Het was maar een grapje, C.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:27 schreef Z het volgende:
Jongetjes zijn gewoon nonchalant(er dan meisjes). Ik word zelfs wel eens kribbig van de nonchalance van mijn zoontje. En dat terwijl ik er ook wat van kan.
Mijn dochter is een autist en m'n zoontje aspirant wereldkampioen nonchalance. Een heel ander referentiekaderquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?quote:
Amper.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?
quote:It might be fun to have a kid that I could kick around
A little me to fill up with my thoughts
A little me or he or she to fill up with my dreams
A way of saying life is not a loss
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Keep him from the poison of the crowd
But then again pristine isolation might not be the best idea
It's not good trying to immortalize yourself
Beginning of a great adventure
Why stop at one? I might have ten, a regular tv brood
I'd breed a little liberal army in the woods
Just like these redneck lunatics I see at the local bar
With their tribe of mutant inbred piglets with cloven hooves
I'd teach 'em how to plant a bomb, start a fire, play guitar
And if they catch a hunter, shoot him in the nuts
I'd try to be as progressive as I could possibly be
As long as I don't have to try too much
Susie, Jesus, Bogart, Sam, Leslie, Jill and Jeff
Rita, Winny, Andy, Fran and Jet
Boris, Bono, Lucy, Ethel, Bunny, Reg and Tom
That's a lot of names to try not to forget
Carrie, Marlon, Mo and Steve, La Rue and Jerry Lee
Eggplant, Rufus, Dummy, Star and The Glob
I'd need a damn computer to keep track of all these names
I hope this baby thing don't go too far
I hope it's true what my wife said to me
I hope it's true what my wife said to me, hey
She says, "Baby, it's the beginning of a great adventure"
"Babe, beginning of a great adventure"
Take a look
It might be fun to have a kid that I could kick around
Create in my own image like a god
I'd raise my own pallbearers to carry me to my grave
And keep me company when I'm a wizened toothless clod
Some gibbering old fool, sitting all alone drooling on his shirt
Some senile old fart, playing in the dirt
It might be fun to have a kid I could pass something on to
Something better than rage, pain, anger, and hurt
She says, "Lou, it's the beginning of a great adventure"
"Lou, Lou, Lou, beginning of a great adventure"
I said, "Babe, how you call your lover boy?"
"Sylvia, what do you call your lover man?"
Bowie was ook al niet zo positief over school:quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:40 schreef Gellius het volgende:
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Van Lieshout!quote:Op zaterdag 18 september 2021 09:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is geen kinderboekenschrijver, gellius. De aanwijzing staat in de tekst.
let op de naam!
quote:Op dinsdag 24 april 2018 21:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over de quiz in de ruimte gesproken icm onze oervijver #filosofie: er zit altijd een ronde in waarbij je je zinnen moet afmaken, de afgelopen maand moest je dat elke keer met een filosoof doen. Dat leverde opgaven op als:
Sonja en Letitia gaan graag op zaterdagavond naar dancehallfeesten. Meestal drinken ze vooraf in met bessenjenever, maar ditmaal doen ze het anders. Ze roken een paar jointjes voordat ze naar het feestje gaan. De dag daarna maken de balans op. "Ik weet het niet", zegt Sonja, "het was opzich wel leuk maar het voelt toch anders als ik .."
"Jezus man, jou heb ik lang niet gezien" zegt Sander tegen Rik. "Dat kan kloppen" zei Rik, "ik heb net 6 jaar vast gezeten omdat ik graag kinderen.."
Bobbie en Sjaak zitten bij de F-side. "Okee Sjaak, hebben we alles? Vuurwerk, spandoek, pils, ik denk dat we compleet zijn." "Ik denk het ook Bobbie, onee wacht, vergeten we bijna .."
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:29 schreef LXIV het volgende:
Wel een mooi woord. Wolkenschouwer.
Dat ga ik binnenkort eens gebruiken, neem ik me voor.
Net zoals ik van plan ben het woord verbeiden te gaan gebruiken. Maar wanneer doet die gelegenheid zich nu voor?
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
Toevallig was ik een prehistorisch topic aan het doorlezen waarin ik mijn eerste rechtstreekse conversatie met LXIV terugvond (die zocht ik nu niet, hoewel ik die afgelopen jaren wel eens gepoogd heb terug te vinden, waarbij ik nog wel wist wat de aanleiding/het onderwerp was). Dat al terzijde. Iets later kwam dit:
[..]
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?quote:Op maandag 4 oktober 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.
Als kleine troost kan ik wel vermelden dat ik in allerlei stafstukken ( die toch nooit gelezen worden) allerlei Reviaanse uitdrukkingen verstopt heb. Misschien dat dit over honderden jaren door een militair grafologisch archeoloog nog enig wenkbtauwophalen tot gevolg zal hebben. De kans is klein, maar je weet het nooit en met die gedachte verbeid ik het naderend einde
Dat weet ik allemaal niet precies meer, maar denk aan uitdrukkingen als “ dat is goedkoop en niet duur” of woorden als weder etc die een echte Reviaan er zo uitpikt. Zeker als je er 2 op 1 bladzijde gebruikt om toeval uit te sluiten.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |