Terecht. Na 1 oktober heb je je kans gehad.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Motie van D66 om een eigen bijdrage in rekening te brengen voor TvT per oktober is aangenomen, steun van VVD CDA en Volt.
Dat is zeker niet zo, maar het is natuurlijk wel problematisch als je structureel 100-200 bedden van je capaciteit moet inleveren aan Covid zorg. Daar zul je iets mee moeten, zonder zorg blijvend af te schalen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus bespaar me de kansloze onzin dat we hier een derdewereldcapaciteit hebben.![]()
Dus een virus waar veel van de niet gevaccineerden (jongeren) vrijwel geen last van hebben is t terecht dat ze moeten gaan betalen om deel te kunnen aan het normale sociale leven?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terecht. Na 1 oktober heb je je kans gehad.
Ja, kans gehad om je te laten vaccineren. Doe je dat niet? Even goede vrienden, dan ga je (mee)betalen. Profijtbeginsel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
Dus een virus waar veel van de niet gevaccineerden (jongeren) vrijwel geen last van hebben is t terecht dat ze moeten gaan betalen om deel te kunnen aan het normale sociale leven?
Ik zie maar 1 oplossing die juist is : stoppen met het gedrocht TvT en de zieke focus op besmettingen voor 1 nov.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus een virus waar veel van de niet gevaccineerden (jongeren) vrijwel geen last van hebben is t terecht dat ze moeten gaan betalen om deel te kunnen aan het normale sociale leven?
Ergens vind ik het ook wel ironisch. Er komt gigantische vergrijzing aan, ik denk niet dat veel van die jongeren er nog happig op zijn om solidair te zijn de komende jaren.
Je hebt zojuist drang omschreven. Datgene wat er echt niet zou komen, waar zelfs moties voor zijn aangenomen door bijna de hele tweede kamer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, kans gehad om je te laten vaccineren. Doe je dat niet? Even goede vrienden, dan ga je (mee)betalen. Profijtbeginsel.
Lowlands had gewoon door mogen gaan als iedereen zich dagelijks had getest, maar dat was allemaal moeilijk-moeilijk.quote:De bezoekers [van de F1] moeten zich om binnen te komen bij het circuit elke dag laten testen.
Lowlands had door mogen gaan als er 750 bezoekers kwamen. Er komen iets meer bij de F1. Veel plaatsen zijn overigens duinplaatsen. Ben benieuwd waar ze daar stoelen neerzetten om het geplaceerd te maken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Verder heeft Rutte hier natuurlijk helemaal gelijk:
[..]
Lowlands had gewoon door mogen gaan als iedereen zich dagelijks had getest, maar dat was allemaal moeilijk-moeilijk.
Een discussie over de regels is prima, maar de F1 vindt plaats binnen de nu geldende regels, en een festival als Lowlands wilde daar niet aan meedoen. Kortom, die verontwaardiging van 'waarom mag X wel en Y niet' is onterecht...
Ik denk eerder dat de klacht is dat de regels op zo'n manier ontworpen zijn dat festivals niet door kunnen gaan, terwijl andere grote evenementen wel kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Verder heeft Rutte hier natuurlijk helemaal gelijk:
[..]
Lowlands had gewoon door mogen gaan als iedereen zich dagelijks had getest, maar dat was allemaal moeilijk-moeilijk.
Een discussie over de regels is prima, maar de F1 vindt plaats binnen de nu geldende regels, en een festival als Lowlands wilde daar niet aan meedoen. Kortom, die verontwaardiging van 'waarom mag X wel en Y niet' is onterecht...
Oh, dan was het geen meerdaags evenement meer geweest?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Lowlands had gewoon door mogen gaan als iedereen zich dagelijks had getest
Lowlands had ook door kunnen gaan met tribunes.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
Lowlands had door mogen gaan als er 750 bezoekers kwamen. Er komen iets meer bij de F1.
Dan waren het meerdere ééndaagse evenementen met toevallig een camping om de hoekquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dan was het geen meerdaags evenement meer geweest?
Want dan was het ineens een evenement geweest met vaste zitplaatsen/maximaal 750 bezoekers? Wat een onzin lul je.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik weet dat je intelligenter bent dan dit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lowlands had ook door kunnen gaan met tribunes.
Dat is toch precies wat ik zeg? Heb het dan over de regels, niet over waarom X wel en Y niet. Want het is overduidelijk dat zo'n F1-weekend een totaal ander event is dan een meerdaags festival.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de klacht is dat de regels op zo'n manier ontworpen zijn dat festivals niet door kunnen gaan, terwijl andere grote evenementen wel kunnen.
Dus eigenlijk zeg je dat F1 niet vergelijkbaar is met Lowlands?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je intelligenter bent dan dit.
Wat ik zeg is dat het bijzonder is dat F1 wel mag met zoveel bezoekers en Lowlands niet. Dan kun je er nietszeggende one-liners in gooien (je weet wel, van die one-liners waar je zelf zo’n hekel aan hebt), het maakt niet dat je ineens gelijk hebt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat F1 niet vergelijkbaar is met Lowlands?
Nou, dat is dus een beetje de vraag. Er is inderdaad een moment dat je op je stoeltje zit. Maar er zijn ook foodtrucks en een camping. Dat laatste heeft toch erg veel weg van een festival.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want het is overduidelijk dat zo'n F1-weekend een totaal ander event is dan een meerdaags festival.
Lowlands had er volgens de geldende regels ook een geplaceerd event van mogen maken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:31 schreef galantis het volgende:
Als Lowlands zichzelf onder de gesplitst eendaagse had gewurmd dan was het alsnog verneukt door de 750 man regel. Wat een gelul.
Bij de F1 loop je niet naar de horeca om wat te eten of te drinken te halenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg? Heb het dan over de regels, niet over waarom X wel en Y niet. Want het is overduidelijk dat zo'n F1-weekend een totaal ander event is dan een meerdaags festival.
Leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
Dan kun je er nietszeggende one-liners in gooien (je weet wel, van die one-liners waar je zelf zo’n hekel aan hebt)
Maar is tegelijkertijd maar voor een smaldeel van de bezoekers. De vrije training zal de bulk van de wedstrijdbezoekers geen seconde interesseren. Dat is wel het bijzondere eraan natuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, dat is dus een beetje de vraag. Er is inderdaad een moment dat je op je stoeltje zit. Maar er zijn ook foodtrucks en een camping. Dat laatste heeft toch erg veel weg van een festival.
Geen enkel event is hetzelfde. Het wel of niet geplaceerd zijn is slechts één van vele onderscheidende kenmerken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lowlands had er volgens de geldende regels ook een geplaceerd event van mogen maken.
Ik snap zelf ook wel dat dit voor Lowlands niet logisch is. Maar dat geeft precies aan waarom de vergelijking met de F1 zo krom is.
Op de camping slaapt nog geen 10% van het aantal bezoekers. En tweederde van de camping is bedoeld voor crewleden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, dat is dus een beetje de vraag. Er is inderdaad een moment dat je op je stoeltje zit. Maar er zijn ook foodtrucks en een camping. Dat laatste heeft toch erg veel weg van een festival.
https://nos.nl/artikel/23(...)elijken-met-festivalquote:Op de camping is plek voor 5000 mensen. Daarvan is twee derde bedoeld voor crew, zegt de organisator van de grand prix.
Die zegt ook de ophef te kunnen begrijpen, maar benadrukt dat de camping net als alle campings in Nederland aan de coronamaatregelen zal voldoen. "Dat wil zeggen dat het anderhalvemeterbeleid van toepassing is en dat er geen feestjes mogen worden georganiseerd, geen schermen, geen optredens, etc." Bezoekers krijgen alleen toegang na een negatieve test.
Ook is er sprake van een aparte vergunning, die niet onder de vergunning van de grand prix zelf valt, en zijn de camping en de race dus niet één en hetzelfde, aldus Dutch Grand Prix.
Ja, ik vond ‘m ook wel goed gevonden.quote:
3300 man personeel, ik vind het mooiquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op de camping slaapt nog geen 10% van het aantal bezoekers. En tweederde van de camping is bedoeld voor crewleden.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)elijken-met-festival
?? Voor iedereen dan neem ik aan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terecht. Na 1 oktober heb je je kans gehad.
Dan kunnen we kroegen ook wel sluiten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij de F1 loop je niet naar de horeca om wat te eten of te drinken te halen
Supermarkten ook?quote:Bij de F1 zijn er geen tribunes waar je langs elkaar heen moet om elkaar ergens te komen
Winkelstraat dicht?quote:Bij de F1 zijn er geen plekken waar je elkaar kruist als je ergens anders heen loopt
Klopt.quote:Bij de F1 is er geen camping waar ondanks dat er geen bandje speelt, geen gezelligheid is wat door bezoek opgezet wordt
Ook maar het OV dicht in de spits?quote:Bij de F1 gaan we niet met openbaar vervoer en pendelbussen en georganiseerde busreizen naar het evenement
Jeetje. Dan kunnen we iedereen wel thuis vastzetten.quote:Bij de F1 staan we niet te praten met een compleet vreemde
Nou als dit jouw verweer is... dan konden eendaagse festivals met meer dan 750 mensen ook wel doorgaan hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kunnen we kroegen ook wel sluiten.
[..]
Supermarkten ook?
[..]
Winkelstraat dicht?
[..]
Klopt.
[..]
Ook maar het OV dicht in de spits?
[..]
Jeetje. Dan kunnen we iedereen wel thuis vastzetten.
Behalve dan dat het gros van de bezoekers helemaal niet meerdere dagen gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
wat het eigenlijk een meerdaags evenement maakt.
Denk je? Misschien is het anders in zo'n pandemiejaar, maar ik denk dat de meeste fans die naar een grand prix gaan kaartjes voor het hele weekend hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het gros van de bezoekers helemaal niet meerdere dagen gaat.
Haha inderdaad zeg. Wat een relativering ineens.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:40 schreef popje het volgende:
[..]
Nou als dit jouw verweer is... dan konden eendaagse festivals met meer dan 750 mensen ook wel doorgaan hoor.
Daarbij ga je er vanuit dat moeten testen onoverkomelijk en een voldongen feit is. Dat is een (politieke/beleids) keuze, die keuze heeft ook een consequentie, namelijk dat dat geld kost. Naast dat het een medische test is van een individu voor toegang tot 'iets' in het normale leven maar dat stadium zijn we ook al voorbij dat we daar iets kritisch van mogen vinden vrees ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, kans gehad om je te laten vaccineren. Doe je dat niet? Even goede vrienden, dan ga je (mee)betalen. Profijtbeginsel.
Je hebt het net over de geldende regels, dat gaat hier dus ook op. Dat ze een slimme truc gebruikt hebben om het los van elkaar te houden prima, maar dat maakt het niet ineens een ander evenement.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het gros van de bezoekers helemaal niet meerdere dagen gaat.
Dat lijkt me sterk als je ingeloot moest worden en je op de zwarte markt alleen aan kaartjes kunt komen voor enorme bedragen. Alleen de echte die-hards gaan meerdere dagen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je? Misschien is het anders in zo'n pandemiejaar, maar ik denk dat de meeste fans die naar een grand prix gaan kaartjes voor het hele weekend hebben.
We gaan helemaal niet anders om met corona dan met andere dingen. Voor heel veel dingen in de zorg moet je zelf (deels) betalen. Uiteindelijk draait het altijd om proportionaliteit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:43 schreef Molo het volgende:
Daarnaast is het dus echt een compleet andere wijze van omgaan met kosten die komen bij keuzevrijheid voor iets dergelijks. En solidariteit daarin.
Vind jij corona daarin ook anders, apart van andere zaken. Of wil jij dit generiek gaan invoeren voor alles en nog wat?
Veel medewerkers van sponsors gaan gewoon meerdere dagen hoor. Die hebben gewoon een set weekendkaarten, dagkaarten of alleen racekaarten. Ik denk dat een heel groot deel vanuit die kant komt, zoals eigenlijk elke GP een groot netwerkevenement is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk als je ingeloot moest worden en je op de zwarte markt alleen aan kaartjes kunt komen voor enorme bedragen. Alleen de echte die-hards gaan meerdere dagen.
Punt is dat dergelijke uitspraken op zichzelf helemaal geen argument zijn om iets wel of niet toe te staan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Haha inderdaad zeg. Wat een relativering ineens.
Of andere virustransmissierisico's, en daar ging het volgens mij nog steeds omquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt het net over de geldende regels, dat gaat hier dus ook op. Dat ze een slimme truc gebruikt hebben om het los van elkaar te houden prima, maar dat maakt het niet ineens een ander evenement.
Kennissen van mij hebben kaartjes in wisselende samenstellingen, alleen vr/za/zo, vr/za, za/zo of zoquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je? Misschien is het anders in zo'n pandemiejaar, maar ik denk dat de meeste fans die naar een grand prix gaan kaartjes voor het hele weekend hebben.
En die slapen allemaal op die camping waar iedereen zogenaamd gaat feesten?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kennissen van mij hebben kaartjes in wisselende samenstellingen, alleen vr/za/zo, vr/za, za/zo of zo
Veel hebben extra kaartjes kunnen kopen omdat er kaarten vrijkwamen doordat mensen kaartjes terugverkocht hebben aan de organisatie.
Dit inderdaad. Net als met KLM (Dutch) Open of ABN Amro Tennistoernooi, een grote netwerkkliek.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel medewerkers van sponsors gaan gewoon meerdere dagen hoor. Die hebben gewoon een set weekendkaarten, dagkaarten of alleen racekaarten. Ik denk dat een heel groot deel vanuit die kant komt, zoals eigenlijk elke GP een groot netwerkevenement is.
Ik zit echt heel hard te zoeken naar voorbeelden van dat profijtbeginsel rondom preventieve/publieke gezondheidszorg tbv een ander die mij zelf geld kost.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We gaan helemaal niet anders om met corona dan met andere dingen. Voor heel veel dingen in de zorg moet je zelf (deels) betalen. Uiteindelijk draait het altijd om proportionaliteit.
Laten we eerlijk zijn. Testen voor toegang heeft toch niets te maken met de zorg? Dat kun je toch op geen manier vergelijken met (bijvoorbeeld) naar de huisarts of tandarts gaan oid?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We gaan helemaal niet anders om met corona dan met andere dingen. Voor heel veel dingen in de zorg moet je zelf (deels) betalen. Uiteindelijk draait het altijd om proportionaliteit.
Heeft het idd niets mee te makenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Testen voor toegang heeft toch niets te maken met de zorg? Dat kun je toch op geen manier vergelijken met (bijvoorbeeld) naar de huisarts of tandarts gaan oid?
Je begrijpt zelf ook dat het profijtbeginsel juist NIET uitgaat van publieke gezondheidszorg, maar van de voordelen voor het individu?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 23:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit echt heel hard te zoeken naar voorbeelden van dat profijtbeginsel rondom preventieve/publieke gezondheidszorg tbv een ander die mij zelf geld kost.
Om het even zo specifiek en concreet te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |