De vraag is of 'wij', laat staan individuen, het wel kunnen accepteren dat het een 'win-win and who is fucked' kansspel wordt ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad, 1 mutatie op een 'verkeerde' manier en het hele spel heb je weer op de wagen. Maar het kan net zo goed als volgt kunnen gaan: het virus hoeft niet meer te muteren om te overleven want het kan fijn rondgaan, alleen mensen worden er minder ziek van dankzij het vaccin. In feite een win-win.
De evolutionaire druk is wellicht simplistisch maar is dat de resulterende variant die het redt, zal gaan prevaleren. Het is voor de rest geen voorspelbaar plan o.i.d., gewoon dat het gebeurd onder de 'druk' van het voortbestaan.quote:Wat vormt in deze situatie de evolutionaire druk op het virus om uberhaupt te muteren? Bij de lockdownmaatregelen liepen besmettingen minder goed, dus snap ik de mutatie naar een besmettelijker variant. Maar dat is in de nieuwe situatie geen probleem meer. En de 'host' doden is in evolutionaire zin eerder een obstakel dan een voordeel omdat het besmetting bemoeilijkt en daarmee het voortbestaan van het virus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bescherming door afweer gaat mis wanneer het, vaak al veel te laat, misgaat. Ons lichaam geeft pas een signaal of stort in, wanneer het meestal echt niet meer gaat. Hetgeen wij bemerken als ziek worden.
Ziek zijn heeft hier de functie om het lichaam elders tot rust te dwingen zodat het zich met alle overblijvende energie kan richten op 'herstel'.
Dit herstelproces werkt niet tot nauwelijks bij mensen die door hun onderliggend lijden al wat aan het einde van hun krachten waren en door Covid19 - ook al niet goed voor hun zuurstofbalans - meer versneld in een ziektespiraal komen. Die mensen dan extra wapenen met antistoffen, is dan de beste optie die we hebben waarbij de rest hetkan hebben om normaal ermee door te leven."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Bespaar jezelf de moeite als gemeente. Ze zetten zichzelf voor aap zo. Alsof íemand zich er wat van aantrekt. Een tweetquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Klopt toch ook gewoon wat diegene typt? Als het in de ogen van de gemeente te druk wordt en die 1.5 meter niet gehandhaaft kan worden moeten ze maar niks typen omdat jij vindt dat er geen maatregelen meer moeten zijn?
In dit verhaal is 'steriliserend' t.a.v. het virus en vacinatie, dat niet de verspreiding blokkeert noch virusreplicatie voorkomt. Zover be- of gedacht, heeft het niets met 'onze' voorplanting te maken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen steriliserend vaccin.
Ik moet mij voorbereiden op een lange en zware herfst. Hopelijk nog een paar dagen naar België en dat is het dan. Werken, werken, werken, voor de rest van het jaar en hopelijk zijn de vooruitzichten voor 2022 een stuk beter dan die voor 2021. Tweemaal een lente gehad waarbij je vrijwel niets mocht (m.u.v. juni 2021), hopelijk wordt er niet nog een lente gestolen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:07 schreef ZarB het volgende:
Wat vindt @:Erno-BE eigenlijk van de unmute events? Heb hem al een paar dagen niet gespot
Het is echt nooit goed. Dit is gewoon je plicht als gemeente, als ze niks zeggen en mensen worden platgedrukt hadden ze moeten waarschuwen. Tuurlijk lezen weinig mensen het, maar dit is iets wat gewoon moet. Niks wereldvreemds aan hoor, wat jij er ook van vindt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:06 schreef ZarB het volgende:
[..]
Bespaar jezelf de moeite als gemeente. Ze zetten zichzelf voor aap zo. Alsof íemand zich er wat van aantrekt. Een tweetkomt gewoon wereldvreemd over.
Gelukkig heb je een baas met een goede visie op COVID vraagstukken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik moet mij voorbereiden op een lange en zware herfst. Hopelijk nog een paar dagen naar België en dat is het dan. Werken, werken, werken, voor de rest van het jaar en hopelijk zijn de vooruitzichten voor 2022 een stuk beter dan die voor 2021.
Klinkt zwaarmoedig. Succes!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik moet mij voorbereiden op een lange en zware herfst. Hopelijk nog een paar dagen naar België en dat is het dan. Werken, werken, werken, voor de rest van het jaar en hopelijk zijn de vooruitzichten voor 2022 een stuk beter dan die voor 2021.
Twee keer heeft het virus al een lente afgepakt, ze mogen wat mij betreft niet nog een derde lente afpakken.quote:
Ze roepen op tot iets. Via een tweet. Terwijl de hele demonstratie er juist op gericht is een dikke middelvinger op te steken naar zulke "geboden". Als je dat niet lachwekkend vindt pas je wat mij betreft ook in de categorie wereldvreemd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:14 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Het is echt nooit goed. Dit is gewoon je plicht als gemeente, als ze niks zeggen en mensen worden platgedrukt hadden ze moeten waarschuwen. Tuurlijk lezen weinig mensen het, maar dit is iets wat gewoon moet. Niks wereldvreemds aan hoor, wat jij er ook van vindt.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Twee keer heeft het virus al een lente afgepakt, ze mogen wat mij betreft niet nog een derde lente afpakken.
Dat is juist het probleem, doordat het nauwelijks of geen symptomen geeft liggen massabesmettingen op de loer.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nogmaals: wat maakt dat uit als het geen/nauwelijks (zorgelijke) symptomen geeft?
Ik hou van (trein)reizen door Europa en de lente is daarbij (door de lange dagen met veel daglicht) het meest geschikt voor, dus wat mij betreft wil ik het liefste een zo normaal mogelijke lente van 2022, zonder mondmaskers en dergelijke. Zowel in Nederland als in andere Europese landen. De herfst en winter boeien mij een heel stuk minder, zolang de sportschool open blijft.quote:
De winter is ook leuk hoor. Zeg ik uit ervaring! Zomer ook, maar wel anders.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hou van (trein)reizen door Europa en de lente is daarbij (door de lange dagen met veel daglicht) het meest geschikt voor, dus wat mij betreft wil ik het liefste een zo normaal mogelijke lente van 2022, zonder mondmaskers en dergelijke. Zowel in Nederland als in andere Europese landen. De herfst en winter boeien mij een heel stuk minder, zolang de sportschool open blijft.
Probleem is dat het tussen november en februari vaak al om 16:00 donker is en ik vind het niet heel prettig om ergens in het donker rond te wandelen in het buitenland.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De winter is ook leuk hoor. Zeg ik uit ervaring! Zomer ook, maar wel anders.
Zoals dat regelmatig gebeurt met respiratoire virussen. Of dacht jij toen we ineens een piek in de ziekenhuizen zagen door het RS virus dat er maar een paar besmettingen waren? Ik zag een tijdje terug een lijstje voorbij komen dat toen bij die peil stations op virussen ineens 15% van de mensen besmet waren met dat virus die klachten hadden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, doordat het nauwelijks of geen symptomen geeft liggen massabesmettingen op de loer.
als jij niet begrijpt dat dat erbij hoort zegt dat genoegquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ze roepen op tot iets. Via een tweet. Terwijl de hele demonstratie er juist op gericht is een dikke middelvinger op te steken naar zulke "geboden". Als je dat niet lachwekkend vindt pas je wat mij betreft ook in de categorie wereldvreemd.
Yep, het ondersteund een zienswijze dat vaccinatie indirect bijdraagt aan een zich verstevigende besmetting.quote:
Awakenings, Soenda DGTL en into the woods stonden nog gepland na 1 september. Dat zijn bij elkaar meer dan 100k bezoekers. Weekend van 10, 11 en 12 september was het weekend waar iedereen op hoopte...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
mooie beelden idd
Het festivalseizoen is al ten einde zowat dus dat maakt niks uit. Maar het zou mooi zijn als het binnenseizoen gered wordt.
De Unmute Us demonstraties, even weer live muziek door het lichaam en met vrienden en mede collega's uit de industrie genietenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
... ok ik hap. Wat was er leuk?
Ah ok. Maar daar is het nu ook te laat voor denk ik? Stel ze zeggen het mag tich vanaf 1 september zal er wel niet genoeg tijd voor zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:40 schreef magrec het volgende:
[..]
Awakenings, Soenda DGTL en into the woods stonden nog gepland na 1 september. Dat zijn bij elkaar meer dan 100k bezoekers. Weekend van 10, 11 en 12 september was het weekend waar iedereen op hoopte...
Ja de NDSM werf en paradiso mogen wel, radion en air mogen bijvoorbeeld weer niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:43 schreef magrec het volgende:
Plus dat ADE nog vrij vaag is. Evenementen mogen dan, nachtclubs niet maar grote evenementen in grote hallen binnen...men zegt dat die door mogen gaan.
echt een schril contrast met die wappies die er vandaag in den haag weer een zooitje van maakten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:58 schreef magrec het volgende:
We wachten het maar af. Heel gaaf wat ze met unmute bij elkaar hebben gekregen. De "wappies" zullen jaloers zijn op deze aantallen maar het zal Hugo niet op andere gedachten brengen...
Ik neem aan dat @Za bedoelt dat je wanneer het virus niet door het vaccin uitdooft en je toch blijft vaccineren je een evolutionaire wapenwedloop krijgt zoals je die ook ziet bij roofdieren en prooien.quote:
Waarom is dat erg?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, doordat het nauwelijks of geen symptomen geeft liggen massabesmettingen op de loer.
Omdat veel besmettingen de afgelopen 1.5 jaar een voorbode was van veel ziekenhuisopnamen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom is dat erg?
Ja oke, maar als blijkt dat er geen opnames van komen (of acceptabel weinig) dan is er weinig aan de hand toch?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:53 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Omdat veel besmettingen de afgelopen 1.5 jaar een voorbode was van veel ziekenhuisopnamen?
dan wel, maar dat is tot nu toe niet echt gebleken nog. En dan heb je nog de mensen die niet in het ziekenhuis belanden maar er wel last van hebben.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja oke, maar als blijkt dat er geen opnames van komen (of acceptabel weinig) dan is er weinig aan de hand toch?
Volgens mij blijkt juist dat we op t moment veel minder opnames en ernstige gevallen hebben.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:58 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dan wel, maar dat is tot nu toe niet echt gebleken nog. En dan heb je nog de mensen die niet in het ziekenhuis belanden maar er wel last van hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |