Mwah, ook het effect van slecht nieuws kan hier flink bij meespelen. Ik had zelf in het begin van de coronaperiode ook last van flinke depressies, toen was er veel slecht nieuws en veel onzekerheid. Vanaf mei 2020 is het wat dat betreft beter gegaan, en het is echt niet zo dat sindsdien alles weer mag.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:52 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Beter niet te veel t nieuws volgen en gewoon logisch nadenken. Het is logisch dat mensen depressief en suicidaal worden van lockdowns.
Als het andersom was geweest had Henkie Krol geroepen dat er ouderen liggen te sterven omdat jongeren te trots waren om een stapje terug te doen. De waarheid ligt altijd ergens in het midden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jongeren zijn aan alle kanten genaaid en werden gedwongen hun leven te pauzeren ten gunste van ouderen. Dat was toch gewoon de situatie?
Dit nieuws verbaast me niet. Die knakker met z’n drugs in dat tentje, die dood werd gevonden, zal de enige niet geweest zijn.
Ah, dus dat zijn al die jongeren aan het doen op de terrassen afgelopen weken, hun leven pauzeren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongeren zijn aan alle kanten genaaid en werden gedwongen hun leven te pauzeren ten gunste van ouderen.
Daarom zeg ik niet te veel t nieuws volgenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, ook het effect van slecht nieuws kan hier flink bij meespelen. Ik had zelf in het begin van de coronaperiode ook last van flinke depressies, toen was er veel slecht nieuws en veel onzekerheid. Vanaf mei 2020 is het wat dat betreft beter gegaan, en het is echt niet zo dat sindsdien alles weer mag.
Maar dan ben jij mentaal hoogstwaarschijnlijk iets stabieler. Iemand die al een wat zwakker mentaal gestel heeft kan het ertoe leiden dat dit ze over de grens duwt. Mijn schoonmoeder werkt op een basisschool, daar waren kinderen die het heel slecht hebben gehad omdat het gezin waar ze in zaten thuis alleen maar ruzie had. Als je in zo'n situatie zit en niet weg kan dan gaat dat echt wel aan je knagen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, ook het effect van slecht nieuws kan hier flink bij meespelen. Ik had zelf in het begin van de coronaperiode ook last van flinke depressies, toen was er veel slecht nieuws en veel onzekerheid. Vanaf mei 2020 is het wat dat betreft beter gegaan, en het is echt niet zo dat sindsdien alles weer mag.
Dit denk ik ook wel. Maar het ligt wel wat genuanceerder dan “de jeugd van tegenwoordig is niks gewend”.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is volgens mij wel een beetje waar in bepaalde kringen.
De kindjes zijn prinsjes en prinsesjes. Krijgen vrijwel altijd hun zin. Als ze een grote bek geven dan hangen daar zelden echt consequenties aan. Worden met fluwelen handschoentjes aangepakt en oh wee als je ook maar iets doet wat niet 100% "pedagogisch verantwoord" is. Dan heb je zo vijftien instanties aan je broek hangen.
Tsja.
Tsja, genoeg mensen die dat wel doen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:56 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Daarom zeg ik niet te veel t nieuws volgen
Gewoon maar uitgaan van je eigen hersenspinsels inderdaad. Lijkt me heel verstandig. Feitelijkheden zijn alleen maar lastig als je liever over onzin discussieert.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:52 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Beter niet te veel t nieuws volgen en gewoon logisch nadenken. Het is logisch dat mensen depressief en suicidaal worden van lockdowns.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)andemie-coronacrisisquote:Die vond van maart 2020 tot en met maart 2021 geen toename van het aantal suïcides in Nederland.
Is ook hoor. Zoals een paar posts hierboven gezegd werd; de waarheid ligt ergens in het midden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit denk ik ook wel. Maar het ligt wel wat genuanceerder dan “de jeugd van tegenwoordig is niks gewend”.
Al dat badinerende boomergelul daar krijg ik wel zo’n jeuk van. “Even een jaartje sober leven hoe erg is dat nou?”. Nou ronduit kut als je 16 bent.
Niet de hele dag in COR rondhangen helpt ook.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:52 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Het is niet alleen de summer of love die is "afgepakt", het is ook het isolement wat mee gaat spelen, het minder zien van vrienden waar je wellicht eerder in wisselende samenstelling mee afsprak om je hart te luchten, kleine beperkingen zorgen er vaak toch voor dat je veel mensen niet altijd kunt zien. Neem bijvoorbeeld het thuiswerken, thuisonderwijs, etc. Het zijn misschien kleine beperkingen, maar bij elkaar opgeteld kan het net de doorslag geven tot depressies, etc.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie waar wat mee gedaan moet worden. Maar als je beleid leidt tot zelfdodingen onder een jongere leeftijdsgroep (die gemiddeld genomen nog 60 gezonde levensjaren voor zich heeft) om mensen in een oudere leeftijdsgroep te redden (die gemiddeld genomen nog 3 gezonde levensjaren voor zich heeft), ben je dan echt met het juiste bezig?
Ik zeg echt niet dat ze alles open moeten gooien en yolo moeten roepen, maar dit soort berichten moeten echt gaan meewegen in beslissingen.
Ik ben ook eens benieuwd naar de cijfers over verslavingsproblematiek.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stukje uit het bericht uit het AD wat eerder gepost werd:
[..]
Geen toename houdt niet in dat er geen probleem is.
Ah, ga je nu vertellen dat jij wel weet wat afzien is?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:51 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Boomer xD Is me in ieder geval geleerd dat achter de wolken de zon schijnt, dat na regen zonneschijn komt.. Maar blijkbaar is een jaartje afzien voor bepaalde jeugd reden jezelf van kant te maken.
Ook jongeren hadden geen fijne tijd gehad als er overvolle ziekenhuizen waren geweest en er veel mensen om hen heen in het ziekenhuis terecht zouden komen (of erger).quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het andersom was geweest had Henkie Krol geroepen dat er ouderen liggen te sterven omdat jongeren te trots waren om een stapje terug te doen.
quote:De waarheid ligt altijd ergens in het midden.
Eens. Maar ik denk dat de perceptie over de generaties ook verandert. Wat voor onze ouders luxe was, is voor ons de normaalste zaak van de wereld. Die kloof blijf je toch houden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is ook hoor. Zoals een paar posts hierboven gezegd werd; de waarheid ligt ergens in het midden.
Het is niet ''enkel een jaartje afzien''.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:51 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Boomer xD Is me in ieder geval geleerd dat achter de wolken de zon schijnt, dat na regen zonneschijn komt.. Maar blijkbaar is een jaartje afzien voor bepaalde jeugd reden jezelf van kant te maken.
Maar op basis van 2 maanden bij een kleine leeftijdscategorie kan je geen grote conclusies trekken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stukje uit het bericht uit het AD wat eerder gepost werd:
[..]
Geen toename houdt niet in dat er geen probleem is.
Als er geen stijging van het totaal aantal zelfdodingen is maar er een verandering waar te nemen is in de hoeveelheid zelfdodingen in een leeftijdsgroep is dat toch reden tot zorg?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Gewoon maar uitgaan van je eigen hersenspinsels uitgaan inderdaad. Lijkt me heel verstandig. Feitelijkheden zijn alleen maar lastig als je liever over onzin discussieert.
In april van dit jaar was er nog een bericht (van het CBS zelf notabene) dat er geen stijging zichtbaar was:
[..]
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)andemie-coronacrisis
Dat zeiden jouw ouders ook over jouw generatie en de generatie die nu aan een boom bungelt vindt dat van de volgende generatie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is volgens mij wel een beetje waar in bepaalde kringen.
Heb zelf geen kids, maar vrouwlief heeft jaren op de BSO groep gewerkt (sinds kort promotie gemaakt naar locatie manager, trots op haar) en als ik de verhalen van haar zo hoor door de jaren heen..?
De kindjes zijn prinsjes en prinsesjes. Krijgen vrijwel altijd hun zin. Als ze een grote bek geven dan hangen daar zelden echt consequenties aan. Worden met fluwelen handschoentjes aangepakt en oh wee als je ook maar iets doet wat niet 100% "pedagogisch verantwoord" is. Dan heb je zo vijftien instanties aan je broek hangen.
Tsja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |