abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200976336
Maak je maar op voor de volgende vaccinatie ronde als je boven de 35 jaar oud bent.
Hoor net Jan de Hoop zeggen dat je boven die leeftijd het vaccin sneller afbreekt.
Nou dus het “uit de pandemie prikken” wat Hugo zei is ook niet waar.
pi_200976342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:42 schreef quirina het volgende:
Maak je maar op voor de volgende vaccinatie ronde als je boven de 35 jaar oud bent.
Hoor net Jan de Hoop zeggen dat je boven die leeftijd het vaccin sneller afbreekt.
Nou dus het “uit de pandemie prikken” wat Hugo zei is ook niet waar.
Ik ontbloot mijn arm vast weer hoor💪🏻 :{
  donderdag 19 augustus 2021 @ 07:44:07 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200976344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 00:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Van de regels denk ik het mijne, maar de discussie gaat hier over de vraag of het F1-weekend niet hetzelfde risico oplevert als bv. Lowlands.
Op zich zou je gewoon kunnen besluiten dat alleen gevaccineerden naar dit soort evenementen mogen komen. En dan kan 60.9% van de Nederlanders weer redelijk normaal leven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200976345
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Israel verkapt vaccinatieverplichting al vanaf 3 jaar, anders geen greenpass. :')

Angstcampagne is hier in de media in Zwitserland alweer volledig op toeren. De corona-herfst staat voor de deur. Landelijke, provenciale en pulpkrantjes, tig artikelen. Naast een half kopje Afghanistan.
Wat er nu in Afghanistan gebeurd is pas echt erg.
pi_200976346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:43 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ontbloot mijn arm vast weer hoor💪🏻 :{
Pfizer bedankt je alvast.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 07:47:29 #156
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200976357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich zou je gewoon kunnen besluiten dat alleen gevaccineerden naar dit soort evenementen mogen komen. En dan kan 60.9% van de Nederlanders weer redelijk normaal leven.
Sommige mensen zijn niet vies van een beetje tweedeling in de maatschappij inderdaad.
pi_200976366
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de bescherming tegen ziekenhuisopname / sterfte afneemt, maar dat staat er niet bij. Besmetting op zich boeit natuurlijk niet.
quote:
Een groot Brits onderzoek laat zien dat de effectiviteit van de vaccins van Pfizer en AstraZeneca vermindert naarmate de tijd vordert. 90 dagen na de tweede prik is het AstraZeneca-vaccin nog 61 procent effectief tegen besmetting met het coronavirus. Het Pfizer-vaccin is op dat moment nog 75 procent effectief.

…,,,

Als kanttekening plaatsen de onderzoekers dat het aantal virusdeeltjes in de keel slechts een 'ruwe indicatie' is voor de ernst van de symptomen. Er is geen nieuwe informatie over de duur van de infectie. Het onderzoek is nog niet in een medisch tijdschrift verschenen en moet nog worden beoordeeld door vakgenoten voordat het gepubliceerd kan worden.

pi_200976372
In de VS liggen inmiddels 90.000 mensen in het ziekenhuis met covid..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:09:37 #159
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200976440
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:52 schreef Arizona het volgende:
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de bescherming tegen ziekenhuisopname / sterfte afneemt, maar dat staat er niet bij. Besmetting op zich boeit natuurlijk niet.
[..]

Uit dit onderzoek bleek ook dat ongevaccineerden evenveel virusdeeltjes in de keel hadden als mensen die volledig gevaccineerd waren. Dat zou kunnen betekenen dat mensen met vaccinatie net zo besmettelijk zijn als mensen zonder.
pi_200976455
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
Uit dit onderzoek bleek ook dat ongevaccineerden evenveel virusdeeltjes in de keel hadden als mensen die volledig gevaccineerd waren. Dat zou kunnen betekenen dat mensen met vaccinatie net zo besmettelijk zijn als mensen zonder.
Besmettelijk is niet hetzelfde als de mate van bescherming tegen ernstig ziekteverloop toch?
pi_200976480
quote:

[..]
Gold dat niet voor mensen die gevaccineerd zijn en toch covid kregen? Dus geen positieve testuitslag, maar daadwerkelijk ziek werden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200976482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat dit soort onzin maar herhaald blijft worden in dit topic:

In Nederland hebben we bijna 7 IC-bedden per 100.000 inwoners

In India zijn dat er net iets meer dan 2.
Nigeria heeft 350 IC-bedden. Per 200(!) miljoen. Dat is nog niet eens 1 per 100.000

Dus bespaar me de kansloze onzin dat we hier een derdewereldcapaciteit hebben. :') :')

Nog los van dat 'dreigt te bezwijken' nergens op slaat.
Nederland heeft in vergelijking met andere EU lidstaten echt veel minder IC-bedden per hoofd van de bevolking. Zelfs bij een stevige griepgolf moet men in Duitsland om IC-bedden bedelen. Dat is een modern, westers land onwaardig.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:18:07 #163
342627 tja77
pi_200976495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:12 schreef Arizona het volgende:

[..]
Besmettelijk is niet hetzelfde als de mate van bescherming tegen ernstig ziekteverloop toch?
No shit Sherlock.
Maar nog steeds lijkt het aantal besmettingen de maatstaf te zijn voor besluitvorming omtrent evenmenten of die wel of niet mogen doorgaan.
En om nou te zeggen dat de ziekenhuizen leegstromen gaat te ver. De druk op de zorg wordt minder, maar is er nog steeds.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:19:34 #164
342627 tja77
pi_200976502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gold dat niet voor mensen die gevaccineerd zijn en toch covid kregen? Dus geen positieve testuitslag, maar daadwerkelijk ziek werden?
Teletekst pagina 127
pi_200976511
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Teletekst pagina 127
Plaatje? Ik heb geen idee waar ik teletekst vind :’)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 augustus 2021 @ 08:23:03 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_200976523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://nos.nl/teletekst#127

:P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_200976556
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:52 schreef Arizona het volgende:
[..]

Daar wordt altijd zo weinig over vermeldt, wat het betekent.
pi_200976565
quote:
Dank! Ik kijk het nooit meer, meer dan voldoende bronnen die niet met zo weinig woorden iets proberen te zeggen.

Niets bekend over waarom de mensen zijn getest, bijv of ze wel of geen klachten hebben. En niets over of ze in het ziekenhuis komen. Beetje summier vind ik deze berichtgeving.
Als mensen die gevaccineerd zijn alsnog niet in het ziekenhuis komen, maakt het niet uit als ze andere mensen die gevaccineerd zijn besmetten.
pi_200976573
quote:
Volgens mij worden er wel 2 zaken door elkaar gehaald.

Er wordt gesproken over minder bescherming. Daarbij denk ik over de mate waarin je ziek wordt van het virus.

Vervolgens gaat het over het gelijke aantal virusdeeltjes en de mate van besmettelijkheid.

Of is de mate van ziek worden 1 op 1 gerelateerd aan het aantal virusdeeltjes?
pi_200976586
quote:

[..]
Dat was toch tijdens de trial al zo? Die gevaccineerde apen hadden ook gewoon de neus vol covid. Dus ik snap eerlijk gezegd de verrassing niet zo goed.

Al waren die apen volgens mij bij AZ.
pi_200976625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:40 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk dat ook. Twee prikken lijkt onvoldoende te zijn tegen de delta variant van het covid virus.
En waarom zijn er 3 wel voldoende dan?

Daar komt gewoon een vierde bij. En een vijfde. Mooi verdienmodel voor de vaccinmakers.

Ik ken overigens geen andere vaccins waarvan je minimaal 3 shots moet nemen. Maargoed, ik ben niet heel erg thuis in het vaccinwereldje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_200976645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
www.teletekst.nl

Edit
Ow dat werkt niet :@
pi_200976647
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar komt gewoon een vierde bij. En een vijfde. Mooi verdienmodel voor de vaccinmakers.

Ik ken overigens geen andere vaccins waarvan je minimaal 3 shots moet nemen. Maargoed, ik ben niet heel erg thuis in het vaccinwereldje.
Een prik 1 of 2x per jaar klinkt meer als een terugkerende medicatie dan een vaccin ja
pi_200976669
quote:

[..]

Hepatitus B is 2 of 3 afhankelijk van de leeftijd en beschermd levenslang.
Dus ik vind het ook verrassend dat hier 3-4-5-6 boosters gegeven zouden moeten worden.

Wat je zegt, vaccinatie as a service komt dicht in de buurt, het is nog net geen Netflix abonnementje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200976687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hepatitus B is 2 of 3 afhankelijk van de leeftijd en beschermd levenslang.
Dus ik vind het ook verrassend dat hier 3-4-5-6 boosters gegeven zouden moeten worden.

Wat je zegt, vaccinatie as a service komt dicht in de buurt, het is nog net geen Netflix abonnementje.
Liever vaccinatie in de cloud dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:46:49 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200976740
quote:

[..]

Die zijn er in het Rijksvaccinatieprogramma gewoon.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/tijdstip-van-vaccinaties

En vergeet de griepprik en pneumokokkenshots niet, wat dat betreft kun je de covidshots beste daarmee vergelijken qua hoeveelheid die nodig is en de interval.

Iig lijkt steeds meer duidelijk, vaccineren doe je in eerste plaats voor jezelf.
En door het voorkomen van je ziekenhuisopname ook voor een ander maar dat is vooral indirect voor een ander.

Ziekenhuiscapaciteit uitbreiden lijkt me onafwendbaar. De kosten en lasten van maatregelen die anders aan moeten blijven houden zijn uit balans. En Covid gaat niet meer weg tenzij je de illusie hebt dat je alles, iedereen en zijn moeder in de hele wereld succesvol kunt bereiken met vaccins.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200976804
Betalen alle ongevaccineerden! Nu!

https://nos.nl/l/2394351
pi_200976853
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:46 schreef Molo het volgende:

Iig lijkt steeds meer duidelijk, vaccineren doe je in eerste plaats voor jezelf.
En door het voorkomen van je ziekenhuisopname ook voor een ander maar dat is vooral indirect voor een ander.

Dat is al vanaf het begin klip en klaar. Ook toen gezegd werd door Hugo en alle media dat je het vooral voor de ander deed. Dit was vanaf dag 1 helder.
pi_200976856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:53 schreef Johannes788 het volgende:

En als ze dan in nov alsnog de maatregelen opheffen komt de motie er alsnog niet van.
Dat lijkt mij nog steeds de beste oplossing.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200976864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:53 schreef Johannes788 het volgende:

quote:
Bezwaren
Bij de meeste andere partijen leven veel bezwaren tegen de eigen bijdrage. PVV-leider Wilders vroeg het kabinet het voornemen te heroverwegen, omdat het voor veel burgers een te grote drempel voor het bezoeken van evenementen kan worden. Hij spreekt van vaccinatiedrang.

SP-leider Lilian Marijnissen vindt dat er door de eigen bijdrage een tweedeling dreigt te ontstaan tussen burgers die het wel kunnen betalen en burgers die er geen geld voor hebben.
Zozo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')