Ik ben blij dat ik eindelijk wat cijfers zie over de groepen, die wel gevaccineerd kunnen worden (volgens mij, mede dankzij de nieuwe technologie), maar waar het de vraag is of de vaccinatie aanslaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M
Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”
Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:Een van Hazenbergs wil ook dolgraag weer aan het werk, maar durft niet omdat haar collega's antivaxxers zijn en niet in het virus geloven. "Zij houden zich niet aan de regels en vormen dus een gevaar voor mijn patiënt."
Het zou fijn zijn als het niet alleen allemaal 'ikke ikke ikke' zou zijn, zegt Peekel. "Laten we kijken hoe we dit samen kunnen oplossen. Als je je dan niet wilt laten vaccineren, laat je dan in ieder geval twee keer per week testen. En blijf weg bij verpleeghuizen en ziekenhuizen waar veel kwetsbaren zijn."
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel een beetje waar natuurlijk. Als je niet wilt laten vaccineren om uiteenlopende redenen, moet je eigenlijk wel iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zat het stuk net te lezen. Dit is de groep waarbij het vaccin niet werkt. Hartstikke sneu voor die mensen. Maar tegelijk denk ik: hier kan je de maatschappij toch niet voor op slot houden. Hier zal iets van maatwerk moeten komen.
Eens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee klopt, het is al triest genoeg, maar gelukkig wordt er meer onderzoek naar gedaan om hoe hier mee om te gaan.
Neemt niet weg dat dat geen reden mag zijn de maatschappij dicht te houden.
Maar het zijn ook wel verhalen, mitst op de juiste manier gebracht, sommige mensen toch over te halen tot een vaccinatie .
Ja precies. Dat is voor die gezinnen geen fijne situatie. Zeker niet als je in de puberleeftijd zit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens.
Lijkt me enorm heftig trouwens om als jongere geen normaal leven te kunnen hebben en nagenoeg nergens heen kan, omdat je moeder anders mogelijk dood gaat door een virus dat wellicht door jou is binnengebracht…
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Verder geen BNW of zo.
Dat is niet wat hier weergegeven wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gevaccineerden kunnen nog steeds covid oplopen, en als het leeuwendeel van je bevolking is gevaccineerd lijkt het me nogal wiedes dat het grootste deel van de gevallen ook onder gevaccineerden plaatsvindt?
In principe moeten landen voldoende testen om een kleur te krijgen, anders zijn ze grijs. Hoewel Oost Europa niet corruptievrij is, neem ik aan dat ze geen besmettingen verduisteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
Eigenlijk zijn besmettingsaantallen al lang niet meer zo relevant.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar dit gaat over gevallen in totaal en niet zozeer die onder gevaccineerden.
Het is een vrij opmerkelijke correlatie. Maar goed, misschien zijn de 'groene' landen ook niet allemaal al te happig in het registreren van besmettingen.
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.quote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een tijdelijke camping buiten het circuit gemaakt voor een beperkt aantal bezoekers.
Op Lowlands ga je door de controle naar de camping en zit je op het festivalterrein, hier moet je elke dag weer naar het circuit door de controle.
Festivals gingen niet door vanwege het festival, non-seated met duizenden dicht op elkaar gepakt staan. Niet vanwege de camping. Het was soms een argument maar nooit het doorslaggevende, ook 1 daagse festivals gaan niet door (max 750 is de killer, niet de tent)
Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden
Cringe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat RIVM-spotje dat je een zelftest moet doen voor een verjaardag of een barbecue. En dat je ook daarna 'natuurlijk' 1,5 meter afstand moet houden
De lokale scouting wilde ook op die manier wat bijverdienen en kreeg vandaag ook hetzelfde nieuws.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en de vergunning van camping die even verderop georganiseerd werd, is geweigerd.
https://www.hartvannederl(...)-naar-nieuwe-camping
Er spelen hier hele andere zaken.
Met van die geënsceneerde tafereeltjes over het er vooral níét aan toe gaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Categorietje sex op de middelbare, iedereen riep van wel, maar de werkelijkheid lag wat andersquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Cringe.
Na al die tijd nog steeds behandeld worden als een kleuter.
Ben ook benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan testen voor een verjaardag
Ja hier ook. Denk dat ik maar QR codes moet gaan checken als een brave burger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb ook binnenkort een verjaardag.
Stel even alvast wat zelftesten regelen voor al mijn gasten
Ja ik hoorde het vanmiddag op de radio. Wat een raar verhaal. Dus omdat het vertrouwen geschaad is mag hij ontslagen worden maar krijgt hij maar ~20k mee terwijl hij er zo'n 20 jaar gewerkt heeft. Dat is dan best een karige ontslagvergoeding.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
DuPont ontslaat hoestende werknemer die weigerde naar huis te gaan
Ik zet m’n vrouw wel met de QR-scanner bij de deurquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja hier ook. Denk dat ik maar QR codes moet gaan checken als een brave burger.
Sterker nog, hij krijgt niets.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik hoorde het vanmiddag op de radio. Wat een raar verhaal. Dus omdat het vertrouwen geschaad is mag hij ontslagen worden maar krijgt hij maar ~20k mee terwijl hij er zo'n 20 jaar gewerkt heeft. Dat is dan best een karige ontslagvergoeding.
Bij BNR werd gezegd dat hij iets van 26k meekreeg als ontslagvergoeding ipv de 200k die hij wilde hebben.quote:
Het heeft wel iets aandoenlijks dat er een stel mensen heeft gezeten, dit spotje hebben bedacht en na anderhalf + jaar nog denken dat het spotje iets uit gaat halen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Feitelijk klopt dat wel. De transitievergoeding is natuurlijk aardig uitgekleed de laatste jaren, dat is nog maar 1/3 van het maandloon per gewerkt jaar. Dus ~4K bruto levert 26K op.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij BNR werd gezegd dat hij iets van 26k meekreeg als ontslagvergoeding ipv de 200k die hij wilde hebben.
Dat had moeten gebeuren per 1 sept. Maar helaas.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Als alles nou niet open kan, gebeurt het nooit:
Het vertaalt zich naar het zich laat aanzien alleen nog niet echt in daadwerkelijke opkomst, dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
Mag wel weer wat kosten dit, maar goed is ook weer een schijntje bij al het weggesmeten geld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Het heeft wel iets aandoenlijks dat er een stel mensen heeft gezeten, dit spotje hebben bedacht en na anderhalf + jaar nog denken dat het spotje iets uit gaat halen.
Het zou ook leuk zijn als ze het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:27 schreef Ronald het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of het na de vakanties nog bijtrekt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vertaalt zich naar het zich laat aanzien alleen nog niet echt in daadwerkelijke opkomst, dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Mag wel weer wat kosten dit, maar goed is ook weer een schijntje bij al het weggesmeten geld.
Wat zullen alle kuchschermen, 1,5-meter borden, looproutes, dispensers, mondkapjes, etc bij elkaar een godsvermogen hebben gekost.
Ja als er geen lijken op straat liggen moet je mensen toch een beetje 'bewust' makenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.
Afstand houden, ventilatie en thuisblijven bij klachten. Daarmee voorkom je de bulk aan besmettingen. De rest is gerommel in de marge.
Terwijl dat toch de groep “oudere jongeren” is die midden in het leven staat en wellicht een jong gezin heeft. Die ondernemen best veel en komen wel ergens. Dan heb je toch geen zin in al dat testgeneuzel lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het na de vakanties nog bijtrekt.
Vooral de groep 25-35 blijft behoorlijk achter, die hadden al 2 prikken kunnen hebben.
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele freakshow eromheen heeft vrijwel alleen maar gediend ter bewustwording, “om te laten zien dat het menens is”.
Afstand houden, ventilatie en thuisblijven bij klachten. Daarmee voorkom je de bulk aan besmettingen. De rest is gerommel in de marge.
Als ik hoorde door hoeveel hoepels een collega moest springen die net z'n 2e prik zou krijgen midden in zijn vakantie, om in Frankrijk wat te kunnen (of een camping op komen) en om terug te komen in NL, daar word je niet vrolijk van hoor. Dan was vakantie 2 weken verplaatsen en een prikje toch wel vele malen eenvoudiger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Terwijl dat toch de groep “oudere jongeren” is die midden in het leven staat en wellicht een jong gezin heeft. Die ondernemen best veel en komen wel ergens. Dan heb je toch geen zin in al dat testgeneuzel lijkt mij.
In het begin is er in blinde paniek van alles ingevoerd, tot aan adviezen om geen trapleuningen aan te raken en wat al niet meer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.
Dat is een ander verhaal, maar heeft bijzonder weinig met bewustwording te maken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het begin is er in blinde paniek van alles ingevoerd, tot aan adviezen om geen trapleuningen aan te raken en wat al niet meer.
Als die kuchschermen en looplijnen geen doel meer dienen kunnen we het toch gewoon weer afvoeren?
Ben ik niet met je eens. Er zijn diverse keren maatregelen ingevoerd of overwogen “om het gevoel van urgentie erin te houden”. Vooral vorig jaar einde zomer was dat het geval. Mondkapjes vielen daar bijvoorbeeld ook deels onder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar heeft bijzonder weinig met bewustwording te maken.
Vooral van die maatregelen die overwogen zijn zien we natuurlijk nog veel terug in het straatbeeld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er zijn diverse keren maatregelen ingevoerd of overwogen “om het gevoel van urgentie erin te houden”. Vooral vorig jaar einde zomer was dat het geval. Mondkapjes vielen daar bijvoorbeeld ook deels onder.
Nee. Het speelde wel degelijk mee in de overweging.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vooral van die maatregelen die overwogen zijn zien we natuurlijk nog veel terug in het straatbeeld.
Mondkapjes hebben nooit bewustwording als doel gehad. Dat is onderbuikgeleuter.
En wee degene die daar later op terug durft te komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of in het begin wist helemaal niemand hoe en wat en dus kwamen er kuchschermen, 1.5 meter borden en de rest van het rataplan. Maar achteraf is het prachtig wonen.
Dat is de mening van een burgemeester.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Het speelde wel degelijk mee in de overweging.
https://www.metronieuws.n(...)ng-mondkapjesplicht/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |