Ik ben regelmatig naar BNW verwezen, vooral door een paar dissonanten in dit topic. Ironisch genoeg waren het toen vooral moderators die dat deden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ik zou daar graag voorbeelden van zien. Niet omdat ik denk dat het niet gezegd is, maar omdat ik het me niet specifiek kan herinneren. Wat mij ook doet vermoeden dat hooguit dat dissonanten zijn die dat mogelijkerwijs een incidentele keer geroepen hebben. De berichten hierboven suggereren alsof een aantal hier stelselmatig naar BNW verwezen zijn, omdat ze het hebben gehad over een tweedeling in de samenleving. Dat laatste bestrijd ik.
Persoonlijk vind ik dat de term "tweedeling" te makkelijk gebruikt wordt. Men roept het echt veel te makkelijk, waardoor het geen enkele waarde meer heeft. Het is echt een trend geworden om te roepen dat er een tweedeling gaat ontstaan of is ontstaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.
Die testsamenleving moet inderdaad zo snel mogelijk stoppen. Niet nu, maar wel zo snel mogelijk en ik geloof er nog steeds in dat het gaat stoppen, want anders zou het volkomen belachelijk zijn.quote:Testsamenleving zou echt niet langer gaan duren dan na de zomer, het zou iets tijdelijks zijn totdat iedereen de kans zou hebben gehad op een vaccinatie.
Je weet hoe kritisch ik ben t.o.v. de regering. Ik vind echter ook dat je ze niet alles kan aanrekenen. Ook zij konden niet weten hoe het precies ging lopen. Hoe effectief de vaccins zouden zijn. Welke mutaties er gingen optreden etc. etc.quote:Na het vaccineren waren er geen redenen meer om maatregelen te rekken, dus dan zouden we met alle maatregelen stoppen. Toegegeven: dat kan natuurlijk nog steeds gebeuren, maar de situatie is niet bepaald hoopgevend, gezien het gepraat over boosters, griep patienten komende herfst/winter, etc.
Dit is beide kanten op gebeurd en gebeurt nog steeds. Iedereen die dat ontkent moet echt even teruglezen.quote:Users die van mening waren dat er hints genoeg waren om aan te nemen dat die tweedeling er toch echt aan zat te komen....of dat de testsamenleving nog ver na de zomer actief zou zijn...of dat de maatregelen langer aan zouden gaan houden (na vaccinatie) werden op z'n minst weggezet als doemdenkers. En ja, het een en ander is doorverwezen naar BNW.
Maar we gaan het wat dit betreft toch niet eens worden, het is wat het is en dat is prima. Ik herinner me de afgelopen 2025 topics toch echt anders.
Dank je wel. De Jonge zegt eigenlijk niets dus, terwijl Rutte duidelijk is. Als ik dat van de Jonge goed lees gaan daar nog gesprekken over komen.quote:
Goede post waar ik me wel in kan vinden jaquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de term "tweedeling" te makkelijk gebruikt wordt. Men roept het echt veel te makkelijk, waardoor het geen enkele waarde meer heeft. Het is echt een trend geworden om te roepen dat er een tweedeling gaat ontstaan of is ontstaan.
Iedereen kan nog steeds doen en laten wat hij of zij wil. Soms met een omweg waar ze zelf bewust voor hebben gekozen. Als er al een tweedeling ontstaat komt het vooral door een relatief klein deel wat heel hard kan schreeuwen. Die 15 miljoen mensen gaan zich niet anders gedragen, risico lopen, hun zaken dichthouden, inkomen mislopen etc. omdat die anderen zo hard kunnen schreeuwen en vinden dat het hun recht is om 15 miljoen mensen te "gijzelen".
[..]
Die testsamenleving moet inderdaad zo snel mogelijk stoppen. Niet nu, maar wel zo snel mogelijk en ik geloof er nog steeds in dat het gaat stoppen, want anders zou het volkomen belachelijk zijn.
[..]
Je weet hoe kritisch ik ben t.o.v. de regering. Ik vind echter ook dat je ze niet alles kan aanrekenen. Ook zij konden niet weten hoe het precies ging lopen. Hoe effectief de vaccins zouden zijn. Welke mutaties er gingen optreden etc. etc.
In principe is alle praat over boosters, grieppatiënten, seizoensopleving etc. etc. allemaal nog een beetje gelul in het oneindige. Men. Weet. Het. Gewoon. Niet.
Daarnaast moeten wij echt niet vergeten hoe ver wij al zijn gekomen. Nu doet men soms alsof er helemaal niks is veranderd of versoepeld de afgelopen maaden. Zonder vaccinaties had een overgroot deel van Nederland niet op vakantie gekund. Zonder vaccinaties waren de restaurants en kroegen nog steeds dicht. Zonder vaccinaties hadden wij nu geen publiek gehad bij voetbal.
Het gaat TRAAG, echt mega TRAAG. Jij, en ik, en met ons vele andere hadden het graag heel anders gezien, maar op dit moment is het gewoon niet anders.
Ik vind ook dat ze moeten stoppen met alles te baseren op testen (en positieve testresultaten), maar van de andere kant snap ik ook wel dat ze nu iets langer doorgaan dan nodig. Vooral in Nederland zijn wij keihard op ons bek gegaan in juni toen wij opeens veel te hard van stapel liepen en te snel gingen versoepelen. Zoiets kunnen ze niet nog een keer flikken en daarom zijn ze nu weer (belachelijk) voorzichtig.
Irritant, tenenkrommend, maar wel begrijpelijk.
[..]
Dit is beide kanten op gebeurd en gebeurt nog steeds. Iedereen die dat ontkent moet echt even teruglezen.
Het gele boekje is niet genoeg?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef _serial_ het volgende:
Iemand nog gezellig op vakantie naar Singapore?
Dat gaat de komende jaren ook gewoon niet gebeuren in de Derde Wereld, zoals ze daar nog kampen met allerlei kwalen en ziektes die in het Westen al lang geen probleem meer zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De stand nu.Tja vooral de landen die geld hebben. Veel landen hebben ook geen geld en infrastructuur om de bevolking te inenten.
Fluistert iets van tweedeling.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De stand nu.Tja vooral de landen die geld hebben. Veel landen hebben ook geen geld en infrastructuur om de bevolking te inenten.
Ironisch omdat eigenlijk alleen mods mensen kunnen verwijzen naar een ander subforum?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig naar BNW verwezen, vooral door een paar dissonanten in dit topic. Ironisch genoeg waren het toen vooral moderators die dat deden.
Maar ook IJsland kampt met veel ziekenhuisopnames, heb ik het idee. Ik weet niet precies hoeveel capaciteit ze daar hebben, maar dit artikel van een week of twee geleden klinkt toch niet zo goed imho: https://www.icelandreview(...)-our-infrastructure/quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste zie je overal, dat eerste vrijwel nergens. Zie bv. IJsland: https://www.thedailybeast(...)-bad-news-for-the-us
Met andere woorden: het blijft dweilen met de kraan open.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die mogen binnenkort de derde prik halen. Afrika kan nog wel even wachten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook IJsland kampt met veel ziekenhuisopnames, heb ik het idee. Ik weet niet precies hoeveel capaciteit ze daar hebben, maar dit artikel van een week of twee geleden klinkt toch niet zo goed imho: https://www.icelandreview(...)-our-infrastructure/
BNW gaat met name over de intenties. Die vrijwel nooit echt zijn en dus wordt het BNW verhaal nooit letterlijk realiteit.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat je niet meer ergens heen kan zonder qr-code/greenpass/vaccinpaspoort.
Nederland nog niet, maar Frankrijk, Italië, Griekenland. Geef het max. 2 maanden en het wordt ook ingevoerd in NL.
En de vaccinatieverplichting (tvp in 2-3 maanden)
Nieuw-Zeeland dat voor eeuwig lockdowned, was ook aardig BNW.
Hier zijn we bezig met kinderen te vaccineren en praten we over een 3de booster enzovoort. Het geeft eigenlijk gewoon aan dat we geen reet geven om de rest van de wereld. Anders hadden we de vaccins wel aan de 3de wereld gegeven maar een bejaarde daar is minder waar dan een bejaarde hier.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat gaat de komende jaren ook gewoon niet gebeuren in de Derde Wereld, zoals ze daar nog kampen met allerlei kwalen en ziektes die in het Westen al lang geen probleem meer zijn.
quote:
Ja, in de "tweede wereld" zullen er misschien nog wel vaccinaties bij komen, maar voor de derde wereld zijn de vaccins voorlopig alleen iets voor de elite in die landen. En de komende jaren nog steeds.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Met andere woorden: het blijft dweilen met de kraan open.
Maar dat is toch niet anders straks, dan het nu al met bijvoorbeeld HIV is? In het Westen hebben we daar prima behandel- en preventiemiddelen voor tegenwoordig, maar in ontwikkelingslanden blijft dat ook een probleem.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Met andere woorden: het blijft dweilen met de kraan open.
Kheb ook wat aanvaringen gehad, Tzijn net mensen die het ook goed wensen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben regelmatig naar BNW verwezen, vooral door een paar dissonanten in dit topic. Ironisch genoeg waren het toen vooral moderators die dat deden.
Ik moet denken aan maart 2020 toen landen ook mondkapjes vasthielden terwijl het bestemd was voor een ander land, en dat was binnen de Europese Unie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier zijn we bezig met kinderen te vaccineren en praten we over een 3de booster enzovoort. Het geeft eigenlijk gewoon aan dat we geen reet geven om de rest van de wereld. Anders hadden we de vaccins wel aan de 3de wereld gegeven maar een bejaarde daar is minder waar dan een bejaarde hier.
Ja met het verschil dat in die landen nu wellicht mutaties op blijven duiken die voor ons een gevaar kunnen vormen omdat de vaccins daar dan misschien weer niet tegen werken. Zo blijven we bezig.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet anders straks, dan het nu al met bijvoorbeeld HIV is? In het Westen hebben we daar prima behandel- en preventiemiddelen voor tegenwoordig, maar in ontwikkelingslanden blijft dat ook een probleem.
Ja dat klopt, BNW is meer dat alles zo bedacht is door een groep oude geleerden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:58 schreef galantis het volgende:
[..]
BNW gaat met name over de intenties. Die vrijwel nooit echt zijn en dus wordt het BNW verhaal nooit letterlijk realiteit.
Wat niet wil zeggen dat de door BNW beschreven situatie nooit werkelijkheid kan worden.
Een pandemie haalt niet echt het beste uit de mens naar boven op gebied van samenwerking zullen we maar zeggen...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik moet denken aan maart 2020 toen landen ook mondkapjes vasthielden terwijl het bestemd was voor een ander land, en dat was binnen de Europese Unie.
Nee, in die landen is het slechts het laatste pressiemiddel dat hen rest in de hoop op een maximale vaccinatiegraad, hoe nutteloos ook.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:
Dat je niet meer ergens heen kan zonder qr-code/greenpass/vaccinpaspoort.
Nederland nog niet, maar Frankrijk, Italië, Griekenland. Geef het max. 2 maanden en het wordt ook ingevoerd in NL.
En de vaccinatieverplichting (tvp in 2-3 maanden)
We gaan hier gewoon doorontwikkelen met vaccins, en boosters elk jaar voor de risicogroepen. Dus die mutaties vangen we in het Westen gewoon op. Daar zou ik me niet zo druk om maken als je in een rijk land woont.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja met het verschil dat in die landen nu wellicht mutaties op blijven duiken die voor ons een gevaar kunnen vormen omdat de vaccins daar dan misschien weer niet tegen werken. Zo blijven we bezig.
Ik heb liever dat ze in de rest van de wereld ook tempo gaan maken met vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |