abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:16:37 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201006904
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:11 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik weet niks van de eurasiėr hoor, maar weet alsjeblieft dat je bij de piepjonge rassen nog niet van een super stabiel (rastypisch) karakter kan uitgaan. Ik bedoel dus niet instabiel in de hond maar instabiel in het ras. Er is een bepaald karakter waar ze naar streven maar het is niet een gegeven dat alle honden zo zullen zijn.

Daarnaast zei je dat je graag enthousiast begroet wil worden door de hond als je thuis komt: ik moet de eerste hond nog tegenkomen die niet door het dolle heen is als je weer thuiskomt. :')

Ondanks dat ik de verliefdheid heel goed snap als je je eenmaal hebt verdiept in een ras, vind ik wel dat je het jezelf onnodig ingewikkeld maakt :P er zijn echt zoooooveel leuke rassen en ook nog eens ontelbaarveel kruisingen op deze wereld die ook super leuk zijn. Ondanks dat je zegt dat de keuze nog niet vastligt, heb je inmiddels wel duidelijk een bepaald beeld voor ogen waar geloof ik alleen de Eurasiėr nog in kan passen, en dat is echt knap :P
Niks is zo begeerlijk als dat wat net buiten bereik is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_201011074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Uit de hand gelopen ja, iedereen met een herplaatsnaakthond wordt naar mij doorverwezen.
En ik co own sinds gisteren een showhond uit Zweden, die is opgehaald door een kennis van me, maar die mocht gewoon in de cabine vliegen.

Ik vind de eurasiėr echt geen moeilijk ras, zeker niet vergeleken bij de andere rassen die je noemt, dus als dat echt je keus is, wacht dan gewoon tot je aan de beurt bent bij een fokker waar je een klik mee hebt.
Naakthonden! Oh nu snap ik ook waarom je zei dat die bepaald niet fluffy was! Ik vind ze soms mooi van lelijkigheid. :D
pi_201011116
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:11 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik weet niks van de eurasiėr hoor, maar weet alsjeblieft dat je bij de piepjonge rassen nog niet van een super stabiel (rastypisch) karakter kan uitgaan. Ik bedoel dus niet instabiel in de hond maar instabiel in het ras. Er is een bepaald karakter waar ze naar streven maar het is niet een gegeven dat alle honden zo zullen zijn.

Daarnaast zei je dat je graag enthousiast begroet wil worden door de hond als je thuis komt: ik moet de eerste hond nog tegenkomen die niet door het dolle heen is als je weer thuiskomt. :')

Ondanks dat ik de verliefdheid heel goed snap als je je eenmaal hebt verdiept in een ras, vind ik wel dat je het jezelf onnodig ingewikkeld maakt :P er zijn echt zoooooveel leuke rassen en ook nog eens ontelbaarveel kruisingen op deze wereld die ook super leuk zijn. Ondanks dat je zegt dat de keuze nog niet vastligt, heb je inmiddels wel duidelijk een bepaald beeld voor ogen waar geloof ik alleen de Eurasiėr nog in kan passen, en dat is echt knap :P
Ben ik me zeer van bewust, daarom wil ik eerst ook kennismaken. En hoef ik ook niet per se een pup, maar liever een iets oudere hond die beter is in te schatten.

Familie van mij heeft ooit een Ierse terriėr gehad, de sloomste hond ever. Die ging letterlijk op de loop voor een bromvlieg. Was voor hun perfect. Het hondje ging dood en toen hebben ze bij dezelfde fokker weer een pup gekocht: twee druppels water – en qua karakter het tegenovergestelde. Ondanks allerlei cursussen, tijd en liefde is het nog steeds een halve wilde met een jachtinstinct dat getriggerd wordt door zo’n beetje alles dat beweegt.
pi_201031240
En de Noorse Elandhond dan? :)

(dankzij dit topic ken ik opeens heel veel fluffy hondenrassen :+ )
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:45:40 #55
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201103935
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Het zou ook best kunnen dat het door de coronacrisis komt. Iedereen wil een hondje en iedereen wil erin handelen. Slechte tijd voor een hondenwens eigenlijk!

Ik zoek gewoon een hond die bijvoorbeeld niet kan opschieten met de kat des huizes of zo.
Ik mag toch hopen dat je hier een typefoutje hebt gemaakt? Dat je een g vergeten bent voor 'een.'
  zondag 29 augustus 2021 @ 13:33:58 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201122090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:36 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Naakthonden! Oh nu snap ik ook waarom je zei dat die bepaald niet fluffy was! Ik vind ze soms mooi van lelijkigheid. :D
Die lelijkerds zijn de kruisingen, Ik heb echt bloedmooie honden erbij hoor. Maar ik heb drie rassen ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201133056
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:45 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat je hier een typefoutje hebt gemaakt? Dat je een g vergeten bent voor 'een.'
Nee er staat wat ik bedoel. Ik heb geen katten, andere huisdieren of kinderen. Dus als iemand een hondje heeft dat prima in orde is, maar dat strubbelingen heeft met huisgenoten, dan zou die bij mij wel prima op zijn plek kunnen zijn.

Maar met de meeste herplaatsers lijkt veel meer aan de hand en dat durf ik niet aan.
  zondag 29 augustus 2021 @ 23:35:52 #58
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201134533
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 21:51 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Nee er staat wat ik bedoel. Ik heb geen katten, andere huisdieren of kinderen. Dus als iemand een hondje heeft dat prima in orde is, maar dat strubbelingen heeft met huisgenoten, dan zou die bij mij wel prima op zijn plek kunnen zijn.

Maar met de meeste herplaatsers lijkt veel meer aan de hand en dat durf ik niet aan.
Okay, ik dacht dat je zelf nog een kat had.
I.v.m. herplaatsers komen ook vaak van oudere mensen die naar een bejaardenwoning gaan waar geen dieren mogen gehouden worden. Wellicht dat daar nog iets te vinden valt?
pi_201138312
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:35 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Okay, ik dacht dat je zelf nog een kat had.
I.v.m. herplaatsers komen ook vaak van oudere mensen die naar een bejaardenwoning gaan waar geen dieren mogen gehouden worden. Wellicht dat daar nog iets te vinden valt?
Yes, dat genre bedoel ik. Maar ik heb het idee dat het met de echt leuke honden dan wordt opgelost binnen de familie zelf (wat voor de hond en de betrokkenen natuurlijk ook het mooist is – maar voor mij niet 😛)
  maandag 30 augustus 2021 @ 12:43:09 #60
176471 oh-oh
pi_201138896
Mwah dat is niet helemaal waar hoor, ik herplaats vrij veel en vaak kan de familie gewoon geen hond nemen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:16:50 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201156397
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:43 schreef oh-oh het volgende:
Mwah dat is niet helemaal waar hoor, ik herplaats vrij veel en vaak kan de familie gewoon geen hond nemen.
Ja het is natuurlijk niet zomaar iets om een hond op te nemen, je moet hem toch vier keer per dag uitlaten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:02:52 #62
176471 oh-oh
pi_201159908
Nou ja honden van oude mensen zijn bv vaak gewend dat er bijna altijd iemand thuis is, die kun je als je fulltime buiten de deur werkt niet zomaar overnemen, en zo zijn er nog wel tig redenen te bedenken waarom het nie zou kunnen.
( Groucho Marx )
pi_201240925
Ja wat de anderen al hebben gezegd is een hond uit het asiel toch het beste denk ik. Al is de kans groot dat het een bepaalde historie heeft en dat moet je dan goed uitzoeken. Maar als het lukt en klikt hebben jij en de hond wel een mooie toekomst voor de boeg en de hond een forever place! :)

Ik kan al jaren geen hond meer hebben en dat mis ik enorm. Ben zo gek van honden. Ik kan door mijn chronische ziekten niet steeds een hond dagelijks uitlaten dus dat gaat gewoon niet. Gelukkig ken ik veel mensen met honden dus die knuffel ik af en toe! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 7 september 2021 @ 03:02:34 #64
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201247501
Okay ik heb meerdere tips gegeven aan T.S.

Ik heb geen idee of ik nog niets toevoeg voor hem/ haar.

Maar ik leg dit filmpje neer. Je kunt altijd bang zijn voor een ander hondenras... maar jouw angst heeft er al voor gezorgd dat je vele mooie jaren met een hond met jouw katten, verloren hebt gegaan.

Wie is jouw ergste vijand? De hond, de kat, of jouw angst?
pi_201256340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:
Okay ik heb meerdere tips gegeven aan T.S.

Ik heb geen idee of ik nog niets toevoeg voor hem/ haar.

Maar ik leg dit filmpje neer. Je kunt altijd bang zijn voor een ander hondenras... maar jouw angst heeft er al voor gezorgd dat je vele mooie jaren met een hond met jouw katten, verloren hebt gegaan.

Wie is jouw ergste vijand? De hond, de kat, of jouw angst?
Ik ben blij met įlle tips hier. Ik vind eerlijk gezegd de voorpret enorm leuk! Zeg maar het oriėnteren op welke mogelijke rassen. Ik lees en googel alles, daar beleef ik al plezier aan. Ik overhaast niks en ga niet over een nacht ijs.

(Ik heb overigens geen kat. Ik heb ooit gezegd dat ik een herplaatser in overweging zou nemen als het er een is die niet kan omgaan met katten of huisgenoten in het gezin waar ie nu zit.)
  dinsdag 7 september 2021 @ 23:24:53 #66
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_201261030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:05 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Ik ben blij met įlle tips hier. Ik vind eerlijk gezegd de voorpret enorm leuk! Zeg maar het oriėnteren op welke mogelijke rassen. Ik lees en googel alles, daar beleef ik al plezier aan. Ik overhaast niks en ga niet over een nacht ijs.

(Ik heb overigens geen kat. Ik heb ooit gezegd dat ik een herplaatser in overweging zou nemen als het er een is die niet kan omgaan met katten of huisgenoten in het gezin waar ie nu zit.)
Ik wens je sowieso heel veel voorpret, en nog meer plezier als je straks een hond hebt gevonden. ^O^
pi_201261050
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja het is natuurlijk niet zomaar iets om een hond op te nemen, je moet hem toch vier keer per dag uitlaten.
Dit weerhoudt mij ervan om een hond te nemen :D
Tap tap tap
  dinsdag 7 september 2021 @ 23:44:36 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201261193
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dit weerhoudt mij ervan om een hond te nemen :D
Ja dat snap ik best wel. :P Zelf vind ik het wel fijn maar ik deel het uitlaten ook dat scheelt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:31:51 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201649064
Eén van m'n honden na het stappen op straat gevonden. Het was donker, in een steegje naar beneden en dacht dat er een rare kat voor me liep. Was het een superkleine pup :O+ Achter haar aan gerend (arme beest natuurlijk doodsbang :'( ) en uiteindelijk in wat hoog gras naast m'n huis gevonden en binnen gebracht. Thuis iets van 60 teken uit haar oor gehaald en deze winter wordt ze 9 jaar. Nu helaas ziek want ze heeft Ehrlichiosis (Kutteken :( )

Andere hond is op aanvraag van m'n vriendin als pup in huis gekomen. Is in een doos met haar broertjes en zusjes te vondeling achter gelaten. Vriendin is verdwenen maar hond niet :+ Zij is juist 8 geworden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201649706
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat snap ik best wel. :P Zelf vind ik het wel fijn maar ik deel het uitlaten ook dat scheelt.
Ik zou het allemaal zelf moeten doen :P Ik hou van uitslapen :@ En het is ook lastig met dagjes weg enzo.
Tap tap tap
  woensdag 6 oktober 2021 @ 08:14:14 #71
176471 oh-oh
pi_201655092
Als ik uitslaap ga ik laat naar bed, en als ik laat naar bed ga gaan de honden dus ook nog laat de laatste ronde.
Mijn honden slapen altijd langer uit dan ik, zelfs de pup :')
( Groucho Marx )
pi_201782171
Ga kijken of de site van de rasvereniging. Daar staat altijd een lijst met erkende fokkers en soms ook welke fokkers herplaatsers hebben
pi_201782326
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 16:58 schreef doggy112 het volgende:
Ga kijken of de site van de rasvereniging. Daar staat altijd een lijst met erkende fokkers en soms ook welke fokkers herplaatsers hebben
Nope. Je moet voor een pup op een wachtlijst, fokkers verwijzen je als een boomerang terug naar de vereniging. Ik heb gemaild voor herplaatsers, geen respons. Bericht via Facebook: idem. Het is bijzonder dichtgetimmerd. Fokker gemaild, die verwijst weer terug … naar de vereniging.

Ik probeer het nu via iemand die actief hondenshows loopt, die probeert lijntjes uit te werpen. Ik heb geduld!
pi_201782391
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Nope. Je moet voor een pup op een wachtlijst, fokkers verwijzen je als een boomerang terug naar de vereniging. Ik heb gemaild voor herplaatsers, geen respons. Bericht via Facebook: idem. Het is bijzonder dichtgetimmerd. Fokker gemaild, die verwijst weer terug … naar de vereniging.

Ik probeer het nu via iemand die actief hondenshows loopt, die probeert lijntjes uit te werpen. Ik heb geduld!
Toevallig heb ik tijd geleden naar de rasvereniging gezocht van de Eurasiėr (ik heb een honden encyclopedie en zag het ras voorbij komen) en er zijn best wat fokkers. Heb je ze allemaal gecontacteerd?

En langs hondenshows gaan is trouwens een super goed idee, via die weg kom je al snel in contact
pi_201782481
Trouwens op de website van de vereniging staat dat je lied moet worden en daarna op de wachtlijst komt te staan? Ben je wel al lid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')