Zou ingeprijsd moeten zijn?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:02 schreef ludovico het volgende:
Volgens de voorspellingen in Juni is Nord Stream 2, eind deze maand klaar met bouwen...
Wat zou het effect zijn daarvan?
Zou.....quote:
De vorige keer was er veel meer onzekerheid of het project überhaupt zou slagen. Nu wordt er in het algemeen al helemaal vanuit gegaan dat Nordstream2 er gaat komt. Die strijd is geopolitiek ook al beslecht.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou.....
Klopt, zou.
Vorige keer was het aanleiding voor een dikke rally. Gezien de opluchting bij het einde van het project verwacht ik toch vuurwerk omhoog. 2 weken na dato 7.5.
Dan nog, stukje onzekerheid weg. Stukje nieuwswaarde.. Ik ga uit van 7.5 na een week of 2 na het nieuws.. Dus half september.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:21 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De vorige keer was er veel meer onzekerheid of het project überhaupt zou slagen. Nu wordt er in het algemeen al helemaal vanuit gegaan dat Nordstream2 er gaat komt. Die strijd is geopolitiek ook al beslecht.
Waar is de "hoofdnotering" van Gazprom buiten Rusland?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan nog, stukje onzekerheid weg. Stukje nieuwswaarde.. Ik ga uit van 7.5 na een week of 2 na het nieuws.. Dus half september.
Pfoe, staat in Dollars dus denk NYSE.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waar is de "hoofdnotering" van Gazprom buiten Rusland?
Xetra, das de online beurs van Frankfurt.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:38 schreef JimmyJames het volgende:
Heb je deze? https://finance.yahoo.com/quote/OGZPY/
Altijd leuk om mee te spelen zulke aandelen. Of het wordt een succes of het gaat ten onder aan de torenhoge schulden. Kosten gaan altijd voor de winst.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ga komende week voor de "lol" een stuk of wat stocks "Canoo" aankopen (US62914V1061).
Het gaat niet heel geweldig met het aandeel dus zeker geen koopadvies.
Maar vind het wel een grappig concept; een platform, ook wel het "skateboard", waar je alles op kan bouwen wat je maar kan bedenken, zoals dus ook "last mile" bezorgbusjes.
VDL Nedcar gaat auto's voor ze bouwen in Nederland. Lijkt me dat het in steden wel erg praktisch is gezien diesels daar steeds vaker ongewenst zijn.
Klopt, heel risicovol. Zoals iemand al eens zei: kijk naar hoeveel automerken er ontstonden toen de auto in opkomst was en hoeveel daar 25 jaar later nog van bestonden. Het overgrote merendeel van de startups redt het niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Altijd leuk om mee te spelen zulke aandelen. Of het wordt een succes of het gaat ten onder aan de torenhoge schulden. Kosten gaan altijd voor de winst.
Wat moet Canoo gaan doen dan precies?quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, heel risicovol. Zoals iemand al eens zei: kijk naar hoeveel automerken er ontstonden toen de auto in opkomst was en hoeveel daar 25 jaar later nog van bestonden. Het overgrote merendeel van de startups redt het niet.
Het enige wat je kan doen is kijken naar wat men van plan is, of het enigszins uitvoerbaar lijkt, of er een markt voor is, of ze eerlijk zijn over wat er bereikt is, etc.
Heb vandaag gekocht:
- Tesla op $702,260 g.a.k.
- Canoo op $7,0488 g.a.k.
- Fastned ¤60,10 g.a.k.
Er staan al 2 filmpjes in een vorige reactie met wat ze maken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat moet Canoo gaan doen dan precies?
Tesla is (zo'n 350 tot 400/%) overgewaardeerd, dat weet ik wel zeker. Dat betekent echter niet dat de koers te voorspellen is.quote:Nu weet ik dat jij ook wat minder speculatieve zaken op orde hebt.... Maar als dit je enige aandelen waren, manmanman. Groot risico weinig reward hoor deze Tesla's.
Hoe kom je op 1900% ?quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:20 schreef ludovico het volgende:
Tesla is 1900% overgewaardeerd, bitcoin infinite %..
Die bubbel barst wel een keer maar dan verliezen ze ook echt alle waarde.
1900% is factor 20.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kom je op 1900% ?
En waarom zou Tesla alle waarde verliezen als "de bubbel barst"? Je lijkt daarmee te suggereren dat Tesla geen omzet draait, niets produceert, niets verkoopt, niet groeit, niet uitbreidt, geen toekomstvisie heeft of ooit heeft gehad.
[ afbeelding ]
Ik vroeg niet om uitleg wat 1900% is.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
1900% is factor 20.
Tesla aandeel is in mijn optiek 5% waard van wat het is. Sure het draait omzet etc maar niks bijzonders, misschien 5 jaar voorsprong met elektrisch maar ach, dat lopen de andere autobouwers wel in.
Haha, ik zal er een keer naar kijken, keb wel gezien dat Tesla een leipe machine heeft die in 1 go auto's drukt vanuit vloeibaar staal zegmaar.quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vroeg niet om uitleg wat 1900% is.
Ik vroeg hoe je op die 1900% kwam, welke berekening zit daar achter?
En waarom denk je dat andere autofabrikanten dat in 5 jaar inlopen?
En al lopen ze dat in, is dat een probleem voor Tesla?
Hoeveel EV's rijden er naar verwachting in 2030 wereldwijd rond?
Hoe groot is de verwachte wereldwijde automarkt voor EV's in respectievelijk 2025, 2030 en 2035?
Welk aandeel (omzet) daarvan moet Tesla in die jaren hebben om geen "bubbel" meer te zijn (nog los van de overige producten die ze leveren)?
Ik vraag je dit in de hoop dat je de antwoorden zoekt en je dan achter je oren gaat krabben
Klopt. Ze hebben "mega casting" waarbij de gehele achterbrug uit 1 stuk gegoten wordt. Dat scheelt tientallen onderdelen, laswerk, gewicht, tijd en is perfect qua gelijke maatvoering en hoge stijfheid.quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Haha, ik zal er een keer naar kijken, keb wel gezien dat Tesla een leipe machine heeft die in 1 go auto's drukt vanuit vloeibaar staal zegmaar.
Als je 16% meer range haalt uit het gelijke accu volume / gewicht, je auto zelf al meer efficiënt is én je accu's kan produceren die 50% goedkoper zijn dan die van de concurrentie (duurste deel van een EV) dan kan je juist onder de prijs van de concurrentie zitten en nog steeds een hogere marge halen.quote:Maar bottem line, ik denk niet dat de marges van Tesla hoger zullen liggen op EV dan Volkswagen et al.
Dan is het gewoon een fractie van de andere partijen. Dan kan het nog groeien door meer geld aan te halen etc maar dan heb je share dillution. Wereld zonder Toyota en VW ga je gewoon niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |