abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200957968

Welkom in het Bundesliga topic!










"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200958372
Dit is gespeeld.
pi_200958418
Wat een bal _O_
pi_200958492
Daar is ONZE Malen.
pi_200958586
Koekoek
pi_200958587
We hebben een wedstrijd. *O* *O* *O*
Het is koud, het is guur....
pi_200958594
Fantastische wedstrijd, wat een tempo.
pi_200958599
Reus _O_
pi_200958637
Schulz en Malen verstehen elkaar nicht
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200958710
:(
Het is koud, het is guur....
pi_200958711
Kleng boem. Mia san Lewandowski!
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200958715
Akanji, idioot.
pi_200958716
Blitzkrieg.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:06:29 #14
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200958717
Dit is klaar.
pi_200958738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:06 schreef Zipportal het volgende:
Blitzkrieg.
błyskawiczna wojna in dit geval
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200961227
Amin Younes wil weg uit Frankfurt. Oliver Glasner heeft de huurling niet meer nodig, dus hij zou terug moeten naar Napoli. Maar Younes wil in de zandbak geld gaan verdienen, dus dat worden leuke onderhandelingen met drie clubs
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200980046
De nummer 2 van vorig seizoen ontvangt de nummer 1 van dit seizoen.

Speelronde 1:
VfB Stuttgart 5-1 SpVgg Greuter Fürth
1. FSV Mainz 05 1-0 RB Leipzig

Vrijdag, 20:30
pi_201012803
Malen in de basis, benieuwd of hij het langer dan 60 minuten kan volhouden :P

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201012836
Zo dat was een mooi doelpunt van Freiburg _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:51:35 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201012920
Malen :G
We have always been at war with Eastasia.
pi_201013092
Flekken in Oranje _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:23:57 #23
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_201013243
Ik vind het niets om te YT-en
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_201016137
- vrijdag stond Stuttgart uit tegenover Rasenball. De wanvertoning van de Oost-Duitsers tegen de basterds uit Mainz zal misschien de Schwaben wat hoop hebben gegeven, en ze deden ook hun best in de openingsfase via Sosa en El Ghaddiou, maar Rasenball had de zaak ondanks dat redelijk in de greep. Men ging zelfs met 1-0 de rust in via een schot van nieuwkomer Szoboslai. Nog geen 15 seconden nadat de tweede helft begon zette Silva voor op Forsberg en lag de 2-0 erin. Daarna was Rasenball los, Szoboslai scoorde zijn tweede en Silva kreeg een penalty mee nadat de altijd vervelende Mark Oliver Kempf niet met zijn fikken van de bal af kon blijven. 4-0 en danke schön.
- BVB moest op bezoek bij SC Freiburg in de regio waar ik een week heb rondgetoerd, de Breisgau. Schitterende omgeving en zowel Frankrijk als Zwitserland dichtbij. Donyell Malen had zijn eerste basisplaats te pakken bij de gasten, Mark Flekken lijkt onderhand vaste waarde in het doel van de gastheren te zijn. Ook Flekken's ouders zaten op de tribune en zagen hoe zoonlief het druk kreeg nádat Freiburg op voorsprong was gekomen. Passlack had Lukas Höfler omvergelopen en Grifo schoot de vrije trap er al in de 6e minuut in. Bellingham kopte een keer op de paal en zag een tweede inzet gekeerd door Flekken. Daarnaast lag Haaland behoorlijk aan de ketting bij Nico Schlotterbeck, die alles op alles zette om de Noorse reus dwars te zitten. Het werd nog erger toen de Breisgauer op 2-0 kwamen via adje interim Roland Szalai (spelend in de plaats van de geblesseerde Guldener). Jeong vergooide nog een kans op de derde treffer en het werd nog even spannend toen Marco Rose drie keer wisselde en Bellingham via Keitel de 2-1 maakte. Malen maakte de 60 minuten meer dan vol, hij werd in de 79 minuut gewisseld met een gele kaart op zijn naam na een ongelukkig slaande beweging. Maar het bleef 2-1, een lelijke verrassing voor BVB. Radio Schwartzwald zal euforisch zijn geweest
- Voor Wolfsburg is het na de meest verschrikkelijke voorbereiding ooit redelijk goed begonnen vorige week. Vandaag was Hertha de tegenstander, ook een club in ombouw die nog niet heel goed voor de dag kwam. Coach Dardai gooide er vier man uit na de nederlaag tegen Köln, waaronder Dilrosun stond daardoor weer in de basis. Von Bommel liet alles even bij het oude. Weghorst hád de 1-0 op zijn schoen vroeg in de eerste helft, maar Schwolow lag dwars en ook in de tweede helft schoot Wout helaas over. Hertha deed niet veel meer dan op de counter loeren en kreeg in de 60e minuut zijn kans via de strafschopstip nadat de VAR constateerde dat Brooks Dodi Lukebakio had gevloerd. De Belg klopte zijn landgenoot Casteels en schoot Hertha op voorsprong. Antwoord van Von Bommel was een dubbele wissel: Phillipp en Steffen eruit, Brekalo en jeugd international Nmecha erin. Die laatste had vorig jaar bij Anderlecht al laten zien een neus voor de goal te hebben en bewees dat met een slimme pass op Schlager, die weer Baku bediende, 1-1. Twee minuten voor tijd rondde Nmecha zelf een aanval uit een 'Mbabu corner' (weer zo'n verre ingooi) af via Brekalo. Mooi was het allemaal niet, maar het zijn zes punten en voorlopig von Bommel de laatste die lacht als koploper. Blijft hij de komende weken ook nog lachen?
- In Frankfurt is er weinig te lachen, de topscorer Silva is naar Rasenball vertrokken en men zoekt naarstig naar iemand die Kostic' voorzetten binnen kan lopen. In Augsburg zijn ze het zat als schietschijf te dienen, maar hun gevaarlijkste man Florian Niederlechner moest na een botsing met Hinteregger uitvallen, zodat de Augsburger zich vooral ingroeven.Vroeg in de tweede helft ging Moravek er ook af met een spierblessure, zo dat alles van Frankfurt moest komen. En keeper Gikièwicz kreeg hen helemaal gek: 6 gepakte schoten waarvan drie van Jesper Lindström die ook keek alsof hij zijn haren uit zijn hoofd wilde trekken. Het bleef uiteindelijk 0-0, Augsburg niet ontevreden, Frankfurt heel ontevreden omdat ze geen kans af kunnen maken.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201016553
- Greuther Fürth kreeg vorige week nogal op zijn donder in Stuttgart, nu moesten de Mittelfranken thuis proberen om Arminia Bielefeld de baas te worden. Justin Hoogma was eigenlijk geslachtofferd na de vorige wedstrijd, maar door een blessure bij Jung stond de zoon Nico Jan toch in de basiself. Het duurde tot vlak voor rust voor er echt kansen kwamen. Eerst liet Abiama na om Fürth op 1-0 te zetten, waar na Klos uit een counter meteen de 0-1 scoorde voor Bielefeld, en weer een minuut daarna moest Ortega ingrijpen tegen Nielsen. Vlak na rust was het wel raak toen Prietl een penalty tegen kreeg voor hands. Hrgota trapte het cadeautje binnen: 1-1. Nadat Schöpf er met twee keer geel vanaf moest, drukte Fürth flink door maar zowel Hrgota als Mayrhofer mistten. 1-1 bleef het dus.
- Aan de Castropper Strasse was het Bochum thuis tegen Mainz. Bij de gastheren stond ex Fortunees Sebastian Polter voor het eerst in de basis. Een andere nieuweling was Gerrit Holtman, die vorig jaar als huurling bij Paderborn slechts één keer scoorde in 24 wedstrijden, maar ineens geïnspireerd raakte in de 14e minuut, de hele verdeging van Mainz eruit liep en prachtig scoorde. Lionel Holtman? Gerrit Messi? Anyway de goal was mooi. Mainz was zo geschokt dat er geen antwoord kwam, en Zoller leek meteen de 2-0 te maken, maar de VAR greep in, Zoller had de bal met de hand aangenomen. In de tweede helft mochten Boëtius en St. Juste allebei invallen, maar ondanks meer balbezit kwamen er geen offensieve impulsen. Bochum viel wel aan en scoorde nadat weer Zoller de bal op Polter kreeg en die kopte 2-0 binnen. Dat leidde dan toch tot een wanhoopsoffensief van de Basterds die kansen kregen via Adam Szalai en Stöger, maar beide misten voor doel. 2-0, een verdiende zege voor Bochum.
- inmiddels ook klaar, de derby tussen Bayer04 en Gladbach. Mitchell Bakker had een basisplek in de werkself en een flink aandeel in de 1-0 na 3 minuten. Zijn afstandsschot knalde eerst tegen de paal, daarna tegen keeper Sommer en caramboleerde zo alsnog in het doel. De gastheren beten door en 5 minuten later was het weer raak via Patrik Schick. Voor Gladbach werden de druiven zuur, want eerst moest Thuram geblesseerd uitvallen, daarna ging ook Lainer eruit na een charge van Bakker. De penalty die volgde zou normaal een zekerheidje zijn voor Lars Stindl, maar keeper Hradeçki stopte hem. Gladbach probeerde een offensiefje in de tweede helft, maar de eerste de beste kans van bayer04 was weer raak. Voorzet Bakker, treffer Diaby, 3-0. Ook een eretreffer voor Gladbach zat er niet in: Hoffmann en Stindl misten en uit een counter scoorde Amiri de 4-0 op aangeven van Wirtz. Prima avond voor Bayer04, prima avond ook voor Bakker
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201017600
Schalke :')
pi_201017714
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:43 schreef MCH het volgende:
Schalke :')
Vierde zege op rij van Jahn Regensburg, Joel Zwarts mocht nog twee minuten meedoen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201030992
Het lelijke Bayern Munchen gaat thuis punten verspelen tegen het lelijke Koln.
U MAD?
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:20:11 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201031262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:49 schreef Sabata het volgende:

[..]
Vierde zege op rij van Jahn Regensburg, Joel Zwarts mocht nog twee minuten meedoen
Jahn Regensburg, precies wat de Bundesliga nodig heeft met Hertha en Borussia op degradatie plekken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:28:42 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201031392
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:59 schreef de_boswachter het volgende:
Het lelijke Bayern Munchen gaat thuis punten verspelen tegen het lelijke Koln.
Krijgen ze het niet van de Keulse videoscheids, dan geeft 1. FC zelf de cadeautjes weg. Horn levert hem direct in bij Kimmich en die geeft hem panklaar voor Gnabry
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_201034121
quote:
99s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:20 schreef XL het volgende:

[..]
Jahn Regensburg, precies wat de Bundesliga nodig heeft met Hertha en Borussia op degradatie plekken
:') Hertha gaat een zwaar seizoen tegemoet. Net als Mainz.
U MAD?
pi_201035318
- vanmiddag Hoffenheim dat Union Berlin op bezoek kreeg. Daar waar Von Bommel wordt achtervolgd met die Wissel tegen Munster heeft Max Kruse de laatste tijd veel referenties naar de slotfase van vorig jaar, toen hij nogal mopperig opmerkte "geen zin in Conference League" te hebben ook al was dat de enige kans op Europa voor Die Eisernen. Ze deden het niet slecht in Finland afgelopen donderdag, wonnen van een ploeg met onuitspreekbare naam met 0-4. Nu moest er nog 'even' gewonnen worden bij Hoffenheim. Al na tien minuten was het raak: Knoche snoepte de bal bij Ryerson weg en zette voor op Giesselmann. Baumann kon nog wel zijn eerste kopbal stoppen, maar de rebound ging er wel in. Kruse en Awoniyi wisten daarna samen een paar mooie kansen te creëren, maar ze hielpen ze helaas ook om zeep. Hoffenheim sloeg terug via Akpoguma in de 23e minuut en via Brun Larsen in de 30e minuut. Urs Fischer was niet tevreden na de eerste helft, en zijn peptalk hielp. Al in de 47e minuut had Kruse weer een pass op Awoniyi in petto. Die had ook geluk dat Baumann zijn schot recht naar Akpoguma stompte en via zijn been kreeg Awoniyi de bal weer terug, dit keer was Baumann kansloos. 2-2 bleef het ook, want zowel Kruse als Dabbur misten een kans.
- De Bayern sloten de speeldag af tegen FC Kölle. Eerst een minuut stilte voor Gerd Muller, daarna moest Keulen even opgerold worden. Maar Nagelsmann deelde het optimisme van commentatoren niet: 'Tegen Baumgart's elftallen moet je altijd op blijven letten, ze hebben de moed je ineens aan te vallen.' aldus de trainer van Bayern voor de match. Dat kwam er niet helemaal uit, Kölle creërde niet veel, liet Bayern komen maar hield goed tegen. Pas diep in de tweede helft wist wie anders dan Lewandowski een gaatje in de Keulse muur te vinden. Acht minuten later scoorde Gnabry ook de 2-0 en hoopten Münchner toeschouwers op een showtje. Het was echter Kölle dat antwoordde via Modeste's kopbal en kort daarna zette Ehizibue voor op Uth die de 2-2 erin kreeg. Een wonder bestaat: Steffen Baumgart lacht. Helaas keek hij 10 minuten later weer grimmig toen Gnabry de tweede van de avond en de winnende voor Bayern maakte. 3-2. Een beetje zoals Wolfsburg. Niet mooi, maar het zijn drie punten en daar gaat het om.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201072874
Vanmorgen probeerde scorito me te foppen door te melden dat Mitchell Bakker alweer is vertrokken bij Bayer04. Viel hem de Bundesliga dan zo zwaar? Nee, zei hij tegen Kicker, het is alleen net zo snel als tafeltennis geworden

https://www.kicker.de/bak(...)spiel-869215/artikel

Na dat stomme gerucht weg was nog op een ander nieuwtje gestuit. Greuther Furth heeft Jetro Willems zo gek gekregen in Mittelfranken te gaan voetballen.

https://www.kicker.de/neu(...)blatt-869449/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 donderdag 26 augustus 2021 @ 08:27:39 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_201076084
Bayern München heeft zich woensdag met speels gemak geplaatst voor de tweede ronde van de DFB-Pokal. De regerend landskampioen haalde met 0-12 uit tegen de amateurs van Bremer SV en boekte de grootste overwinning van deze eeuw. In de League Cup bereikte Arsenal eveneens eenvoudig de volgende ronde.

Bij rust leidde Bayern al met 0-5 door een hattrick van Eric Maxim Choupo-Moting en treffers van Jamal Musiala en Jan-Luca Warm (eigen doelpunt). Direct na rust luisterde invaller Malik Tillman zijn officiële debuut binnen een minuut op met een goal.

Musiala, Leroy Sané, Mickaël Cuisance en Choupo-Moting zorgden er vervolgens voor dat de dubbele cijfers op het scorebord kwamen in het Weserstadion, de thuishaven van Werder Bremen. Bouna Sarr en Corentin Tolisso maakten het leed voor Bremer daarna nog groter.

Bovendien eindigde Bremer, dat uitkomt op het vijfde niveau in Duitsland, met tien man. Een klein kwartier voor tijd kreeg Ugo Nobile rood.

De grootste overwinning van Bayern in een officiële wedstrijd sinds 1965 - toen de club naar de Bundesliga promoveerde - dateert van 15 augustus 1997. Toen haalde 'Der Rekordmeister' in de eerste ronde van het Duitse bekertoernooi met 1-16 uit tegen de amateurs van DJK Waldberg.

De andere wedstrijden in de eerste ronde van de DFB-Pokal werden eerder al gespeeld. Het VfL Wolfsburg van trainer Mark van Bommel won daarin na verlenging van vierdeklasser Preussen Münster (1-3), maar na die wedstrijd bleek dat Van Bommel zes keer had gewisseld. Enkele dagen later werd Wolfsburg uit het toernooi gezet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201098478
Na al die ellende van de Europa League en Conference League kwalificatie is het weer tijd voor kwaliteit.

Borussia Dortmund ontvangt de nummer 2 TSG 1899 Hoffenheim vanavond om 20:30 uur.

Afgelopen februari:
pi_201102085
Het is 2-1, betere helft dit.

Malen gewisseld na 83 minuten.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nober op 27-08-2021 22:15:20 ]
pi_201102544
2-2 Dabbur 90'
pi_201102554
3-2 Haaland 90'+1
pi_201109290
BVB had gisteren iets recht te zetten nadat de expeditie naar de Breisgau op een Nederlaag tegen Freiburg uitgelopen was. Ze kregen de Kraichgau op bezoek, TSG Hoffenheim. En die vlogen er ook meteen in met de ellebogen, letterlijk want Baumgartner kreeg geel voor ellebooggebruik tegen Witsel. Toch wist BVB zelf langzaam het initiatief te nemen. Reyna mistte oog in oog met Baumann, Reus werd door alweer holzhacker Baumgartner omgekapt en kreeg geen penalty. Ook Malen kreeg een kans vlak voor rust, maar geen goal
In de tweede helft was het na vier minuten Reyna (en niet Bellingham zoals Scorito abusievelijk weergaf) die scoorde uit een goede aanval via Reus en Bellingham. Onze houthakker Baumgartner bleek nog meer te kunnen dan BVB spelers te lijf gaan en scoorde zowaar de gelijkmaker. Acht minuten later trok nu wél Bellingham de score weer in het voordeel van de gastheren naar 2-1. Olli Baumann had ondanks twee treffers tegen goede antwoorden op kansen van Haaland en Wolf en uitgerekend Mo Dabbur, nog geslachtofferd na de wedstrijd tegen Union, scoorde als invaller de 2-2. In de laatste seconde van de blessuretijd dan toch weer Haaland met de 3-2. Leuke wedstrijd en de zege was ook nodig na dat onnodig puntverlies
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201116490
Weet iemand waar je de samenvattingen terug kan kijken? Ik deed dit vorig seizoen op youtube op een kanaal genaamd DAZN Bundesliga (had wel Duits IP nodig maar geen probleem) maar die hebben de rechten niet meer. Fox Sports heeft ze ook niet meer.
Het enige wat ik kan vinden zijn Sportschau samenvattingen op Youtube, maar deze zitten heel irritant in elkaar waarbij ze in het begin alles al verklappen. Ik wil juist terugkijken zonder de uitslagen al te weten.
En bij Ziggo TV kijken is Sportschau ook niet terug te kijken en op de ZDF website is er ook geen uitzending gemist van Sportschau.

Iemand een tip?
pi_201116509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 22:27 schreef ThijsTH het volgende:
Weet iemand waar je de samenvattingen terug kan kijken? Ik deed dit vorig seizoen op youtube op een kanaal genaamd DAZN Bundesliga (had wel Duits IP nodig maar geen probleem) maar die hebben de rechten niet meer. Fox Sports heeft ze ook niet meer.
Het enige wat ik kan vinden zijn Sportschau samenvattingen op Youtube, maar deze zitten heel irritant in elkaar waarbij ze in het begin alles al verklappen. Ik wil juist terugkijken zonder de uitslagen al te weten.
En bij Ziggo TV kijken is Sportschau ook niet terug te kijken en op de ZDF website is er ook geen uitzending gemist van Sportschau.

Iemand een tip?
Als je al een Duits IP hebt, kan je volgens mij ook op de pagina van ARD (daserste.de) de hele sportschau uitzendingen terugkijken, die staan gewoon in de mediathek. Edit: dacht ik tenminste, ik kan ze nu ook niet meer vinden. Grrr

- Het lijkt wel of Stuttgart het expres doet. Noem ik de Schwaben een paar keer positief en ze doen er alles aan om er een puinhoop van te maken. Vandaag kregen ze SC Freiburg op bezoek. En eigenlijk hadden ze moeten weten dat ze op moeten letten met Woo-Yeong Jeong. De Koreaan is hetzelfde type speler als hun eigen aanvoerder Wataru Endo, een onopvallende ninja die je niet ziet en ineens een kans krijgt. In de derde minuut werd Jeong geheel vrij gelaten in het strafschopgebied en kon vrij de pass van Günter inkoppen. Niet veel later deed Jeong het weer, rustig afwachten vlakbij het strafschopgebied, bal komt na een afgeslagen corner en voila, 0-2 voor de Breisgau. Heel de band euforisch, behalve de normaal zo emotionele Christian Streich, die rustig een slok water neemt. Het werd nog erger, want Lukas Höler (die we in het Nederlands waarschijnlijk Loek Holenmens zouden noemen vanwege zijn lange haar en baard) scoorde de 0-3 uit nog een corner. Stuttgart probeerde wel wat, maar vond of de verdediging of Mark Flekken op zijn weg. Pas tegen het eind van de tweede helft werd Freiburg moe en kon Stuttgart profiteren van foutjes. Eerst worstelde Konstantinos Mavrapanos zich op wilskracht langs de verdediging, daarna scoorde Al Ghaddoui nog 2-3. Streich gooide er na een van zijn ontploffingspeptalks meteen drie man uit en verstevigde met Haberer en Eggestein de verdediging iets. Het hielp, want er werd niet meer gescoord en helaas voor de Schwaben moest aanjager Mavrapanos met een liesbreuk uitvallen. Slecht nieuws ook voor de altijd vervelende Mark Oliver Kempf, die op een transfer aast en nu niet meer weg mag. Uitslag: 2-3
- Over transfers gesproken, Filip Kostiç leeft zwaar in onmin met Eintracht Frankfurt. De ex-Groninger probeert met werkweigering een transfer af te dwingen naar Lazio Roma en werd vervangen door Lars Petter Hauge in de uitwedstrijd bij Bielefeld. En verdomd, Hauge pikte een bal van Erik Durm op en scoorde 0-1 in de 22e minuut. Bielefeld had in die fase eigenlijk weinig in te brengen, Frank Kramer kon schreeuwen langs de lijn wat hij wilde, de gastheren hielden alleen maar tegen. Behalve 3 spelers in de tweede helft wisselde Kramer ook zijn jack en blouse, hij was doornat geregend in de eerste helft. O.a. ex Heraclied Lennart Czyborra kwam binnen de lijnen, maar het was een andere Joker die de aandacht trok. Patrick Wimmer pikte een bal op die door Klos eigenlijk al als mislukt was bestempeld en hamerde hem uit 20 meter in het doel. Stadion ontplofte, Sven Pistor ontplofte. 1-1 gelijk met een begroting die zoals ik in een vorig topic al zei nog niet genoeg is om een rubber bootje te kopen, terwijl Frankfurt genoeg geld voor een superjacht heeft. Dit roeibooitje liet zich alleen niet overvaren: 1-1 eindstand.
- Iemand die zich de laatste tijd flink staat te ergeren is Rafal Gikièwiçz, de keeper van Augsburg. Hij was expres naar Beieren verhuisd omdat hij vreesde bij Union Berlin teveel in degradatienood te geraken, maar die Eisernen haalden gewoon Europees Voetbal terwijl Augsburg maar nipt het vege lijf redde. Ook dit seizoen nog geen succes, en zelfs nog geen doelpunt gescoord. Tegen de gasten uit Bayer04 leek het wel of Augsburg Kamikaze Syndroom had, want een halve kans van de Werkself werd door Iago in eigen goal getrapt (0-1) en een paar minuten later kopte Niederlechner de tweede eigen goal binnen. Niet dat Augsburg mak speelde, maar Hahn had het lastig met terrier Mitchell Bakker, die op het randje tackelde en volgens enkele commentatoren geluk had dat hij bij een van die slidings geen penalty tegen kreeg. Een domme uitglijder van Bakker zorgde er echter voor dat Niederlechner zijn fout even kon rechtzetten en de eerste goal dit seizoen voor Augsburg maakte. 1-2, enige commentaar van Bakker was een luid geschreeuwd woord met F. De 1-3 van Diaby werd afgekeurd omdat de bal buiten was geweest. In de tweede helft kwam supertalent Florian Wirtz in de ploeg en had meteen een grote rol: eerst met een voorzet op Schick waar de 1-3 uit kwam en daarna zelf met een goal toen hij een pass van Demirbay afrondde. 1-4 en Augsburg spelers waren na afloop duidelijk: een schande!

[ Bericht 7% gewijzigd door Sabata op 28-08-2021 22:56:41 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201116962
- Voor Greuther Fürth vandaag een reisje naar de Rhein Main regio. FSV Mainz was de tegenstander en na de oorvijg aan de Castropper Strasse tegen Bochum had Bo Svensson zijn Basterds op vijf plaatsen gewijzigd. Onder ander Boëtius, Adam Szalai en Anderson Lukoki profiteerden hiervan, maar gek genoeg niet Anton Stach, die van Fürth naar Mainz was gewisseld en voor het eerst beschikbaar was sinds een schorsing van 2 wedstrijden. Helaas voor Fürth doken hun zwakheden uit de eerste wedstrijden weer op: snel de bal kwijt in de opbouw en vervolgens in paniek moeten verdedigen als de tegenstander countert. Boetius had in de 15e minuut een mooie pass op Lukoki en die scoorde in twee pogingen. Geen drie minuten later deed Szalai hem dat na en stond het 2-0. Het duurde daarna tot de rust voor een duel in het strafschopgebied tussen Niakathe en Abiama uitliep op vrijworstelen en de scheids constateerde daarbij ook hands voor Abiama. Het werd echter geen penalty, de VAR constateerde tot woede van Svensson buitenspel. Daarna duurde het nog tot de laatste minuut voor Kevin Stöger de 3-0 maakte op aangeving van Onisiwo en ook de derde wedstrijd van Fürth verloren ging. 3-0
- Ik ben eruit: FC Kölle coach Steffen Baumgart heeft net als zijn spelers een thuis en een uittenue, inclusief de verschillende kleur pet, want nu was hij weer in het wit zijn kauwgums aan het vermalen terwijl Kölle tegen Vfl Bochum moest aantreden. De commentatoren begrijpen niet wat Baumgart heeft uitgehaald met Anthony Modeste, die door drie eerdere trainers al was afgeschreven of in de etalage was gezet, maar zo lankmoedig voetbalde dat niemand hem wilde hebben. Toch waren het de Oostenrijkers die zich vandaag lieten zien. Eerst Ljubiciç die twee keer scoorde, maar ook twee keer zijn treffer zag worden afgekeurd. Eerst omdat Andersson een overtreding begon, daarna omdat Ljubiciç de bal bij aanname aan zijn hand kreeg. Hetzelfde was ook bij Mavrapanos in Stuttgart gebeurd, maar daar had de VAR niet opgelet blijkbaar. De twee ploegen gingen dus met 0-0 de rust in. In de tweede helft kregen o.a. Zoller en Polter kansen voor Bochum, maar beiden misten. Pas in de 80e minuut kreeg Oostenrijker Louis Schaub de bal van landgenoot Florian Kainz en scoorde de verdiende 1-0, driemaal scheepsrecht. Baumgart had intussen Ostrak en Lemperle in de ploeg gebracht dat was een goed idee. De lepe Tsjech zag Lemperle goed doorlopen en zijn pass binnentikken voor de 2-0. Een heel klein grimmig lachje kon er vanaf bij Baumgart, maar net als Mainz hebben de Geissböcke nu 6 punten na drie wedstrijden, waar ze er vorig jaar helemaal geen hadden.
- Tot slot, Bayern dat thuis de zak geld uit Hertha ontving. Een zak geld staat er om bekend dat die geen doelpunten maakt, en helaas kunnen we dat ook van Davie Selke zeggen, die twee kansen in de eerste vijf minuten mistte. Thomas Müller deed het even voor nadat Lewandowski zo vriendelijk was een pass van Musiala te laten lopen en schoot binnen. In de 35e minuut kopte de Pool zelf de 2-0 binnen uit een voorzet van Gnabry. In de tweede helft zette de Rekordmeister door. Müller snoepte Dilrosun de bal af, gaf voor op Musiala en daar was 3-0. In de slotfase maakte Lewandowski zijn Dreierpack compleet met een schot in de 70e minuut en een kopbal in de 84e minuut. Een eretreffer zat er ook al niet in voor Hertha, 5-0 was de eindstand. Niks aan het handje in Bayern en donkere wolken, toortsen en hooivorken pakken zich samen in de hoofdstad
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201117022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 22:27 schreef ThijsTH het volgende:
Weet iemand waar je de samenvattingen terug kan kijken? Ik deed dit vorig seizoen op youtube op een kanaal genaamd DAZN Bundesliga (had wel Duits IP nodig maar geen probleem) maar die hebben de rechten niet meer. Fox Sports heeft ze ook niet meer.
Het enige wat ik kan vinden zijn Sportschau samenvattingen op Youtube, maar deze zitten heel irritant in elkaar waarbij ze in het begin alles al verklappen. Ik wil juist terugkijken zonder de uitslagen al te weten.
En bij Ziggo TV kijken is Sportschau ook niet terug te kijken en op de ZDF website is er ook geen uitzending gemist van Sportschau.

Iemand een tip?
Gewoon hier: https://www.youtube.com/bundesligatv/videos



Dit was van vorige speelronde. De samenvattingen van vandaag/deze speelronde moeten nog wel komen, die worden nog geüpload

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2021 23:01:56 ]
pi_201117184
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 22:59 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Gewoon hier: https://www.youtube.com/bundesligatv/videos

[ afbeelding ]

Dit was van vorige speelronde. De samenvattingen van vandaag/deze speelronde moeten nog wel komen, die worden nog geüpload
Hmmm oke maar die zijn wel wat mager....ze zijn 2 min per samenvatting....ik heb liever rond de 5.
En de uitslag/spelverloop worden in de titel al verklapt.....hopelijk is er nog ergens iets beters beschikbaar.
pi_201126206
Gladbach :(
pi_201127681
Het was inderdaad geen beste dag voor Gladbach. Die Fohlen gingen op bezoek bij de beste club van Berlijn, Union >:) Verzachtende omstandigheid zou kunnen zijn dat Gladbach een waslijst aan blessures heeft. Union wisselde overigens ook vier man, waaronder aanvoerder Manuel Friedrich die was geschorst. Zijn vervanger was Nico Giesselman. Zo als vaker lieten die Eisernen de tegenstander komen en vingen ze dan vervolgens goed op. Stindl en Hoffmann kregen kansen maar werden onschadelijk gemaakt. Het waren de enige twee mogelijkheden die dichtbij het doel van Andreas Luthe kwamen, want Union ging wat verder vooruit verdedigen en probeerde vroeger te storen. Dat werkte toen Kruse de bal van Beyer afsnoepte. Die stuurde Genki Haraguchi weg en de Japanner plaatste de bal perfekt op Giesselmans hoofd, 1-0. Niet veel later was ook Stindl slordig, liet zich door Awoniyi van de bal lopen en die zette een 1-2 tje met Kruse op. De Nigeriaan kreeg de bal goed terug en maakte 2-0. Feyenoord is gewaarschuwd. Addi Hutter wisselde Zakaria en Herrmann in het elftal en hoewel die Fohlen er steviger in gingen viel die goal maar niet. Pas in de 91e minuut vondt Hoffmann nog een aansluitingstreffer, maar de 11000 man aan de Alten Försterei waren uiterst tevreden met het optreden van hun club. Een paar km verderop zullen ze bij Hertha tandenknarsend van woede meteen Friedrich zijn zaakwaarnemer hebben gebeld met een bodverhoging, er gaan geruchten dat Bobiç de aanvoerder van Union wil kopen. Maar of die trek heeft in "redden wie redden kan" voetbal in de kelder?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201127816
Geen penalty?
pi_201129247
Wout doe maar wisselen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')