abonnement Unibet Coolblue
pi_201053812
Optiefen met dat extreemlinkse gedram.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:45:48 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201053846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:42 schreef Nober het volgende:
Optiefen met dat extreemlinkse gedram.
Op je rug liggen voor de Islam!
pi_201053939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
30 jaar geleden bestond de Nederlandse bevolking niet uit tussen de 14% (1ste en 2de generatie) en 22% (incl derde generatie) niet-westerse allochtonen.

Over 20 jaar, als de groep van de “vergrijzing” de pijp uit is, zijn de autochtone Nederlanders bijna in de minderheid.

Nee er is geen sprake van omvolking hoor.
Als je iedereen waarvan de voorvaderen niet uit Nederland komen tot in de eeuwigheid bij de allochtonen blijft rekenen zijn de autochtonen allang in de minderheid.
pi_201054010
Er is zo weinig begrip in Nederland voor de culturele gebruiken van mensen met een migratieachtergrond. In sommige culturen en religies is homoseksualiteit nu eenmaal een ernstig kwaad dat bestreden moet worden. Laten we daar wat meer begrip voor opbrengen en ons niet meteen xenofobisch uiten als er een keer een homootje wordt bedreigd of gemolesteerd.
pi_201054097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:55 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Als je iedereen waarvan de voorvaderen niet uit Nederland komen tot in de eeuwigheid bij de allochtonen blijft rekenen zijn de autochtonen allang in de minderheid.
Leuk allemaal, maar ik zie een significant verschil tussen “van buitenlandse afkomst” met bevolking wat hier al honderden zo niet duizenden jaren woont.

Vooral qua gedrag.
pi_201054220
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:41 schreef Alan_Bastard het volgende:
De vlaggen mogen niet in de gang i.v.m. brandgevaar, niet vanwege de vlag zelf.
Logisch. Zeker in een flat kan dat verregaande gevolgen hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201054230
Na de cartoons zijn het nu dus de vrolijke gekleurde vlaggen die de toorn van onze islamitische volksgenoten hebben opgewekt.

Hoe zal zich dit verder ontwikkelen in het publieke en politieke debat?

Bij afbeeldingen van de profeet (vzmh) kon nog naar voren worden gebracht dat dit nu eenmaal streng verboden is binnen de islam. En dat we daar dus begrip voor moesten kunnen hebben. Men moet anderen niet nodeloos beledigen, kon je her en der lezen.

Bij de regenboogvlag ligt dat moeilijker. Ik heb er de Koran nog even op nageslagen, maar ik heb geen gebods- of verbodsbepalingen kunnen vinden aangaande de vlagkleur. Het wachten is nu op kamervragen hierover. Wat vindt Denk ervan?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:25:04 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201054259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:
Uiteindelijk staat iedere Nederlander over 30 jaar voor de keuze: woke of islam. En ik weet al wie er dan in Nederland de baas gaat worden.
Lulkoek. Iedereen met een goed verstand blijft ver weg van deze droeftoeters. Geen woke en geen islam, maar gewoon gezond verstand.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201054367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Lulkoek. Iedereen met een goed verstand blijft ver weg van deze droeftoeters. Geen woke en geen islam, maar gewoon gezond verstand.
Ik vind beide in ieder geval geen optie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:44:56 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201054456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
30 jaar geleden bestond de Nederlandse bevolking niet uit tussen de 14% (1ste en 2de generatie) en 22% (incl derde generatie) niet-westerse allochtonen.

Over 20 jaar, als de groep van de “vergrijzing” de pijp uit is, zijn de autochtone Nederlanders bijna in de minderheid.

Nee er is geen sprake van omvolking hoor.
En dan zitten daar nog al die blanke boomers bij. Van de jeugd heeft al meer dan 27% een migratie achtergrond
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:47:01 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201054477
quote:
Sinds 2010 is het aandeel jeugd met een migratieachtergrond binnen de bevolking van 0 tot 25 jaar gestegen van 23,5 procent in 2010 naar ruim 27 procent in 2020.

Dat is uit de losse pols dan 31% in 2030, 35% in 2040
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201054552
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:55:31 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201054568
quote:
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201054614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
30 jaar geleden bestond de Nederlandse bevolking niet uit tussen de 14% (1ste en 2de generatie) en 22% (incl derde generatie) niet-westerse allochtonen.

Over 20 jaar, als de groep van de “vergrijzing” de pijp uit is, zijn de autochtone Nederlanders bijna in de minderheid.

Nee er is geen sprake van omvolking hoor.
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden. Het zijn de kansarme gelovige Turken en Marokkanen (ik scheer ff iedereen over een kam) die naar Nederland zijn gekomen als gastarbeiders. De mensen die hier opgroeien zullen merken dat het steeds zinlozer is vast te houden aan een buitenlandse cultuur en geloof in het algemeen.
En ondanks dat zul je ook nog gekkies houden, zoals de Urkse journalist-rammers dat ook zijn. Negeren en straffen als ze misdaden begaan, vind ik dan gepast.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:03:37 #165
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201054663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef Grublit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden. Het zijn de kansarme gelovige Turken en Marokkanen (ik scheer ff iedereen over een kam) die naar Nederland zijn gekomen als gastarbeiders. De mensen die hier opgroeien zullen merken dat het steeds zinlozer is vast te houden aan een buitenlandse cultuur en geloof in het algemeen.
En ondanks dat zul je ook nog gekkies houden, zoals de Urkse journalist-rammers dat ook zijn. Negeren en straffen als ze misdaden begaan, vind ik dan gepast.
Ouderwets wensdenken;
quote:
Islamitische Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond beleven hun religie steeds sterker. Ze bidden vaker, de vrouwen dragen vaker een hoofddoek en de moskee wordt vaker bezocht. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-steeds-religieuzer
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201054698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef Grublit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden.
Voorlopig zie ik precies het tegenovergestelde gebeuren, ze zetten zich af tegen de westerse cultuur, vormen paralelle samenlevingen, en worden steeds religieuzer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:07:34 #167
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_201054715
Het mag weleens een keertje klaar zijn met dat lhbtblabla gezeik. Doe gewoon normaal, stel je niet aan, en oprotten met overal maar die regenboogvlag erbij te halen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:08:33 #168
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201054728
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom hangt er geen regenboogvlag bij een moskee?
Homoseksualiteit is haram.
pi_201054740
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef Grublit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden. Het zijn de kansarme gelovige Turken en Marokkanen (ik scheer ff iedereen over een kam) die naar Nederland zijn gekomen als gastarbeiders. De mensen die hier opgroeien zullen merken dat het steeds zinlozer is vast te houden aan een buitenlandse cultuur en geloof in het algemeen.
En ondanks dat zul je ook nog gekkies houden, zoals de Urkse journalist-rammers dat ook zijn. Negeren en straffen als ze misdaden begaan, vind ik dan gepast.
Ik ken een lerares in Utrecht en generaties later heeft ze nog steeds meerdere moslim jongetjes in de klas die volgens papa niet naar vrouwen en dus ook niet naar haar hoeven te luisteren. Dat zijn dingen die gewoon hardop gezegd kunnen worden in NL anno 2021 door mensen die hier geboren zijn.
pi_201054748
quote:
Het is maar hoe je het leest.
In dat artikel staat vrij vertaald dat er een verschil is tussen Marokkaanse moslims en Turkse moslims.
Onder Turkse Nederlanders is een stijgend aantal die zich niet-moslim noemt. En deze stijging zien ze vooral onder hoger opgeleiden en tweede generatie.
Ik ben optimist. Als we nu eens die ontwikkeling koesteren en stimuleren?
pi_201054778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ken een lerares in Utrecht en generaties later heeft ze nog steeds meerdere moslim jongetjes in de klas die volgens papa niet naar vrouwen en dus ook niet naar haar hoeven te luisteren. Dat zijn dingen die gewoon hardop gezegd kunnen worden in NL anno 2021 door mensen die hier geboren zijn.
Dan moeten ze die papa's eens een keuze geven: of je voedt je kinderen op naar Nederlandse normen (dus kind dat vrouwelijke docent respecteert), of school ramt het er letterlijk in.
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt ;)
pi_201054821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef Grublit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden. Het zijn de kansarme gelovige Turken en Marokkanen (ik scheer ff iedereen over een kam) die naar Nederland zijn gekomen als gastarbeiders. De mensen die hier opgroeien zullen merken dat het steeds zinlozer is vast te houden aan een buitenlandse cultuur en geloof in het algemeen.
En ondanks dat zul je ook nog gekkies houden, zoals de Urkse journalist-rammers dat ook zijn. Negeren en straffen als ze misdaden begaan, vind ik dan gepast.
Onderzoek wees juist uit dat moslim jongeren verharden in hun geloof.

Zagen we ook terug na de onthoofding van die leraar in Frankrijk.
Het kapot proberen te maken van dat franse meisje wat kritiek had.
Die turkse vrouw die een boek schreef over het verlaten van de islam.
De ophef onder “gematigde” moslims in Oostenrijk omdat de overheid beter de extremistische islam in de gaten wil gaan houden.

Etcetcetc.

Allemaal jongeren, totaal niet aangepast, totaal niet geïnteresseerd of geïntegreerd in onze westerse maatschappij.

Laat mij aub niet lachen, met je “onzin”.
pi_201054896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:12 schreef Grublit het volgende:

[..]
Dan moeten ze die papa's eens een keuze geven: of je voedt je kinderen op naar Nederlandse normen (dus kind dat vrouwelijke docent respecteert), of school ramt het er letterlijk in.
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt ;)
Dat mag dus niet en ik denk dat er maar weinig leraressen pro lijfstraffen zijn. Bovendien: moet je nou echt het kind gaan slaan omdat papa een achterlijke lul is? Het gaat om kleuters dus vervelend gedrag aangemoedigd door papa is 100% de verantwoordelijkheid van papa.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:25:44 #174
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201054921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:12 schreef Grublit het volgende:
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt
Dan kan die juf dus op zoek naar een andere school in een andere provincie _O-
pi_201054957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:12 schreef Grublit het volgende:

[..]
Dan moeten ze die papa's eens een keuze geven: of je voedt je kinderen op naar Nederlandse normen (dus kind dat vrouwelijke docent respecteert), of school ramt het er letterlijk in.
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt ;)
Wat een onzin dit. :')
Kinderen meppen oké, vrouwen meppen niet oké

koekoek
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:34:05 #176
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201055051
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:12 schreef Grublit het volgende:

[..]
Dan moeten ze die papa's eens een keuze geven: of je voedt je kinderen op naar Nederlandse normen (dus kind dat vrouwelijke docent respecteert), of school ramt het er letterlijk in.
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt ;)
"Ja Ali ik weet dat jou papa zegt dat je niet naar vrouwen hoeft te luisteren maar jou papa is een debiel. Jou papa gelooft in een sprookjesfiguur dat 1400 jaar geleden bedacht is door een pedofiel."
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:34:13 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201055052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:10 schreef Grublit het volgende:

[..]
Het is maar hoe je het leest.
In dat artikel staat vrij vertaald dat er een verschil is tussen Marokkaanse moslims en Turkse moslims.
Onder Turkse Nederlanders is een stijgend aantal die zich niet-moslim noemt. En deze stijging zien ze vooral onder hoger opgeleiden en tweede generatie.
Ik ben optimist. Als we nu eens die ontwikkeling koesteren en stimuleren?
Optimisme is op zich goed, maar heeft ook valkuilen.

Laten we het enigszins aanpassen door positivisme. :)

Dus niet doen alsof alles goed is en goed komt, maar gewoon wat meer focus op zaken die gewoon goed gaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201055693
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat mag dus niet en ik denk dat er maar weinig leraressen pro lijfstraffen zijn. Bovendien: moet je nou echt het kind gaan slaan omdat papa een achterlijke lul is? Het gaat om kleuters dus vervelend gedrag aangemoedigd door papa is 100% de verantwoordelijkheid van papa.
Haha, mijn post was ook niet echt heel serieus bedoeld. Ik ben niet pro lijfstraffen (al vind ik het tegenwoordig wel echt een beetje te lief. Opvoeden is soms ook een tik geven om een kind uit een emotie te halen. En een docent/begeleider/opvang is ook een opvoeder.) Ik heb mijn eigen kinderen nog nooit hoeven te slaan om een punt duidelijk te maken.
Maar die papa's zullen wel aangepakt moeten worden. Daar mag de wetgever zich over buigen...
pi_201055701
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:34 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
"Ja Ali ik weet dat jou papa zegt dat je niet naar vrouwen hoeft te luisteren maar jou papa is een debiel. Jou papa gelooft in een sprookjesfiguur dat 1400 jaar geleden bedacht is door een pedofiel."
Now we're talking :D
pi_201057571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:12 schreef Grublit het volgende:

[..]
Dan moeten ze die papa's eens een keuze geven: of je voedt je kinderen op naar Nederlandse normen (dus kind dat vrouwelijke docent respecteert), of school ramt het er letterlijk in.
Zal wel goed overkomen op de wekelijkse moskee-sessie, als rond gaat dat je zoontje door een vrouw geslagen wordt, omdat ie niet deugt ;)
Je bedoelt met een hamer?
pi_201058089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef Grublit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Er zullen steeds meer moslims(generaties) zijn die integreren in de Nederlandse cultuur en met stijgende welvaart en kansen dus ook steeds meer seculier worden. Het zijn de kansarme gelovige Turken en Marokkanen (ik scheer ff iedereen over een kam) die naar Nederland zijn gekomen als gastarbeiders. De mensen die hier opgroeien zullen merken dat het steeds zinlozer is vast te houden aan een buitenlandse cultuur en geloof in het algemeen.
En ondanks dat zul je ook nog gekkies houden, zoals de Urkse journalist-rammers dat ook zijn. Negeren en straffen als ze misdaden begaan, vind ik dan gepast.
Zij zullen nooit integreren in de Nederlandse cultuur en ook nooit seculier worden, omdat zij hun imams trouw zijn en blijven. Jij bent dus degene die onzin verkondigd.
pi_201058429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dan kan die juf dus op zoek naar een andere school in een andere provincie _O-
Ik denk eerder dat die juf bezoek krijgt van papa en een groep vrienden van papa.
pi_201063746
Verbazing in studentenflat over vlaggenban: "Je zou van DUWO een statement verwachten"

De bewoners komen zelf, in samenwerking met COC, wel met een statement tegen het anti-LHBTIQ+ geweld. Aanstaande donderdag komt er een mini-pride walk als protest. Die begint bij het Mercatorplein en eindigt bij de flat. DUWO laat weten deze actie te steunen, maar Mul denkt dat DUWO zelf "voorlopig geen enkele vlag, ook geen poster, zullen tolereren".

https://www.at5.nl/artike(...)statement-verwachten

Nederland geeft zich alweer over.

[ Bericht 33% gewijzigd door Mondkapje op 25-08-2021 08:29:36 ]
  woensdag 25 augustus 2021 @ 08:58:47 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201064030
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:23 schreef Mondkapje het volgende:
Verbazing in studentenflat over vlaggenban: "Je zou van DUWO een statement verwachten"

De bewoners komen zelf, in samenwerking met COC, wel met een statement tegen het anti-LHBTIQ+ geweld. Aanstaande donderdag komt er een mini-pride walk als protest. Die begint bij het Mercatorplein en eindigt bij de flat. DUWO laat weten deze actie te steunen, maar Mul denkt dat DUWO zelf "voorlopig geen enkele vlag, ook geen poster, zullen tolereren".

https://www.at5.nl/artike(...)statement-verwachten

Nederland geeft zich alweer over.
Waarom niet verven of zelfs vinyl stickers. Dat zet je niet zomaar in de fik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:05:34 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201064068
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:07 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het mag weleens een keertje klaar zijn met dat lhbtblabla gezeik. Doe gewoon normaal, stel je niet aan, en oprotten met overal maar die regenboogvlag erbij te halen.
Waarom is het gezeik? Die homos die aangevallen werden in Oost zijn inmiddels nog meerdere keren belaagd puur omdat ze hand in hand liepen. Blijkbaar is er zoveel haat tegen mensen die gewoon van elkaar houden. Die vlaggen staan oa hiervoor. Als je het allemaal onzin vind waarom dan uberhaupt in Nederland blijven? Een land wat altijd al en plek was waar anders denkende en minderheden welkom waren. Ik vind het echt beschamend dat mensen hier die vlaggen aanvallen ipv het feit dat je gewoon niet normaal over straat kan als homo stel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:15:25 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201064153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarom is het gezeik? Die homos die aangevallen werden in Oost zijn inmiddels nog meerdere keren belaagd puur omdat ze hand in hand liepen. Blijkbaar is er zoveel haat tegen mensen die gewoon van elkaar houden. Die vlaggen staan oa hiervoor. Als je het allemaal onzin vind waarom dan uberhaupt in Nederland blijven? Een land wat altijd al en plek was waar anders denkende en minderheden welkom waren. Ik vind het echt beschamend dat mensen hier die vlaggen aanvallen ipv het feit dat je gewoon niet normaal over straat kan als homo stel.
Het is een mooi voorbeeld van Blaming-the-victim. Had je maar niet hand in hand moeten lopen, had je maar geen korte rok aan moeten doen, had je maar niet een blauw witte Keppa moeten dragen, etc. etc.
Alles om de schuld bij het slachtoffer te leggen en daders zielug te vinden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:43:46 #187
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201064429
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:23 schreef Mondkapje het volgende:
Verbazing in studentenflat over vlaggenban: "Je zou van DUWO een statement verwachten"

De bewoners komen zelf, in samenwerking met COC, wel met een statement tegen het anti-LHBTIQ+ geweld. Aanstaande donderdag komt er een mini-pride walk als protest. Die begint bij het Mercatorplein en eindigt bij de flat. DUWO laat weten deze actie te steunen, maar Mul denkt dat DUWO zelf "voorlopig geen enkele vlag, ook geen poster, zullen tolereren".

https://www.at5.nl/artike(...)statement-verwachten

Nederland geeft zich alweer over.
De gemakkelijkste weg bewandelen is het gemakkelijkst :)

Gewoon keihard optreden tegen misstanden en de mensen die de misstanden plegen cq. in stand houden is veel te moeilijk :') En van hogerhand hoor je ook niets qua steun en support :{
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:16:20 #188
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201064751
Als ik in Rotterdam heel de flat vol ga hangen met Ajax vlaggen kan je er ook op rekenen dat ze een keer in de fik gestoken gaan worden.
Nee, natuurlijk is dat niet lief van de dader maar we leven eenmaal niet in een utopische sprookjeswereld met enkel lieve mensen waar je tolerantie af kan dwingen.
Als al eerder blijk is gegeven dat je vlaggen daar niet zo gewaardeerd worden is het natuurlijk logisch om de dader te gaan sarren door juist nog meer vlaggen op te gaan hangen.
pi_201064878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:16 schreef Woelwater het volgende:
Als ik in Rotterdam heel de flat vol ga hangen met Ajax vlaggen kan je er ook op rekenen dat ze een keer in de fik gestoken gaan worden.
Nee, natuurlijk is dat niet lief van de dader maar we leven eenmaal niet in een utopische sprookjeswereld met enkel lieve mensen waar je tolerantie af kan dwingen.
Als al eerder blijk is gegeven dat je vlaggen daar niet zo gewaardeerd worden is het natuurlijk logisch om de dader te gaan sarren door juist nog meer vlaggen op te gaan hangen.
Dus moet je maar toegeven aan mensen die niet tolerant zijn ?

DIe homo's en/of Nederlanders steken die moskee toch ook net in de fik ?

Laat Halsema maar maatregelen nemen om de veiligheid te waarborgen door de daders flink te straffen.
pi_201064899
Misschien kan op de studentenflat de witte vlag gehesen worden.
pi_201064931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:31 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien kan op de studentenflat de witte vlag gehesen worden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:37:41 #192
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201064954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:29 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dus moet je maar toegeven aan mensen die niet tolerant zijn ?

DIe homo's en/of Nederlanders steken die moskee toch ook net in de fik ?

Laat Halsema maar maatregelen nemen om de veiligheid te waarborgen door de daders flink te straffen.
Voorlopig moeten ze de dader nog even vinden. Ik vermoed dat het iemand is die in zijn directe leefomgeving dagelijks ongewild werd geconfronteerd met die vlaggen, het lijkt me niet dat iemand een willekeurige flat inloopt op zoek naar regenboogvlaggen.
Vraag me af of je die tolerantie ook zo vanzelfsprekend vind als ik hier heel de flat vol ga hangen met PVV vlaggen.
pi_201064983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Voorlopig moeten ze de dader nog even vinden. Ik vermoed dat het iemand is die in zijn directe leefomgeving dagelijks ongewild werd geconfronteerd met die vlaggen, het lijkt me niet dat iemand een willekeurige flat inloopt op zoek naar regenboogvlaggen.
Vraag me af of je die tolerantie ook zo vanzelfsprekend vind als ik hier heel de flat vol ga hangen met PVV vlaggen.
Ja waarom niet ?
pi_201066195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Voorlopig moeten ze de dader nog even vinden. Ik vermoed dat het iemand is die in zijn directe leefomgeving dagelijks ongewild werd geconfronteerd met die vlaggen, het lijkt me niet dat iemand een willekeurige flat inloopt op zoek naar regenboogvlaggen.
Vraag me af of je die tolerantie ook zo vanzelfsprekend vind als ik hier heel de flat vol ga hangen met PVV vlaggen.
Nee, natuurlijk niet. Dat laatste is uit den boze. Immers is het idee dan ook repressieve tolerantie, kortom: een dubbele standaard. Verder zou het mij ook niet verbazen als deze hele situatie uiteindelijk een 'Smollettje' blijkt te zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 25 augustus 2021 @ 13:00:12 #195
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201066544
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Dat laatste is uit den boze. Immers is het idee dan ook repressieve tolerantie, kortom: een dubbele standaard.
Daarom maar niet gereageerd op dat laatste.. Kan hier wel beweren o zo tolerant te zijn, maar was deze brand ontstaan door het in de fik stekken van PVV of Pegida vlaggen dan had dit topic er heel anders uitgezien.
Als het op de radio of tv over dat lbtgh gezeik gaat kan ik tenminste nog een andere zender opzetten. Het wordt een stuk vervelender als je dagelijks bij het verlaten van je woning door een haag van regenboogvlaggen moet lopen.
pi_201066607
Ik ben dat op zich wel met je eens.

Vlaggen horen gewoon niet te hangen in flats of voor woningen. Tenzij met speciale gelegenheden.
pi_201067268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Daarom maar niet gereageerd op dat laatste.. Kan hier wel beweren o zo tolerant te zijn, maar was deze brand ontstaan door het in de fik stekken van PVV of Pegida vlaggen dan had dit topic er heel anders uitgezien.
Als het op de radio of tv over dat lbtgh gezeik gaat kan ik tenminste nog een andere zender opzetten. Het wordt een stuk vervelender als je dagelijks bij het verlaten van je woning door een haag van regenboogvlaggen moet lopen.
Er zijn inderdaad genoeg figuren die dat aanmoedigen en begrijpelijk achten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201073098
quote:
Dat is geen witte vlag.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:00 schreef Woelwater het volgende:
Kan hier wel beweren o zo tolerant te zijn, maar was deze brand ontstaan door het in de fik stekken van PVV of Pegida vlaggen dan had dit topic er heel anders uitgezien.
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat incidenten geweest met aanhangers van FvD. Ik heb in die topics destijds nauwelijks mensen dat zien goedpraten, gelukkig maar.
Incelfrikandel
pi_201073975
Ik heb niet zoveel met dat lbhthebq gedoe maar men moet gewoon veilig kunnen zijn, de daders moeten flink gestrafd worden want dit had ernstig uit de hand kunnen lopen
pi_201084028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:29 schreef macca728 het volgende:
Laat Halsema maar maatregelen nemen om de veiligheid te waarborgen door de daders flink te straffen.
Ik denk niet dat zij daar de juiste persoon voor is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')