Het kan, maar vooral als je technisch- inhoudelijk wat meebrengt. In mijn team werken meerdere mensen 4 dagen, verdienen prima (2,5xmodaal) en er is in principe weinig politiek oid. Ze werken wel eens een uurtje meer, maar we zijn ook flexibel met vrije dagen en werk/privé combineren.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:57 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik zou omscholen echt wel een optie vinden. Ik heb echt het idee dat ik oogkleppen op heb en te veel in m'n eigen bubbel van grote internationale corporates zit, en daardoor misschien helemaal niet zie wat voor leuks er allemaal nog meer te doen is, dus ik ben op zoek naar inspiratie en verhalen van anderen, ongeacht branche of beroep
Oh daar kan ik ook slecht tegen. Zijn dit soort dingen gebruikelijk op jouw werk?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef Amsel het volgende:
Mijn manager stuurde me gisteren, op haar vrije dag, terwijl ze de hele dag al had zitten mailen, om 21:00 een mailtje of ik die avond nog iets wilde aanleveren zodat ze dat vandaag, op mijn vrije dag, kon doornemen. Dat wil ik dus niet meer
Ja marketing dus, met een inkomen waarbij wordt verwacht dat je presteert onder druk en continu bereikbaar bentquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef Spanky78 het volgende:
Als je een bureaufinctie hebt die puur op papier is (marketing ofzo) dan hoort kantoorpolitiek en alle bullshit eromheen bij de functie. Dus ik weet niet wat je achtergrond is.
Ik zit er pas twee maanden. Wist wel dat het soms pittig kon zijn, maar dit komt ook echt niet overeen met het beeld dat tijdens de hele sollicitatieprocedure was geschetst. Maar misschien was dit wel het zetje dat ik nodig had om mń hele loopbaan eens goed onder de loep te nemen en de boel om te gooien. Ik wil het echt anders gaan doenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh daar kan ik ook slecht tegen. Zijn dit soort dingen gebruikelijk op jouw werk?
Nul? Forget it.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:50 schreef christmastsunami het volgende:
Ik weet niet hoevaak je kinderen huilen, maar de bedoeling is nul, dan maar iets anders doen.
Oei. daar wordt het lastig iig zoals ik het ervaar. Want daar komen veel dingen samen. Aan de commerciële kant is het echt lastig om werk zonder eisen van flexibiliteit, reizen, soms deadlines halen te vinden. Als dat zo is ben je al snel foldertjes aan het maken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:23 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja marketing dus, met een inkomen waarbij wordt verwacht dat je presteert onder druk en continu bereikbaar bentEn ik kom nu dus tot de conclusie dat ik dat niet meer wil.
En ik weet ook wel dat ik er dan qua inkomen op ga inleveren, ik moet ook gewoon realistisch zijn. Als daar werk- en privégeluk tegenover staan, is het me dat inmiddels wel waard.
Ik moet hier altijd een beetje om grinniken. Het lijkt net zo’n natuurlijke flow te zijn als met mensen due bij een coach terecht komen met een burn-out ofzo. Daarvan ziet een grote groep ineens het licht en gaat ook coachen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:15 schreef SQ het volgende:
Ik zit ook ernstig te overwegen om me om te laten scholen tot juf, trouwens.
Maar ik zie ook veel mensen daar juist mee stoppen wegens te veel gedoe enzo. Ik kan me helaas niet echt een reëel beeld vormen van wat dat gedoe dan is en hoeveel last ik er van zou ondervinden. Want ik ken alleen corporate kantoorjobs met een laptop en flexplekken enzo.
Elke vijf jaar dat je in dienst bent krijg je er nog eentje bij, met een max van 5. Dus in totaal kan je op 41 uitkomen. Ik zit zelf op de 37 nu. Je mag overigens ook nog oneindig bij kopenquote:
Met marketing als achtergrond, is voor jezelf beginnen geen optie voor je? Het zal niet gelijk een marktconform salaris opleveren, maar het geeft je flexibiliteit en een hoop meer voldoening, lijkt me.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:25 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik zit er pas twee maanden. Wist wel dat het soms pittig kon zijn, maar dit komt ook echt niet overeen met het beeld dat tijdens de hele sollicitatieprocedure was geschetst. Maar misschien was dit wel het zetje dat ik nodig had om mń hele loopbaan eens goed onder de loep te nemen en de boel om te gooien. Ik wil het echt anders gaan doen
ik snap dat niet, alle artsen die ik ken zijn amper beschikbaar. bij zowel mijn oogarts als tandarts kan ik enkel afspraken maken tussen 9 en 3, op weekdagen en ook niet op woensdag.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:00 schreef _Lily_ het volgende:
Een schaamteloze tvp hier, want ik ervaar exact hetzelfde als jij.
Toen ik begon met mijn werk was ik behoorlijk gedreven en ambitieus. En zeg maar gerust workaholic de eerste 2 jaar.
Ik ben absoluut niet meer dezelfde persoon als toen. Diverse life events in mijn persoonlijke leven hebben mijn focus doen veranderen, naast het feit dat ik ook binnenkort moeder word.
Maar aan mij heb je niets, want mijn baan wil je denk ik niet (en moet je denk ik ook niet willen).
Ik ben arts in een ziekenhuis en hoewel het een geweldige baan is, met een goed salaris, uitdaging en op de werkvloer ook veel begrip naar elkaar vind ik het totaal niet ideaal wat betreft moederschap en andere belangrijke dingen in het leven.
Ik vind m’n werk nog steeds hartstikke leuk, maar zou het liefst afschalen naar zo’n 20-24 uur per week. Haha. Zodat ik kan moederen over m’n kleintje, mijn eigen moeder meer kan zien, m’n partner kan assisteren met zijn taken en leuke dingen met hem doen (omg ik word echt met het jaar minder geëmancipeerd). En alles doen wat ik nog wil in het leven: pianospelen opnieuw oppakken, leren schilderen etc etc
Maar dat is met mijn job echt onmogelijk. Ik werk straks na de bevalling 38 uur per week (nu 45) en heb thuis man, kind, sport en grote familie
Mijn week is altijd ramvol en voor een groot deel met werk
Ik heb dit wel…. Dat ik best 1 dag per week wil werken. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn. Maar ik vraag me wel af in hoeverre dat wordt getriggerd doordat ik nu een vol leven heb met tot voor kort fulltime werken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:31 schreef SQ het volgende:
Echt waar joh, zou je maar 1 dag in de week willen werken? Edit - ik zie nu dat ik te snel las, het zou kunnen als je zou willen.
Ik ben echt niet mega ambitieus ofzo, maar ik moet er niet aan denken om zes dagen in de week thuis te zittenik vind die dagen altijd zo vreselijk slopend. Ik hou vreselijk veel van mijn kinderen hoor, maar fulltime moederen is echt zó niet aan mij besteed
![]()
Om deze reden moedig ik mensen aan om gebruik te maken van ouderschapsverlof. Mijn plaatsvervanger heeft ook om de week een dag vrij, levert nooit problemen op en het is een prima voorbeeld. Niemand kijkt er meer raar van op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 08:31 schreef SQ het volgende:
Echt waar joh, zou je maar 1 dag in de week willen werken? Edit - ik zie nu dat ik te snel las, het zou kunnen als je zou willen.
Ik ben echt niet mega ambitieus ofzo, maar ik moet er niet aan denken om zes dagen in de week thuis te zittenik vind die dagen altijd zo vreselijk slopend. Ik hou vreselijk veel van mijn kinderen hoor, maar fulltime moederen is echt zó niet aan mij besteed
![]()
Overigens werk ik wel in een cultuur waarin 32 uur werken al als flink parttimen wordt gezien, met minder dan 32 uur mag je ergens anders gaan solliciteren denk ik. Vind ik verder niet erg, maar het is wel fascinerend soms hoe verschillend er mee om wordt gegaan.
(Stevig) parttimen is overigens iets typisch Hollands, in andere culturen zie je het nauwelijks. Ik ben wel blij dat ik nu in een team zit waarbij een van de mannen op een prominente positie óók een parttime dag heeft. En mijn man als leidinggevende doet het ook gewoon. Als mannen het ook gaan doen wordt het op de een of andere manier veel geaccepteerder...
Ik snap je post niet?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:24 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
ik snap dat niet, alle artsen die ik ken zijn amper beschikbaar. bij zowel mijn oogarts als tandarts kan ik enkel afspraken maken tussen 9 en 3, op weekdagen en ook niet op woensdag.
Er is toch zoveel vraag naar artsen dat die zelf beslissen wanneer ze werken,
Ik snap je, maar als het heelveel is, moet je toch echt in actie komen, zoals bij elke dag van het jaar huilen.quote:
De school waar ik werk heeft het voor elkaar gekregen om me voor het nieuwe schooljaar in te roosteren op een dag waarop ik geen opvang heb voor mijn jongste en dat is toch echt volledig mijn eigen probleem.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 07:48 schreef Rianne84 het volgende:
Heel herkenbare vraag.
Ik heb mijn baan en salaris opgegeven en ben gaan werken als management assistent in het mbo. Daar heb ik mezelf vrij snel bewezen/kwaliteiten ontdekt en ben ik gevraagd me met de roosters bezig te houden. Daardoor zit ik nu weer op mijne oude salaris en kan nog flink doorgroeien, maar wel in een veel relaxtere baan die ook gemakkelijk vanuit huis te doen is.
En het is onderwijs, dus veel vakantie, veel moeders (mijn manager heeft kinderen in dezelfde leeftijd) en dus begrip voor de perikelen die het ouderschap met zich meebrengt.
Wat een verschil dan. Mijn school (en mijn vorige eigenlijk ook wel) denkt juist erg mee qua rooster. Zo heb ik altijd woensdag vrij omdat er die dag geen bso beschikbaar is en heb ik elke dag tenminste het eerste uur lesvrij, zodat ik rustig de kinderen naar school kan brengen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De school waar ik werk heeft het voor elkaar gekregen om me voor het nieuwe schooljaar in te roosteren op een dag waarop ik geen opvang heb voor mijn jongste en dat is toch echt volledig mijn eigen probleem.. (En ja, ik had dus heel duidelijk doorgegeven op welke dagen ik kan werken en waarom.)
Verder lees ik het bericht van Jentin met verbazing en jaloezie.. Ik werk 0,6 in het voortgezet onderwijs (drie dagen dus) maar ik werk op mijn vrije dagen nog altijd minstens twee uur per dag, en dan heb ik het nog niet eens over dingen als ouderavonden en driehoeksgesprekken die ook vaak in de avond zijn. Ik zou het onderwijs dus niet per se aanraden als een baan die goed te combineren is met het ouderschap.
.
Wat stom van je school. Daar maakt de leidinggevende echt het verschil.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De school waar ik werk heeft het voor elkaar gekregen om me voor het nieuwe schooljaar in te roosteren op een dag waarop ik geen opvang heb voor mijn jongste en dat is toch echt volledig mijn eigen probleem.. (En ja, ik had dus heel duidelijk doorgegeven op welke dagen ik kan werken en waarom.)
Verder lees ik het bericht van Jentin met verbazing en jaloezie.. Ik werk 0,6 in het voortgezet onderwijs (drie dagen dus) maar ik werk op mijn vrije dagen nog altijd minstens twee uur per dag, en dan heb ik het nog niet eens over dingen als ouderavonden en driehoeksgesprekken die ook vaak in de avond zijn. Ik zou het onderwijs dus niet per se aanraden als een baan die goed te combineren is met het ouderschap.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |