Taliban zijn geen wahabieten/salafisten, ze zijn deobandis, hun ideologie is opgericht door moslims uit India, een plaatsje genaamd Deoband.quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True. En wahabisme en salafisme![]()
![]()
truequote:Op maandag 16 augustus 2021 00:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is letterlijk niks te zien
Owh, interessant. Had ik geen idee van (desalniettemin heb ik het niet zo op wahabisme/salafisme), heb je een inleeslinkje?quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:38 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Taliban zijn geen wahabieten/salafisten, ze zijn deobandis, hun ideologie is opgericht door moslims uit India, een plaatsje genaamd Deoband.
Ja, deze universiteit levert hun doctrine:quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, interessant. Had ik geen idee van (desalniettemin heb ik het niet zo op wahabisme/salafisme), hen je een inleeslinkje?
Dank!quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:41 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ja, deze universiteit levert hun doctrine:
https://en.wikipedia.org/wiki/Darul_Uloom_Deoband
Nee, ik hoor alleen murican accent geschreeuw "move back!!"quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het zal er best ellende zijn maar in die vorige tweet zie je niks. Zie jij iemand duwen?
Ik zie dat Frans Weisglas het wel weet:quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Nederlandse ambassade zou al helemaal weg zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat nou goed nieuws vind.
Natuurlijk ben ik heel blij voor die mensen dat ze in veiligheid zijn gebracht, maar ik vind het ook wel een beetje Schettino-praktijken. De klus is nog niet volbracht…
Ja zonder enige vorm van context. Stemmingmakerij dit.quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:42 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Nee, ik hoor alleen murican accent geschreeuw "move back!!"
Ga het morgen lezen overigens. Moet nu rap mijn nest in. Morgen al weer vroeg werkenquote:Op maandag 16 augustus 2021 00:41 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ja, deze universiteit levert hun doctrine:
https://en.wikipedia.org/wiki/Darul_Uloom_Deoband
Daar is die tweeter wel bekend om denk ik, hij is niet echt objectief, en is waarschijnlijk een taliban-fan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ja zonder enige vorm van context. Stemmingmakerij dit.
Screbenica ja? Srebrenica.quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie dat Frans Weisglas het wel weet:
Ik zal nooit meer klagen over de drukte op Schiphol.quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Nederlandse ambassade zou al helemaal weg zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat nou goed nieuws vind.
Natuurlijk ben ik heel blij voor die mensen dat ze in veiligheid zijn gebracht, maar ik vind het ook wel een beetje Schettino-praktijken. De klus is nog niet volbracht…
De ambassadeur van het VK zou vandaag op het vliegtuig stappen, maar is toch achtergebleven om zelf de laatste visa in orde te maken:quote:Op maandag 16 augustus 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan het dan dat Afghanen die niet als tolk werkzaam zijn geweest 'massaal' illegaal weten te vluchten, maar dat die tolken braaf gaan wachten op een bureaucraat terwijl hun leven gevaar loopt?quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:20 schreef Viv het volgende:
Net twee long reads gelezen over het in de steek laten van de tolken etc, aanrader:
https://www.theatlantic.c(...)ho-helped-us/618416/
https://www.theatlantic.c(...)ve-in-infamy/619764/
Er gaan nu gewoon mensen dood door bureaucratie, zelfs voor mensen die na jaren rompslomp een visum voor de VS hebben weten te bemachtigen komt het simpelweg te laat, echt heel tragisch.
Wat een held.quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:33 schreef Viv het volgende:
[..]
De ambassadeur van het VK zou vandaag op het vliegtuig stappen, maar is toch achtergebleven om zelf de laatste visa in orde te maken:
https://www.dailymail.co.(...)sa-applications.html
Tja, kiezen tussen een tocht vol gevaren, via een dure mensensmokkelaar uiteindelijk ergens in een uitzichtloos tentenkamp belanden, of het vliegtuig pakken naar de VS en daar een nieuw leven opbouwen. Als je recht hebt op een visum van de VS klinkt dat tweede wel aantrekkelijk toch?quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:34 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat Afghanen die niet als tolk werkzaam zijn geweest 'massaal' illegaal weten te vluchten, maar dat die tolken braaf gaan wachten op een bureaucraat terwijl hun leven gevaar loopt?
Ja, maar op een gegeven moment zou ik de illegale vluchteling uithangen en vanuit een veilig land alsnog mijn visum regelen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Tja, kiezen tussen een tocht vol gevaren, via een dure mensensmokkelaar uiteindelijk ergens in een uitzichtloos tentenkamp belanden, of het vliegtuig pakken naar de VS en daar een nieuw leven opbouwen. Als je recht hebt op een visum van de VS klinkt dat tweede wel aantrekkelijk toch?
Die optie is al lang afgesloten. Kabul airport is de enige weg het land uit.quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:47 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ja, maar op een gegeven moment zou ik de illegale vluchteling uithangen en vanuit een veilig land alsnog mijn visum regelen.
Nu misschien wel, maar lange tijd niet.quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
Die optie is al lang afgesloten. Kabul airport is de enige weg het land uit.
Ik denk dat de kansrijke mensen in Kabul zitten en dat is helemaal omsingelt door de Taliban, dus hebben ze nu nog maar 1 optie. De meeste vluchtelingen die je nu via Pakistan of Tadjistan of andere Stan ziet zaten al in de grensgebieden of kwamen door ook vandaan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 01:47 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ja, maar op een gegeven moment zou ik de illegale vluchteling uithangen en vanuit een veilig land alsnog mijn visum regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |