abonnement Unibet Coolblue
pi_200970774
Ik heb dus een hondenwens!

Al héél lang overigens, maar dit is het juiste moment en de juiste plek. Ik ben ook opgegroeid met honden (bouviers, maar dat is voor nu nogal veel hond).

Nu vraag ik me af waar jullie je hond vandaan hebben. Mijn eigen zoektocht verloopt namelijk niet al te soepel. Wat ik al gedaan heb – en waarom het niet werkte. Voor mij, tenminste.

- Ik houd al tijden de websites van asiels in de buurt in de gaten. Het aanbod bestaat doorgaans uit psychotische katten en bijtgrage honden. Ik weet dat ieder beest een tweede kans verdient, maar ik voel me daar onzeker/niet goed bij.

- Een specifiek ras heeft mijn lichte voorkeur, maar voor een pup moet je op een duurbetaalde wachtlijst. Ik hoef niet per se een pup en heb een bericht gestuurd naar hun herplaatsings-mailadres. Nul respons (waardoor ik zéker niet op die puppy-wachtlijst ga). Equivalent in Duitsland gemaild, ook géén reactie. Het is bovendien net of mensen die al een hond van hetzelfde ras hebben, de voorkeur krijgen. Dat maak ik op uit Facebook-berichten.

- Facebook-groepen met herplaatsers (‘op zoek naar een gouden mandje/forever home’) staan vol met honden (en handelaren) met een nogal schimmige afkomst. Véél moddergooien en zwartmakerij ook. Durf ik niet aan. Marktplaats idem dito.

- Er zijn ook veel bemiddelings-sites maar als je reviews opzoekt, is dat allemaal oplichterij.

- Familie, vrienden en collega’s weten dat we een hond willen maar dat levert weinig op. Of mensen dringen heel sterk hun eigen favoriete ras aan ons op.

Ik vraag me dus af hoe jullie je hond geregeld hebben. Zie ik iets over het hoofd? Zijn er sites of Facebook-groepen die wél betrouwbaar zijn?

Ik schaam me er een beetje voor dat het niet lukt, iedereen loopt met een hondje. :@ Maar ik wil het graag goed doen, zeker in deze tijd waarin veel mensen een slaatje slaan uit de grote vraag naar honden.
pi_200970851
Ofwel uit het asiel halen en een eventueel "rugzakje" accepteren en er van te voren zeker van zijn dat jij dat (rugzakje) aan kan. Of eentje bij een erkende fokker.

Meer opties zijn er imo niet. Wegblijven bij broodfokkers, honden uit het buitenland en marktplaats.

Als je voor het asiel gaat, zorg dan wel echt dat je het kan, niks zo zielig als een hondje wat weer opnieuw in het asiel terecht komt omdat het zoveelste nieuwe baasje het onderschat heeft.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200970893
quote:
7s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 19:53 schreef vosss het volgende:
Ofwel uit het asiel galen en een eventueel "rugzakje" accepteren en er van te voren zeker van zijn dat jij dat aan kan. Of eentje bij een erkende fokker.

Meer opties zijn er imo niet. Wegblijven bij broodbakker, honden uit het buitenland en marktplaats.

:)
Dat dus. Ga geen zielig hondje uit Spanje/Griekenland/Roemenië halen.

Als je een specifiek ras op het oog hebt dan zoek je de raavereniging op, daar zijn altijd wel nestjes te vinden.

Wel ras zou je graag willen?
pi_200970909
Uit een asiel.


En pas op met broodfokkers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200970910
@oh-oh kan je wel aan een hondje helpen O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200970954
quote:
7s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 19:53 schreef vosss het volgende:
Ofwel uit het asiel halen en een eventueel "rugzakje" accepteren en er van te voren zeker van zijn dat jij dat (rugzakje) aan kan. Of eentje bij een erkende fokker.

Meer opties zijn er imo niet. Wegblijven bij broodfokkers, honden uit het buitenland en marktplaats.

Als je voor het asiel gaat, zorg dan wel echt dat je het kan, niks zo zielig als een hondje wat weer opnieuw in het asiel terecht komt omdat het zoveelste nieuwe baasje het onderschat heeft.
Het goede nieuws is dan: ik zie niks over het hoofd. Wat tegelijkertijd balen is! En ik ben het absoluut met je eens over asielhonden. Sommige zie je voor de vijfde keer terug online … Zo zielig! Bovendien zit ik ook niet te wachten op een deuk in mijn zelfvertrouwen door een verkeerde match.
pi_200971027
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 19:55 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Dat dus. Ga geen zielig hondje uit Spanje/Griekenland/Roemenië halen.

Als je een specifiek ras op het oog hebt dan zoek je de raavereniging op, daar zijn altijd wel nestjes te vinden.

Wel ras zou je graag willen?
Ik ben een beetje verliefd op de Eurasier. Middelgroot, vriendelijk, niet te eigenwijs. En voldoende fluff!

Maar die rasvereniging heeft dus een jarenlange wachtlijst voor pups, op mijn mail over herplaatsing reageren ze niet.

En als er sporadisch nestjes zijn, lees je teksten in de trant van: vier van de pups zijn beland bij mensen die al een Eurasier hebben (gehad) de vijfde ging naar iemand die al jaren op de wachtlijst stond en zich aantoonbaar verdiept heeft in het ras.

Ik heb niet het idee dat ik daar tussen kom.
pi_200971199
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:07 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Ik ben een beetje verliefd op de Eurasier. Middelgroot, vriendelijk, niet te eigenwijs. En voldoende fluff!

Maar die rasvereniging heeft dus een jarenlange wachtlijst voor pups, op mijn mail over herplaatsing reageren ze niet.

En als er sporadisch nestjes zijn, lees je teksten in de trant van: vier van de pups zijn beland bij mensen die al een Eurasier hebben (gehad) de vijfde ging naar iemand die al jaren op de wachtlijst stond en zich aantoonbaar verdiept heeft in het ras.

Ik heb niet het idee dat ik daar tussen kom.
Ik ben niet bekend met het ras, maar het helpt om een fokker in de buurt op te zoeken als die een beetje vindbaar zijn en daar eens aan te kloppen. Uit eigen ervaring weet. ik dat je niet met iedere fokker een klik kunt hebben (en andersom). Als je aangeeft dat je interesse hebt voor een langere periode; en je een beetje betrouwbaar/verstandig overkomt dan kom je vaak een heel eind.

Ik werd niet helemaal wijs uit de wachtlijst op de website; maar volgens mij duurt het geen jaren als het aanbod van pups een beetje op peil is (op Facebook zag ik best een aantal nestjes voorbij komen en vaak worden die gewoon geplanned).
  Leukste jonkie 2022 woensdag 18 augustus 2021 @ 20:21:15 #9
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200971204
2000 euro bij een fokker :')

Maar ze is wel een poepje O+
Je maintiendrai -XOXO-
pi_200971229
Mijn hond stond op marktplaats.
Ze was toen 8 maanden oud en vet aan het puberen. Het was een toeval dat ik haar tegenkwam.
Beste hond ooit! Ze is bijna 14 geworden, en ik mis haar nog wel soms.

In asiels heb ik (ook) nooit kunnen vinden wat ik zocht, veel probleemhonden, en een pup wilde ik niet.

Je hebt ook nog verhuisdieren.nl , een site waar jij misschien iets aan hebt!
pi_200971301
quote:
2s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met het ras, maar het helpt om een fokker in de buurt op te zoeken als die een beetje vindbaar zijn en daar eens aan te kloppen. Uit eigen ervaring weet. ik dat je niet met iedere fokker een klik kunt hebben (en andersom). Als je aangeeft dat je interesse hebt voor een langere periode; en je een beetje betrouwbaar/verstandig overkomt dan kom je vaak een heel eind.

Ik werd niet helemaal wijs uit de wachtlijst op de website; maar volgens mij duurt het geen jaren als het aanbod van pups een beetje op peil is (op Facebook zag ik best een aantal nestjes voorbij komen en vaak worden die gewoon geplanned).
Ik kom ook niet helemaal wijs uit die wachtlijst, straks even aan mijn man vragen hoe hij aan die ‘jaren’ komt. Maar zoals ik het interpreteer, doen fokkers verder alleen zaken met je als je via de vereniging wordt gematcht. Achterdeurtjes kunnen ze denk ik niet waarderen.
pi_200971336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:21 schreef datismijnmening het volgende:
2000 euro bij een fokker :')

Maar ze is wel een poepje O+
Tweeduizend! Maar ja, als je eenmaal verknocht bent aan je hond, dan wil je hem natuurlijk voor geen goud meer missen!
pi_200971396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:23 schreef Kanaroe het volgende:
Mijn hond stond op marktplaats.
Ze was toen 8 maanden oud en vet aan het puberen. Het was een toeval dat ik haar tegenkwam.
Beste hond ooit! Ze is bijna 14 geworden, en ik mis haar nog wel soms.

In asiels heb ik (ook) nooit kunnen vinden wat ik zocht, veel probleemhonden, en een pup wilde ik niet.

Je hebt ook nog verhuisdieren.nl , een site waar jij misschien iets aan hebt!
Ikh hoop nog op een toevalstreffer in die FB-groepen. Soms staan er op zich wel degelijke honden bij, maar dan is het bijvoorbeeld niet mijn type.

Verhuisdieren, dat is er dus een waar ik wisselende verhalen over hoor. Maar ik kijk er altijd wel even.
pi_200971443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Ikh hoop nog op een toevalstreffer in die FB-groepen. Soms staan er op zich wel degelijke honden bij, maar dan is het bijvoorbeeld niet mijn type.

Verhuisdieren, dat is er dus een waar ik wisselende verhalen over hoor. Maar ik kijk er altijd wel even.
Ah, oké, je kende de site dus al. Je weet het nooit. Succes met zoeken, en hopelijk vinden!
pi_200971458
Twee buitenlandertjes hier. Nog geen moment spijt van gehad. Allebei begonnen als opvanger.
pi_200971549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:27 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Ik kom ook niet helemaal wijs uit die wachtlijst, straks even aan mijn man vragen hoe hij aan die ‘jaren’ komt. Maar zoals ik het interpreteer, doen fokkers verder alleen zaken met je als je via de vereniging wordt gematcht. Achterdeurtjes kunnen ze denk ik niet waarderen.
Ik zie dat ze het een beetje gesloten houden binnen die rasvereniging en je niet zomaar een fokker daar op kunt zoeken (vast wel via interwebs). In mijn optiek een beetje overkill, maar sommige verenigingen zijn nu eenmaal zo.

Ik zou eens kijken of er in de buurt een fokker is en eens kijken hoe die erin staan.
pi_200971630
Oh, ik zie nu dat de site van verhuisdieren.nl ook vol staat met zogenaamde zwervers uit Oost-Europa.
Dat was een paar jaar geleden niet zo. Toen ging het echt om dieren die een nieuw baasje zochten vanwege een sterfgeval o.i.d.
Ik snap nu je 'wisselende verhalen'-verhaal Arual.
pi_200971664
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:34 schreef mootie het volgende:
Twee buitenlandertjes hier. Nog geen moment spijt van gehad. Allebei begonnen als opvanger.
Dat durf ik dus niet aan. Een vriendin van me heeft een hond uit Roemenië. Lang verhaal kort: k ben er al jaren niet meer geweest want die hond wordt pisnijdig als er andere vrouwen binnenkomen. Zie online ook veel positieve verhalen, maar ja …
pi_200971775
Als pup overgenomen van mensen die een nestje hadden. Is een kruising binnen een bepaald ras en mijn hond is 'mislukt', als in, voldoet niet aan de normen van dat ras. Hij is geweldig O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200971849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:41 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, ik zie nu dat de site van verhuisdieren.nl ook vol staat met zogenaamde zwervers uit Oost-Europa.
Dat was een paar jaar geleden niet zo. Toen ging het echt om dieren die een nieuw baasje zochten vanwege een sterfgeval o.i.d.
Ik snap nu je 'wisselende verhalen'-verhaal Arual.
Hadden wij ook op gekeken. Allemaal hondjes die ze nog moeten vervoeren naar NL. Fuck dat, je moet een hond zien en meteen een klik voelen, niet via een foto.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200972087
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:49 schreef bijdehand het volgende:
Als pup overgenomen van mensen die een nestje hadden. Is een kruising binnen een bepaald ras en mijn hond is 'mislukt', als in, voldoet niet aan de normen van dat ras. Hij is geweldig O+
Wij hadden vroeger een mislukte bouvier, vermoedelijk van een broodfokker. Geweldig beest, sterk als een paard en bijna vijftien jaar oud geworden. Ik had hem van mijn vijfde tot mijn negentiende, hij was er mijn hele jeugd.

Daarna wilde mijn vader een ‘echte’. Op papier klopte alles, maar het beestje is maar 10 maanden oud geworden. Té erg was dat. Daarna heb ik ook jaren geen hond meer gewild.
pi_200972144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:41 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, ik zie nu dat de site van verhuisdieren.nl ook vol staat met zogenaamde zwervers uit Oost-Europa.
Dat was een paar jaar geleden niet zo. Toen ging het echt om dieren die een nieuw baasje zochten vanwege een sterfgeval o.i.d.
Ik snap nu je 'wisselende verhalen'-verhaal Arual.
Het zou ook best kunnen dat het door de coronacrisis komt. Iedereen wil een hondje en iedereen wil erin handelen. Slechte tijd voor een hondenwens eigenlijk!

Ik zoek gewoon een hond die bijvoorbeeld niet kan opschieten met de kat des huizes of zo.
pi_200972153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Wij hadden vroeger een mislukte bouvier, vermoedelijk van een broodfokker. Geweldig beest, sterk als een paard en bijna vijftien jaar oud geworden. Ik had hem van mijn vijfde tot mijn negentiende, hij was er mijn hele jeugd.

Daarna wilde mijn vader een ‘echte’. Op papier klopte alles, maar het beestje is maar 10 maanden oud geworden. Té erg was dat. Daarna heb ik ook jaren geen hond meer gewild.
Wij hadden een lieve hond die na 1,5 jaar doodging :'( Dat is echt traumatisch.

Dus nu echt het tegenovergestelde van wat we hadden O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200972165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:43 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Dat durf ik dus niet aan. Een vriendin van me heeft een hond uit Roemenië. Lang verhaal kort: k ben er al jaren niet meer geweest want die hond wordt pisnijdig als er andere vrouwen binnenkomen. Zie online ook veel positieve verhalen, maar ja …
Heb ook geluk gehad, en natuurlijk de tijd om te beslissen.
De ene was al maanden bij me voor ik haar adopteerde, de tweede een maand of 2.
pi_200972211
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Hadden wij ook op gekeken. Allemaal hondjes die ze nog moeten vervoeren naar NL. Fuck dat, je moet een hond zien en meteen een klik voelen, niet via een foto.
Je kunt ook kijken dan naar een hond die al in Nederland is, bij een opvanggezin.
pi_200972258
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:11 schreef mootie het volgende:

[..]
Je kunt ook kijken dan naar een hond die al in Nederland is, bij een opvanggezin.
Zo hebben wij dat gedaan ja, was al een tijdje bij een vrouw in Nederland om even tot rust te komen en zo dus die wist al goed hoe de hond was.

Die kwam toen helemaal naar ons toe 2 uur met de auto met de hond om te kijken of het een goede match was ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200972281
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:11 schreef mootie het volgende:

[..]
Je kunt ook kijken dan naar een hond die al in Nederland is, bij een opvanggezin.
Wel over nagedacht hoor. Maar uiteindelijk toch gegaan voor de eerste waar ik de klik mee had :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200972399
Via dierenasiels.com gekomen bij https://dierenopvangkoningen.nl/category/honden-in-de-opvang

Zij halen de meeste honden uit Spanje en hebben er uitgebreide en eerlijke omschrijvingen op hun website staan.

Mijn Spanjaard had verlatingsangst maar is daar door opbouw, liefde en aandacht helemaal overheen gegroeid. Tophond aan overgehouden!

Aanrader!
  Spellchecker woensdag 18 augustus 2021 @ 21:18:48 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200972416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:09 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Het zou ook best kunnen dat het door de coronacrisis komt. Iedereen wil een hondje en iedereen wil erin handelen. Slechte tijd voor een hondenwens eigenlijk!

Ik zoek gewoon een hond die bijvoorbeeld niet kan opschieten met de kat des huizes of zo.
De meeste mensen die een coronahondje hadden hebben het alweer gedumpt want thuiswerken is grotendeels opgeheven :') :r
En de meeste honden daarvan hebben dus ook geen puppycursus gehad.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 21:24:31 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200972537
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200972598
De Eurasier is natuurlijk ook een superjong ras, daar is domweg nog weinig aanbod in omdat het nog niet hard heeft kunnen groeien. Al ken ik wel iemand met een Eurasier, maar die zijn bevriend met de fokker en dit is hun derde. Zij krijgen inderdaad voorrang als hun hond komt te overlijden en ze een nieuwe pup willen.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 21:37:31 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200972836
Gewoon, bij de Vietnamese slager…?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200972957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:26 schreef Sarasi het volgende:
De Eurasier is natuurlijk ook een superjong ras, daar is domweg nog weinig aanbod in omdat het nog niet hard heeft kunnen groeien. Al ken ik wel iemand met een Eurasier, maar die zijn bevriend met de fokker en dit is hun derde. Zij krijgen inderdaad voorrang als hun hond komt te overlijden en ze een nieuwe pup willen.
Mijn beeld klopt dus wel een beetje. Ik had beter een crush kunnen hebben op een labradoodle of chihuahua.
pi_200973255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Mijn beeld klopt dus wel een beetje. Ik had beter een crush kunnen hebben op een labradoodle of chihuahua.
Eurasiers zijn super schattig, maar in je eentje is 't sowieso ook wel een hele kluif, denk ik. Die beesten hebben echt ontzettend veel fysieke én mentale uitdaging nodig. Wat trekt je precies aan de Eurasier? Misschien zijn er nog wel andere rassen die dezelfde trekken hebben waar jij zo voor gevallen bent, en iets vrijer verkrijgbaar zijn?
Your opinion of me is none of my business.
pi_200973569
Mijn eerste hond heb ik via een advertentie in de krant gevonden, kruising bouvier chow chow en ze zag er niet uit, vieze vacht, halsbandje nog net niet in haar vlees maar ontzettend lief.
Onze tweede hond ook via een advertentie en jammer genoeg bij een broodfokker vandaan (in die tijd was er nog nauwelijks internet en wist ik niet beter ;( ) hij was een shetland sheepdog, ook heel lief en mankeerde gelukkig niets.
Vroeger had je de via via wat je een beetje kan je vergelijken met nu facebook en marktplaats

Nu al 15 jaar hondloos ;(
pi_200974248
Onze hond komt ook uit het buitenland, waar ik een beetje gemengde gevoelens over heb want ik vind het niet echt oke om zielige honden elders vandaan te halen als er hier nog zieligerds genoeg zijn. Maar toen ik een hond wilde (7,5 jaar geleden), hoefde ik niet per se een pup, en alle honden in de asiels waren enorm intimiderend voor mij. Ik heb wel maandenlang gezocht. Maar vaak met een enorme rugzak, konden niet met katten, konden niet alleen, konden niet met mannen/vrouwen/kinderen/vreemde mensen, moest een andere 'stabiele' hond bij, vaak heel groot of 'enge rassen', etc. Het is mijn eerste 'eigen' hond, dus ik wilde een instapmodelletje. Ook om te voorkomen dat zo'n beest een paar maanden later met een nog groter trauma weer terug in het asiel zit.

Dus toch maar naar de buitenlanders gekeken. Deze was al in NL vanaf ongeveer 4 maanden oud, en was toen 5 maanden bij een gastgezin geweest. Niemand geïnteresseerd, wij waren de eersten die reageerden. Die vrouw was een enorme hondenliefhebber, gescheiden met 2 kinderen, kon door een operatie een aantal maanden haar werk niet doen en besloot honden te gaan opvangen. Ze had hem echt top 'ingewerkt', hij kon alle basiscommando's, was zindelijk en over zijn verlatingsangst heen, kon alleen thuis zijn, en kon met kinderen en katten. Ons huis (en eigenlijk ons hele leven) werd gecontroleerd door de stichting, en toen mochten we kennismaken. Het was meteen 'aan'. We mochten 'm niet eens meteen meenemen, pas een week later. En toen mocht hij eerst 2 weken wennen en kijken of het lukte met de katten. Dat lukte. Nu dus al 7,5 jaar dikke mik, het is echt een geweldig beest!
Ik heb nog steeds contact met de opvang-dame en één van haar dochters is laatst nog eens op bezoek geweest om het hondje terug te zien...

Vroeger opgegroeid met een Kooikerhondje O+ maar toen die dood ging was ik nog klein. Ik zou misschien in de toekomst wel een Kooiker of Hollandse Smous van pup af aan willen, maar vooral bij Kooikers moet je de socialisatie wel goed hebben anders worden ze eenkennig, het jachtinstinct is een dingetje met katten. De Smousen die ik hier in de buurt zie lijken ook nogal bewerkelijk maar dat zijn vaak mensen die het opvoeden ook niet super serieus nemen.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 22:51:09 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200974541
Mijn advies is neem contact op met een fokker van het ras. Dat je interesse hebt en graag eens langs wil komen om te kijken en te praten over het ras.

Zelfs al werken fokkers enkel via de rasvereniging, ze zien graag dat iemand interesse toont. Mensen leren kennen is een goede manier om serieus op een wachtlijst voor een aankomend nest te komen.
Ook kunnen ze je vaak wel tips geven of zelfs helpen met een hond te vinden. Maar dat werkt gewoon veel beter als ze je persoonlijk kennen.

Veel herplaatsters zullen er niet zijn van dit ras. Dan heb je het al snel over de uitzondering die bv door een overlijden een andere plek zoekt. Je kan aangeven dat je daar open voor staat, maar ik zou er niet op rekenen dat het lukt. Als er 5 honden per jaar herplaatst moeten worden zijn het er veel. En de meeste worden binnen de eigen kring van familie/vrienden/kennissen geplaatst.

Je kan evt ook eens naar het buitenland kijken, daar fokkers contacteren.
Al met al, bij dit soort rassen geld dat je niet morgen een hond moet willen hebben, een wachtlijst van minstens een jaar is heel normaal. Meestal zijn de pups al besproken voordat ze geboren worden en zal je moeten wachten op een volgend nest.
Dit soort fokkers (serieuze fokkers) hebben niet het ene nest na het andere. En willen weten naar wie de pups toe gaan, kennen ze je niet, dan heb je weinig kans.
Dus laat je gezicht zien, leg contact, laat zien dat je serieus bent. Ga naar fokkers toe, kijk of er dagen met dit ras worden georganiseerd, ga evt naar shows.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200974878
In onze zoektocht naar een lieve hond hebben we maandenlang de asielsites in de gaten gehouden. Ook stonden we ingeschreven bij sites als verhuisdieren.nl en nog wat andere sites. Daar krijgen de aangeboden “gezinshonden” als retrievers en labradors honderden reacties binnen een dag. Hartstikke mooi voor de mensen die willen herplaatsen, maar door het grote aantal reacties nagenoeg onmogelijk om via daar tot een match te komen.

Toen hebben we de boel omgedraaid en een advertentie op Marktplaats gezet dat we op zoek zijn naar een lieve gezinshond. In de advertentie veel info over ons gezin en wat we een hond te bieden zouden hebben. Verrassend genoeg kwamen daar best veel reacties op en nu zijn we de trotse baasjes van ‘s werelds liefste labrador en zijn zowel oude als nieuwe baasje hartstikke blij. De oude omdat ze een goede plek voor hun hond hebben gevonden en wij omdat we nu een heerlijke, lieve en enthousiaste hond in huis hebben rondlopen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_200975120
Wij hebben dus wel een hond via marktplaats! Wij waren eind vorig jaar ook op zoek naar een hond, het liefst een herplaatser, het liefst middelgroot, en niet moeilijk met kinderen of dieren. We hadden over onszelf een verhaaltje geschreven met: dit zijn wij, waar zijn we naar op zoek, wat hebben wij een hond te bieden? En dat gestuurd naar de advertenties waarvan we dachten: “ja, dit is een verhaal dat we vertrouwen!” Uiteindelijk na ook vele teleurstellingen bij onze hond uitgekomen. Het was een advertentie zonder foto, er stond alleen “jachthond” als titel met een korte beschrijving. Wij stuurden ons verhaaltje met wat bijgaande vragen en zijn baasje was zooooo opgelucht dat er eindelijk een normale reactie kwam ipv “heeft ie al gedekt” “wat moet dat kosten” “waar zijn de foto’s?”
We zijn gaan kijken en er was gelijk een klik met zowel de oude baas, als met de hond. Hij is gelijk met ons meegekomen en zijn mandje kwam onder de kerstboom te liggen ;p
Uiteindelijk is hij nog flink doorgegroeid bij ons (hij was destijds 7 maanden), dus een middelgrote hond is het niet meer, maar we zijn zó gelukkig met hem O+ In zijn paspoort staat dat het een heidewachtel is maar inmiddels is hij meer formaat Duitse staande langhaar. Hij moest bij haar weg omdat ze een diagnose kreeg waardoor ze wist dat de hond op de lange termijn niet bij haar kon blijven... We hebben nog steeds contact met haar, sturen nog steeds foto’s. Het is lastig en je geduld wordt op de proef gesteld, maar de aanhouder wint! O+
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:37:27 #40
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200982110
Oh ik ken iemand met drie eurasiërs, die heeft ze in Zweden gehaald, is dat een optie voor je?
Ik heb een hele lieve zoete herplaatser nu maar die is alles behalve fluffy.
k krijgt altijd honden aangeboden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:45:27 #41
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200982213
Ik heb nu zes honden hier, de oudste kreeg ik kado met stamboom en alles, de twee erna haalde ik zelf bij mensen op die er met spoed vanaf moesten, ik haalde er een uit asiel Leeuwarden vanuit Maastricht, en ik kreeg er een uit Spanje gebracht van dezelfde als waarvan ik de oudste hond kado kreeg, en zaterdag werd er weer een gedumpt vanuit Tilburg. As we speak is mijn co own pup uit Zweden aan het vliegen, die wordt opgehaald door een vriendin van me.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200982474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:09 schreef Sorella het volgende:
Mijn eerste hond heb ik via een advertentie in de krant gevonden, kruising bouvier chow chow en ze zag er niet uit, vieze vacht, halsbandje nog net niet in haar vlees maar ontzettend lief.
Onze tweede hond ook via een advertentie en jammer genoeg bij een broodfokker vandaan (in die tijd was er nog nauwelijks internet en wist ik niet beter ;( ) hij was een shetland sheepdog, ook heel lief en mankeerde gelukkig niets.
Vroeger had je de via via wat je een beetje kan je vergelijken met nu facebook en marktplaats

Nu al 15 jaar hondloos ;(
Grappige combinatie. :o

Wij hadden vroeger een Bouvier. O+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200982585
Toen wij een hond zochten wilde we er een uit het asiel maar dat lukte toen niet.
Dat wat er toen zat waren geen gezinshonden voor ons.

Uiteindelijk een hond uit Spanje geadopteerd. Via ACE. Helemaal top geregeld en goede ervaring mee dus. Ons hondje zat al in een gastgezin in Nederland.

Het is een middelgroot hondje en het liefste en makkelijkste dier wat je maar voor kunt stellen. Wij hebben haar nu 5 jaar.
pi_200987867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:53 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Eurasiers zijn super schattig, maar in je eentje is 't sowieso ook wel een hele kluif, denk ik. Die beesten hebben echt ontzettend veel fysieke én mentale uitdaging nodig. Wat trekt je precies aan de Eurasier? Misschien zijn er nog wel andere rassen die dezelfde trekken hebben waar jij zo voor gevallen bent, en iets vrijer verkrijgbaar zijn?
We zijn met zijn tweeën en wandelen heel wat af!

Ik ben opgegroeid met bouviers en ik houd van wat robuustere honden zoals akita’s, samoyed, malamut. Maar dat is echt te veel hond. Die honden zijn machines of op zijn minst knettereigenwijs. En ik moet realistisch blijven, dat is gewoon té. Als ik complete dagdelen vrij zou zijn en een lap grond had was het anders, maar helaas.

In de Eurasier herken ik op een of andere manier wel dat ruige in het uiterlijk, dat ie wat volume heeft, maar die komen tenminste niet met een ellenlange gebruiksaanwijzing. Ik wil gewoon een hond om mee te wandelen en die idioot blij is als-ie me ziet. Ik weet natuurlijk dat veel ook afhankelijk is van opvoeding en karakter.

Heb natuurlijk ook naar wat meer mainstream honden gekeken, maar die staan me gewoon niet. Ziet er maf uit, is gewoon geen match. Maar een Eurasier is geen vereiste. Vorig jaar kwam ik een ‘mislukte’ Amerikaanse akita tegen, veel fluff, supervriendelijk. Die had ik ook zó willen ontvoeren.
pi_200988096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik ken iemand met drie eurasiërs, die heeft ze in Zweden gehaald, is dat een optie voor je?
Ik heb een hele lieve zoete herplaatser nu maar die is alles behalve fluffy.
k krijgt altijd honden aangeboden :')
Zweden is me een beetje te gek (elektrische auto helpt niet mee). Maar we kijken wel vlak over de grens in Duitsland bijvoorbeeld.

Hoezo krijg jij honden aangeboden?! Is dat je werk of is er iets vreselijk uit de hand gelopen? :P
pi_200988157
Australische herder dan? Die zijn superfluffy en ook erg people pleasing. Niet de bouw die je zoekt, maar toch.

Anders kun je ook nog zoeken naar Eurasier fokkers in Duitsland. Daar is 't ras ontstaan, dus ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat er daar meer fokkers zijn. Je kunt allicht eens zoeken/informeren. En fokkers in Nederland persoonlijk benaderen zou ik ook rustig doen, ondanks die gesloten houding van de vereniging. :)
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 01:26:37 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200992296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:30 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
We zijn met zijn tweeën en wandelen heel wat af!

Ik ben opgegroeid met bouviers en ik houd van wat robuustere honden zoals akita’s, samoyed, malamut. Maar dat is echt te veel hond. Die honden zijn machines of op zijn minst knettereigenwijs. En ik moet realistisch blijven, dat is gewoon té. Als ik complete dagdelen vrij zou zijn en een lap grond had was het anders, maar helaas.

In de Eurasier herken ik op een of andere manier wel dat ruige in het uiterlijk, dat ie wat volume heeft, maar die komen tenminste niet met een ellenlange gebruiksaanwijzing. Ik wil gewoon een hond om mee te wandelen en die idioot blij is als-ie me ziet. Ik weet natuurlijk dat veel ook afhankelijk is van opvoeding en karakter.

Heb natuurlijk ook naar wat meer mainstream honden gekeken, maar die staan me gewoon niet. Ziet er maf uit, is gewoon geen match. Maar een Eurasier is geen vereiste. Vorig jaar kwam ik een ‘mislukte’ Amerikaanse akita tegen, veel fluff, supervriendelijk. Die had ik ook zó willen ontvoeren.
Je kan ook eens naar verschillende lijnen in rassen kijken. Er zijn, zeker bij de rassen die je nu noemt, lijnen die meer als huis hond en lijnen die meer als werk hond/origineel karakter worden gefokt.
Bij de akita heeft het zelfs een splitsing in ras veroorzaakt, niet alleen door uiterlijk, maar ook door karakter.
De Amerikaanse/great Japanese dog is wat minder oostindisch doof dan de Japanse akita. Ook wat toleranter (de Japanse in originele staat gefokt is een erg trotse en onafhankelijke hond met jacht drive).
Maar ook daar heb je verschillende lijnen in, degene die meer richting waakhond gefokt worden, of die meer richting huis hond/familie hond gefokt worden.

Ook hierom is het belangrijk om bij fokkers te gaan kijken. Hoe zijn de ouder dieren en de andere honden in huis? Wat is de persoonlijke visie van de fokker. Met welke doelen fokt hij/zij? Waarom maakt de fokker de keuze voor die bepaalde combinatie?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:36:07 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201002192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:39 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Zweden is me een beetje te gek (elektrische auto helpt niet mee). Maar we kijken wel vlak over de grens in Duitsland bijvoorbeeld.

Hoezo krijg jij honden aangeboden?! Is dat je werk of is er iets vreselijk uit de hand gelopen? :P
Uit de hand gelopen ja, iedereen met een herplaatsnaakthond wordt naar mij doorverwezen.
En ik co own sinds gisteren een showhond uit Zweden, die is opgehaald door een kennis van me, maar die mocht gewoon in de cabine vliegen.

Ik vind de eurasiër echt geen moeilijk ras, zeker niet vergeleken bij de andere rassen die je noemt, dus als dat echt je keus is, wacht dan gewoon tot je aan de beurt bent bij een fokker waar je een klik mee hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:40:43 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201002274
Bij een fokker vandaan. Eigenlijk kwamen we kijken of het ras iets voor ons was. En de hond was eigenlijk niet voor de verkoop. Maar wij zagen de hond, de hond zag ons en de fokker zag de klik. Na nog een tweede bezoek, een wandeling met hond (1e x buiten ) en een gesprek mochten we de hond het derde bezoek meenemen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_201006838
Ik weet niks van de eurasiër hoor, maar weet alsjeblieft dat je bij de piepjonge rassen nog niet van een super stabiel (rastypisch) karakter kan uitgaan. Ik bedoel dus niet instabiel in de hond maar instabiel in het ras. Er is een bepaald karakter waar ze naar streven maar het is niet een gegeven dat alle honden zo zullen zijn.

Daarnaast zei je dat je graag enthousiast begroet wil worden door de hond als je thuis komt: ik moet de eerste hond nog tegenkomen die niet door het dolle heen is als je weer thuiskomt. :')

Ondanks dat ik de verliefdheid heel goed snap als je je eenmaal hebt verdiept in een ras, vind ik wel dat je het jezelf onnodig ingewikkeld maakt :P er zijn echt zoooooveel leuke rassen en ook nog eens ontelbaarveel kruisingen op deze wereld die ook super leuk zijn. Ondanks dat je zegt dat de keuze nog niet vastligt, heb je inmiddels wel duidelijk een bepaald beeld voor ogen waar geloof ik alleen de Eurasiër nog in kan passen, en dat is echt knap :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')