven.

Ook een vorm van helen die ik ben tegen gekomen is door middel van stroom met behulp van acupunctuur. Waar bij dus ook weer energie wordt doorgegeven.

Maar ja, tis alleen maar mijn mening

Ow, waar wilde die circel dan hun energie op gaan richten? Mensen in Irak?

Tuurlijk is het allemaal energie doorgeven, maar de ene energie is e andere niet..........

Waar gaat de circel zich op richten.........
Algemeen genomen de aarde en alles wat erop rondhobbelt, personen die ziek zijn of mensen die andere klachten hebben, bepaalde situaltie's e.d..
Je bent zelf vij om mensen(dieren, situatie's) aan te dragen die in de circel meegenomen worden.

pi_8205934
Hoe groot is de invloed van zo'n cirkel? Ga ik er, als totale reiki leek, ook iets van merken?
Unox, the worst operating system.
pi_8208390
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:00 schreef Schorpioen het volgende:
Hoe groot is de invloed van zo'n cirkel? Ga ik er, als totale reiki leek, ook iets van merken?
Geen idee, heb nog nooit met zo'n grote circel gewerkt......

Het moet op energetisch nivo flink wat energie opleveren die over de hele wereld heen gaat, dus hopenlijk word ieder er iets positiever van.

Maar het grootste effect heeft het op de namen die op de lijst staan, die mensen krijgen de volle mep van energie om hun oren.

Daarom word er ook heel duidelijk een tijd afgesproken, je wil niet lekker 200 aan het rijden zijn als je dat om je oren krijgt.......

vrijdag 31 januari 2003 @ 18:03:35 #21
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8208456
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 17:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Het moet op energetisch nivo flink wat energie opleveren die over de hele wereld heen gaat, dus hopenlijk word ieder er iets positiever van.

Maar het grootste effect heeft het op de namen die op de lijst staan, die mensen krijgen de volle mep van energie om hun oren.

Daarom word er ook heel duidelijk een tijd afgesproken, je wil niet lekker 200 aan het rijden zijn als je dat om je oren krijgt.......

Zo te lezen ben je er goed in thuis.

Ik ben een beetje nog on-georganiseerd:

Spiritisme, Magie, Reiki, Mesmer, Hypnose.

Alles wat je weet mag je mij best vertellen.

pi_8209452
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 18:03 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Zo te lezen ben je er goed in thuis.

Ik ben een beetje nog on-georganiseerd:

Het mag ook wel dat ik er een beetje thuis in ben aangezien ik ermee werk
Zou toch een groffe schande zijn om reiki-master te zijn en dan niet een klein beetje weten waar je het over hebt...

Maar mijn kennis is nog maar heel beperkt, er is nog zoveel op dit gebied wat ik niet weet, maarja tegen de tijd dat ik dood ga hoop ik toch wel een heel groot deel behandeld te hebben

Vraag wat je wilt weten en ik zal mijn best doen het te beantwoorden, je mag de vragen zo gek maken als je zelf wil, als ik de kennis heb(of weet waar ik het moet halen) antwoord ik.

vrijdag 31 januari 2003 @ 22:00:37 #23
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8212714
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Het mag ook wel dat ik er een beetje thuis in ben aangezien ik ermee werk
Zou toch een groffe schande zijn om reiki-master te zijn en dan niet een klein beetje weten waar je het over hebt...

Maar mijn kennis is nog maar heel beperkt, er is nog zoveel op dit gebied wat ik niet weet, maarja tegen de tijd dat ik dood ga hoop ik toch wel een heel groot deel behandeld te hebben

Vraag wat je wilt weten en ik zal mijn best doen het te beantwoorden, je mag de vragen zo gek maken als je zelf wil, als ik de kennis heb(of weet waar ik het moet halen) antwoord ik.

Laat ik bescheiden beginnen:

Is het mogelijk je astrale lichaam bewust te verplaatsen naar zeg 2 meter afstand van je eigen lichaam, hoe bijvoorbeeld ?

pi_8216805
Mensen, hou het wel bij reiki in dit topic. Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk.

Open anders een nieuw topic als je echt geinteresseerd bent in andere dingen.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 1 februari 2003 @ 11:10:30 #25
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_8218109
Erodome, ik doe mee en heb je net een mailtje gestuurd.
pi_8218197
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 17:59 schreef erodome het volgende:

[..]

eng hoor. wat nou als de betr. persoon het negatief omzet? Haat en liefde bijv. liggen in feite dicht bij elkaar. Of kan dat niet met reiki?
pi_8218565
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 11:21 schreef fokje het volgende:

[..]

eng hoor. wat nou als de betr. persoon het negatief omzet? Haat en liefde bijv. liggen in feite dicht bij elkaar. Of kan dat niet met reiki?

Nee dat kan niet bij reiki, dat is juist het hele mooie van reiki.
En dat is ook waarom ik voor reiki heb gekozen, de veiligheid eraan voor beide partijen.

Je bent een afgesloten energie-kanaal, je kan niets van jezelf meegeven, ook geen negatieviteit.
En je kan niets terugkrijgen wat negatief is, dat is ook een heel groot voordeel(wat bij magnetisme wel mogenlijk is als je jezelf er niet voor hoed)

Reiki is een "intelligente" energie die zijn weg zelf kan vinden in het lichaam, als behandelaar kan je die energie wel een klein beetje sturen(dit vooral door bepaalde plekken te behandelen en in bepaalde volgorde), maar uiteindelijk zal de reiki gaan waar hij heen wil en waar hij het nodig acht.

Het laat zich niet misbruiken voor negatieviteit.

Dit is de grote kracht van reiki en is ook waarom het zo inmens populair is, er kan maar heel weinig misgaan.

De plek waar het mis kan gaan is bij de inwijdingen, daarom is het ook belangerijk om ingewijd te worden door een goede master die integer is.

pi_8218630
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:00 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Laat ik bescheiden beginnen:

Is het mogelijk je astrale lichaam bewust te verplaatsen naar zeg 2 meter afstand van je eigen lichaam, hoe bijvoorbeeld ?

Ik zal deze wel even beantwoorden daarna zal ik niet meer off-topic gaan(dus voel je vrij om een nieuwe topic te openen als je meer vragen hebt).

Ja dat is mogelijk.
Ik moet er in alle eerlijkheid bijzeggen dat het bij mij alleen nog onbewust is gebeurt dat ik uitgetreden ben en dan ook maar voor korte tijd, dus persoonlijk ben ik hier niet echt ervaren in.

Mijn man daarintegen, als toch wel sceptisch persoon zijnde, kan het wel(grmffffffffff ik wil ook!!!!!!!!!!!!!).

Je kan op verschillende manieren uittreden/astraal reizen.

Dat kan via meditatie bv.
Op deze site staat ook een manier beschreven : http://www.spellsandmagic.com/astral2.html

zaterdag 1 februari 2003 @ 13:45:04 #29
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8219501
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 02:57 schreef MUUS het volgende:
Mensen, hou het wel bij reiki in dit topic. Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk.

Open anders een nieuw topic als je echt geinteresseerd bent in andere dingen.

Niet zo kort door de bocht: wel degelijk ON-topic

Het astrale lichaam is wel degelijk bepalend bij spiritisme, hypnose, mesmerisme, uitwisselen van energieen (o.a. Reiki).

Ik ben op zoek naar methoden voor besturing.

pi_8224202
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 13:45 schreef M.ALTA het volgende:

Niet zo kort door de bocht: wel degelijk ON-topic

Het astrale lichaam is wel degelijk bepalend bij spiritisme, hypnose, mesmerisme, uitwisselen van energieen (o.a. Reiki).

Ik ben op zoek naar methoden voor besturing.

Je zei eerder dit :
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 18:03 schreef M.ALTA het volgende:

Daar reageerde ik vooral op.
Dat zijn wel heel verschillende onderwerpen.
Als je 1 zo'n onderwerp goed wilt bespreken, moet je dat in een nieuw topic doen. Niet reiki, hypnose en magie door elkaar gaan noemen.
Dat werkt verwarrend en zou zonde zijn.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 3 februari 2003 @ 13:11:52 #31
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8252356
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:30 schreef MUUS het volgende:

Daar reageerde ik vooral op.
Dat zijn wel heel verschillende onderwerpen.

Die juist sterk met elkaar verweven zijn en noodzakelijk zijn denk ik, om het begrip Reiki te omschrijven.
quote:
Als je 1 zo'n onderwerp goed wilt bespreken, moet je dat in een nieuw topic doen. Niet reiki, hypnose en magie door elkaar gaan noemen.
Dat werkt verwarrend en zou zonde zijn.
Dat is de kunst.
Het begrip topic hakt een onderwerp in stukken; maar soms is er een
veralgemenisering aan de orde.
Het is dus een beperkte zij-stap van mijn kant geweest.
pi_8253703
Misschien zal ut maar beter zijn om een Algemeen Reiki Topic te maken??

K bedoel, er zijn zo veel vragen over.

Of nog algemener? "Stel je paranormale vragen hier" of zo iets?

pi_8521188
Zoveel mensen die hetzelfde doen kan ervoor zorgen dat er massabewustzijn ontstaat. Deze staat kan de evolutie van de mens in z'n geheel gigantisch versnellen en zal een enorme invloed hebben op alles en iedereen op deze wereld.

Je bundelt een energie op een manier van 1+ 1 = 3
Doe dat met 100000den tegelijk en je zult snappen dat er een verandering wordt bereikt wie z'n weerga niet kent.

Gedachten nemen vorm aan. 100000den mensen met dezelfde gedachte. Vrede..... Vormen een enorme sterke frequentie die door alles en iedereen te voelen zal zijn. Als de theorien kloppen en de proef slaagt, dan zal het begin van een nieuw tijdperk definitief ingezet worden.

Het wordt dan namelijk mogelijk voor iedereen die dat wil om zich af te stemmen op de frequentie, vrede. Nu is dat ook mogelijk, maar moeilijker. Hoe sterker de frequentie wordt hoe makkelijker en hoe meer mensen het zal bereiken. En gezien het een ketting is, zal er 24 uur lang dezelfde zender aanstaan en reken maar dat deze te horen zal zijn..!!

Ik doe mee.
Ben ingewijd in Tera Mai Reiki II

pi_8521287
Hier zijn de Illuminati erg blij mee. Al die energieën van die mensen komt ze verdomd goed uit. Grote collectieve toestanden genereren energieën waar die gasten zich mee voeden. Net als die enorme massa-demonstraties die je gisteren kon zien op teevee.
Wat denk je dat daar voor vibraties van zo'n grote groep mensen afkomen?
Biggest idol fan? That's me!
pi_8521345
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:00 schreef GuardianAngel het volgende:
Zoveel mensen die hetzelfde doen kan ervoor zorgen dat er massabewustzijn ontstaat.
Exact!

En dat komt maar één handjevol leiders ten goede. Ik stort mijzelf niet in collectieve massa-toestanden zoals dit. Ik weet gewoon dat ik HEN daarmee in de kaart speel.

pi_8522090
illuminatie proberen massa te beinvloeden met,
Angst.

Reiki is liefde. Onvoorwaardelijke energie die we sturen met de intentie dat het gebruikt wordt voor wat goed is. De illuminatie kunnen reiki niet gebruiken. Reiki kent geen voorwaarden. Reiki is liefde.
Het is jammer dat je bang bent voor alles dat je SAMEN kunt bereiken. Dat is juist de kracht die we nu hebben. SAMEN onze energie bundelen en voor zoveel ruis in hun frequantieband zorgen dat ze simpelweg hun macht verliezen.

Onze golf zal sterker zijn en bij elke uitzending meer mensen raken.
Vergeet echter niet dat de slechterikken slechts hun rol spelen in het geheel. En daar kun je tegenaan kijken met haat of met begrip. Zij zorgen er wel voor dat wij voor onszelf op leren komen en dat we verantwoording nemen voor onze daden. Het kind is groot en zal weer volledig bewust worden. Zie het zo en niet als strijd.
Als ons karma op aarde is uitgespeelt zullen de buitenaardsen zich laten zien om op hun beurt het karma met ons uit te spelen dat ze nog te vereffenen hebben door ons verleden. Liefde overwint alles. Angst voor het onbekende zal alleen maar verlammen.

Een ander is een andere stukje van mij.
Zowel met aardsen als buitenaardsen. Als je maar ver genoeg omhoog
gaat zijn we allemaal deel van hetzelfde geheel. Een ander ontkennen is dus jezelf ontkennen. Ontken niks, maar neem de verantwoording erover. Beken dat het een deel van je is en integreer het in je.

Hier geld.
"Wordt je kwaad gedaan .... jij zult ook wel eens iemand kwaad hebben gedaan"
"Snijd iemand je af op de snelweg .... jij zult ook weleens iemand onterecht hebben behandeld."

Hierdoor zie je dat er geen goed en slecht is. Het is alleen een andere kant van hetzelfde geheel. Zonder dat iemand slecht is, kan ik nooit weten dat ik goed ben. Zonder zwart bestaat wit niet. Een ander stelt je alleen in staat om jezelf te kunnen bevestigen. Klinkt moeilijk, maar is is wel de waarheid.

Reiki speelt in dit geheel de rol van een gemeenschap die gebonden is met 1 gelijke eigenschap. Liefde sturen door middel van verbinding met de bron. Geen godsdienst en geen ellende. Er is niet 1 juiste weg, er zijn alleen verschillende wegen.

Wij zijn de scheppers van onze wereld, alleen dat zijn we vergeten. Wij kunnen vandaag nog vrede op de hele wereld hebben. Het enige wat we moeten doen is het allemaal willen.

De mensen die dit ontkennen gaan een erg moeilijke tijd tegemoet. Onze frequentie is door de laatste golf van energie (fotonen) zo enorm verhoogt dat velen al last hebben van rillen/koude bibbers/misselijk enz enz. Ik spreek steeds meer mensen die voelen dat er iets aan zit te komen. En het is ook zo... wacht maar af, je weet al lang wat het is alleen je bent het vergeten.

Stel jezelf oprecht de vraag en je zult de antwoorden krijgen. Klop, en er zal open gedaan worden. Help een ander en je zult geholpen worden.

Wijsheid is niets anders als toegepaste kennis.
Denk niet alleen, pas het ook toe.

Een woord is geen wijsheid een daad wel.

[Dit bericht is gewijzigd door GuardianAngel op 16-02-2003 20:51]

pi_8522199
Ja, dat dacht ik ook maar het is complete Lightsiders-bullshit die alleen maar werkt als koren op de molen van de elite. Zij zetten sterke groeps-energieën om in hun vibrationele voedsel. Het is veel doeltreffender als iedereen continu voor zichzelf denkt en juist helemaal niet meer in collectief verband iets doet. Het collectieve dat is juist waar de elite bij gebaat is. Als ieder een eigen concept van de waarheid heeft, zullen ze geen poot meer aan de grond krijgen. Zo gauw wij ons groeperen hebben ze ons waar ze ons hebben willen.
pi_8522222
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 11:21 schreef fokje het volgende:

eng hoor. wat nou als de betr. persoon het negatief omzet?

Fokje denkt in de juiste richting!
pi_8523610
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:50 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Fokje denkt in de juiste richting!

Ik hoopte eigenlijk van niet.
Eerder dacht ik ook, liefde en/of positiviteit is veel sterker, anders was de wereld al lang aan gort geweest. En wat is er mooier dan het gericht sturen ervan? Ik twijfel nog steeds; reiki is van wat ik heb begrepen een zachtaardige methode die sowieso al ontdaan is van alle negativiteit. Alleen hoe het mechanisme dan in z'n werk gaat bij een ontvanger die geen liefde (h)er)kent, blijf ik moeilijk vinden.

Interessante discussie, ik weet er zelf nog te weinig van af om er iets zinnigs over te zeggen.

pi_8525206
Goed idee, maar een beetje jammer dat men zich zo uitdrukkelijk beperkt tot reiki i.p.v. andersoortige meditatie-beoefenaars of gewoon mensen die liever bidden erbij te betrekken. Ik had het wat breder geformuleerd als ik de initiatiefnemers was.

En waarom moet dat zo lang vooruit gepland worden, tot juni. Ik zou zeggen doe het in februari of maart, email en internet is supersnel in het verspreiden van dit soort data en boodschappen aan geinteresseerden en voor je het weet zijn ze de data weer vergeten in deze zapcultuur.

Snap dus niet waarom men zo lang ermee wacht. Mede gezien de actuele politieke situatie die aan het ontstaan is in de wereld ( en Irak ) zou een iets urgentere aanpak wat beter zijn om niet te veel achter de feiten aan te lopen...

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_8526800
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:39 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk van niet.
Eerder dacht ik ook, liefde en/of positiviteit is veel sterker, anders was de wereld al lang aan gort geweest. En wat is er mooier dan het gericht sturen ervan?

Ja dat klinkt goed he? Ik moet zeggen: ik was er ook bijna ingetrapt!
De energieën die vrijkomen zijn echter om te buigen naar het tegendeel, de Elite zal dat ook zeker niet nalaten.
pi_8527294
quote:
Op zondag 16 februari 2003 23:50 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

De energieën die vrijkomen zijn echter om te buigen naar het tegendeel, de Elite zal dat ook zeker niet nalaten.

Meditatie, en ook Reiki, is een van de zuiverste dingen die een mens voor zichzelf en voor de medemens cq. aarde kan doen.

Je doet het voorkomen dat het beter is deze dingen niet te doen uit een soort van angst voor een "elite", die ik opzichzelf niet wil gaan betwisten hier, die dit omwille van hun eigen agenda zouden gaan misbruiken.

Het zal nog wel even duren voordat de gewoonte van een bepaald percentage mensen om een positieve beweging te vergezelen van een negatief tegengewicht zal verdwijnen, dus dat er een tegenreactie komt lijkt me onderhand een ongeschreven wet. Het is echter behoorlijk onzin, en in feite een zekere mate van paniek zaaien, om dat als rede aan te nemen niet aan zoiets zuivers als meditatie, voor jezelf of in een groepsverband, jezelf toe te leggen.

Dat is hetzelfde als iemand destimuleren aan sport te doen omdat je er mogelijk geblesseerd van kan raken, of dat je middels het sporten Nike (=elite...) voedt in hun megalomane manier van wereldominatie op sportartikelen. Pak dan Zeeman als merk maar laat het sporten niet achterwege. Bewijzen van spreken. Anders gezegd, als je meditatie op een zuivere manier doet (en het is bijna onmogelijk om het onzuiver te doen, je moet het alleen wel leren en het kost geduld) en niet jezelf de hele tijd zit druk te maken over wat en wie daar allemaal profijt van kan hebben door gewoon jezelf er niet druk over te maken dan is er helemaal niks aan de hand. Geen dramascenario's van maken dus.

Overigens bestaat mediatie in groepsverband al heel lang. Zo is bv. zondagavond 9 uur israelische tijd (8 uur bij ons, afhankelijk van zomer en wintertijd) ook al jaren bekend als richtpunt en tijdstip om dit soort krachten te bundelen voor diegene die er zich op toe willen leggen. En daar is helemaal niks mis mee.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_8532099
quote:

[..]

De energie die ik stuur is van het positieve soort. Ik bepaal zelf of ik akkoord ga met de doelstellingen die de initiatiefnemer aangeeft (waarschijnlijk wel). Deze energie is niet om te buigen naar negativiteit en komt al helemaal niet terecht bij "De elite" (tenzij dit zo was voorbestemd en dan zal die energie ze alleen maar goed doen).

De energie waar jij het over hebt, lijkt me eerder de soort die bv. in satanische sektes wordt opgeroepen.

pi_8532975
quote:

[..]

Dit is NIET WAAR bij reiki..........

Reiki laat zich niet lenen voor negativiteit, is niet om te buigen naar negativiteit.

De bron en de reiki-gidsen sturen de energie, dmv van een mens die doorgeefkanaal is.

Dit doorgeefkanaal is totaal afgesloten, je kan NIETS van jezelf meegeven.

Je kunt de energie niet veranderen.

Ik zou zo zeggen verdiep je eens in reiki, dan zul je zien dat ik de waarheid spreek.

pi_8533111
quote:
Op zondag 16 februari 2003 22:40 schreef michelos het volgende:
Goed idee, maar een beetje jammer dat men zich zo uitdrukkelijk beperkt tot reiki i.p.v. andersoortige meditatie-beoefenaars of gewoon mensen die liever bidden erbij te betrekken. Ik had het wat breder geformuleerd als ik de initiatiefnemers was.

En waarom moet dat zo lang vooruit gepland worden, tot juni. Ik zou zeggen doe het in februari of maart, email en internet is supersnel in het verspreiden van dit soort data en boodschappen aan geinteresseerden en voor je het weet zijn ze de data weer vergeten in deze zapcultuur.

Snap dus niet waarom men zo lang ermee wacht. Mede gezien de actuele politieke situatie die aan het ontstaan is in de wereld ( en Irak ) zou een iets urgentere aanpak wat beter zijn om niet te veel achter de feiten aan te lopen...

Het duurt zo lang om zo een enorme groep over de hele wereld heen bij elkaar te kunnen brengen.

Iedereen die andere energieen gebruikt is welkom om zelf wat te doen hoor..........

Alleen dit is een reiki-circel, reiki dus...............
1 grote verzameling van dezelfde energie die over de wereld heen gaat.

Alle mensen die eraan meedoen zijn op dat moment met z'n allen verbonden aan elkaar, we delen allemaal dezelfde circel en energie.

Een gebedsgenezer bv kan wel meedoen, maar de verbondenheid met de rest zal hij missen, hij stemt niet af op dezelfde energie namelijk...
Hij zal dus buiten die energiecircel vallen en niet gelift worden naar een hoger nivo(komt neer op hetzelfde als transcedente meditatie, door een groep tegelijk te laten werken lift je jezelf hoger tijdelijk).

Aanvulling:
De situatie in de wereld word al dagelijks aan gewerkt door vele lichtwerkers, reiki-mensen, magnified healing mensen enz. enz. enz.

Irak krijgt aparte aandacht word elke week door de bestaande reiki-circels meegenomen, bij elke afstandsbehandeling door de meeste reiki-mensen meegenomen.

Geloof me, de situatie in de wereld krijgt al heel veel aandacht.

pi_8533435
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is NIET WAAR bij reiki..........

Reiki laat zich niet lenen voor negativiteit, is niet om te buigen naar negativiteit.

Het gaat er niet om of dat reiki is, het maakt niets uit wat het is! Het gaat om de grote massale collectieve generering van energieën die door de elite worden gebruikt en omgezet in hun eigen vibraties!

Ook demonstraties en dergelijke genereren die energieën. Het staat er los van of dat dus reiki is of iets anders. Massale energieën genereren is gewoon geen slimme zet!

pi_8533560
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:42 schreef The_Shining het volgende:

[..]

De energie die ik stuur is van het positieve soort.

De energie waar jij het over hebt, lijkt me eerder de soort die bv. in satanische sektes wordt opgeroepen.

Ja, het sturen van positieve energie door één persoon is prima uitstekend natuurlijk.
Het gaat juist om dat massale energie-sturen van mensen. Dat is niet duidelijk te sturen en dat is ook niet duidelijk/zuiver in zijn positiviteit. Het is door inderdaad de satanistisch ingestelde elite om te buigen naar hun voeding: negatieve vibraties.

Net zo, doen zij dat bij massale bijeenkomsten zoals demonstraties en dergelijke.

Het zijn inderdaad dus die satanische krachten.

pi_8533696
Ps: positiviteit en liefde sturen, zou pas echt goed werken wanneer wij dat individueel zouden doen en dan gewoon altijd, dagelijks.

Niet in collectief verband in één keer klaar willen zijn met het sturen van positieve energie! Dat is ook nogal onrealistisch.

Als vele mensen gewoon in hun dagelijkse doen vaker stilstaan bij het positieve en meer liefde naar buiten uitstralen, dan zal dat pas echt goed werken en zul je over een paar maanden al de resultaten kunnen voelen.

Massaal en in één keer is niet doeltreffend en zeer fraude gevoelig!

pi_8534352
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:49 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of dat reiki is, het maakt niets uit wat het is! Het gaat om de grote massale collectieve generering van energieën die door de elite worden gebruikt en omgezet in hun eigen vibraties!

Ook demonstraties en dergelijke genereren die energieën. Het staat er los van of dat dus reiki is of iets anders. Massale energieën genereren is gewoon geen slimme zet!

Lees je wel wat er staat????????

Het gaat hier over reiki........

Met reiki KAN DIT DUS NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het enige wat kan gebeuren is dat die "elite" proberen het om te zetten in hun eigen vibratie en erachter komen dat het niet lukt en hun trillingsgetal omhoog gaat en ze dus liefdevoller worden.....

Ze zullen dus het tegenovergestelde effect bereiken van wat ze proberen.

Reiki laat zich niet misbruiken.

Weet je wat het ook is, de angst die sommige mensen hebben maakt dat dingen misbruikt kunnen worden.
Als jij zeker in jezelf staat, als jij liefdevol en sterk bent in je energie, dan kan deze energie niet omgezet worden in wat anders...
Als je dit niet begrijpt dan begrijp je niets van het werken met energieen.

Bij reiki is het nog beter, ook al heb jij als persoon die angst wel, reiki laat zich er niet voor lenen..........

pi_8534405
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:55 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Ja, het sturen van positieve energie door één persoon is prima uitstekend natuurlijk.
Het gaat juist om dat massale energie-sturen van mensen. Dat is niet duidelijk te sturen en dat is ook niet duidelijk/zuiver in zijn positiviteit. Het is door inderdaad de satanistisch ingestelde elite om te buigen naar hun voeding: negatieve vibraties.

Net zo, doen zij dat bij massale bijeenkomsten zoals demonstraties en dergelijke.

Het zijn inderdaad dus die satanische krachten.

Het word wel gestuurd en duidelijk ook, er word energie gegeven aan bepaalde personen en situatie's.

Er word dus heeeeeeeeeeel duidelijk gestuurd.

Nogmaals, reiki is niet om te buigen naar negativiteit...........

Je praat over dingen waar je blijkbaar geen weet van hebt, ik nodig je uit om je te verdiepen..........

pi_8534464
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:01 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ps: positiviteit en liefde sturen, zou pas echt goed werken wanneer wij dat individueel zouden doen en dan gewoon altijd, dagelijks.

Niet in collectief verband in één keer klaar willen zijn met het sturen van positieve energie! Dat is ook nogal onrealistisch.

Als vele mensen gewoon in hun dagelijkse doen vaker stilstaan bij het positieve en meer liefde naar buiten uitstralen, dan zal dat pas echt goed werken en zul je over een paar maanden al de resultaten kunnen voelen.

Massaal en in één keer is niet doeltreffend en zeer fraude gevoelig!

De meeste reiki-beoefenaars doen dit al dagelijks, net als lichtwerkers, magnified healing beoefenaars, magnetiseurs enz. enz. enz.

Dit gaat alleen vele malen sterker worden doordat het collectief is, er zal een bolwerk van energie over de wereld heen gaan.

Een bolwerk van positiviteit die niet om te buigen is en niet fraude-gevoelig is.

Is het niet fantastisch!!!!!!!!!!!!!

pi_8534853
Ik zou het graag geloven...het zou geweldig zijn, maar ik zie wel wat addertjes onder het gras.

Ik heb nogal wat gelezen over het feit dat de negatieve polariteit (de satanistische zielen) massale bijeenkomsten manipuleren in hun voordeel...

Enfin, we wachten het af en we zien wat er allemaal gaat veranderen tussen nu en pakweg 2012! Hoe groter de groep mensen die zich individueel bewust wordt, hoe meer tegenwicht we kunnen bieden. De balans moet uiteindelijk naar de positieve kant doorslaan. En zo niet: dan hebben we allemaal nog de mogelijkheid om voort te bestaan in een waardevrije zieletoestand in een andere dimensie waar polariteiten geen rol spelen.

pi_8535467
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:51 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ik heb nogal wat gelezen over het feit dat de negatieve polariteit (de satanistische zielen) massale bijeenkomsten manipuleren in hun voordeel...
ga op je eigen oordeel af en neem niet alles klakkeloos over van wat iemand schrijft in boeken. Ik gok dat het boek waar dat in stond door iemand is geschreven met zelf een satanistisch inslagje. Dat zijn nu eenmaal "control freaks" die je graag voor willen houden dat dit soort dingen mogelijk zijn (daarmee bedoel ik het controleren/ombuigen van positieve energie zodat deze op een negatieve wijze zich uitdrukt). Als dat werkelijk zo was, zou de wereld er pas écht slecht uitzien.
pi_8536483
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:51 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ik zou het graag geloven...het zou geweldig zijn, maar ik zie wel wat addertjes onder het gras.

Enfin, we wachten het af en we zien wat er allemaal gaat veranderen tussen nu en pakweg 2012! Hoe groter de groep mensen die zich individueel bewust wordt, hoe meer tegenwicht we kunnen bieden. De balans moet uiteindelijk naar de positieve kant doorslaan. En zo niet: dan hebben we allemaal nog de mogelijkheid om voort te bestaan in een waardevrije zieletoestand in een andere dimensie waar polariteiten geen rol spelen.

Lieve schat van me, maak je je zorgen om 2012..........

Ik heb uit zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer betrouwbare bronnen mogen vernemen dat er al genoeg getrouwen ontwaakt zijn, het positieve tegenwicht is er dus al.

Alle extra mensen die ontwaken zijn mooi meegenomen, maar is niet eens noodzakelijk meer.

Heb vertrouwen, het komt allemaal wel goed.

pi_8537416
quote:
Op maandag 17 februari 2003 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Lieve schat van me, maak je je zorgen om 2012..........

In het geheel niet... want wat kan je nou werkelijk overkomen ?

Niets!

pi_8537550
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:20 schreef The_Shining het volgende:
ga op je eigen oordeel af en neem niet alles klakkeloos over van wat iemand schrijft in boeken.
Helemaal mee eens. Je moet altijd op je eigen gevoel afgaan.
Tientallen researchers hebben het fenomeen collectieve-energie onderzocht en de conclusies die daaruit voortkomenn kun je lezen.Van daaruit kun je je eigen reeds opgedane kennis eventueel bijstellen en/of aanvullen, helemaal naar eigen inzicht.
pi_8539966
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:29 schreef erodome het volgende:

Het duurt zo lang om zo een enorme groep over de hele wereld heen bij elkaar te kunnen brengen.

Een email is binnen enkele seconden verstuurd. En een grote reiki internetsite (of new age achtige site) die dagelijks door honderden geinteresseerde bezoekers wordt bezocht waar dit duidelijk wordt aangekondigd bij "news" of fora werkt ook vliegensvlug in de aankondiging of verspreiding van berichten.

Als je 2 maanden pakt als voorbereiding lijkt me dit ruim voldoende. Een iets kortere en krachtigere opbouw, noem het een countdown, naar zoiets dergelijks werkt beter dan een lange trage opbouw waarin mensen het uit hun oog verliezen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

quote:
Iedereen die andere energieen gebruikt is welkom om zelf wat te doen hoor..........

Alleen dit is een reiki-circel, reiki dus...............
1 grote verzameling van dezelfde energie die over de wereld heen gaat.

In zekere mate zonder je Reiki-energie af van andere. Ik zet daar mijn vraagtekens bij als het gaat om de energie zelf.
quote:
Alle mensen die eraan meedoen zijn op dat moment met z'n allen verbonden aan elkaar, we delen allemaal dezelfde circel en energie.
Alle mensen zijn sowieso altijd verbonden met elkaar. En of het nou via Reiki, meditatie of in gebed is, zolang mensen met hun gedachten, gevoel en hart bij datgene zijn waar het nodig is uit een zuivere intentie en goede bedoeling of liever gezegd "ten dienste" willen zijn aan, laten we het toch maar God noemen, die onze hulp nodig op zijn beurt nodig heeft om overal waar het nodig is deze steun te kunnen geven zoals je zelf terecht zegt, dan is dat een en dezelfde energie.

Je zou het vriendschap kunnen noemen in gedachtenvorm, want vriendschap is liefde in beweging.

Wat ik wil aangeven dat als het je te doen is om grotere effect dan is er geen rede om het beperken.

quote:
Een gebedsgenezer bv kan wel meedoen, maar de verbondenheid met de rest zal hij missen, hij stemt niet af op dezelfde energie namelijk...
Hij zal dus buiten die energiecircel vallen en niet gelift worden naar een hoger nivo(komt neer op hetzelfde als transcedente meditatie, door een groep tegelijk te laten werken lift je jezelf hoger tijdelijk).
Hmm. Je presenteert Reiki als een andere vorm van meditatie, wat in feite qua methodieken wel klopt natuurlijk. Maar in essentie is het allemaal een vorm van energie geven voor datgene waar het nodig is. Je bent eigenlijk soorten energien in hokjes aan het opdelen terwijl het effect dus in essentie om 1 en dezelfde energie gaat, die omschreven zou kunnen worden als liefde, Reiki of wat dan ook. Hoe die gegeven of gegenereert wordt is niet echt van belang vind ik, ieder heeft zo zijn eigen persoonlijke voorkeuren en talenten. Het is weer wel zo dat sommige soorten van behandelingen/methodieken voor bepaalde problemen beter geschikt zijn.

Het eindsresultaat is, als het zuiver gedaan wordt, in energievorm hetzelfde.

quote:
Geloof me, de situatie in de wereld krijgt al heel veel aandacht.
Maar nog niet genoeg, anders zag het er een stuk beter uit, nietwaar?

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 17-02-2003 17:33]

pi_8541551
Ik pak er even een stukje uit...

Hmm. Je presenteert Reiki als een andere vorm van meditatie, wat in feite qua methodieken wel klopt natuurlijk. Maar in essentie is het allemaal een vorm van energie geven voor datgene waar het nodig is. Je bent eigenlijk soorten energien in hokjes aan het opdelen terwijl het effect dus in essentie om 1 en dezelfde energie gaat, die omschreven zou kunnen worden als liefde, Reiki of wat dan ook

Grote fout die heel veel gemaakt word, alle energie-vormen onder dezelfde noemer gooien.

Het gaat niet om dezelfde energie, er zijn vele verschillende energie-vormen, met allemaal hun eigen werking.
Wind en water zijn ook energieen, maar toch zijn ze zo verschillend als dag en nacht...
Ik mag hopen dat je niet je was te drogen hangt in een rivier

Reiki is geen magnetiseren
Magnetiseren is geen magnified healing
Magnified healing is geen magie
Magie is geen gebedsgenezing
Enz. enz. enz. enz.

Zodra je de verschillende energie-vormen leert kennen, door ze te ondergaan of door ze zelf te leren beheersen, zal je snel weten dat de energieen verschillend aanvoelen, verschillend werken, totaal anders zijn.

Reiki is geen liefde, veel mensen zeggen dit, het is niet waar.
Reiki is wel liefdevol, maar dat is heel wat anders.
Reiki=energie, geen liefde.

Ik zal met behulp van een overgenomen tekst uit proberen te leggen wat reiki voor energie is.

Eerst een klein voorstukje om duidelijk te maken waar het over gaat...

Er zijn in de japanse traditie(en chinees, dat is toch wel de grondlegger ervan) 7 levensenergieen(ki-vormen).
Dit zijn dus energie-vormen die op elkaar zijn afgestemt en samen werken in het lichaam.

Deze heten:
6:Jeki

Dan hebben we nog de goddelijke ki waaruit alles is ontstaan en waar alles eindigt, deze heet Shinki, maar deze ki-vorm werkt buiten de matriele wereld.

Ok dan nu het overgenomen stukje:

Reiki
De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle geordende vormen van levensenergie in z'n totaliteit organiseert word Reiki genoemd.
Het is deze kwaliteit van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benadert.
Ze stemt de drie archetypische elen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alledrie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakterstieken.

Reiki verbindt, maar verplicht niet
Reiki stimuleerd, maar wind niet op
Reiki scheidt, maar zondert niet af
Reiki kalmeert, maar verstart niet
Reiki stuurt onze aandacht naar het leven en de liefde in het hart
Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.

Wanneer reiki de gelegenheid krijgt zorgt ze er eerst voor dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder, spiritueler en meer individueel.
Daarmee om te leren gaan is een heilige plicht- net als het in zijn totaliteit te leren gebruiken op zinvolle wijze.

Deze dan nog:

Tja als je het zo wil zien...
Maar je kan het ook anders zien, het is zo'n zooitje dat er zoveel opgeruimd moet worden dat dat wel even wat tijd in beslag neemt.....

pi_8544311
Ok, je gaat nu wel erg principieel theoretisch te werk, maar ik kan het niet laten om het te laten varen aangezien vele mensen in de New Age vaak liever zoeken naar verschillen dan overeenkomsten. Dat uit zich o.a. ook in dat er ik-weet-niet-hoe-veel verschillende vereningen zijn op alternatief gebied, met allerlei keurmerken, waarbij blijkbaar de behoefte om zich af te scheiden van elkaar groter is dan de overeenkomsten te bedrukken voor meer uniformateit en overzicht voor de mensen zelf. Vaak menen ze het beter te weten dan een ander omdat ze uren in new age boeken en theorien hebben rondgespit, waarna ze door die overcomplicering door de bomen het bos niet meer zien.

Zo zijn er alleen al een stuk of 50 verschillende landelijke verenigingen van reiki of magnetiseren, niet zelden claimen ze beter als een ander te zijn en steken ze elkaar de loef af.

Alhoewel ik dat alles niet direct proef uit jouw text vind ik het er toch wel een klein beetje wat van weg hebben. Bovendien ben ik het dus niet met je eens op een aantal punten en praten we langs elkaar heen, dus ik zal nog een keer proberen uit te leggen hoe ik het bedoelde. Want je gaat in detail in op vele dingen, en je verliest die grote noemer uit het oog vind ik...

quote:
Op maandag 17 februari 2003 18:41 schreef erodome het volgende:
[quote]
Grote fout die heel veel gemaakt word, alle energie-vormen onder dezelfde noemer gooien.

Het gaat niet om dezelfde energie, er zijn vele verschillende energie-vormen, met allemaal hun eigen werking.
Wind en water zijn ook energieen, maar toch zijn ze zo verschillend als dag en nacht...
Ik mag hopen dat je niet je was te drogen hangt in een rivier

Nu maak je zelf de fout om materialistische stoffelijke zaken te vergelijken met non-materialistiche energien. Dat rijmt natruurlijk niet. Je blijft voorbij gaan aan de essentie dat overal en in elk mens die ene "goddelijke vonk" zit, gemaakt van dezelfde energie maar steeds geordend in een iets andere samenstelling, en dat is hetgeen waar je je op kan concentreren om het te stimuleren, verbeteren, steungeven of hoe je het ook wil noemen. Daar zijn vele soorten spirituele technieken voor en Reiki is daar 1 van.

Water en wind zijn dus in essentie ook van hetzelfde gemaakt.

quote:
Reiki is geen magnetiseren
Magnetiseren is geen magnified healing
Magnified healing is geen magie
Magie is geen gebedsgenezing
Enz. enz. enz. enz.
Dit zijn allemaal verschillende methodieken om wat mij betreft dezelfde energie op te roepen. Jij gelooft in die verschillen van energien maar ik waag te betwijfelen of je zelf in de gaten hebt dat je het hier hebt over hetzelfde in een andere specifiekere behandelingsvorm, die anders aanvoelt bij jezelf maar waar de energie wederom hetzelfde is.

Reiki en meditatie is waarschijnlijk ook een stuk zuiverder en makkelijker te beoefenen dan magie. Ook acupunctuur gaat uit van eeuwenoude oosterse kennis op basis van energiebanen in je lichaam die geblokeerd kunnen zijn en die middels het plaatsen van naalden geholpen kunnen worden om lichamelijke, emotionele, geestelijke en psychische klachten te verminderen of te verhelpen. Het blijft wederom werken met energie. De een concentreert zich op meridianen, de ander op energiebanen en weer een ander op symbolen, chakras of kruidenkennis, en toch willen ze allemaal hetzelfde bereiken : verlichting van lichaam of geest door specifieke aanvoelbare klachten te behandelen volgens hun eigen specialiteit.

quote:
Zodra je de verschillende energie-vormen leert kennen, door ze te ondergaan of door ze zelf te leren beheersen, zal je snel weten dat de energieen verschillend aanvoelen, verschillend werken, totaal anders zijn.
Je gaat er hier gemakshalve vanuit dat ik niet thuis ben in al die dingen. Wat nou als ik stel dat ik reeds geconcludeerd heb, door me er zelf in te verdiepen, dat al die verschillen in behandeling en of het oproepen van energien helemaal niet zo verschillend zijn, doch zoals ik al zei voor verschillende doelen en klachten wel beter nut kunnen hebben, maar uiteindelijk in essentie dezelfde energie is. Dat is mijn conclusie. Misschien ben ik een stapje verder als jou....misschien ben jij gevoeliger en om die gevoeligheden te benoemen en plak je er etikketten op...misschien lees je teveel erover en maak je het te moeilijk...of misschien snap ik er geen bal van.

Mensen willen wel graag heel moeilijk doen over heel simpele dingen. De politiek is het beste voorbeeld daarvan. En mijn ervaring is dat er in de New Age net zoveel betweters rondstruinen om mensen een rad voor het oog te draaien dan in elke andere tak van vakgebieden. Zonder jou daarvoor aan te spreken want je zegt hier op zich heel zinnige dingen waar ik het over het algemeen mee eens ben.

quote:
Reiki is geen liefde, veel mensen zeggen dit, het is niet waar.
Reiki is wel liefdevol, maar dat is heel wat anders.
Reiki=energie, geen liefde.
Liefde = energie in werking. Je maakt het gecompliceerd. Liefde uit zich ook in kracht, discipline en vooral in vriendschap en zeker niet alleen tussen de lakens. Daar wordt het vaak mee op een lijn gesteld daarom is vriendschap een veel betere term voor liefde.
quote:
Er zijn in de japanse traditie(en chinees, dat is toch wel de grondlegger ervan) 7 levensenergieen(ki-vormen).
Dit zijn dus energie-vormen die op elkaar zijn afgestemt en samen werken in het lichaam.

Deze heten:
6:Jeki

Kun je ook uitleggen en beschrijven waar het verschil hem in zit, in voeling? Of praat je nu alleen een boek na waarvan de schrijver de menselijke veelvoorkomende gewoonte bezit door zichzelf op een voetstuk te plaatsen en "anders te zijn dan andere" als hoofdmotivatie ziet, wat op zichzelf een dubieuze eigenschap is die helaas nog erg veel in de New Age te vinden is.

Ki=Reiki=Liefde=zonlicht-wind etc...in essentie. En het is "de essentie" die je voedt middels al vormen van bewustzijnsverhoging of energien, behalve bij al diegene die het gebruiken voor dubieuze doeleinden. Die voeden de "anderen".

quote:
Reiki
De ki-vorm die de juiste synergetische toepassing van alle geordende vormen van levensenergie in z'n totaliteit organiseert word Reiki genoemd.
Het is deze kwaliteit van levensenergie die in de matriele wereld, de goddelijke scheppingskracht, de bron van alle leven, het dichts benadert.
Ze stemt de drie archetypische elen van de persoonlijkheid, het innerlijk kind, het middelste zelf en het hogere zelf op elkaar af, zodat alledrie in een systeem met elkaar verbonden blijven ipv uiteen te vallen door hun verschillende karakterstieken.

Reiki verbindt, maar verplicht niet
Reiki stimuleerd, maar wind niet op
Reiki scheidt, maar zondert niet af
Reiki kalmeert, maar verstart niet
Reiki stuurt onze aandacht naar het leven en de liefde in het hart
Reiki zorgt voor helderheid, geen onverschilligheid
Reiki maakt ons wakker en ondersteunt de ontwikkeling van latente potentialen van welke soort dan ook.

Wanneer reiki de gelegenheid krijgt zorgt ze er eerst voor dat er reiniging en zuivering plaatsvind als voorbereiding op het verdere proces.
Om zelfvergiftiging ondanks een grondige reiniging te verkomen moet de mens beslissen anders te gaan leven-gezonder, spiritueler en meer individueel.
Daarmee om te leren gaan is een heilige plicht- net als het in zijn totaliteit te leren gebruiken op zinvolle wijze.

Deze dan nog:

Hier heb ik niks aan toe te voegen. Behalve dat ik Reiki zou vervangen voor het woord liefde. En wilskracht voor de noemer ego. ( )
quote:
Tja als je het zo wil zien...
Maar je kan het ook anders zien, het is zo'n zooitje dat er zoveel opgeruimd moet worden dat dat wel even wat tijd in beslag neemt.....
Ik zou het nog concreter willen stellen : als vandaag alle 6 miljard mensen op gelijktijdig tijdstip 20 minuten zouden mediteren of zich toeleggen op welke vorm van bewustzijnverhoging dan ook, zou het morgen vrede zijn. Doen ze dan morgen ook nog eens voor 20 minuutjes, en de dag erna en erna etc, dan is het zo gepiept met de rotzooi die je nu nog ziet. Om het even heel sterk te versimpelen. Als de toewijding groot en is en gedurende een bepaalde tijd structureel in stand wordt gehouden zijn er dingen mogelijk die niemand nu voor mogelijk zal houden.

In meditatiestaat is de kracht van de geest 10 keer zo groot. Ook is de scheppende en creative kacht van een collectieve, gelijktijdige aanpak op zijn beurt nog veel groter dan een enkeling.

Toch blijft de basis van dit alles : helder denken van geest, waarbij het hart motiveert en het gevoel controleert. Hoe hoger de concentratie in je meditatie hoe meer je voor jezelf en anderen kunt bewerksteliggen. En zolang de intenties zuiver zijn dan is er niets die dit evenwichtig positieve gegeven kan tegenhouden.

pi_8549924
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:44 schreef michelos het volgende:
Ok, je gaat nu wel erg principieel theoretisch te werk, maar ik kan het niet laten om het te laten varen aangezien vele mensen in de New Age vaak liever zoeken naar verschillen dan overeenkomsten. Dat uit zich o.a. ook in dat er ik-weet-niet-hoe-veel verschillende vereningen zijn op alternatief gebied, met allerlei keurmerken, waarbij blijkbaar de behoefte om zich af te scheiden van elkaar groter is dan de overeenkomsten te bedrukken voor meer uniformateit en overzicht voor de mensen zelf. Vaak menen ze het beter te weten dan een ander omdat ze uren in new age boeken en theorien hebben rondgespit, waarna ze door die overcomplicering door de bomen het bos niet meer zien.
Michelos, das nou een mooie duidelijke beschrijving van hoe ik de new-age-beweging ook zie: men benadrukt de verschillen in plaats van de overeenkomsten....dat kan geenszins een goed uitgangspunt zijn om je spiritueel verder te ontwikkelen !

Ps: ik durf ook fluisterend te bekennen dat het de new-age daar ook om te doen is:meer verdeling zaaien....

pi_8551264
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:34 schreef Idols-fanaat het volgende:

Ps: ik durf ook fluisterend te bekennen dat het de new-age daar ook om te doen is:meer verdeling zaaien....

Sja, ik denk ook dat er net zoals in de keiharde commerciele business wereld net zo veel verottigheid in dat vakgebied zit als overal elders.

De alternatieve sector en vaak daaraanvast gekoppelde New Age beweging kun je toch onderhand wel onderverdelen in hun eigen sector sinds de verzekeringen dit soort behandelingen (terecht) in het ziekenfonds opnemen en vergoeden en het ook door de huisartsen erkend wordt dat er goede resultaten kunnen worden behaald in die hoek. Ik vind dat dus overigens wel een goede zaak want de reguliere geneeskunde is onontbeerlijk als je een been breekt, ze snappen alleen niet dat er allerlei kwaaltjes zijn die hun te vaak met pillen trachten op te lossen die een heel andere oorzaak hebben waar het alternatieve circuit juist een veel betere analyse of antwoord op heeft.

De laatste 20 jaar, en eigenlijk vooral de laatste 10, is het paranormale en het alternatieve erg in de belangstelling is komen te staan door TV, films, internet etc. Deels terecht want dit was erg nodig als tegenreactie op de wetenschap die in hun misplaatste arrogantie dacht overal antwoorden op te kunnen formuleren, en als dat niet mogelijk was het uit te sluiten en te ridiculiseren. Maar je zult altijd zien dat er veel mensen meeliften op een nieuwe hype cq. beweging die daar eigenlijk niet thuishoren (geen aanval op erodrome).

Daarom vind ik het zo belangrijk dat de basis van spirituele zaken, en dat is wat mij betreft toch meditatie of Reiki wat iedereen heel simpel kan integreren in hun dagelijkse beslommeringen, ook qua termen simpel wordt gehouden zodat mensen er zich makkelijk in kunnen verdiepen en meer gaan vertrouwen op hun eigen gevoel zonder de drempels te hoog op te werpen met allerlei moeilijkheden zodat mensen te snel zeggen van : "Das me te vaag".

Toch zou ik ze dus niet allemaal in de bedriegershoek willen duwen, want er zijn genoeg mensen die heel goed weten waarover ze praten en echt wel zuiver bezig zijn met de juiste intenties. Ik vind ook dat erodrome veel dingen zegt die mij heel bekend in de oren klinken, al heb ik er soms net een andere interpretatie en kijk op. Ik zeg ook niet dat zij of ik gelijk heb, ik benadruk louter de essentie, en betwijfel wel enigzins of ze het bij het rechte eind heeft. Maar je kunt nu eenmaal als het over dit soort dingen niet zo makkelijk zeggen : "Zo is het, en niet anders.", ook al moet ik bekennen dat ik vaak zelf ook stronteigenwijs ben rondom dit soort dingen op basis van mijn eigen gevoel en ervaring.

pi_8557070
New-age??????

Reiki, magnetiseren enz enz enz heeft niets met new-age te maken....
Al dit is al vele malen ouder dan new-age....

Dat het met elkaar kan mixen is een ander verhaal...

Dus stop met met new-age erbij te halen, want dat heeft hier niets mee te maken.

Lieve schat, geloof me als ik zeg er zijn verschillende vormen van energie...

Maar goed vertel maar met welke energie-vormen jij ervaring hebt en wat de overeenkomsten waren en wat de verschillen.
Je hebt die ervaring niet(correct me if i'm wrong), jij haalt je kennis uit boekjes en teksten van het internet en put niet uit ervaring, de enigste manier om de verschillen goed te leren kennen.

Er zijn vele verschillende reiki-vormen, er word ook hard geprobeert door vele masters om dit allemaal op 1 lijn te krijgen en de "compentitie" eruit te halen, want die slaat nergens op..........

Reiki is reiki, of het nu usui, tera mai, karuna of wat dan ook is, de energie waarmee je werkt blijft hetzelfde, alleen het systeem eromheen veranderd.
Het is maar net bij welk systeem jij je prettig voelt, dat is het beste systeem voor jou, maar dat maakt andere soorten niet minder goed.

De goddelijke 3-voudige vonk zit idd in iedereen, maar dit is niet de bron waar reiki vandaan komt, reiki is geen lichaamseigen energie, je haalt de energie via je kruin en hart/zonnevlecht naar binnen vanuit de kosmos.

Het liefde verhaal, het is erg fout om reiki of welke energie dan ook liefde te noemen, het is geen liefde, het is liefdevol, dat is een heel verschil.
Als alle energie liefde is is dan ook bv elektriciteit liefde???
Dat is ook energie....

Dus als je door elektriciteit een lamp laat branden is dat liefde.....
Tja ok als je het zo wilt formuleren, prima...

Wat ik met de 7 ki-vormen laat zien is dat er 7(eigenlijk 8) KI-vormen zijn, dit is een specifieke energie-vorm.

Er zijn nog vele andere energie-vormen die niet op ki berust zijn, bv magie.

Bij magnetiseren gebruik je polarisatie, oftwel magneetvelden, wat je daarmee doet is de doorstroom laten lopen.
Je put energie vanuit de kosmos via je eigen lichaam(je gebruikt eigen energie die enorm snel word aangevuld), via je andere hand laat je de "vuile" energie naar de aarde stromen waar het weer omgezet kan worden in positieve energie.

Dit werkt wel met ki, maar zorgt voor de doorstroom van de ki in het lichaam, is geen ki zelf....

Bij reiki gebruik je reiki-energie, de specifieke energie-vorm die reiki heet(en deze energievorm is al zo oud als de wereld zelf, jezus bv gebruikte iets wat verdacht veel op het huidige reiki-systeem lijkt).

Deze energie is afgesloten van jezelf, je gebruikt NIETS van jezelf in de behandelingen.
Wel straalt het tijdens het behandelen ook naar jezelf uit.
Iets wat bv met magnetiseren niet gebeurt.

Wat wel zo is, hoe het lichaam werkt is algemeen genomen hetzelfde, dus wat voor energie-vorm je ook gebruikt, het zal hetzelfde moeten stimuleren om genezing te stimuleren.
Maar dat maakt de energie-vorm niet hetzelfde....

Ik kan iets vastmaken met een touw en ik kan het bv vastmaken met een ketting.
Het effect is hetzelfde, wat ik vast wil zetten zit vast.
Maar wat ik heb gebruikt om iets vast te zetten verschild, een touw is geen ketting en word da nooit.

Maar waarom is het niet logisch om aan te nemen dat er verschillende energie-vormen zijn hier op aarde en in de kosmos?

Kijk alleen naar de aarde, zie de diversiteit in levensvormen, waarom zou dat met energie-vormen niet kunnen?

pi_8558100
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:04 schreef erodome het volgende:
New-age??????

Tuurlijk is dat al heel oud, maar het wordt tegenwoordig vooral toegepast op een goedkope trendy, new-age-achtige wijze.

Het is vervormde Reiki in een nieuw jasje...

pi_8558432
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:41 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat al heel oud, maar het wordt tegenwoordig vooral toegepast op een goedkope trendy, new-age-achtige wijze.

Het is vervormde Reiki in een nieuw jasje...

Het reiki-systeem zoals wij het nu kennen is ontwikkeld door dr. Usui, dr usui werd geboren op 15 augustus 1865....

Toen was er helemaal nog geen new-age...........

Hij heeft reiki her-ontdekt in 1922--->nog geen new-age stroming....

Dus nee het heeft niets te maken met new-age, new-agers gebruiken wel meer dingen die niets met new-age te maken hebben....

Ik ken maar heel weinig new-age mensen, ik ken wel heeeeeeeeeel veel reiki-beoefenaars en magnetiseurs en een aantal paranormale mensen, geen van die zijn new-agers..........

pi_8559687
Dat zeg ik toch ook niet..

De bekendheid van Reiki is de laatste jaren toegenomen doordat het in een
populistisch new-age jasje is verpakt.
Ook vanuit eigen ervaring is me die tendens opgevallen. Voorheen wist niemand wat het was en nu is er bijna niemand meer die er nog nooit van gehoord heeft..rara hoe kan dat..

pi_8559931
Net zoals de christelijke religie-vormen tegenwoordig weer populair worden gemaakt door de new-age-beweging, wordt Reiki ook door die gasten binnengehaald om het te populariseren. New age is allesbehalve ontstaan vanuit een oprechte bedoeling de mensen vooruit te helpen op hun weg naar meer bewustzijn.
New-age is typisch een product van na de tweede wereldoorlog, het is een poging om alle religies, overtuigingen en alternatieve filosofieën onder te brengen onder één grote, centraal bestuurde en gecontroleerde Nieuwe Wereld Religie.

Reiki is daar ook reeds in opgenomen, maak je maar geen illusies.

De weg naar meer bewustzijn vindt je zeker niet binnen het new-age gebeuren, dat is ook hun bedoeling niet.

Maargoed, dit is even wat zijdelingse informatie over hoe verschillende stromingen van hun puurheid en kracht worden ontdaan door de new-age beweging.

pi_8560117
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:34 schreef Idols-fanaat het volgende:
[..]
Michelos, das nou een mooie duidelijke beschrijving van hoe ik de new-age-beweging ook zie: men benadrukt de verschillen in plaats van de overeenkomsten....dat kan geenszins een goed uitgangspunt zijn om je spiritueel verder te ontwikkelen !

zo lijkt het net of New-Age een eng groot monster is met slechte bedoelingen voor de mensheid bijelkaar. New age is een term die wordt gegeven aan zo'n beetje alle een beetje wazige gedachtengoed wat niet valt onder de "grotere"stromingen. New age is een term, meer niet. Het betekend dat een aantal mensen zich interesseren voor (vaak) oudere, vnl. oosterse ideeen. Of als je wilt, ook Ufo's, "paranormale" dingen etc.

Ik ben het trouwens niet met je eens dat "newage" verschillen tussen de mensen wil benadrukken. En (als dat al zo zou zijn) of dat nou goed is of niet, als je de verschillen tussen mensen niet erkent, ben je volgens mij ook niet goed bezig... iedereen is wel even waardevol, maar iedereen is ook uniek en daarom nooit hetzelfde (zou ook erg saai worden he).

De verschillende technieken die Erodome noemde is net als met sport; de 1 vind tennis leuk, de ander voetbalt liever, een ander kiest voor basketbal. Ze hebben allemaal evenveel lol en hun conditie gaat er ook vast van omhoog...

Trouwens persoonlijk vind ik newage maar een kutwoord bedacht door iemand met een eindeloos gebrek aan inspiratie. Typisch om een etiket te plakken op een groep mensen die eigenlijk niet eens zo gek veel met elkaar gemeen hebben. Ik bedoel, als iemand nu tegenwoordig zich interesseert voor Boeddhisme/Yoga whatever- wordt hij/zij door sommige mensen bestempeld als NewAge, terwijl iemand die met magnetiseren bezig is dan tot dezelfde groep behoort? Het is gewoon een etiketje bedacht door mensen die er niet mee bezig zijn denk ik...

pi_8560267
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 14:57 schreef Idols-fanaat het volgende:

die gasten
door de new-age beweging.

kan je nog vager zijn! Leg eens uit. Noem eens wat namen.

Ik ga een leuke discussie nooit uit de weg, maar op deze manier met een generaliserende, beschuldigende vinger wijzen met ideeen die uit het niets lijken komen kan ik ook niets mee hoor

pi_8560653
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:10 schreef The_Shining het volgende:

kan je nog vager zijn! Leg eens uit. Noem eens wat namen.

Als je het hier op truth een beetje hebt gevolgd, is het allesbehalve vaag.
Verder wijdt ik hier niet uitgebreid over uit, want het was een zijdelingse opmerking. De Puppets die voor de new-age beweging het werk doen zijn bijvoorbeeld schrijvers zoals Neale Donald Walsch (die doodleuk de amerikaanse presidenten ophemelt als waren het goden...) , James Redfield, John Gray en meer van dat soort populistische auteurs die trouwens dikke poen verdienen aan het meewerken aan deze agenda van de elite. Ze kenmerken zich door oude opvattingen over religie, dood, zonden etc te verwerken tot een nieuw soort religie die ons (net als de oude religies) verder afleiden van onze weg tot een hoger bewustzijnsniveau.

[Dit bericht is gewijzigd door Idols-fanaat op 18-02-2003 15:30]

pi_8560810
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:04 schreef The_Shining het volgende:

zo lijkt het net of New-Age een eng groot monster is met slechte bedoelingen voor de mensheid bijelkaar.

Het is geen eng groot monster, was dat maar waar, want dan zouden de nietsvermoedende mensen hem direct kunnen herkennen..

Nee het steekt vele malen subtieler en doortrapter in elkaar. Slechte bedoelingen met de mensheid zijn er onder zeer aannemelijke vredelievend klinkende "lessen" in dat soort lektuur te lezen. Vele mensen lezen dit soort boeken intensief en laten bijv. boeken zoals van Walsch heel diep tot hun ziel doordringen (als een soort van vervangende bijbel)...kun je nagaan in hoeverre die new-age rommel de denkkaders van deze (veelal zoekende) mensen nadelig beïnvloed...

pi_8566478
Reiki is zo inmens populair omdat het werkt, niet omdat er snode plannetjes van vage figuren zijn.

Miljoenen reiki-beoefenaars, de meeste ervan gewone mensen van huisvrouwen tot eigenaren van bedrijfen enz. enz. enz.

De kracht van reiki is dat het veilig en simpel is en dat het werkt.
Een kind kan de was doen......

Dat is waarom reiki zo populair is, mond op mond reclame noemen we dat...............

Bijna iedereen die ik behandeld heb hebben zich laten inwijden, niet om een of andere vage new-age beweging die vanalles in in petto heeft, maar omdat ze voelde wat reiki deed en ze dat zelf ook wilde.
Doodgewone mensen die zich in het totaal niet bezighouden met wat voor complottheorieen dan ook, mensen die gewoon normaal in het leven staan.

Ik heb gewoonweg een wachtlijst(nu heb ik 2 a 3 dagen vrij in mijn agenda voor reiki per week, met zo af en toe een rustperiode van min. 1 maand) voor mensen die behandeld willen worden, ik heb nog nooit geadverteerd ofzo, ik verdien er ook niks aan.
Heel veel mensen komen bij me via een vriend/kennis/familie die bij mij is geweest.

Dat zijn al teveel mensen, meer kan ik niet aan wil ik ook nog een leven buiten reiki hebben zo af en toe...

En ik ben hierin geen uitzondering, ik ben echt niet bijzonderder dan welke integere reiki-master dan ook.

Dit verhaal herhaalt zich bij iedere master die ik ken, adverteren is niet nodig, de mensen komen vanzelf via mond op mond reclame.

Is het echt nog nooit in je opgekomen dat het misschien wel werkt, dat het daarom zo enorm snel verspreidt?

pi_8566556
Daarbij helpt reiki je juist hoger in je spiritualiteit.

Het helpt je om aandacht te geven aan je hogere zelf en je innerlijk kind(middelste zelf natuurlijk niet vergeten).

Hoe vaak zorg jij voor je innerlijk kind?
Hoe vaak zorg jij voor je hogere zelf?

Ik toch wel minimaal 3 keer per week............

Als je niet voor deze 2 zorgt dan zal je maar tot in zoverre spiritueel kunnen groeien.....

pi_8567601
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:34 schreef erodome het volgende:
Reiki is zo inmens populair omdat het werkt, niet omdat er snode plannetjes van vage figuren zijn.
Het zijn allesbehalve "vage figuren". Het zijn mensen zoals iedereen, maar wel handelend volgens een dubbele agenda, zo bijzonder is dat niet. Doen zoveel mensen.

Maargoed, hoe weet jij zo zeker dat deze trend niet is gekomen door de new-agebeweging?

Het is duidelijk dat het steeds populairder wordt samen met andere zaken zoals Feng Shui en dergelijke... volgens mij is dat niet enkel te verklaren vanuit de goede werkzaamheid.

Reiki zal gerust positieve effecten hebben, daar twijfel ik niet aan, maar of het zo goed is om massaal energieën op te wekken... ik heb er een hard hoofd in..

pi_8567790
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:34 schreef erodome het volgende:

Doodgewone mensen die zich in het totaal niet bezighouden met wat voor complottheorieen dan ook, mensen die gewoon normaal in het leven staan.

New age is een nieuw religieus indoctrinatie-systeem. Geen theorie.

Was het maar zo, dat het enkel een "theorie" was... niets is minder waar: het is aan de orde van de dag!

Dat "doodgewone mensen" erin geinteresseerd zijn en zich er mee bezighouden is schering en inslag hoor. Das overal zo.
Alle para-bijeenkomsten of gebedsgenezings-sessies worden flink bezocht door "doodgewone mensen"....

De boeken van Walsch en een Redfield bijvoorbeeld worden ook door "doodgewone mensen" gelezen en zij zien er echt geen enkel kwaad in.
Nee natuurlijk niet!!! Zij zijn juist op het spirituele gebied totaal oblivious!
Het zijn notabene LEKEN hoor.

Die doodgewone mensen die zijn wel verdomd makkelijk te misleiden door hun grote onwetendheid en naieviteit, denk je ook niet?

pi_8567947
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 13:04 schreef erodome het volgende:

Dat het met elkaar kan mixen is een ander verhaal...

Dus stop met met new-age erbij te halen, want dat heeft hier niets mee te maken.

Dat was een klein uitstapje, gerelateerd aan het onderwerp, moet kunnen.
quote:
Maar goed vertel maar met welke energie-vormen jij ervaring hebt en wat de overeenkomsten waren en wat de verschillen.
Je hebt die ervaring niet(correct me if i'm wrong), jij haalt je kennis uit boekjes en teksten van het internet en put niet uit ervaring, de enigste manier om de verschillen goed te leren kennen.
En waar haalt u dit onware vooroordeel vandaan, mevrouw erodrome de Reiki Master?
quote:
Er zijn vele verschillende reiki-vormen, er word ook hard geprobeert door vele masters om dit allemaal op 1 lijn te krijgen en de "compentitie" eruit te halen, want die slaat nergens op..........
Mooi, zijn we het daar al over eens.
quote:
Reiki is reiki, of het nu usui, tera mai, karuna of wat dan ook is, de energie waarmee je werkt blijft hetzelfde, alleen het systeem eromheen veranderd.
Het is maar net bij welk systeem jij je prettig voelt, dat is het beste systeem voor jou, maar dat maakt andere soorten niet minder goed.
En hier bevestig je mijn verhaal dat de energie hetzelfde blijft alleen de methode anders is. Maar daarmee spreek je je ook weer tegen.
quote:
De goddelijke 3-voudige vonk zit idd in iedereen, maar dit is niet de bron waar reiki vandaan komt, reiki is geen lichaamseigen energie, je haalt de energie via je kruin en hart/zonnevlecht naar binnen vanuit de kosmos.
Ja maar waar zie jij mij schrijven dat ik stel dat Reikienergie uit je eigen lichaam wordt opgeroepen. Als je het hebt over zuivere meditatie en Reikivormen dan heb je het altijd over de universele energie die je via de kruin laat stromen. En ik noem die vorm ook wel liefde, jij doet blijkbaar moeilijk over die term, en noemt het liever ki. Wat jij wil.
quote:
Het liefde verhaal, het is erg fout om reiki of welke energie dan ook liefde te noemen, het is geen liefde, het is liefdevol, dat is een heel verschil.
Als alle energie liefde is is dan ook bv elektriciteit liefde???
Dat is ook energie....
We praten langs elkaar af. Laat ik het nog een keer proberen te versimpelen op weer net een andere manier : Stel dat je je concentreert op verschillende kleuren energie in meditatie of Reiki, voor een specifieke behandeling of doel. Iedere kleur heeft zijn eigen golflengte en trilling, en kan ook anders aanvoelen, maar het blijft in essentie allemaal energie die, als je je kruin open hebt staan, universeel is en van dezelfde essentie. Ik kijk dus naar de basis, en ja, electrische energie heeft ook die vonk wat die zit gewoon overal in. Ik snap niet waarom je simpele dingen zo complex wil maken en uitelkaar wil trekken.
quote:
Bij magnetiseren gebruik je polarisatie, oftwel magneetvelden, wat je daarmee doet is de doorstroom laten lopen.
Je put energie vanuit de kosmos via je eigen lichaam(je gebruikt eigen energie die enorm snel word aangevuld), via je andere hand laat je de "vuile" energie naar de aarde stromen waar het weer omgezet kan worden in positieve energie.
Ja sorry maar hoe kom je er nu toch bij dat iemand die magnetiseert per definitie niet via zijn kruin die liefdes-energie kan opwekken en daarmee de behandeling kan doen?

Iemand heeft bij een bepaald woord hun eigen deifnitie geformuleerd en diegene is meteen veroordeeld tot dat hokje, in de ogen van diegene die die term bedacht heeft en eraan vasthoudt. Dan komt iemand van Reiki die zegt, ja maar jij haalt de energie niet van buiten jezelf, niet rekening houdende met dat die persoon misschien wel eens heel flexibel dingen kan combineren zonder de behoefte te hebben er allerlei stempels op te drukken.

Daarom hamerde ik zo op het zoeken naar overeenkomsten i.p.v. verschillen want vooral rondom deze zaken vervagen de grenzen nogal eens...

quote:
Maar waarom is het niet logisch om aan te nemen dat er verschillende energie-vormen zijn hier op aarde en in de kosmos?

Kijk alleen naar de aarde, zie de diversiteit in levensvormen, waarom zou dat met energie-vormen niet kunnen?

Ja maar je begrijpt me niet helemaal zo te zien. Energie is er in alle kleuren en geuren, het blijft in essentie energie. Dat is eigenlijk de kern van mijn verhaal. We zijn het dus helemaal niet zo met elkaar oneens als ik jou zo lees nu...
pi_8568045
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 20:15 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Het zijn allesbehalve "vage figuren". Het zijn mensen zoals iedereen, maar wel handelend volgens een dubbele agenda, zo bijzonder is dat niet. Doen zoveel mensen.

Maargoed, hoe weet jij zo zeker dat deze trend niet is gekomen door de new-agebeweging?

Het is duidelijk dat het steeds populairder wordt samen met andere zaken zoals Feng Shui en dergelijke... volgens mij is dat niet enkel te verklaren vanuit de goede werkzaamheid.

Reiki zal gerust positieve effecten hebben, daar twijfel ik niet aan, maar of het zo goed is om massaal energieën op te wekken... ik heb er een hard hoofd in..

Hoe weet ik dat deze trent niets te maken heeft met dat vage new-age gebeuren(ik vind het eng om new-age zo neer te zetten, misschien dat je gelijk hebt en dat er een groep is die snode plannetjes heeft, maar de meeste new-agers hebben daar totaal niets mee te maken)....

Ik zie het groeien, praat dagelijks met reiki-beoefenaars van over de hele wereld.
Ik weet WAAROM het zo groeit, omdat het WERKT...
Zo goed als alle mensen die ingewijd zijn zijn eerst gewoon behandeld en wilde het daarna zelf kunnen doen.
Ze zijn dus ingewijd omdat ze vonden dat reiki werkt voor hun.

Daarbij de trent is zich pas echt gaan voortzetten toen er bepaalde masters waren die zich gingen afscheiden van de alliance en dus reiki betaalbaar en bereikbaar maakte voor het gewone volk(geen 10.000 dollar voor een master inwijding dus).
Deze masters hebben ervoor gezorgt dat het bereikbaar werd, ze hebben zich puur om deze reden afgescheid van de alliance(de reiki groep van takata die reiki naar de westerse wereld heeft gebracht)

Daarvoor was het gewoonweg te duur in de westerse wereld om de gewone mens te kunnen bereiken(dr usui was zelf heel goedkoop, het was voor hem geen winstbejag, hij deed het eerst zelfs gratis, maar wil je meer weten daarover moet je maar eens wat gaan lezen over dr usui).

Op het moment dat het betaalbaar werd is de groep reiki-beoefenaars explosief toegenomen en dat gaat nog steeds door, elke dag worden er vele mensen ingewijd, elke dag komen er nieuwe reiki-beoefnaars bij.

Op een kleine groep mensen na is iedereen die met reiki bezig gaat zeer tevreden over de werking.
Het verminderd klachten, geneest in vele gevallen zelfs helemaal(maar is geen wondermiddel), zorgt voor ontwaking van de geest, spirituele groei dus, geeft gewoonweg een heerlijk gevoel die je dag in dag uit met je meedraagt enz.

Reiki werkt en werkt goed, mits je natuurlijk er ook wel wat moeite in wilt steken, maar zelfs al doe je er verder niets mee dan werkt het nog, alleen niet zo sterk als dat je je erin verdiept en mee bezig bent.

pi_8568358
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 20:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe weet ik dat deze trent niets te maken heeft met dat vage new-age gebeuren(ik vind het eng om new-age zo neer te zetten, misschien dat je gelijk hebt en dat er een groep is die snode plannetjes heeft, maar de meeste new-agers hebben daar totaal niets mee te maken)....

Zucht... dat leg ik toch al steeds uit...

Natuurlijk hebben die daar niets mee te maken, omdat ze ONWETEND handelen!

Dus ondertussen laten de doodnormale (en meestal onwetende) mensen zich een spiritueel oor aannaaien waarvan dan door de (meestal onwetende) newage-aanhangers wordt gezegd dat het "voor je eigen bestwil"is...of iets van die strekking..

Zo gaat dat in werkelijkheid en niemand heeft door wat daar achter steekt en iedereen is dus ondertussen ongemerkt een radertje dat soepel meedraait met de andere radertjes, zonder te weten dat ze bijdragen aan een machinerie die spirituele degeneratie bewerkstelligd....

Men doet het vaak vanuit goede bedoelingen, maar heeft er geen weet van wie en wat er achter de new-age-beweging zit. Zo gaat dat ook met die georganiseerde globaal massaal gehouden gebeds-momenten om de wereld "vrede" te sturen.

Men weet niet dat deze energieën door andere krachten wordt omgebogen tot het negatieve, bijvoorbeeld de extra negatieve kracht die nodig is om weerzinwekkende oorlogen te voeren.

pi_8569428
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 20:43 schreef Idols-fanaat het volgende:

[..]

Zucht... dat leg ik toch al steeds uit...

Natuurlijk hebben die daar niets mee te maken, omdat ze ONWETEND handelen!

Dus ondertussen laten de doodnormale (en meestal onwetende) mensen zich een spiritueel oor aannaaien waarvan dan door de (meestal onwetende) newage-aanhangers wordt gezegd dat het "voor je eigen bestwil"is...of iets van die strekking..

Zo gaat dat in werkelijkheid en niemand heeft door wat daar achter steekt en iedereen is dus ondertussen ongemerkt een radertje dat soepel meedraait met de andere radertjes, zonder te weten dat ze bijdragen aan een machinerie die spirituele degeneratie bewerkstelligd....

Men doet het vaak vanuit goede bedoelingen, maar heeft er geen weet van wie en wat er achter de new-age-beweging zit. Zo gaat dat ook met die georganiseerde globaal massaal gehouden gebeds-momenten om de wereld "vrede" te sturen.

Men weet niet dat deze energieën door andere krachten wordt omgebogen tot het negatieve, bijvoorbeeld de extra negatieve kracht die nodig is om weerzinwekkende oorlogen te voeren.

Wat ik zo heel verschrikkelijk knap vind........

Niemand weet wie die new-agers met snode plannetjes zijn, niemand weet hoe ze te werk gaan en toch kan je zeggen dat het hiermee te maken heeft.

Echt ik vind het verschrikkelijk knap van je dat je dingen weet die niemand weet.

Weet je wat het is, misschien proberen bepaalde orde's wel angst in te praten door dit soort complottheorieen in de wereld te helpen.

Niets dat negativiteit beter voedt dan angst..........
Niets wat die orde's dan lekkerder vinden dan vele mensen die bang van vanalles zijn en hun daarme voeden.

Nogmaals en voor de laatste keer, reiki kan niet omgezet worden naar negatititeit, daar leent het zich niet voor.

Ik zou zo zeggen, ervaar het zelf eens een keer en heb wat vertouwen in het leven, al die complottheorieen word je er nu zelf niet gek van?

pi_8575141
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 21:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik zo heel verschrikkelijk knap vind........

Niemand weet wie die new-agers met snode plannetjes zijn, niemand weet hoe ze te werk gaan en toch kan je zeggen dat het hiermee te maken heeft.

Als je onderzoek doet kom je wel achter de namen van personen die een hele dikke vinger in die zwarte pap hebben, daarmee kan ik die bewering van jou direct van tafel vegen dat "niemand weet wie zij zijn" (beetje naief van je om dat nog te beweren..).

Ook moet ik je helaas tegenspreken dat "niemand weet hoe zij te werk gaan". Dat weten we namelijk heel erg goed en bovendien: iedereen kan het weten, want het kan zelfs nog via de meest gangbare mediakanalen vernomen worden......als men tenminste de ogen nog open heeft en volledig bij zinnen is...

Het zal altijd wel zo blijven dat sommige mensen zelfs datgene wat zo klaar is als een klontje nog weigeren te zien. Dat zie je ook vaak bij onze new-age broeders en zusters. Zij willen ook liever niets van de boze buitenwereld weten, maar eeuwig vredig en lievig zitten staren naar hun navel....

pi_8575223
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 21:24 schreef erodome het volgende:

Niets dat negativiteit beter voedt dan angst..........
Niets wat die orde's dan lekkerder vinden dan vele mensen die bang van vanalles zijn en hun daarme voeden.

Hey, heb je toch nog iets opgestoken van me!
Je ziet goed in waar men zoal toe bereid is binnen die ordes!

Enfin...bang zijn is wel de allerlaatste illusie waarin je jezelf moet laten verstrikken....maar kijk eens om je heen: de levens van de meeste mensen spelen zich af tegen een achtergrond van angst... altijd maar die angst .. voor wat??

Waar zou je bang voor zijn? Wat kan je overkomen?

Niets, helemaal niets.

Even ter correctie nog het volgende:
Onwetendheid is de beste voedingsbodem voor angst, niet negativiteit
zoals jij beweerd (wat jij overigens ten onrechte verward met "de nuchtere realiteit").

Tijd voor jou, om je eigen manipulerende gedrag eens te analyseren misschien?

pi_8579883
Mijn manipulerende gedrag??????

Welk manipulerend gedrag heb je het over?

Ik ben een reiki-master, ken reiki zo'n beetje wel van binnen en buiten, jij kent het niet en bekritiseerd het, mag ik daar dan niet op reageren?

Manipuleren my ass lieverd.

Nog even en je vind dat ik tot de top van de duistere new-age luitjes behoor........

Ik stop met dit stuk van de discussie, je wil niet luisteren naar wat ik zeg over reiki.
Als je niet je wereld wil verbreden dan is dat jouw keuze, maar dan doe ik er geen moeite meer voor.

Ga je eerst maar eens verdiepen in reiki, dan ben ik altijd bereid om verder in discussie te gaan.

Want deze topic gaat niet over vaag new-age gebeuren, het gaat over reiki.

pi_8581664
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:29 schreef erodome het volgende:
Mijn manipulerende gedrag??????
Welk manipulerend gedrag heb je het over?
Iedereen heeft manipulatieve strategieën in huis. Tijdens bijv. discussies als deze, komt het mensen weleens goed van pas om tussen de formele informatie wat persoonlijke opmerkingen te plaatsen, om diegene in bepaald daglicht te plaatsen. Das manipulatief gedrag en als je jezelf objectief analyseert, dan kun je het ook leren herkennen en bovendien kun je dan pas deze eigenschappen herkennen in een ander (bijv. hoe de elite te werk gaat).
quote:
Ik ben een reiki-master, ken reiki zo'n beetje wel van binnen en buiten, jij kent het niet en bekritiseerd het, mag ik daar dan niet op reageren?
Heel mooi dat je Reiki zo goed kent, het is altijd mooi om ergens het meesterschap in te bereiken. Ik ken genoeg van Reiki om te zeggen dat het een uitstekend helende en rustgevende werking op mij heeft. Magnetiseurs hebben overigens iets soortgelijks in huis... Ik bekritiseer Reiki helemaal niet, integendeel. Ik waarschuw alleen dat MASSAAL GENEREREN VAN ENERGIEËN niet zo uitpakt zoals je denkt. Er kan veel angst worden gegenereerd door mensen die dit nog helemaal niet meester zijn en toch meedoen aan zoiets massaals.
quote:
Manipuleren my ass lieverd.
Och.. ontkennen dat het bestaat doet je niet ontwikkelen.
quote:
Nog even en je vind dat ik tot de top van de duistere new-age luitjes behoor........
Nee, ik ken je niet en maakt jou dat wat uit wat zo'n snotneus als ik uberhaupt van jou zou denken.
quote:
Ik stop met dit stuk van de discussie, je wil niet luisteren naar wat ik zeg over reiki.
Als je niet je wereld wil verbreden dan is dat jouw keuze, maar dan doe ik er geen moeite meer voor.
Waarom kondig je dat zo aan? Dat zien we toch vanzelf wel?
No problem.
quote:
Ga je eerst maar eens verdiepen in reiki, dan ben ik altijd bereid om verder in discussie te gaan.
Want deze topic gaat niet over vaag new-age gebeuren, het gaat over reiki.
Misschien mag ik jou dan - in dat kader - een cursusje begrijpend lezen aanraden.

* it wasn't even a discussion...it was a monologue.. *

donderdag 20 februari 2003 @ 16:36:23 #83
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_8611162
Mag ik er dan 2 dingen aan toevoegen?

Reiki = Respect.... Soms mis ik dit een beetje in dit topic.

Reiki kan wel degelijk negatief gebruikt worden, echter kan dit maar eenmalig: hetgeen wat de 'reiki-gever' probeert op een ander krijgt hij/zij dubbel en dwars zelf terug, oftewel boemerang effect. Een tweede gevolg is dat deze 'reiki-gever' zijn complete initiatie kwijtraakt en zijn knooppunten worden voor de rest van zijn huidige leven op slot gezet.

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_8612750
edit.

[Dit bericht is gewijzigd door GuardianAngel op 20-02-2003 18:50]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')