abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200978297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:13 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
je moet hem inderdaad laten staan alleen al vanwege die paar momentjes dat hij het verschil kan maken. Maar vond hem ook heel vaak gekke keuzes maken, plus op het moment dat er een kans ontstond of leek te ontstaan deed hij vaak rare dingen. Maar goed, desondanks genoten van die heerlijke pass op Gakpo (dacht ik?).
Hij had de eerste helft soms wat vreemd balverlies. Vond dat hij de tweede helft PSV bij de hand nam hoor.
pi_200978311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]
Ik vond dat ze juist wel af en toe gaatjes vonden. Dat was in het verleden vaak niet het geval.

Benfica speelde een onvervalste 5-4-1 als PSV in balbezit was. Daar is moeilijk doorheen te voetballen. Eerste helft stonden ze hoger waardoor de lange bal er overheen werkte. Na de 2-1 hingen ze me de kont op de 16.
Na de 2-1 even professioneel tijdrekken. Rust terug erin en achterover leunen met een 1-5-4-1 systeem. Opzich wel een prima strategie.
pi_200978364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Na de 2-1 even professioneel tijdrekken. Rust terug erin en achterover leunen met een 1-5-4-1 systeem. Opzich wel een prima strategie.
Dit had niet zoveel met tijdrekken te maken. Het leek vrouwen en kinderen eerst. Tot dat wisselmoment. Geniale zet natuurlijk. :D
pi_200978761
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
:D kan er niets van
Neutrale voetballiefhebbers uit het buitenland, die niet zijn gehersenspoeld door "analisten" als Johan en Perez, vonden hem de beste man bij PSV, samen met Cody.

Die gast heeft in zn eentje een stuk of 5 gevaarlijke omschakelingen onschadelijk gemaakt, dan mag ie soms wel de bal inleveren om hem vervolgens weer te heroveren.. prima. als alles perfect ging had ie niet bij PSV gespeeld.

Verder haalt ie gewoon elke wedstrijd een passing percentage van boven de 85%
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:07:58 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200978819
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:18 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
3 wedstrijden inderdaad, daar is de hele hosanna op gebaseerd dat PSV stukken beter is dan vorig jaar. Heracles was niets bijzonders, Gala uit en Midjyttland uit waren ook niets bijzonders, vind ik. Dat het dan ‘niet meer hoeft’ is prima, maar je kunt moeilijk stellen op basis van die wedstrijden dat je een stijgende lijn ziet, zoveel verschilde dat niet tov vorig seizoen in mijn optiek.

Jij denkt dat bijvoorbeeld Inter en Everton het transfervrije buitenkansje Mwene van Mainz hebben laten lopen omdat ze liever de onrustige Dumfries hebben ofzo? Ik denk dat we op het EK ook hebben gezien dat Dumfries met betere medespelers om zich heen ook kan excelleren. Jij vindt Ramalho nu een goede indruk maken haal ik uit je post, zou het dan ook kunnen dat een Dumfries beter uit de verf had gekomen naast Ramalho? Of gaat het enkel de andere kant op en zou Mwene net de missing link geweest zijn waardoor het hele elftal beter zou spelen?

Ik hoop van harte dat alle spelers zich doorontwikkelen hoor, maar ik wil eerst zien of de resultaten van de afgelopen maand aanhouden, of dat het door de omstandigheden komt. Progressie is er momenteel zeker, maar in mijn ogen zijn we namelijk een vormdip van Madueke en/of Gakpo, wat niet onmogelijk is, verwijderd van nagenoeg terug bij af. Met Van Ginkel als grote uitzondering tov vorig seizoen, dat is de perfecte man op ons middenveld.
Nee de hele hosanna is gebaseerd op het spel van al die wedstrijden. Ook in de wedstrijden waarin PSV gas terugnam kwam het niet in de problemen. Vorig jaar leidde dat steevast tot tegendoelpunten en puntverlies. Dus ja, op basis van 7 wedstrijden durf ik wel te stellen dat er een stijgende lijn zit tov voorgaand seizoen. Dat is niet moeilijk hoor, want werkelijk elke analist bij elke voetbalprogramma beaamt het. Niet dat die knakkers alle wijsheid in pacht hebben maar je ziet aan alles dat PSV beter speelt.

Over Dumfries verschillen we van mening. Ik zie hem nog steeds als een blind paard dat verzaakt in z’n verdedigende taken. Laatste 2 seizoenen bij PSV wegen daarom bij mij zwaarder dan de EK-hype. Leuk dat hij beter tot z’n recht komt in het Nederlands elftal, maar dat niveau aan CV’s (en dan ook nog 3 stuks) kunnen we bij PSV niet veroorloven. Bij PSV speel je nou eenmaal in een ander systeem (4 verdedigers) dan bij het Nederlands elftal (5 verdedigers).
Ramalho doet het niet verkeerd nee ik denk dat hij wel blij is met backs die minder hoog staan.

Vormdip bij Gakpo of Madueke? Gakpo had tot gisteravond erg weinig laten zien (1 van de weinige spelers bij PSV die z’n niveau van vorig seizoen nog niet haalde). Die had in mijn optiek al een vormdipje in de eerste wedstrijden dit seizoen.

quote:
Jij vindt Ramalho nu een goede indruk maken haal ik uit je post, zou het dan ook kunnen dat een Dumfries beter uit de verf had gekomen naast Ramalho?
Nee, want PSV blijft met 4 verdedigers spelen. Als Max en Dumfries hoog staan, dan gaat dat ten koste van het voetballend vermogen ervoor. Schmidt ging daarom voor het erg verdedigend ingestelde blok Sangaré-Rosario. Als je backs dan niet renderen, dan heb je dus 6 veldspelers die er voetballend niet veel van kunnen en niks brengen.
4-2-2-2 Was gewoon fout van Schmidt, nu met van Ginkel komt Götze ook beter tot z’n recht.
Mwene is echt niet de missing link, maar hij brengt wel meer rust in de verdediging waardoor je van Ginkel voor Rosario kunt brengen. Teze zou ook prima op de positie van Mwene kunnen. Gewoon een back die er wel staat wanneer je balverlies lijdt.
pi_200978892
Zoveel rust in het elftal zonder kip zonder kop Dumfries _O_ viel vorig seizoen al op zodra die niet meedeed.
pi_200979260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
:D kan er niets van
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:45:25 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200979397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
ja geweldig hij kan er gewoon weinig van, dat die tikkies over 2 meter terug of breed vaak aankomen het is een wonder
pi_200979426
Sangare heeft twee taken. Tank op het middenveld zijn (laatste die dat zo goed kon bij PSV was Mendez, denk ik) en op inzicht de bal naar voren spelen en dat kan ie totaal niet. Maar écht niet.
Dit, dus.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:51:10 #160
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200979484
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:07 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee de hele hosanna is gebaseerd op het spel van al die wedstrijden. Ook in de wedstrijden waarin PSV gas terugnam kwam het niet in de problemen. Vorig jaar leidde dat steevast tot tegendoelpunten en puntverlies. Dus ja, op basis van 7 wedstrijden durf ik wel te stellen dat er een stijgende lijn zit tov voorgaand seizoen. Dat is niet moeilijk hoor, want werkelijk elke analist bij elke voetbalprogramma beaamt het. Niet dat die knakkers alle wijsheid in pacht hebben maar je ziet aan alles dat PSV beter speelt.

Over Dumfries verschillen we van mening. Ik zie hem nog steeds als een blind paard dat verzaakt in z’n verdedigende taken. Laatste 2 seizoenen bij PSV wegen daarom bij mij zwaarder dan de EK-hype. Leuk dat hij beter tot z’n recht komt in het Nederlands elftal, maar dat niveau aan CV’s (en dan ook nog 3 stuks) kunnen we bij PSV niet veroorloven. Bij PSV speel je nou eenmaal in een ander systeem (4 verdedigers) dan bij het Nederlands elftal (5 verdedigers).
Ramalho doet het niet verkeerd nee ik denk dat hij wel blij is met backs die minder hoog staan.

Vormdip bij Gakpo of Madueke? Gakpo had tot gisteravond erg weinig laten zien (1 van de weinige spelers bij PSV die z’n niveau van vorig seizoen nog niet haalde). Die had in mijn optiek al een vormdipje in de eerste wedstrijden dit seizoen.
[..]
Nee, want PSV blijft met 4 verdedigers spelen. Als Max en Dumfries hoog staan, dan gaat dat ten koste van het voetballend vermogen ervoor. Schmidt ging daarom voor het erg verdedigend ingestelde blok Sangaré-Rosario. Als je backs dan niet renderen, dan heb je dus 6 veldspelers die er voetballend niet veel van kunnen en niks brengen.
4-2-2-2 Was gewoon fout van Schmidt, nu met van Ginkel komt Götze ook beter tot z’n recht.
Mwene is echt niet de missing link, maar hij brengt wel meer rust in de verdediging waardoor je van Ginkel voor Rosario kunt brengen. Teze zou ook prima op de positie van Mwene kunnen. Gewoon een back die er wel staat wanneer je balverlies lijdt.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt met de stijgende lijn, en dat die ook zo blijft, en dat het geen fluke is :) Zou erg mooi zijn.

De medespelers zijn natuurlijk minder goed dan bij Oranje, maar ik denk inderdaad dat we het niet eens gaan worden over Dumfries. In mijn optiek zou dat nog altijd de beste rechtsback voor PSV zijn als je kijkt naar wat we nu hebben, en daar gaan we niet uitkomen denk ik :D Ik heb ook al behoorlijke foutjes/missers gezien bij Mwene, maar hij mag me verbazen, ik hoop van harte dat hij de pannen van het dak gaat spelen. Of dat nou is door defensieve rust te brengen of door aanvallend meer toe te voegen :)

Gakpo was inderdaad niet super in vorm, maar dat waren Madueke en Gotze wel. Gotze heb ik dan wel vertrouwen in dat die vaker wel dan niet een hoog niveau aan gaat tikken, maar bij Gakpo en Madueke heb ik dat iets minder. Dat heeft puur met leeftijd te maken overigens, want het zijn allebei fantastische spelers natuurlijk. Maar als het bij 1 van die 2 even tegenzit, of allebei, dan gaat het een stuk lastiger worden tegen alle tegenstanders. Madueke kwam gisteren bijvoorbeeld al een stuk lastiger in scoringspositie. Wel een aantal mooie passeeracties, maar die werden niet heel gevaarlijk. Gelukkig nam Gakpo het perfect over in de 2de helft. Als zulke dingen gebeuren moeten alle goals ineens van Zahavi en Gotze komen, daar heb ik mijn twijfels wel bij.

4-2-2-2 werkte overduidelijk niet, dus het systeem is sowieso beter dan vorig jaar. Ben er ook wel van overtuigd dat Van Ginkel een heel groot verschil maakt. Erg mooi dat we hem nu eindelijk vast hebben kunnen leggen, en dat hij fit is. Propper als back-up is ook dikke prima.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_200979638
Wat vinden jullie het verschil tussen het 4-2-3-1 van nu en het 4-2-2-2 van vorig jaar? Volgens mij is het verschil niet heel groot. Zonder bal zetten we op exact dezelfde manier druk en met bal heb je eigenlijk alleen Götze die uitzakt ipv een tweede spits.

Backs staan wel minder hoog, weet niet of dat nu de opdracht is of gewoon Dumfries die een tactisch onbenul was.
pi_200979718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja geweldig hij kan er gewoon weinig van, dat die tikkies over 2 meter terug of breed vaak aankomen het is een wonder
_O-

Ik vind hem beter dan Thomas Partey
pi_200979755
Met Luukinho in de spits had je gister gewoon gewonnen.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:07:52 #164
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200979769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:05 schreef PSVCL het volgende:

[..]
_O-

Ik vind hem beter dan Thomas Partey
Kan dit? @Bolasie
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:08:07 #165
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200979773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:07 schreef PSVCL het volgende:
Met Luukinho in de spits had je gister gewoon gewonnen.
Daar zijn ze nog wel mee bezig toch?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:08:48 #166
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200979791
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Neutrale voetballiefhebbers uit het buitenland, die niet zijn gehersenspoeld door "analisten" als Johan en Perez, vonden hem de beste man bij PSV, samen met Cody.

Die gast heeft in zn eentje een stuk of 5 gevaarlijke omschakelingen onschadelijk gemaakt, dan mag ie soms wel de bal inleveren om hem vervolgens weer te heroveren.. prima. als alles perfect ging had ie niet bij PSV gespeeld.

Verder haalt ie gewoon elke wedstrijd een passing percentage van boven de 85%
Lekker 85% pass accuracy maar alles gaat naar achter of opzij. Hoeveel heeft hij succesvol naar voren gespeeld?
pi_200979804
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:08 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Zal wel komen als PSV zich weet te plaatsten voor de CL, denk dat PSV daar op wacht voordat ze spelers gaan aantrekken .. eerst plaatsten voor de CL
pi_200979818
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:08 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Enige club die Sevilla momenteel als koper verwacht. Hebben zelf al hun nieuwe spits binnengehaald op de markt met Rafa Mir.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200979822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Lekker 85% pass accuracy maar alles gaat naar achter of opzij. Hoeveel heeft hij succesvol naar voren gespeeld?
Kan ik nergens terugvinden..

Hoor niemand meer over Drommel btw? stond goed te keepen gister
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:12:40 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200979852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:10 schreef PSVCL het volgende:

[..]

op zich wel, vond hem alleen bij die 1-0 en beetje vreemd naar de bal gaan, al was dat verder een prima goal
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:12:55 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200979858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:01 schreef TehRocks het volgende:
Wat vinden jullie het verschil tussen het 4-2-3-1 van nu en het 4-2-2-2 van vorig jaar? Volgens mij is het verschil niet heel groot. Zonder bal zetten we op exact dezelfde manier druk en met bal heb je eigenlijk alleen Götze die uitzakt ipv een tweede spits.

Backs staan wel minder hoog, weet niet of dat nu de opdracht is of gewoon Dumfries die een tactisch onbenul was.
Ik ben geen grote kenner, maar ik vind PSV nu wel beter in de omschakeling na balverlies. Of dat echt veel met de opstelling op papier zelf te maken heeft, weet ik niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_200979863
quote:

[..]

Ja en daarvoor was het matig vriend. Goeie pot -> weinig kritiek, slechte pot -> kritiek.
pi_200979876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben geen grote kenner, maar ik vind PSV nu wel beter in de omschakeling na balverlies.
Het is inderdaad stukken beter, maar ik vind dus niet dat het fundamenteel heel anders loopt dan vorig jaar. Idee erachter is grotendeels hetzelfde mi.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:19 #174
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200979916
quote:

[..]

Sangare was eerste helft echt slecht maar pakte net zoals het hele team de 2de helft goed op.
pi_200979959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:14 schreef TehRocks het volgende:

[..]
Het is inderdaad stukken beter, maar ik vind dus niet dat het fundamenteel heel anders loopt dan vorig jaar. Idee erachter is grotendeels hetzelfde mi.
Dat is gezien het materiaal wat je hebt toch ook het beste wat je kunt doen? Rol van de vleugelspelers, Zahavi, Sangare eindelijk op z’n enige goeie plek, Ramalho erbij en Boscagli ernaast. Nee, ik zou het precies zo aanpakken.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')