abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:31:05 #51
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201006247
Ik hoor steeds mensen op tv beweren dat de vaccins geen veiligheid bieden, MAAR.. dat de gevaccineerde corona-patienten minder ziek worden dan de niet-gevaccineerde corona-patienten.

is dat onderzocht..?
kan iemand daar onderbouwing voor geven..?
Huig
pi_201006277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:31 schreef Orwell het volgende:
Ik hoor steeds mensen op tv beweren dat de vaccins geen veiligheid bieden, MAAR.. dat de gevaccineerde corona-patienten minder ziek worden dan de niet-gevaccineerde corona-patienten.

is dat onderzocht..?
Allerhande cijfers van ziekenhuisopnames danwel IC opnames en dan de relatieve groep gevaccineerd / ongevaccineerd.

Bij gelijke kans op besmetting (aannemelijk dunkt mij). Veel minder mensen die gevaccineerd zijn die worden opgenomen na een besmetting dan ongevaccineerd.

Die laatste groep wordt wel procentueel steeds meer relatief jong en bouwen op natuurlijke wijze antistoffen op. Kan zomaar om gaan slaan dus maar dat zegt dan nog steeds niet alles vanwege verschillende demografische kenmerken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:41:57 #53
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201006386
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allerhande cijfers van ziekenhuisopnames danwel IC opnames en dan de relatieve groep gevaccineerd / ongevaccineerd.
cool.. en is dat ooit goed onderzocht..?
Huig
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:45:44 #54
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201006447
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bij gelijke kans op besmetting (aannemelijk dunkt mij). Veel minder mensen die gevaccineerd zijn die worden opgenomen na een besmetting dan ongevaccineerd.

Die laatste groep wordt wel procentueel steeds meer relatief jong en bouwen op natuurlijke wijze antistoffen op. Kan zomaar om gaan slaan dus maar dat zegt dan nog steeds niet alles vanwege verschillende demografische kenmerken.
daar zit al het/ een probleem.
alles wat daar na volgt is sowieso quatsch.
want PCR
no offence, overigens :)
Huig
pi_201007054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:41 schreef Orwell het volgende:

[..]
cool.. en is dat ooit goed onderzocht..?
Die statistieken worden in meerdere landen goed bijgehouden. Voor mij staat het zwart op wit dat vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden.

Tegen de verspreiding lijkt mij op enorm zwakke poten te staan. Vaccineren voor een ander was Natuurlijk al een debiel idee maar wordt gezien het gedrag van het virus alleen nog maar krankzinniger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201007068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:45 schreef Orwell het volgende:

[..]
daar zit al het/ een probleem.
alles wat daar na volgt is sowieso quatsch.
want PCR
no offence, overigens :)
Tjah, virus deeltjes bij je hebben is virus deeltjes bij je hebben.

De PCR test doet wat die moet doen. Hij wordt alleen voor wat anders ingezet met corona dan de bedoeling.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:50:56 #57
24329 KNAK
ff w88,......
pi_201007181
ik heb zojuist ge-urineerd over 1 van die gratis COVID testjes onlangs ontvangen,...n betje beschonken toestand ... volg *O* ens mij negatief *O*
Mai pben rai~!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:54:57 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201007509
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus dan is de vraag: hoeveel mensen zijn opgenomen voor en nadat ze gevaccineerd zijn?

2e vraag: hoe kan men veel minder ziek zijn na vaccinatie als slechts het spike eiwit is geïnjecteerd en niet het virus zelf?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 02:05:57 #59
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201007577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die statistieken worden in meerdere landen goed bijgehouden. Voor mij staat het zwart op wit dat vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden.

Tegen de verspreiding lijkt mij op enorm zwakke poten te staan. Vaccineren voor een ander was Natuurlijk al een debiel idee maar wordt gezien het gedrag van het virus alleen nog maar krankzinniger.
dat begrijp ik maar op basis van welke data dan..?
Huig
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 02:08:30 #60
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201007590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, virus deeltjes bij je hebben is virus deeltjes bij je hebben.

De PCR test doet wat die moet doen. Hij wordt alleen voor wat anders ingezet met corona dan de bedoeling.
Waarom betrek je dan "positief getest" in je betoog als zijnde iets relevants..
Huig
pi_201008879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:31 schreef Orwell het volgende:

is dat onderzocht..?
Je zegt net dat mensen op tv het beweren ... hoeveel meer bewijs had je verwacht dan ?
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:36:11 #62
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201009269
Laten we het beestje bij de naam noemen: dwang

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2021 10:00:51 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201009536
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 01:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus dan is de vraag: hoeveel mensen zijn opgenomen voor en nadat ze gevaccineerd zijn?

2e vraag: hoe kan men veel minder ziek zijn na vaccinatie als slechts het spike eiwit is geïnjecteerd en niet het virus zelf?
Relatief aan het aantal mensen met vaccinatie / natuurlijk antistoffen opbouw / niet gevaccineerd / slechts 1 shot..

Je snapt, de data is iets vertroebelt, maar de resultaten zijn meer dan significant. Het werkt.

Het spike eiwit helpt bij penetratie van de cel, zonder kan het niet vermenigvuldigen.

Maar gevaccineerden raken nog steeds besmet. Het werkt maar gedeeltelijk dus.
pi_201009588
quote:
Ik heb je bericht even aangepast, je mag niet hele nieuwsberichten copy pasten hier op FOK! Een linkje of een korte quote is genoeg. :)
pi_201009595
quote:
Vertrouwen in corona-aanpak daalt, draagvlak maatregelen stijgt
Het vertrouwen in het coronabeleid is gedaald en het draagvlak voor het langer handhaven van maatregelen is gestegen. Dat zegt het RIVM op basis van eigen onderzoek in de inmiddels veertiende 'meetronde'.

Het vragenlijstonderzoek is uitgevoerd tussen 28 juli en 1 augustus 2021, onder 37.874 deelnemers.

"Waar tijdens de vorige ronde nog bijna de helft van de deelnemers (49 procent) positief was over de aanpak van de Nederlandse overheid, is dat in de huidige meetronde gedaald naar 31 procent", aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Als het om het handhaven van maatregelen gaat, ziet het instituut de sterkste stijging in het draagvlak voor het vermijden van drukte, 1,5 meter afstand houden, thuiswerken en het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-nederland-dodental
De gemiddelde Nederlander wil maatregelen en wil dat die maatregelen ook gehandhaafd word
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201009617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 02:08 schreef Orwell het volgende:

[..]
Waarom betrek je dan "positief getest" in je betoog als zijnde iets relevants..
Omdat positief getest anders is dan ernstig ziek worden. Die verschillen moet je wel benoemen anders krijg je van die onzin discussies dat het niet werkt want.....

Maar de werkzaamheid gaat wat verder dan niet interessante pcr test positief.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:56 #67
189978 controlaltdelete
pi_201009665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb je bericht even aangepast, je mag niet hele nieuwsberichten copy pasten hier op FOK! Een linkje of een korte quote is genoeg. :)
Oké, sinds wanneer? Waarom niet? Korte stukjes mogen wel als ik het goed begrijp?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201009702
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Oké, sinds wanneer? Waarom niet? Korte stukjes mogen wel als ik het goed begrijp?
Al heel lang zo. Korte stukjes uit nieuwsartikelen mogen wel ja, maar niet de gehele post. Linkje is ook gewoon goed toch? Kunnen mensen ook zelf op klikken O+
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:18:36 #69
189978 controlaltdelete
pi_201009775
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Al heel lang zo. Korte stukjes uit nieuwsartikelen mogen wel ja, maar niet de gehele post. Linkje is ook gewoon goed toch? Kunnen mensen ook zelf op klikken O+
Ik had werkelijk geen idee dat dit verboden was. Het is de eerste keer dat ik ermee geconfronteerd word, een lang artikel kan ik me voorstellen dan wordt het wildgroei en onoverzichtelijk maar dit was een column. Ik zal er rekening mee houden. On topic maar weer.

Wat een man.
pi_201009847
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik had werkelijk geen idee dat dit verboden was. Het is de eerste keer dat ik ermee geconfronteerd word, een lang artikel kan ik me voorstellen dan wordt het wildgroei en onoverzichtelijk maar dit was een column. Ik zal er rekening mee houden. On topic maar weer.

[ afbeelding ]

Wat een man.
Altijd leuk als zijn eigen regels niet voor hem gelden :+
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:43:53 #71
189978 controlaltdelete
pi_201010043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Altijd leuk als zijn eigen regels niet voor hem gelden :+
Ik vind daar eigenlijk niks leuk aan, meer hypocriet.
pi_201010069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik vind daar eigenlijk niks leuk aan, meer hypocriet.
Was cynisch/sarcastisch ;)
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:44:42 #73
189978 controlaltdelete
pi_201010618
quote:
WAGENINGEN - Veel bands zouden er bij wijze van spreken een moord voor doen om in deze tijden van corona een liveoptreden te mogen doen. De leden van twee Wageningse bands kijken daar anders tegenaan. Ze hebben geen zin in testen en coronachecks en haken af bij het festival Woetstok Wageningen, dat daardoor niet kan doorgaan.

Vanwege deze voorschriften besloten twee bands zich terug te trekken van Woetstok, dat voor 11 september op het programma stond. ,,En er was grote kans dat ook een derde band dat zou doen.”

Maar daar bleef het niet bij. ,,We hoorden ook geluiden dat enkele van onze vrijwilligers moeite hadden met het toegangsbeleid
Wagenings festival gaat niet door ‘omdat bands zich niet willen laten testen’

Jammer maar ik kan het me voorstellen dat de lol er vanaf is zo.
pi_201010818
Ja, onmenselijk inderdaad zo'n testje. Goed dat deze moderne patriotten zich verzetten tegen een repressief beleid wat eigenlijk heel goed te vergelijken is met de holocaust.
Conscience do cost.
pi_201010980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Wagenings festival gaat niet door ‘omdat bands zich niet willen laten testen’

Jammer maar ik kan het me voorstellen dat de lol er vanaf is zo.
Dus sommigen weigeren een simpel wattenstaafje en verpesten het weer voor de meerderheid die zich wel inzet voor de samenleving.

Lekker weer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2021 13:18:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')