Dat is dus de twijfel/drempel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:39 schreef Moass het volgende:
Is het je dat geld waard om te pochen? Dat is de vraag die je jezelf moet stellen.
Ga je er gelukkiger van worden?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:40 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Dat is dus de twijfel/drempel.
Ja, maar is dat slim met de lasten die ik nu al heb. Dat is meer de afweging.quote:
Dat zou geen probleem moeten vormen (als dit al je uitgaven zijn)quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:41 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Ja, maar is dat slim met de lasten die ik nu al heb. Dat is meer de afweging.
Nee. Geld lenen voor een auto is nooit verstandig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:41 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Ja, maar is dat slim met de lasten die ik nu al heb. Dat is meer de afweging.
Dat geld heb ik al, maar ik vind sparen moeilijker dan geld uitgeven, dus dacht ik eerder aan een maandelijkse last dan meteen mijn spaarvarken leegtrekken. Ik wil binnen een jaar ook trouwen, dus spaargeld is dan wel nodig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik zou eerst eens die 20k bij elkaar sparen met dat netto inkomen.
Had ik gedaan als ik een auto nodig had voor mijn werk, maar nu is het voor plezier. Dus ik zal waarschijnlijk niet veel rijden, maar wil wel dan in bezit hebben. Als je weinig gaat rijden, is private lease wel zonde.quote:
Blijkt toch de tweede grootste reden te zijn voor een lening voor Nederlanders.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee. Geld lenen voor een auto is nooit verstandig.
En dan 20k uitgeven aan een auto niet?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:54 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Had ik gedaan als ik een auto nodig had voor mijn werk, maar nu is het voor plezier. Dus ik zal waarschijnlijk niet veel rijden, maar wil wel dan in bezit hebben. Als je weinig gaat rijden, is private lease wel zonde.
Ik heb liever een leuke auto als eind-twintiger dan een leuke auto straks als ik 60 ben. Genieten van het leven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:55 schreef LuieSurinamer het volgende:
[..]
En dan 20k uitgeven aan een auto niet?
Als je financieel iets verstandigs wil doen blijf dan ver weg van trouwen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:53 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Dat geld heb ik al, maar ik vind sparen moeilijker dan geld uitgeven, dus dacht ik eerder aan een maandelijkse last dan meteen mijn spaarvarken leegtrekken. Ik wil binnen een jaar ook trouwen, dus spaargeld is dan wel nodig.
Voor 20k kun je best een toffe auto kopen, mits tweedehands.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 04:45 schreef MisChrartin het volgende:
En ‘patsen’ in een bak van 20k. Succes daarmee in je polo of golf.
Dat weet ik maar dat maakt het niet verstandig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:55 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Blijkt toch de tweede grootste reden te zijn voor een lening voor Nederlanders.
Dat is omdat veel mensen liever opscheppen met geld dat ze niet hebben dan logisch nadenken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 01:55 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Blijkt toch de tweede grootste reden te zijn voor een lening voor Nederlanders.
Goed verhaal maar deze man koopt een 20k auto en verzekerd hem dan niet WA-Casco?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 06:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is omdat veel mensen liever opscheppen met geld dat ze niet hebben dan logisch nadenken.
Collega van mij was er ook zo eentje. Wilde een redelijk nieuwe Audi alleen maar om te doen alsof ie geld had (die auto stond dan vervolgens voor een shabby appartementje geparkeerd). 20k lening genomen (via z'n ouders) om een 2e hands te kopen en kon ten eerste al maar net de dure onderhoudskosten betalen. Vervolgens rijdt ie 'm total loss, en zit ie met een resterende lening en helemaal geen auto meer, omdat ie eerst die lening verder moet afbetalen en dan nog eens opnieuw moet gaan sparen voor een auto
Koop gewoon een auto die je je makkelijk kunt veroorloven en in één keer kunt betalen. Boeiend dat het geen mooie of dure is.
Ook voor 5000 euro kun je hele leuke en goede auto's kopen. Zeker wanneer je niet te veel rijdt, kun je nog jarenlang vooruit met een auto uit die prijsklasse.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 02:00 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Ik heb liever een leuke auto als eind-twintiger dan een leuke auto straks als ik 60 ben. Genieten van het leven.
Hij was niet goed verzekerd nee, want hij kon het niet betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:24 schreef CR7 het volgende:
[..]
Goed verhaal maar deze man koopt een 20k auto en verzekerd hem dan niet WA-Casco?
@:ts, wil je in de toekomst geen huis kopen? En gaat dit dan niet ten koste van je leenkracht? Lijkt mij dat je met jouw loon en die van je partner best wel een redelijk huisje moet kunnen kopen. Je hebt een meer dan prima loon namelijk.
Mensen die geld lenen om ergens mee te patsen denken niet altijd even goed vooruit over de financiële consequenties die hun keuzes kunnen hebben. Een deel daarvan leeft echt alleen hier en nu. En ja, als je al elke maamd moet schrapen om je te dure lening en auto te betalen dan kies je in de internetvergelijker toch gewoon de goedkoopste verzekering? Das mooi een paar tientjes per maand bespaard ten opzichte van die duurder Casco verzekering.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:24 schreef CR7 het volgende:
[..]
Goed verhaal maar deze man koopt een 20k auto en verzekerd hem dan niet WA-Casco?
Er vervolgens kom je met allerlei drogredenen waarom je het toch echt wel moet gaan doen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:45 schreef sigme het volgende:
Dus je vraagt onze mening over het lenen van geld voor een auto die je niet nodig hebt.
Dat heet vragen naar de bekende weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |