abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200984261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben we verschillende herinneringen aan die discussies. Er is maar één manier om te laten zien dat ze daadwerkelijk gelopen zijn zoals jullie beweren. Namelijk door te quoten. Tot dan is het gewoon hearsay.
Een discussie van november 2020 over maatregelen voor ongevaccineerden en controles of mensen wel of niet gevaccineerd zijn. Ik heb voor jou even een post van jezelf eruit gepikt:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1070 Op naar het vaccin?

Toegegeven, dit ging over bepaalde maatregelen voor mensen die niet gevaccineerd zijn. De technische uitwerking daarvan hebben ze middels de QR codes gedaan.
pi_200984265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is ook geen probleem maar Thailand moet je nog in quarantaine en dat lijkt me voor een vakantie niet haalbaar
De prijs van die PCR-testen mag ook nog wel omlaag want ¤80 is nog steeds een ripoff. En dan nog ¤25 aftikken voor een “reiscertificaat” uit een automatische pdf-generator :')
pi_200984272
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:57 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Maar zeg je nu dat overheden niet corrupt kunnen zijn? En dat er geen andere belangen kunnen spelen, zoals financiële belangen en invloed van de farma industrie?
Nee, dat zeg ik volgens mij niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200984293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kabinet deze situatie (een crisis kan je het inmiddels niet echt meer noemen) bewust langer laat duren dan nodig, jij wel?
Weet ik niet maar er vanuit gaan de overheden altijd het beste met de bevolking voor heeft vind ik naief en niet nodig om gelijk verwezen te worden naar BNW.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 17:02:27 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200984297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:57 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Maar zeg je nu dat overheden niet corrupt kunnen zijn? En dat er geen andere belangen kunnen spelen, zoals financiële belangen en invloed van de farma industrie?
Tuurlijk kunnen overheden corrupt zijn en tuurlijk kunnen financiële belangen van grote spelers van invloed zijn.

Ik denk echter niet dat het kabinet ook maar één geldige reden heeft om dit hele gebeuren bewust langer te laten duren dan strikt noodzakelijk.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:02:37 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200984300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De prijs van die PCR-testen mag ook nog wel omlaag want ¤80 is nog steeds een ripoff. En dan nog ¤25 aftikken voor een “reiscertificaat” uit een automatische pdf-generator :')
en dan nog 10 uur een mondkapje op in het vliegtuig, ik vond 30 minuten in de supermarkt al irritant
pi_200984321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een discussie van november 2020 over maatregelen voor ongevaccineerden en controles of mensen wel of niet gevaccineerd zijn. Ik heb voor jou even een post van jezelf eruit gepikt:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1070 Op naar het vaccin?

Toegegeven, dit ging over bepaalde maatregelen voor mensen die niet gevaccineerd zijn. De technische uitwerking daarvan hebben ze middels de QR codes gedaan.
En waar wordt dit precies BNW genoemd? En sinds wanneer is vaccinatie een vereiste om (volwaardig) mee te kunnen doen met het onderwijs? Of naar je werk te mogen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200984325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Tuurlijk kunnen overheden corrupt zijn en tuurlijk kunnen financiële belangen van grote spelers van invloed zijn.

Ik denk echter niet dat het kabinet ook maar één geldige reden heeft om dit hele gebeuren bewust langer te laten duren dan strikt noodzakelijk.
Incompetentie en omdat het pluche wel erg lekker zit? Geen gezichtsverlies oplopen?
pi_200984326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:26 schreef Evenstar het volgende:
Lees net pas dat van Oostenrijk en Kroatië .... moet niet gekker worden joh. Omdat ik als zorgmedewerker in april al gevaccineerd ben kan ik straks in maart 2022 niet meer op vakantie ...... _O-
Ik was in januari al aan de beurt, daar gaan mijn wintersport plannen :')
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_200984334
pi_200984348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:02 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Weet ik niet maar er vanuit gaan de overheden altijd het beste met de bevolking voor heeft vind ik naief en niet nodig om gelijk verwezen te worden naar BNW.
Ik heb zelf 0,0 vertrouwen in de gevestigde politiek, maar dat heeft meer te maken met decennia aan onkunde, afbraakpolitiek en een rits schandalen waar Prins Bernhard Sr. bij in het niet valt, zonder dat dat serieuze consequenties heeft voor de betrokken bewindslieden.

Niet omdat het een zakkenvullende boevenclub met dubbele agenda is. Ik denk dat de invloed van het gedachtegoed van engnekken als Klaus Schwab en George Soros schromelijk wordt overschat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 17:06:03 #62
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200984353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Incompetentie en omdat het pluche wel erg lekker zit? Geen gezichtsverlies oplopen?
Incompetentie is geen reden, toch?

In mijn ogen zijn ze van te zwak en te laat ingrijpen naar te lang door blijven etteren.gegaan. Die enorme "spike" van na de versoepelingen begin deze zomer heeft ze denk ik flink laten schrikken. Daarom durven ze nu bijna niks meer. Dat is hoe het op mij overkomt.
pi_200984368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Of gewoon kuddegedrag.
pi_200984370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En waar wordt dit precies BNW genoemd? En sinds wanneer is vaccinatie een vereiste om (volwaardig) mee te kunnen doen met het onderwijs? Of naar je werk te mogen?
Leuk dit zo. Jij zegt: Dit heeft niet plaatsgevonden, is niet zo! Dan laat ik een post zien waar we die discussie hebben en gaat de inhoudelijke discussie opnieuw plaatsvinden?

Het is inderdaad niet BNW, maar met deze zin verwijs je er wel naar:
quote:
Zullen we eerst wachten tot ze bij VWS met een uitwerking komen, voordat we het afschieten o.b.v. allerlei vergezochte redenaties?
pi_200984381
Hoezo denken jullie soberzo op wintersport te gaan. De zorg, denk aan onze zorg. Die mensen hebben geen tijd voor je beenbreuk en die moeten ook nog op vakantie naar euh...
Go hard or go home
pi_200984414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Leuk dit zo. Jij zegt: Dit heeft niet plaatsgevonden, is niet zo! Dan laat ik een post zien waar we die discussie hebben en gaat de inhoudelijke discussie opnieuw plaatsvinden?

Het is inderdaad niet BNW, maar met deze zin verwijs je er wel naar:
[..]

Klacht: "we werden in de BNW-hoek geduwd met zaken die nu uitgekomen zijn"

En jij komt met een quote over iets dat 1) geen BNW genoemd is; en 2) helemaal niet uitgekomen is.

Dit is dus precies waarom ik om citaten gevraagd heb.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:11:51 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200984450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Veel landen buiten Europa eisen momenteel volledige vaccinatie en daarbovenop nog een negatieve PCR.
Mooi virusvrij naar Thailand en dan met allerlei ziektes weer terugkomen.
pi_200984459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:07 schreef Noek het volgende:
Hoezo denken jullie soberzo op wintersport te gaan. De zorg, denk aan onze zorg. Die mensen hebben geen tijd voor je beenbreuk en die moeten ook nog op vakantie naar euh...
Ik weet niet waar jij op wintersport gaat, maar ik meestal niet in Nederland. En in het buitenland schijnen ze wel genoeg ziekenhuisbedden te hebben. Tel uit je winst.
pi_200984460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klacht: "we werden in de BNW-hoek geduwd met zaken die nu uitgekomen zijn"

En jij komt met een quote over iets dat 1) geen BNW genoemd is; en 2) helemaal niet uitgekomen is.
Je loopt lang genoeg in dit topic mee dat over het algemeen iets wat vergezocht is als reactie '--> BNW' krijgt.

Ik kom met een quote over een discussie die we gehad hebben. Een discussie waarin gesproken werd over voordelen voor ongevaccineerden versus gevaccineerden. Laat dat nu net de situatie zijn waar we nu in zitten.

Het kan me echt niets interesseren of het een post van mij is of iemand anders waar het in staat, maar het is nogal flauw van je om de 'ik heb daar geen actieve herinnering' kaart te spelen.
pi_200984461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Incompetentie is geen reden, toch?

In mijn ogen zijn ze van te zwak en te laat ingrijpen naar te lang door blijven etteren.gegaan. Die enorme "spike" van na de versoepelingen begin deze zomer heeft ze denk ik flink laten schrikken. Daarom durven ze nu bijna niks meer. Dat is hoe het op mij overkomt.
Ik denk dat je er akelig dichtbij zit. Ik denk dat zodra het ook maar enigszins verantwoordelijk is, ze die versoepelingen op 20 september gewoon doorzetten. Ze gaan zo nu en dan flink in de overdrive, maar als er versoepeld kan worden staan ze wel altijd vooraan, eerlijk is eerlijk.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:12:49 #71
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_200984464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:07 schreef Noek het volgende:
Lapland,....veilig naar het noorderlicht kijken :!
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_200984470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kabinet deze situatie (een crisis kan je het inmiddels niet echt meer noemen) bewust langer laat duren dan nodig, jij wel?
Ik denk dat dat ook eerder een stuk incompetentie en overdreven voorzichtigheid is.

Belangen van de farma zullen best mee wegen, maar dan eerder in het verhaaltje 'derde prik en verder' dan in het aanhouden van allerlei maatregelen die niets met farma te maken hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_200984477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voorspellen? Er wordt gewoon nu en dan een en ander geroepen, van redelijk te verwachten zaken tot de meest idiote vreselijk zaken. Sommige zaken lijken misschien tijdelijk waar te worden. Tja, zo gaat dat in een pandemie, denk ik dan.
Dan hebben die mensen dus gelijk gekregen. Ja, omstandigheden wisselen continue, maar er waren dus users die die veranderingen aan zagen komen. Dat kan je nu af doen met ''tja, zo gaat dat in een pandemie'' en ''er wordt gewoon nu en dan een en ander geroepen'' of je kan gewoon toegeven dat bepaalde voorspellingen correct waren, zonder er meteen een ''maar...'' bij te halen of de voorspellingen te bagatelliseren. Nogmaals; niet persoonlijk naar jou toe; de hele reeks zou fijner worden als mensen eens wat vaker toe zouden geven dat anderen toch gelijk hadden met een bepaalde uitspraak. Of toe zouden geven als ze er zelf naast zaten.

quote:
maar alles wat te maken heeft met onwil en slechte bedoelingen vanuit de overheid, is en blijft wat mij betreft BNW.
Wat mij betreft ook.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:14:52 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200984486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat je er akelig dichtbij zit. Ik denk dat zodra het ook maar enigszins verantwoordelijk is, ze die versoepelingen op 20 september gewoon doorzetten. Ze gaan zo nu en dan flink in de overdrive, maar als er versoepeld kan worden staan ze wel altijd vooraan, eerlijk is eerlijk.
Ondanks alle fouten die Mark en Hugo hebben gemaakt, ben ik nog altijd blijer met ons beleid dan het beleid van veel andere landen.
pi_200984490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je loopt lang genoeg in dit topic mee dat over het algemeen iets wat vergezocht is als reactie '--> BNW' krijgt.
Een vergezochte redenatie is niet hetzelfde als BNW. En nogmaals, misschien heb ik wat gemist, maar sinds wanneer is een coronabewijs nodig in het onderwijs?

quote:
Een discussie waarin gesproken werd over voordelen voor ongevaccineerden versus gevaccineerden. Laat dat nu net de situatie zijn waar we nu in zitten.
Ik heb dit nooit ontkend. Maar wat wil je precies zeggen met deze zin? Ik heb (bij mijn weten) nooit beweerd dat er in Nederland nooit iets gedaan gaat worden hiermee. Laat staan mensen ermee verwezen naar BNW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')