Dat zijn we allemaal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Koppig?
Misschien zijn mensen er gewoon klaar mee.
(iemand was mij al voor om dit balletje in het doel te schieten).quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]No way dat ik nog ga testen. Een derde vaccinatie zou ik geen probleem mee hebben.
Denk dat er genoeg mensen zijn die op die manier redeneren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is sowieso makkelijk oordelen over anderen, maar niemand kan bij elkaar in het hoofd kijken. Wie weet zijn die mensen die nu helemaal gestopt zijn met de regeltjes wel mensen die zich 1,5 jaar lang wel netjes overal aan gehouden hebben en nu denken: ik ben gevaccineerd, corona is voor mij een aanvaardbaar risico, fok it ik ga niet nog weet ik hoe lang zitten wachten tot overheden ergens mee aankomen. Ik moet ook door met mijn eigen leven.
Ja, ik ga er vanuit dat wanneer er geen overmatige druk op de zorg staat, er ook geen maatregelen van kracht hoeven zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat dan ook betekent dat we zonder maatregelen verder kunnen leven.. toch?
Moet het nog zien.. er lijkt meer en meer een verschuiving te zijn richting het voorkomen van besmettingen..quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ga er vanuit dat wanneer er geen overmatige druk op de zorg staat, er ook geen maatregelen van kracht hoeven zijn.
Dit zie ik echt geen werkelijkheid worden hoor, alles en iedereen voor alles testen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Eens. Besefte iedereen dit maar.
[..]
Ik ga daar ook vanuit, de solidariteit viert hoogtij in dit land.
[..]
Het gros heeft het gedaan voor zichzelf, niet om 80 plus te beschermen. Hadden het idee naar festivals, kroegen, carnaval whatever te kunnen en weer probleemloos door het leven te gaan zwieren.
Nu blijkt dat ze gewoon besmettelijk kunnen zijn wekt dat irritatie, wat ik wel begrijp want dat is ze niet van tevoren gezegd.
[..]
Gaat ook wel gebeuren, elk privilege dat er nog is voor gevaccineerden in Europa en de VS verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer de gewenste vaccinatiegraad behaalt is, cq de situatie (die slechts dient ter pushen van het vaccineren) niet meer houdbaar is omdat de besmettingen onder zwakkeren opvlammen (mede) vanwege besmette gevaccineerden.
Omdat ook dat zorgt voor minder opnames. Als het virus minder rond gaat, worden ook minder mensen ziek. Ik vind dat niet zo raar.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet het nog zien.. er lijkt meer en meer een verschuiving te zijn richting het voorkomen van besmettingen..
Totdat er weer iemand de "Ja maar long-covid" of "Ja maar mutaties" kaart trekt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ook dat zorgt voor minder opnames. Als het virus minder rond gaat, worden ook minder mensen ziek. Ik vind dat niet zo raar.
Als dat ook echt een probleem is, zoals nu met de deltavariant, zie ik geen reden om dat te negeren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Totdat er weer iemand de "Ja maar long-covid" of "Ja maar mutaties" kaart trekt.
Dat heeft er niks mee te makenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn ook verplaatsingen tussen de IC en de kliniek.
Top, hoopte eigenlijk dat de instroom 11 zou zijn maar helaasquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Moet inderdaad een uitstroom van 26 zijn
Dan is de enige strategie die echt daartegen werkt, om heel krampachtig het aantal besmettingen te minimaliseren. En daarmee pas te stoppen als dat wereldwijd is gelukt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat ook echt een probleem is, zoals nu met de deltavariant, zie ik geen reden om dat te negeren.
Elke dag anderhalve minuut voor volledige vrijheid spreekt toch aan denk ik.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:43 schreef Celestien het volgende:
In theorie, uitstekend. In de praktijk? Volgens mij zijn veel mensen daar gewoon te koppig voor. Of het boeit ze niet.
Nee dat mag ze wel vragen maar zal niet nodig zijn. Iets met verantwoording.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
lol
En zij vraagt ook niet eerst aan jou of je al chlamidia gehad hebt....
Of niet meer voor elke scheet te testen. Ik ken al werkgevers die zeggen als een personeelslid verkouden is, blijf maar een paar dagen thuis, maar ga NIET testen. Anders kunnen ze iedere keer het hele personeel testen of in quarantaine doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan is de enige strategie die echt daartegen werkt, om heel krampachtig het aantal besmettingen te minimaliseren. En daarmee pas te stoppen als dat wereldwijd is gelukt.
Effectief? Ja. Wenselijk? Waarschijnlijk niet. Tenzij je Australië bent.
Ik ben vorige week in aanraking geweest met iemand met corona. Dit netjes verteld aan mijn baas.. "Heb je klachten?" "Nee" "Kom maar gewoon" "Oke."quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of niet meer voor elke scheet te testen. Ik ken al werkgevers die zeggen als een personeelslid verkouden is, blijf maar een paar dagen thuis, maar ga NIET testen. Anders kunnen ze iedere keer het hele personeel testen of in quarantaine doen.
Daarmee voorkom je natuurlijk geen nieuwe mutaties of long-covid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of niet meer voor elke scheet te testen. Ik ken al werkgevers die zeggen als een personeelslid verkouden is, blijf maar een paar dagen thuis, maar ga NIET testen. Anders kunnen ze iedere keer het hele personeel testen of in quarantaine doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |