SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:41 schreef Newby6781 het volgende:
Het aantal eerste coronaprikken dat wordt gezet neemt nauwelijks nog toe, aldus het RIVM. Afgelopen week zijn ruim 725.000 coronavaccinaties gezet. Ongeveer 650.000 daarvan zijn tweede prikken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Grotendeels wel, inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, en ik mag vast niet generaliseren o.b.v. uiterlijk, maar ze lijken toch vaak uit een bepaalde laag van de samenleving te komen.![]()
Geen toestemming van de ouders, geen meerwaarde er in zien omdat er geen festivals/concerten/open discotheken en clubs tegenover staan, puberale opstandigheid, mogelijke redenen te over.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Jongeren worden meestal niet ziek, dus de focus op jongeren is eigenlijk niet relevant. Het gaat om ouderen en kwetsbaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik vraag me af waar nog het meest te winnen valt. Of die laatste 50-plussers binnen te hengelen of toch een relatief grotere groep jongeren. Als het virus rond zal blijven gaan is de eerstegenoemde optie toch het effectiefst, vermoed ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spijtig. Ben benieuwd waarom die 10 à 15 procent van de jongeren toch af heeft gezien van een prik. Of waarom de bias zó groot is bij de gedragsonderzoeken.I'll give you something to do![]()
Zou wel jammer zijn als het aantal eerste prikken nauwelijks meer stijgt. We zitten nu rond de 70% toch, qua percentage van Nederland dat minstens een prik gekregen heeft?
Gelukkig is de vaccinatiegraad onder mensen van 45 jaar of ouder wel steevast boven de 80%.![]()
Aan de ene kant heb je Frankrijk die vaccinatie middels uitsluiting forceert. Aan de andere kant heb je Nederland die dus totaal geen poging doet voor enige stimulans, zowel niet via voordelen voor het individu als het collectief.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:21 schreef popje het volgende:
[..]
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...I'll give you something to do![]()
Jongeren moeten straks test betalen voordat ze ergens naar binnen kunnen.
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.![]()
In communicatie is het natuurlijk ook niet zo handig. Zo'n groep krijgt bijna anderhalf jaar te horen dat ze het niet voor zichzelf doen in combinatie dat de vaccins voor de kwetsbaren heel belangrijk zijn.
Dan kan ik me ergens ook weer voorstellen dat een deel dat het niet echt op de voet volgt nu 'we zien het wel een keer' denkt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dit speelt imo best veel mee. Of de berichten dat ook gevaccineerden zich gewoon nog moeten laten testen en dat er een kans bestaat dat dat straks niet enkel bij een advies blijft. Ik ken in ieder geval al een paar mensen die het wel van plan waren en het nu toch niet doen. Het nog wat langer aankijken. De haast is er uit. Slechts mijn eigen omgeving natuurlijk; geen garantie dat het vaker voor komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:21 schreef popje het volgende:
[..]
Ook al laat je je vaccineren, clubs blijven voorlopig dicht... en festivals komen er deze zomer niet meer...![]()
Waar naar binnen? Dan heb je het alleen over stadions en evenementen met zitplaatsen. Ikzelf gebruik die QR code nu voor vakanties en Feyenoord maar das niet enorm veel ofzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:30 schreef KingRadler het volgende:
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.
Voor veel jongeren is er echt weinig reden om zich te vaccineren, het maatschappelijke nut valt voor velen lastig uit te leggen (als die er al is) en ‘de kans verkleinen dat je ziek wordt van corona door middel van een prik waar je overigens ook ziek van wordt’ is geen heel goede deal.Makkelijk eerste![]()
Maar de vakanties beginnen deze week, volgende week en de week erna op hun einde te lopen dus wellicht krijgen we nog wel een paar procent erbij in september joh.Zonder wrijving geen glans![]()
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor veel jongeren is er echt weinig reden om zich te vaccineren, het maatschappelijke nut valt voor velen lastig uit te leggen (als die er al is) en ‘de kans verkleinen dat je ziek wordt van corona door middel van een prik waar je overigens ook ziek van wordt’ is geen heel goede deal.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Er speelt wel meer hoor. Die groep is al tijden het bokje en dan niet alleen op het vlak van corona maatregelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik begin te denken dat er toch sprake is van een soort gordijn-effect. Ik ken in mijn omgeving en leeftijdscategorie niemand die zich niet wilde laten vaccineren. Toch is maar 60-70% komen opdagen. Ik denk dat er nog redelijk wat kat-uit-de-boom-kijkers zouden kunnen zijn, die daar niet voor uit durven komen uit angst om in het wappiekamp gezet te worden.
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.![]()
Zal het ook niet te maken hebben met de vakantietijd. Ik ben 37 en had me laatste prik eind juli. Mensen die jonger zijn hebben hun 2de prik dan in augustus, In juni toen die jaartallen vrij werden gegeven was er nog nergens een vaccinatiepaspoort ingevoerd alleen voor reizen maar dat kon ook met testen. Denk dat zat mensen gedacht hebben ik haal ze wel na me vakantie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik begin te denken dat er toch sprake is van een soort gordijn-effect. Ik ken in mijn omgeving en leeftijdscategorie niemand die zich niet wilde laten vaccineren. Toch is maar 60-70% komen opdagen. Ik denk dat er nog redelijk wat kat-uit-de-boom-kijkers zouden kunnen zijn, die daar niet voor uit durven komen uit angst om in het wappiekamp gezet te worden.
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.![]()
Als er geen persoonlijk voordeel te halen valt dan haakt er best een groep af.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:44 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit. Ik snap heel goed dat jongeren er geen enkele zin in hebben.
De kans dat ze ernstig ziek worden is sowieso minimaal natuurlijk.
Zeker als de nadelen gevoelsmatig zwaarder wegen dan begint dit te lijken op een gevalletje Prisoner's Dilemma.I'll give you something to do![]()
Tja je wordt el directo in een kamp geduwd want dat is makkelijk. Als jij van "de andere partij" bent (dus pro of anti vax) hoef ik niet meer met je te discussiëren, want je bent toch maar een onbenul.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.
Daarom cringe ik enorm als ik mensen te pas en te onpas zie strooien met wappie. Sowieso is het kinderachtige taal en je schiet er niets mee op. Niet iedereen die nu geen vaccin heeft of gaat nemen is een wappie. Maar zo simpel denken is makkelijk. Hoef je niet na te denken.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wat nu als we dingen als festivals, concerten etcetera eerst weer toegankelijk maken voor gevaccineerden en direct de timer starten om het na 3 maanden open te stellen voor iedereen. Dan heb je je vaccinatieaansporing maar tegelijkertijd volg je een plan waarbij er op termijn geen onderscheid wordt gemaakt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik ken er genoeg hoor en niemand lijkt er echt moeite mee te hebben om dat open openlijk toe te geven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Beetje hetzelfde wat je jaren geleden zag met de PVV. Niemand zei ik stem Wilders op een paar kampernellies na, maar toch 20 zetels.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Klopt. En dat ligt niet alleen bij de jongeren. Dat herken ik ook bij mezelf en leeftijdsgenoten (dertigers). Hier wel gevaccineerd, maar een 3e prik heb ik zeer sterke twijfels over. Ga prikken in andere landen, want daar wil ik ook wel weer eens naar toe. Leuk hoor, een 3e prik voor mijn eigen gezondheid, maar als ik dan niet verder kan komen dan Nederland, laat maar dan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er geen persoonlijk voordeel te halen valt dan haakt er best een groep af.
Zeker als de nadelen gevoelsmatig zwaarder wegen dan begint dit te lijken op een gevalletje Prisoner's Dilemma.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Precies. Dat vaccin had ik puur genomen vanwege het voorkomen van gezeik met testen. Ik voel me fit, val niet in de risicogroep en ben pas vooraan in de 30. Dat 3e prikje mogen ze aan een ander geven die het harder nodig heeft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:29 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt. En dat ligt niet alleen bij de jongeren. Dat herken ik ook bij mezelf en leeftijdsgenoten (dertigers). Hier wel gevaccineerd, maar een 3e prik heb ik zeer sterke twijfels over. Ga prikken in andere landen, want daar wil ik ook wel weer eens naar toe. Leuk hoor, een 3e prik voor mijn eigen gezondheid, maar als ik dan niet verder kan komen dan Nederland, laat maar dan.
Verder trouwens geen voorstander van een tweedelige samenleving ongeacht het motief. Zou het echt absurd vinden dan gevaccineerden eventueel voorrang zouden kunnen krijgen. Al gaan we dat straks natuurlijk wel gewoon meemaken in de praktijk. Walgelijk. En al helemaal om een vaccinatie bij mensen af te dwingen.![]()
Alle landen om ons heen hebben je al een tweedeling, het zou wat zijn als Nederland achter blijft.
Heb je geen Vaccin dan kan je vakantie vergeten naar het buitenland.![]()
Ja stel je voor dat wij niet door de stront gaan rollen, dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
Alle landen om ons heen hebben je al een tweedeling, het zou wat zijn als Nederland achter blijft.
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
De vraag is natuurlijk wel waar je nog wel en niet binnen komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.
De grenzen zijn één, dan heb je nog de deur van het hotel of het restaurant.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gevaccineerd of niet, een vakantie met maskers en tussen kuchschermen en dagelijks op internet moeten controleren of je bij thuiskomst in quarantaine moet is geen vakantie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:54 schreef KingRadler het volgende:
Heb je geen Vaccin dan kan je vakantie vergeten naar het buitenland.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zes landen. Dat is het, volgens mij en dat is nog afhankelijk van waar je vandaan komt:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Naar Europa bedoel je? Daarbuiten kan je volgens mij nog wel zonder vaccin op reis.
https://inews.co.uk/inews(...)requirements-1150802![]()
idd voor Nederlanders kan t verschillen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zes landen. Dat is het, volgens mij en dat is nog afhankelijk van waar je vandaan komt:
https://inews.co.uk/inews(...)requirements-1150802![]()
Is toch na november afgelopen die onzin testen betalen voor niet gevaccineerden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:30 schreef KingRadler het volgende:
Dus aantal prikken zie ik in oktober wel weer stijgen.
Of mis ik wat?? Worden er toch geen testen meer gevraagd?![]()
Ja, dat kan dus dan is mijn vraag, welke landen zijn er voor Nederlanders zonder vaccinatie open?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd voor Nederlanders kan t verschillen.![]()
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gevaccineerd of niet, een vakantie met maskers en tussen kuchschermen en dagelijks op internet moeten controleren of je bij thuiskomst in quarantaine moet is geen vakantie.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.![]()
Nou hier heb ik bijna mijn hele gezin compleet gevaccineerd, had de tweede vaccinatie voor mijn jongste zelfs naar voren kunnen halen maar omdat de lijn vijf keer overbelast was heb ik inderdaad besloten om de moeite niet meer te nemen om het max anderhalve week eerder dwars door onze vakantie te laten fietsen. Ze krijgt die tweede dus volgende week.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zal het ook niet te maken hebben met de vakantietijd. Ik ben 37 en had me laatste prik eind juli. Mensen die jonger zijn hebben hun 2de prik dan in augustus, In juni toen die jaartallen vrij werden gegeven was er nog nergens een vaccinatiepaspoort ingevoerd alleen voor reizen maar dat kon ook met testen. Denk dat zat mensen gedacht hebben ik haal ze wel na me vakantie.
Ik heb het geprobeerd maar helaas. Ga er niet wakker van liggen want dit kind zit in haar vleermuis-fase (niet te verwarren met vleermuizensoep) en heeft nauwelijks contact met stervelingen.![]()
D'r is een zomervakantie topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:09 schreef weetjewel5 het volgende:
is er geen Corona vakantie topic? welke landen open zijn en wat de maatregelen zijn?
COR / Zomervakantie #13 Nederland is rood[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik ben het wel met hem eens dat de wekelijks wisselende inreiscriteria van landen het er niet overzichtelijker op maken. Je kan nog steeds niet iets boeken zonder het risico dat alles op het laatste moment niet doorgaat. En zo lang dat niet het geval is, is het imo niet normaal.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol stel je aan, heerlijke vakantie gehad. Ik moest een kapje op binnen, maar ipv me daar heel druk over te maken heb ik gewoon heerlijk genoten van alles.
Dat kan prima. Tenminste als je geen overgevoelige jankerd bent.![]()
Het zeker niet normaal, en ook irritant. Maar "dan is het geen vakantie" is schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens dat de wekelijks wisselende inreiscriteria van landen het er niet overzichtelijker op maken. Je kan nog steeds niet iets boeken zonder het risico dat alles op het laatste moment niet doorgaat. En zo lang dat niet het geval is, is het imo niet normaal.![]()
Het is gewoon de realiteit. En als je je daar niet in wil schikken, kan je misschien beter thuisblijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het zeker niet normaal, en ook irritant. Maar "dan is het geen vakantie" is schromelijk overdreven.
Ik probeer bijvoorbeeld een kleine rondreis naar het Caribisch gebied te plannen volgend voorjaar, maar het ziet ernaar uit dat dat niet kan zonder een fortuin aan verplichte testen kwijt te zijn, elk eiland eist een PCR ook voor gevaccineerden. Dus even afwachten of het erin zit. Kan er boos over worden, het is wat het is.![]()
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M
Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”
Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.![]()
Dat merk je wel hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt?By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Weet even niet meer zeker of ik deze al gelinkt had.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wanneer denken jullie dat betalen voor TvT wordt ingevoerd?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op een gegeven moment prijzen bepaalde bestemmingen zichzelf wel uit de markt als ze tot in lengte van dagen PCR-testen en dat soort ongein blijven eisen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de realiteit. En als je je daar niet in wil schikken, kan je misschien beter thuisblijven.
Ik probeer bijvoorbeeld een kleine rondreis naar het Caribisch gebied te plannen volgend voorjaar, maar het ziet ernaar uit dat dat niet kan zonder een fortuin aan verplichte testen kwijt te zijn, elk eiland eist een PCR ook voor gevaccineerden. Dus even afwachten of het erin zit. Kan er boos over worden, het is wat het is.![]()
220 september wanneer (volgens het plan) er weer festivals zouden mogen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer denken jullie dat betalen voor TvT wordt ingevoerd?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zag hem in het F1 topic al voorbij komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:49 schreef _serial_ het volgende:
Weet even niet meer zeker of ik deze al gelinkt had.
[ twitter ]
Zit al 2 dagen zenuwachtig naar mijn mobiel te staren bij elke mail die binnenkomt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ze hebben daar wel een issue natuurlijk met ziekenhuiscapaciteiten. Al gaat het daar wel goed met vaccinaties volgens mij, dus verwacht niet dat het heel lang duurt dat die PCR plicht blijft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment prijzen bepaalde bestemmingen zichzelf wel uit de markt als ze tot in lengte van dagen PCR-testen en dat soort ongein blijven eisen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op Sint Maarten is momenteel een grote uitbraak en is het ziekenhuis vol, er is een issue met de vaccinatiebereidheid. Veel andere kleine eilanden in de regio voeren een containmentstrategie en die zullen daar wel mee doorgaan totdat de pandemie in de westerse wereld onder controle is denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel een issue natuurlijk met ziekenhuiscapaciteiten. Al gaat het daar wel goed met vaccinaties volgens mij, dus verwacht niet dat het heel lang duurt dat die PCR plicht blijft.![]()
Ik ben blij dat ik eindelijk wat cijfers zie over de groepen, die wel gevaccineerd kunnen worden (volgens mij, mede dankzij de nieuwe technologie), maar waar het de vraag is of de vaccinatie aanslaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Kreeg deze van een anti vaxxer
https://nos.nl/artikel/23(...)g9xpIBP3LkdK5_17xP0M
Ik zei mens lees je dat artikel wel of alleen de clickbait titel?
Het gaat om mensen die al wat aan hun immuunsysteem mankeren door bijvoorbeeld kanker of een transplantatie of hiv .
Kreeg ik de reactie
“Ja maar jij weet toch ook niet zeker of je iets mankeert dat je immuunsysteem niet werkt? En de prik verstoort ook je immuunsysteem..”
Lekker hoor zo’n clickbaiterige titel boven een artikel.
Ik zou sowieso graag gratis serologische tests zien, lijkt, me nuttig qua data.
Wel zou ik graag vermelding van leeftijd zien, in die cijfers.De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: