Maar wat is dan het voordeel van testen voor het individu?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf ook dat het profijtbeginsel juist NIET uitgaat van publieke gezondheidszorg, maar van de voordelen voor het individu?
Die gezonde gozert had ook gewoon naar de GGD kunnen gaan om zich te laten vaccineren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:53 schreef Molo het volgende:
Maar een gezonde gozert van 19 die naar de kroeg wil met zijn vrienden moet er zelf voor (mee)betalen om aan te tonen dat hij getest is.
De kans om besmet te raken te reduceren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:55 schreef Lurf het volgende:
[..]
Maar wat is dan het voordeel van testen voor het individu?
Sommige op de camping, sommige op een andere camping om de hoek, sommige in hotels, en sommige thuis.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die slapen allemaal op die camping waar iedereen zogenaamd gaat feesten?
Ja, inderdaad mooie aanleiding om weer verbolgen te kunnen doen. Misschien ook even een filmpje maken van een winkelstraat, daar loopt men ook door elkaar heen!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:56 schreef _serial_ het volgende:
Ik wacht met smart op de filmpjes waar iedereen dwars over elkaar loopt, dat gaat gewoon gebeuren.
Dan snap ik bij deze helemaal niets meer van de inzet van dat begrip in het kader van eigen betaling/bijdrage bij TvT voor ongevaccineerden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf ook dat het profijtbeginsel juist NIET uitgaat van publieke gezondheidszorg, maar van de voordelen voor het individu?
Ik zie jou ze toch echt als verzachtende omstandigheden aanhalen omdat ze toevallig te vergelijken zijn met alledaagse situaties.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Punt is dat dergelijke uitspraken op zichzelf helemaal geen argument zijn om iets wel of niet toe te staan.
Hoe reduceer ik mijn besmettingskans door mij te laten testen? Dat truukje zou ik graag leren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans om besmet te raken te reduceren.
Oftewel: om niet het slachtoffer te worden van pestgedrag van de overheid.quote:En vanuit een andere hoek: (blijkbaar) om niet gevaccineerd te hoeven worden.
Niet toevallig.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie jou ze toch echt als verzachtende omstandigheden aanhalen omdat ze toevallig te vergelijken zijn met alledaagse situaties.
Dat kan, maar dan (en ik herhaal mezelf) moet je het hebben over de regels, niet over specifieke evenementen die juist op dat ene cruciale onderdeel verschillen.quote:Er wordt - in mijn ogen - onevenredig zwaar getild aan het geplaceerd zijn of niet terwijl er op tal van andere gebieden gewoon een enorme overlap is.
Testen reduceert de kans om besmet te raken niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans om besmet te raken te reduceren.
En vanuit een andere hoek: (blijkbaar) om niet gevaccineerd te hoeven worden.
Doordat anderen zich ook laten testen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:58 schreef Lurf het volgende:
Hoe reduceer ik mijn besmettingskans door mij te laten testen? Dat truukje zou ik graag leren.
Van deze reactie snap ik niets. Blijkbaar denken sommigen dat ze er profijt uit halen door zich niet te vaccineren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:58 schreef Lurf het volgende:
Oftewel: om niet het slachtoffer te worden van pestgedrag van de overheid.
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:59 schreef Molo het volgende:
Met jouw redenatie kun je beste thuis blijven want dan reduceer je je kans op besmetting het meeste. Alles erboven is kansen vergroten.
En die niet gevaccineerde die in het ziekenhuis ligt had zich ook gewoon kunnen laten vaccinerenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die gezonde gozert had ook gewoon naar de GGD kunnen gaan om zich te laten vaccineren.
Hoezo is dat een cruciaal onderdeel?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan (en ik herhaal mezelf) moet je het hebben over de regels, niet over specifieke evenementen die juist op dat ene cruciale onderdeel verschillen.
Omdat dat (aldus de experts) de hoeveelheid contacten drastisch naar beneden brengt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoezo is dat een cruciaal onderdeel?
Neen, juist andersom.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van deze reactie snap ik niets. Blijkbaar denken sommigen dat ze er profijt uit halen door zich niet te vaccineren.
Ah ja, maar is denk ik wel uitzonderlijk. Zal wel zijn omdat er voor het eerst weer een grand prix wordt gehouden op Zandvoort sinds 1985.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk als je ingeloot moest worden en je op de zwarte markt alleen aan kaartjes kunt komen voor enorme bedragen. Alleen de echte die-hards gaan meerdere dagen.
Iedereen boven de 18 heeft profijt van vaccineren. Ook vanuit zuiver medisch oogpunt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:03 schreef Molo het volgende:
Jij stelt dat iedereen profijt haalt uit vaccineren.
Ik (o.a.) stel dat dat individueel helemaal niet altijd zo is.
Vertel?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen boven de 18 heeft profijt van vaccineren.
Moet ik serieus na al die maanden nog gaan uitleggen dat de kans op vaccinbijwerkingen een fractie is van de kans op nare gevolgen door een natuurlijke infectie?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Vertel?
Oprechte vraag, geen sarcasme hier maar ik zit gewoon echt op een andere golflengte geloof ik dan jij
De vraag is of dat belangrijk is. Als ik kijk hoe half Europa al lang en breed festivals toestaat en daar besmettingen niet de pan uit rijzen dan waag ik dat te betwijfelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat dat (aldus de experts) de hoeveelheid contacten drastisch naar beneden brengt.
En daar zit je verschil. Op een festival sta je veel langer naast elkaar te feesten. In een winkelstraat zijn het vluchtige contacten over het algemeen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:08 schreef galantis het volgende:
Om maar even de winkelstraat aan te halen, daar heb je ook veel vluchtige maar close contacten. Dus er moet wel iets enorm unieks zijn aan festivals om zulke vergelijkingen niet te mogen maken.
Dat hoeft helemaal niets te zeggen over de hoeveelheid contacten die men heeft en de verhouding tussen het aantal contacten met geplaceerde en ongeplaceerde evenementen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:08 schreef galantis het volgende:
[..]
De vraag is of dat belangrijk is. Als ik kijk hoe half Europa al lang en breed festivals toestaat en daar besmettingen niet de pan uit rijzen dan waag ik dat te betwijfelen.
In de winkelstraat heb je vooral vluchtige contacten. Ik weet niet hoe jij winkelt, maar ik sta meestal niet arm-in-arm met de cassière keihard met de muziek mee te blèren. Ik hoef me in de winkelstraat meestal ook niet met zes bier boven mijn hoofd door een menigte te wurmen.quote:Om maar even de winkelstraat aan te halen, daar heb je ook veel vluchtige maar close contacten. Dus er moet wel iets enorm unieks zijn aan festivals om zulke vergelijkingen niet te mogen maken. Ik denk dat men met de resultaten uit de praktijk hier geen sterk verhaal van kan maken.
De kans op een natuurlijke infectie is niet 100%quote:Op donderdag 19 augustus 2021 00:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet ik serieus na al die maanden nog gaan uitleggen dat de kans op vaccinbijwerkingen een fractie is van de kans op nare gevolgen door een natuurlijke infectie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |