Likequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee hij heeft het over zijn eigen bijdrage volgens mij.
We gaan het zienquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Knap dat jij dat al ziet op basis van een paar invalbeurten (waarin hij overigens prima speelde).
Word een beetje moe van dat snelle afschrijven.
Vind ik wel mooi.quote:Robert (Bozenik) bleef, nadat iedereen al binnen was, alleen achter om met een stuk of 20 ballen constant op het doel te schieten.
Inmiddels moeten wij het trainingscomplex verlaten en zien we dat Bozenik nog steeds de ballen er in alle hoeken intrapt. Aan zijn inzet mankeert niks.
Berghius kreeg een uiterst mooie en professioneel gezette muurschildering in Rotterdam Zuid. Dat krijgt eigenlijk niemand.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Fer krijgt wel een afscheidsfilmpje.
jorgenson kreeg een hele documentaire zelfs Sven Van Beek kreeg een afscheids post op de Feyenoord socials maar Berghius kreeg helemaal niks toch opmerkelijk.
Ik hoop echt dat het nog wat wordt met die jongen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:58 schreef Scrummie het volgende:
Het is erg druk op het werk dus ik was even de foto's van de training vandaag (op FR12.nl) aan het kijken;
[..]
Vind ik wel mooi.
Geruchten zijn dat ie nog steeds aan het schieten is.
Ook Berghius kreeg een hoop afscheidsposts op zijn dm maar ik denk niet dat je daar op doelt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Fer krijgt wel een afscheidsfilmpje.
jorgenson kreeg een hele documentaire zelfs Sven Van Beek kreeg een afscheids post op de Feyenoord socials maar Berghius kreeg helemaal niks toch opmerkelijk.
Ja. Oud fokker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:13 schreef Jimbo het volgende:
Is die gozer van Roze Kameraden van Feyenoord niet een fokker trouwens? komt me zo bekend voor.
Niks van uit de clubquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ook Berghius kreeg een hoop afscheidsposts op zijn dm maar ik denk niet dat je daar op doelt.
quote:
Hij stond al die tijd wel gewoon in de voortuin van Arne.quote:
Door de toptrainer Stam.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
League Two club
Hoe de fuck is dit ooit bij Feyenoord terecht gekomen.
Ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat doet 7uciano tegenwoordig eigenlijk
Volgens mij zette zelfs Stam hem na een paar weken al niet meer op de bank, maar het was wel de typische ‘aankoop voor de trainer’. Ik blijf het echter uniek vinden dat er een speler wordt gehaald als directe versterking met vorstelijk salaris en dat hij slechts twee jaar later op het vierde niveau opduikt. Wat ben je dan slecht zegquote:
Met al die internationaals beurt Feyenoord toch ook weer wat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Slotball betaalt zich nu al uit naar de spelers
Dat stelt buiten hoofdtoernooien weinig voor volgens mijquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met al die internationaals beurt Feyenoord toch ook weer wat?
mooi, is dit ook weer weg.quote:
Ook bizar dat niemand binnen de technische staff tot zijn sense kwam dat het niet handig is in een middenvelder te halen die net de Python in mag.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch bizar dat die jongen 650.000 per jaar verdiende bij ons en nu naar een club gaat van het niveau Spakenburg. Die ene wedstrijd tegen Utrecht die hij meespeelde sloeg ook nergens op, denk wel de slechtste middenvelder die ik ooit bij ons heb gezien en dat zegt veel.
Een willekeurige greep uit zijn enige wedstrijdquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch bizar dat die jongen 650.000 per jaar verdiende bij ons en nu naar een club gaat van het niveau Spakenburg. Die ene wedstrijd tegen Utrecht die hij meespeelde sloeg ook nergens op, denk wel de slechtste middenvelder die ik ooit bij ons heb gezien en dat zegt veel.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een willekeurige greep uit zijn enige wedstrijd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een onbegrepen genie. Zijn medespelers konden ook wel een beetje naar de bal toekomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Typische mooi weer voetballer waar je niks aan gaat hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Knap dat jij dat al ziet op basis van een paar invalbeurten (waarin hij overigens prima speelde).
Word een beetje moe van dat snelle afschrijven.
Die eerste is Kelly niet toch? Veel te lang.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, da’s Botteghin.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die eerste is Kelly niet toch? Veel te lang.
ad.nlquote:Lachwekkende bedragen in de Conference League? Voor armlastig Feyenoord voelen ze als de jackpot
De Conference League is niet het meest aansprekende toernooi in Europa. En de verdiensten zijn niet te vergelijken met die in de Champions League. Maar Feyenoord incasseert dolblij de welkome miljoenen.
Er waren tijden dat Feyenoord journalisten uitnodigde om in de Kuip de loting van een Europees toernooi te volgen. Die konden dan direct na de loting spelers aanschieten voor hun mening over de koppeling aan pakweg HNK Rijeka of Koeban Krasnodar. Die plannen zijn er voor komende vrijdag, als de UEFA de poules voor de nieuwe Conference League officieel gaat invullen, vooralsnog niet. De Rotterdammers mogen dan een ongelooflijk ruime marge bij elkaar gespeeld hebben in de heenwedstrijd tegen IF Elfsborg, in en rond de Kuip wenst helemaal niemand voor de muziek uit te lopen. Eerst moet de 5-0 uit de thuiswedstrijd tegen de Zweden met succes worden verdedigd, vervolgens wordt er pas gesproken over de loting en wie de club naar voren zal schuiven in de media.
De nervositeit is onnodig, maar begrijpelijk. De groepsfase bereiken is financieel bijna van levensbelang voor de armlastige Rotterdamse club. In Engeland schateren ze er misschien om dat Tottenham Hotspur, mits de 1-0 uitnederlaag tegen het Portugese Paços de Ferreira donderdag wordt weggepoetst, straks een schamele 2,94 miljoen euro startpremie mag bijschrijven van de UEFA. Maar voor Feyenoord is dat echt een fors bedrag.
De startpremies in de Champions League (15,64 miljoen) en Europa League (3,63 miljoen) liggen uiteraard hoger, maar ter vergelijking: toen Feyenoord vorig seizoen startte in de groepsfase van de Europa League, incasseerde de club minder van de UEFA, namelijk 2,92 miljoen. Een winstpartij brengt straks 500.000 euro in het laatje, een gelijkspel levert 166.000 euro op. Verder kunnen de 32 clubs in de Conference League nog eens een slordige 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en de UEFA-coëfficiëntenlijst (ranking op basis van prestaties in Europa van de afgelopen tien jaar), al moeten alle kosten natuurlijk nog wel van die bedragen worden afgetrokken.
,,We zitten in zeer zwaar weer, de situatie is zorgelijk’’, zei algemeen directeur Mark Koevermans in maart nog tegen deze krant. In de documentairereeks van Disney, die eerdaags zal worden uitgezonden, spreekt financieel directeur Pieter Smorenburg zelfs over de vrees dat de salarissen niet meer kunnen worden overgemaakt. Corona raakte Feyenoord snoeihard. In de Kuip dansten ze om die reden bijna van geluk toen grootverdiener Nicolai Jørgensen eindelijk van de loonlijst af was. Het topsalaris van Steven Berghuis is eveneens verdwenen, al was die transfer vooral pijnlijk. En Leroy Fer mocht transfervrij naar Turkije vertrekken, want de ervaren speler verdient te veel om weg te kwijnen op de reservebank.
Er werd maandenlang salaris ingehouden van spelers en trainers en zelfs van kantoorpersoneel en er werd wekenlang ongegeneerd gebedeld bij supporters om een bijdrage. En dus is Feyenoord dolblij met de extra omzet van 7 tot 9 miljoen (inclusief startpremie) die donderdagavond na de wedstrijd tegen IF Elfsborg in Boras pas echt zeker is. In vergelijking met de Champions League, waar het winnen van één poulewedstrijd al goed is voor 2,8 miljoen, lijken het misschien lachwekkende bedragen. Maar in de Kuip, waar ze maar geen geld weten te verdienen met het verkopen van spelers, is het geld meer dan welkom.
Feyenoord heeft nog een kans om zelfs in pot 1 te belanden vrijdag bij de loting. Een kleine kans, want als bijvoorbeeld Tottenham zich plaatst voor de poulefase, zakt de club naar pot 2 en kan het worden gekoppeld aan de Spurs of AS Roma, tegenstanders waarvan de Rotterdamse autoriteiten - gezien het verleden - vurig hopen dat ze in een andere groep terechtkomen.
Technisch directeur Frank Arnesen zal vooral de effecten op lange termijn omarmen. Feyenoord kan in Europa weer eens aan prestige winnen, de marktwaarde van spelers zal stijgen en slecht voor de aantrekkingskracht van de club kan een goede Europese campagne nooit zijn. Nu al prijken de namen van Guus Til en Luis Sinisterra op lijstjes van de UEFA, omdat beide spelers al vijf keer raakt mikten in de voorronden van de Conference League.
Maar het is vooral zoals voormalig aanvoerder Berghuis het vorig seizoen verwoordde: ,,Een keer overwinteren in Europa, dat is mij bij deze club nog nooit gelukt, terwijl het zó belangrijk is. Het zal spelers helpen in hun ontwikkeling, de transferwaarde schiet omhoog. Dat is echt een doel voor de spelers van Feyenoord.’’
De huidige aanvoerder Jens Toornstra, die zijn schouders ophaalde toen hem na de 5-0 tegen Elfsborg werd gevraagd naar een eventuele finale in Tirana in Albanië, zal daar niet anders over denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |