abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:03:37 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200912995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:07 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Ja, maar dan begrijp ik het nog niet.
Dat geloof ik niet, want wat valt er te begrijpen? Ze reageren niet / pas heel laat op je omdat je geen prioriteit voor hen bent. Daar valt niets aan te snappen, dat valt alleen maar te accepteren, of niet. Jij doet dat niet.

Jij wil dat niet accepteren omdat de mensen waar je contact mee hebt (en wat dus geen vrienden zijn) in jouw ogen de kortste weg is naar het krijgen van vrienden, want immers, dát contact met die mensen is er al, en alternatieven heb je niet, dus als déze mensen niet 'vrienden' worden, dan sta je volledig met lege handen want immers, je gaf zelf aan dat je verder geen contacten op doet.

Nogmaals; jij denkt dat IETS beter is dan NIETS en dat is niet zo, maar jij wil het zogenaamd niet snappen, want als je het niet snapt hoef je niet op te geven met je pogingen om die mensen tot vrienden te maken, omdat jezelf dat sprookje voorhouden prettiger voelt dan de realiteit, namelijk dat die mensen geen interesse hebben om jouw vrienden te worden en er dus geen magische knip in de vingers is om dat alsnog te bewerkstelligen.

Als je in die bubbel blijft ga je er niet gelukkiger van worden.

Jij denkt dat als je het met deze groep mensen opgeeft, je verder van huis bent dan verwoede pogingen blijven doen bij mensen die in ieder geval tot je kennissen behoren, terwijl de realiteit is dat dit loslaten, accepteren dat niet iedereen (waaronder deze mensen) vrienden met jou wil zijn, je dichter bij huis brengt omdat je daarmee dan niet continue bezig bent, je tot rust kunt komen en dan beseft dat het feit dat bepaalde mensen geen vrienden met jou willen zijn niets zegt over of jij verder OK bent. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200913735
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:07 schreef scrupuleus het volgende:
Je zit te zeuren

Blijkbaar heb je [U]bevestiging nodig[/b] en leg je de schuld nu bij de ander
het lijkt mij toch niet normaal als bekenden wel je appjes zien maar wekenlang niet reageren. Dat heeft niets met bevestiging of aandacht willen hebben te maken.

En dan mijn vraag waarom reageer je zo raar?

Je zeurt,
je wilt bevestiging,
je legt de schuld bij een ander
.

Is dit werkelijk het eerste waar je aan denkt?

Praat je in het echt ook zo tegen mensen dan.

Verder zou ikzelf die "vrienden" lekker het contact mee verbreken.
Amsterdam is poep op de stoep.
pi_200913945
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:49 schreef MartinPro het volgende:

[..]
het lijkt mij toch niet normaal als bekenden wel je appjes zien maar wekenlang niet reageren. Dat heeft niets met bevestiging of aandacht willen hebben te maken.

En dan mijn vraag waarom reageer je zo raar?

Je zeurt,
je wilt bevestiging,
je legt de schuld bij een ander
.

Is dit werkelijk het eerste waar je aan denkt?

Praat je in het echt ook zo tegen mensen dan.

Verder zou ikzelf die "vrienden" lekker het contact mee verbreken.
Blijkbaar zijn ze niet zo bekend
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:37:26 #129
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200914734
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:49 schreef MartinPro het volgende:

[..]
het lijkt mij toch niet normaal als bekenden wel je appjes zien maar wekenlang niet reageren. Dat heeft niets met bevestiging of aandacht willen hebben te maken.

En dan mijn vraag waarom reageer je zo raar?

Je zeurt,
je wilt bevestiging,
je legt de schuld bij een ander
.

Is dit werkelijk het eerste waar je aan denkt?

Praat je in het echt ook zo tegen mensen dan.

Verder zou ikzelf die "vrienden" lekker het contact mee verbreken.
Alles af laten hangen van appjes die wel gelezen zijn door de ander maar waar geen reactie op komt.
Dat vind ik dus raar. Ik snap niet dat mensen zich daar druk om maken. Het heeft met verwachtingen te maken , en daar gaat het al mis
En als het wel een probleem voor je is , je voelt je genegeerd (of vul maar wat in) Dan ga naar de persoon toe en heb het er over , misschien hebben ze het niet door , spelen er andere dingen , misschien vinden ze het niet interessant genoeg . Kan allemaal .Ik snap sowieso niet dat mensen alles van whatsapp af laten hangen .
Als je er mee zit doe er wat aan , ga praten. of je laat het zitten .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200917000
Je moet maar zo denken TS...als je een belangrijke vraag stelt en ze reageren niet..nou dan niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:11 schreef Fugue het volgende:
Ik reageer als ik tijd/zin heb en dat kan soms weken duren. Ben gewoon geen apper. Als er iets belangrijks is bel je maar.
Ik app nooit en ben (bijna) nooit telefonisch te bereiken. Als er iets belangrijks is schrijf je maar een brief.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 11:30:05 #131
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200919957
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:54 schreef HSG het volgende:
Je moet maar zo denken TS...als je een belangrijke vraag stelt en ze reageren niet..nou dan niet.
[..]
Ik app nooit en ben (bijna) nooit telefonisch te bereiken. Als er iets belangrijks is schrijf je maar een brief.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 15 augustus 2021 @ 11:32:16 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200919986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:11 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Oké, maar bij de meeste mensen gaat volgens mij vrijwel alle communicatie via WhatsApp.
Ik denk dat je je daar in vergist.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 15 augustus 2021 @ 12:23:49 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200920522
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het nogal onfatsoenlijk om helemaal niet te reageren. Het hoeft niet a la minute. Maar een keer per dag je apps langs lopen en iets laten weten is wel netjes. Ik begrijp ook niet echt dat mensen hier goed lopen praten om een ander als lucht te behandelen omdat je hem of haar niet tof genoeg vond. Zeer arrogant en asociaal.

Ik heb het wel met een vriend gehad. Als ik een appje stuurde om een borrel te drinken dan reageerde hij de helft van de keren gewoon niet. Zeer vervelend want dat maakt het ook lastig te bepalen wanneer het niet kan en ik tijd heb om andere plannen te maken. Ik heb hem er toen ook op aangesproken waarom dat voor mij zo vervelend is en dat als hij niet kan/wil hij het laat weten. Dat doet hij sindsdien
gelukkig ook. Dus dat heeft gewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 15-08-2021 18:35:47 ]
pi_200920736
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 12:23 schreef Hexagon het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het nogal onfatsoenlijk om helemaal niet te reageren. Het hoeft niet a la minute. Maar een keer per dag je apps langs lopen en iets laten weten is wel netjes. Ik begrijp ook niet echt dat mensen hier goed lopen praten om een ander als lucht te behandelen omdat je hem of haar niet tof genoeg vond. Zeer arrogant en sociaal.

Ik heb het wel met een vriend gehad. Als ik een appje stuurde om een borrel te drinken dan reageerde hij de helft van de keren gewoon niet. Zeer vervelend want dat maakt het ook lastig te bepalen wanneer het niet kan en ik tijd heb om andere plannen te maken. Ik heb hem er toen ook op aangesproken waarom dat voor mij zo vervelend is en dat als hij niet kan/wil hij het laat weten. Dat doet hij sindsdien
gelukkig ook. Dus dat heeft gewerkt.
Herkenbaar, je vergat trouwens een A voor sociaal te plaatsen want anders klopt ie niet maar verder herkenbaar. Zo een vriend heb ik ook. Doet ie trouwens niet alleen bij mij maar ook bij zijn bestie. Het gaat de laatste tijd wel stukken beter.
pi_200921561
Wat CoolGuy zegt.

Stop met trekken aan een dood paard. Je doet jezelf tekort.

Hanteer je eigen normen.

Bijvoorbeeld: na een week reageren als ik iemand vraag of die vanavond mee gaat sporten, en dan met "ik kan vanavond" ipv "hoi sorry vorige week was ik op vakantie. Vanavond doen?" dan heb je geen respect en dan zeg ik ah leuk dat je reageert maar ik vroeg het vorige week :) je hoeft ze niet gelijk kapot te maken maar je moet mensen leren hoe ze met jou moeten omgaan.

Na weken of maanden alsnog inhoudelijk reageren op mijn oude bericht zonder enige uitleg vind ik nergens op slaan. Ik antwoord dan ook niet meer. Op onzin hoef je niet te reageren zei mijn moeder altijd.

Als ze nog wat van me willen dan mogen ze wat meer moeite doen.

Als tijdens een appgesprekje wat soms ontstaat iemand niet meer reageert bedenk er dan zelf ff bij dat ze gebeld werden of de trein is aangekomen of ze gingen fietsen of wat dan ook. Neem het niet persoonlijk. Het is niet zoals bellen waar het gek zou zijn om halverwege een zin ineens op te hangen. Laat het gewoon.

Wees niet altijd beschikbaar voor mensen alsof je continu op hun aandacht zit te wachten.

Wees bereid om iemand los te laten.

Denk niet in schaarste. Om elke straathoek wachten nieuwe vrienden en kennissen op je.

Leef je eigen leven. Mensen die jou leuk vinden haken dan wel aan, en blijven aangehaakt als ze leuk vinden wat je doet.

Wees altijd positief en geïnteresseerd.

Zeur niet over futiliteiten.

Veel mensen hebben allerlei shit waar ze in zitten of mee bezig zijn waardoor ze geen ruimte voor jou hebben. Of stom reageren op je. Dat accepteren zoals het is, ermee omgaan op een manier die jou recht doet en zorgen dat jij zelf iig aangenaam gezelschap bent, voor jezelf en anderen, scheelt dan een hele hoop! Wees zelf je beste vriend als niemand je vriend wil zijn.
What's the name of the game?
pi_200921594
OP vrijdag al gelezen.

Vandaag toch maar even reageren.

TS zeik eens niet zo.
pi_200921703
notificaties UIT you are welcome!
ooit begonnen mee nu doen al mijn vrienden het geen gezeur als iedereen het doet.
Arrr!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 15:05:46 #138
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200922425
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:49 schreef -marz- het volgende:
Wat CoolGuy zegt.

Stop met trekken aan een dood paard. Je doet jezelf tekort.

Hanteer je eigen normen.

Bijvoorbeeld: na een week reageren als ik iemand vraag of die vanavond mee gaat sporten, en dan met "ik kan vanavond" ipv "hoi sorry vorige week was ik op vakantie. Vanavond doen?" dan heb je geen respect en dan zeg ik ah leuk dat je reageert maar ik vroeg het vorige week :)
je hoeft ze niet gelijk kapot te maken maar je moet mensen leren hoe ze met jou moeten omgaan.

Na weken of maanden alsnog inhoudelijk reageren op mijn oude bericht zonder enige uitleg vind ik nergens op slaan. Ik antwoord dan ook niet meer. Op onzin hoef je niet te reageren zei mijn moeder altijd.

Als ze nog wat van me willen dan mogen ze wat meer moeite doen.

Als tijdens een appgesprekje wat soms ontstaat iemand niet meer reageert bedenk er dan zelf ff bij dat ze gebeld werden of de trein is aangekomen of ze gingen fietsen of wat dan ook. Neem het niet persoonlijk. Het is niet zoals bellen waar het gek zou zijn om halverwege een zin ineens op te hangen. Laat het gewoon.

Wees niet altijd beschikbaar voor mensen alsof je continu op hun aandacht zit te wachten.

Wees bereid om iemand los te laten.

Denk niet in schaarste. Om elke straathoek wachten nieuwe vrienden en kennissen op je.

Leef je eigen leven. Mensen die jou leuk vinden haken dan wel aan, en blijven aangehaakt als ze leuk vinden wat je doet.

Wees altijd positief en geïnteresseerd.

Zeur niet over futiliteiten.

Veel mensen hebben allerlei shit waar ze in zitten of mee bezig zijn waardoor ze geen ruimte voor jou hebben. Of stom reageren op je. Dat accepteren zoals het is, ermee omgaan op een manier die jou recht doet en zorgen dat jij zelf iig aangenaam gezelschap bent, voor jezelf en anderen, scheelt dan een hele hoop! Wees zelf je beste vriend als niemand je vriend wil zijn.
Waarom reageer je dan nog op diegene. niet meer nodig lijkt mij.

Ik ben erg blij dat de mensen waar ik mee omga allemaal niet zo mobiel afhankelijk zijn
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200922651
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:04 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb een aantal mensen met wie ik regelmatig contact heb. Er zijn twee dingen die ik storend vind bij appen:
1) Als mensen wanneer je al een tijdje zit te appen opeens niet meer reageren en niet even schrijven 'Ik moet weer even door. Tot later'.
2) Als mensen pas na dagen, weken of maanden reageren op appjes, bijvoorbeeld als je even iets vraagt.

Mensen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen. Maar ik vind het wel hinderlijk als je even iets vraagt en dan pas na dagen of weken een reactie krijgt. En ik weet niet wat een goeie manier is om daarmee om te gaan. Ik wil mensen ook niet onder druk zetten. Ik kan natuurlijk zeggen dat ik het niet fijn vind maar ergens vind ik dat ook weer een beetje een zwaar middel. En ik kan het vragen, maar ook dan kan ik me nog voorstellen dat mensen zich misschien onder druk gezet voelen.

Hoe zien jullie dit?
Op zakelijke whatsappjes reageer ik vlotter dan op privé appjes van sommige mensen. Want ik heb liever niet dat sommige mensen mij een berichtje sturen. Dat zijn van die mensen die je gelijk gaan bellen als ze zien dat je net een bericht hebt gestuurd. Zulke mensen zijn vervelend en begrijpen niet als je hun op allerlei niveaus uitlegt waarom je niet kan opnemen of niet wilt bellen.

Soms negeer ik de vraag ook als ik een antwoord wil geven waarvan ik zeker weet dat de ander daar moeilijk over gaat doen. Dan laat ik mijn assistent het verder afhandelen.
pi_200922663
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:04 schreef Extraneus het volgende:
1) Als mensen wanneer je al een tijdje zit te appen opeens niet meer reageren en niet even schrijven 'Ik moet weer even door. Tot later'.
Dat doe ik ook, doei zeggen in een app is niet nodig.
  zondag 15 augustus 2021 @ 16:02:49 #141
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_200923099
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:11 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat je dat bijhoudt :+
Dat doet Whatsapp wel voor je. Er staat gewoon een datum bij het laatste bericht.
Geen kunst dus.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 16:08:55 #142
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200923183
quote:
7s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:02 schreef Elpis het volgende:

[..]
Dat doet Whatsapp wel voor je. Er staat gewoon een datum bij het laatste bericht.
Geen kunst dus.
Ik bedoel : dat je er dus in die zin nog mee bezig bent, en dat dus wel degelijk bijhoudt dan :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 15 augustus 2021 @ 17:17:41 #143
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_200924168
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:08 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik bedoel : dat je er dus in die zin nog mee bezig bent, en dat dus wel degelijk bijhoudt dan :P
Overdrijven is ook een vak
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_200924291
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:17 schreef Elpis het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak
Ineens een berichtje krijgen en dan pas bedenken dat het vijf jaar geleden is, is nogal een verschil met dit vijf jaar bijgehouden hebben inderdaad....

Persoonlijk heb ik liever dat mensen me appen dan dat ik gestoord wordt door telefoontjes, maar aangezien ik whatsapp echt leuk vind zorg ik er in elk geval voor dat ik voor ik ga slapen gereageerd heb op mijn appjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2021 17:27:12 ]
pi_200924341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:33 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Zeker, maar ik kan wel vragen wat de reden is en aangeven dat ik het niet fijn vind als iemand bijvoorbeeld na maanden een keer reageert. Alleen ik weet niet wat een handige manier is om dat over te brengen.
Is ook zo. Je mag je grenzen aangeven.
Ik begrijp je kwestie wel. Zit er ook mee. Heb autisme en voel de sociale cue onvoldoende aan van wat nu "normaal" is.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200924557
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 15:25 schreef stokj het volgende:

[...] Want ik heb liever niet dat sommige mensen mij een berichtje sturen. Dat zijn van die mensen die je gelijk gaan bellen als ze zien dat je net een bericht hebt gestuurd. Zulke mensen zijn vervelend....
Dit dus. Zo'n kennis had ik ook. Op het laatst durfde ik geen berichtjes meer te sturen. Ze probeerde me ook ongevraagd advies op te dringen. Dat contact heb ik beëindigd.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200925317
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:42 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dit dus. Zo'n kennis had ik ook. Op het laatst durfde ik geen berichtjes meer te sturen. Ze probeerde me ook ongevraagd advies op te dringen. Dat contact heb ik beëindigd.
Heel goed!
Ik heb het contact met bepaalde familieleden ook beëindigd. Maar door bepaalde zaken krijg ik toch met ze te maken.
  zondag 15 augustus 2021 @ 18:38:27 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200925366
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 12:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Herkenbaar, je vergat trouwens een A voor sociaal te plaatsen want anders klopt ie niet maar verder herkenbaar. Zo een vriend heb ik ook. Doet ie trouwens niet alleen bij mij maar ook bij zijn bestie. Het gaat de laatste tijd wel stukken beter.
Haha, ja die A moest erbij

Maar Whatsapp is natuurlijk ook een vrij nieuw medium. Dus daar zijn de normen en waarden van communicatie nog niet bij iedereen ingedaald.
pi_200925394
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Haha, ja die A moest erbij

Maar Whatsapp is natuurlijk ook een vrij nieuw medium. Dus daar zijn de normen en waarden van communicatie nog niet bij iedereen ingedaald.
Na 12 jaar nog steeds niet ingedaald :o
  zondag 15 augustus 2021 @ 19:18:01 #150
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_200926039
quote:
17s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ineens een berichtje krijgen en dan pas bedenken dat het vijf jaar geleden is, is nogal een verschil met dit vijf jaar bijgehouden hebben inderdaad....
Ja, ze vult het een beetje in.
quote:
Persoonlijk heb ik liever dat mensen me appen dan dat ik gestoord wordt door telefoontjes, maar aangezien ik whatsapp echt leuk vind zorg ik er in elk geval voor dat ik voor ik ga slapen gereageerd heb op mijn appjes.
Ja, en het jammere is zo vaak dat mensen niet het verschil begrijpen tussen na dagen weken of maanden reageren enerzijds en niet meteen reageren anderzijds. Ik reageer ook niet altijd meteen, maar het komt zelden voor dat ik er mer dan 24 uur over doe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')