Laten we het hopen. Het Dansen met Jansen debacle heeft de boel wel weer een stuk zenuwachtiger gemaakt...quote:Op zondag 22 augustus 2021 01:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me ook sterk dat ze serieuze aanscherpingen afroepen als dit niet aan de orde zou zijn, eerlijk gezegd.
Dat zal ook de reden zijn geweest dat ze bv. de festivals niet door hebben laten gaan. Maar voorzichtigheid met versoepelen is wel wat anders dan weer serieuze aanscherpingen aanbrengen. Dat laatste zullen ze toch alleen doen als het niet anders kan, lijkt mij.quote:Op zondag 22 augustus 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Het Dansen met Jansen debacle heeft de boel wel weer een stuk zenuwachtiger gemaakt...
Ik vermoed dat wanneer in de herfst de besmettingen weer stijgen de indoor mondkapjesplicht opnieuw van stal gehaald gaat worden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal ook de reden zijn geweest dat ze bv. de festivals niet door hebben laten gaan. Maar voorzichtigheid met versoepelen is wel wat anders dan weer serieuze aanscherpingen aanbrengen. Dat laatste zullen ze toch alleen doen als het niet anders kan, lijkt mij.
Eens, maar die situatie kan vrij abrupt ontstaan, februari 2020 zaten we zonder het te weten in een enorme golf, die pas 2 weken later aan het licht kwam.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nu schets je een situatie waarin er wel gevolgen zouden zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat het niet zo is. Mochten die er wel komen voor gevaccineerden gaat dat 'ik ben veilig' gevoel ook weer weg lijkt mij
Niet in Nederland denk ik, hier zijn de beleidsmakers nooit voorstander van mondkapjes geweest. Het verschil is echt groot als je een paar dagen in bijvoorbeeld Duitsland bent geweest. Daar word je constant geconfronteerd met corona geneuzel.quote:Op zondag 22 augustus 2021 02:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vermoed dat wanneer in de herfst de besmettingen weer stijgen de indoor mondkapjesplicht opnieuw van stal gehaald gaat worden.
Maar is de druk op de zorg ook 3400% ? Oh nee, wacht, de doelpalen staan nu ergens anders he?quote:Op zondag 22 augustus 2021 02:28 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar die situatie kan vrij abrupt ontstaan, februari 2020 zaten we zonder het te weten in een enorme golf, die pas 2 weken later aan het licht kwam.
Kijk naar Frankrijk waar men op vertoon van een vaccinatiebewijs gewoon een café, restaurant, bioscoop, ziekenhuis of vliegtuig kan betreden, zonder dat de covid status bekend is of van belang is.
Niet voor niets hebben ze heden 25.000 besmettingen per dag tegenover 2000 vorig jaar augustus.
De UK had vorig jaar op 20 augustus 1100 cases pd, heden 37.000, dat is 3400% meer.
Het is bizar en onhoudbaar.
Voor de mondkapjesindustrie zou het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een grote zege zijn. Dan kunnen ze eindelijk weer geld verdienen. Bovendien is het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een vrij lichte maatregel zonder al te veel negatieve effecten.quote:https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op zondag 22 augustus 2021 02:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vermoed dat wanneer in de herfst de besmettingen weer stijgen de indoor mondkapjesplicht opnieuw van stal gehaald gaat worden.
Eindelijk weer geld verdienenquote:Op zondag 22 augustus 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
Voor de mondkapjesindustrie zou het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een grote zege zijn. Dan kunnen ze eindelijk weer geld verdienen.
Ben je nou serieus begaan met de mondkapjes industrie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor de mondkapjesindustrie zou het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een grote zege zijn. Dan kunnen ze eindelijk weer geld verdienen. Bovendien is het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een vrij lichte maatregel zonder al te veel negatieve effecten.
Die verkopen dagelijks nog miljarden kappen. Zo'n klein landje als Nederland maak echt niet het verschil.quote:Op zondag 22 augustus 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor de mondkapjesindustrie zou het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een grote zege zijn. Dan kunnen ze eindelijk weer geld verdienen. Bovendien is het opnieuw instellen van de mondkapjesplicht een vrij lichte maatregel zonder al te veel negatieve effecten.
Het is goed dat ik weet dat deze posts van jouw hand ábsoluut niet onder trollen valt binnen de policy van Fokquote:Op zondag 22 augustus 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is een aanname van je dat dat gerelateerd isquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:09 schreef Erno-BE het volgende:
Trouwens, is het echt niet mogelijk om buitenfestivals vanaf 1 september toe te staan, maar enkel voor diegene die volledig gevaccineerd zijn met de vaccins van Pfizer of Moderna? Probleem is dat door het niet toestaan van buitenfestivals de vaccinatiebereidheid onder jongeren in Nederland lager ligt dan in bijvoorbeeld België, Denemarken of zelfs Frankrijk (de Pass Sanitaire werkt gewoon in Frankrijk). En door het toestaan van buitenfestivals vanaf 1 september voor diegene die volledig gevaccineerd zijn met de vaccins van Pfizer of Moderna vang je twee vliegen in één klap: de festivalindustrie kan weer aan de slag en de vaccinatiebereidheid onder jongeren neemt fors toe in Nederland.
quote:Nogmaals, ik heb me laten vaccineren. Maar ik zal het recht verdedigen van hen die dat echt niet willen.
Ik heb een net een kwartier geleden gelezen en dacht exáct hetzelfdequote:Op zondag 22 augustus 2021 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben het lang niet altijd met haar eens, maar dit is wel een rake column vind ik:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oemen-dwang-a4055502
[..]
Hij doet niets verkeerd!quote:Op zondag 22 augustus 2021 09:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is goed dat ik weet dat deze posts van jouw hand ábsoluut niet onder trollen valt binnen de policy van Fok
Wat is dit toch een zegen. Kwaliteit hier viert goddank hoogtij
Ik geloof je. Ik trek haar niet en ga nu ook niet die moeite doen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben het lang niet altijd met haar eens, maar dit is wel een rake column vind ik:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oemen-dwang-a4055502
[..]
Klap in het gezicht van long covid.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb geen recente zaken opgezocht, maar was het niet zo dat de Indiase mutatie hierin wel anders was? Dus wel meer via kinderen verspreidde?
Prima als mijn vijfjarige het krijgt wmb. Die heeft er toch vrijwel zeker nul last van dan. En het dan maar gehad
Is het eigenlijk ook toegestaan te posten dat je hoopt dat er veel mensen in het ziekenhuis terecht komen zodat de leveranciers van medicijnen, slangetjes etc. weer lekker geld kunnen verdienen?quote:Op zondag 22 augustus 2021 09:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is goed dat ik weet dat deze posts van jouw hand ábsoluut niet onder trollen valt binnen de policy van Fok
Wat is dit toch een zegen. Kwaliteit hier viert goddank hoogtij
quote:Op zondag 22 augustus 2021 09:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Is het eigenlijk ook toegestaan te posten dat je hoopt dat er veel mensen in het ziekenhuis terecht komen zodat de leveranciers van medicijnen, slangetjes etc. weer lekker geld kunnen verdienen?
https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is een aanname van je dat dat gerelateerd is
Wat ben jij een grote actquote:Op zondag 22 augustus 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dat er veel mensen dood gaan door corona zodat begrafenisondernemers veel kunnen verdienen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |