abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 augustus 2021 @ 13:35:43 #1
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_200876188
Dit topic bevat reclame voor Pink Alpaca Games.



Doe al enkele jaren veel handel in retrogaming op Marktplaats. Deed dit vooral vanuit oogpunt om mijn eigen verzameling 'goedkoop' op te kunnen bouwen. Veel verzamelingen opkopen, deels voor eigen verzameling (of upgrade), rest weer verkopen om daarna weer in te kopen.

Nadeel van Marktplaats is dat je te veel moet onderhandelen bij verkoop, en men maar vaak 1 artikel koopt. Bij een webshop is het 'makkelijker' vaste prijzen te hanteren, en klanten zien sneller en makkelijker je totaal assortiment, met kans dat ze meer tegelijk afnemen. Vandaar dat ik nu bezig ben een webshop op te zetten: Pink Alpaca Games. Moet echt nog ontzettend veel vullen, aanpassen, et cetera.

Nog in oprichting, dus nog niet alles loopt zoals het moet... zo heb ik bijvoorbeeld nu nog geen iDeal, omdat mijn KvK nog niet rond is (voorheen deed ik daar niet aan, maar met een webshop ontkom je er niet aan), maar dat komt snel. Al bij KvK Den Haag geweest en basisinfo staat allemaal al gevuld bij hun, echter na wat tips van hun wil ik eerst nog wat dingen regelen voordat ik officieel als eenmanszaak begin. (overigens behoud ik mijn huidige baan gewoon, dit is een side-job, misschien dat ik één dag minder ga werken straks zodat ik meer tijd hierin kan steken)

Maar heb eigenlijk vooral nog een vraag...

Waar halen jullie je inpakmaterialen vandaan? Voorheen deed ik het veel via aliexpress bestellen, dozen enzo... maar de leveringsduur is belachelijk soms natuurlijk. Wil het eigenlijk gewoon in Nederland weghalen. Enige die ik vaak tegen kom is Rajapack waar ik straks (zodra me KvK rond is) wel kan inkopen... maar weten jullie andere goede opties?

Ook hoor ik graag meningen, adviezen, ideeën voor mijn webshop... qua uiterlijk, vulling, indeling, et cetera. Hou je niet in, ik wil overal lering uit trekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 15-08-2021 00:05:45 ]
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_200883064
Rajapack is prima voor een startende webshop, ik laat nu mijn dozen op maat maken maar dan zit je met een enorme afname.

Het nadeel van jouw handel is dat je elke game moet fotograferen en op je site moet plaatsen, daar gaat een groot deel van je winst aan op. Je kan wel online (gratis tot een bepaalde grootte) je foto's vrijstaand maken, ziet er beter uit dan een licht grijze achtergrond.


  vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:20:11 #3
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_200894935
quote:
99s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Rajapack is prima voor een startende webshop, ik laat nu mijn dozen op maat maken maar dan zit je met een enorme afname.

Het nadeel van jouw handel is dat je elke game moet fotograferen en op je site moet plaatsen, daar gaat een groot deel van je winst aan op. Je kan wel online (gratis tot een bepaalde grootte) je foto's vrijstaand maken, ziet er beter uit dan een licht grijze achtergrond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja op maat maken is (voor nu) beetje te overdreven en duur. Ik handel maar voornamelijk kleinschalig en voor mijn plezier, haal wel geld binnen uiteraard, maar nog niet genoeg om dat te bekostigen.

Het fotograferen kost inderdaad wat tijd, maar de foto's zijn indicaties van wat je ontvangt (staat ook vermeld op de site). Dit gezien de omloop van spellen uiteraard, elk ingenomen spel fotograferen is gewoonweg onmogelijk... tenminste dan behaal je helemaal geen winst meer uiteraard. Wel hou ik een bepaalde kwaliteit aan zodat men nooit iets krijgt dat minder is als hetgeen dat op de foto staat.

Misschien dat ik inderdaad even alles achtergrondvrij moet maken, echter het fotograferen kost momenteel al veel tijd, waardoor ik het voor nu 'makkelijk' en snel hou. Kan als straks het assortiment erop staat, rustig langzaam aan de betere foto's erop zetten. Maar dan staat het assortiment zelf er in ieder geval alvast op.

Bedankt voor de tips! ^O^
Wel nog 1 vraagje, waar doe je dat achtergrondvrij maken? Zou het met Photoshop kunnen doen maar dat kost helemaal veel tijd denk ik.

Iemand anders nog een suggestie voor een winkel met verpakkingsmaterialen? En mening/idee/suggestie/kritiek op de huidige staat van mijn webwinkel?
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_200895004
Kun je niet gewoon een rol bubbeltjesfolie en een rol stevig papier kopen en inpakken als kado?

Simpel, lage kosten en toch goed beschermd.
dag
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 15 augustus 2021 @ 00:07:15 #5
269689 crew  Viv
pi_200917207
Hoi, wat leuk dat je een topic hebt geopend over je webshop in oprichting! *O*

Ik mention @Jimbo even, misschien dat hij nog een suggestie heeft voor een Nederlandse verpakkingsmaterialen-leverancier. :)

Oh en ik heb de TT en OP even aangevuld. :Y)
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 21:54:34 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200928530
je kant je ook altijd even in Games melden, daar ruilen / handelen we ook games

qua verpakking, hoe groot heb je het nodig? Gewoon brievenbus of A3/4 ? (en trouwens, via ali is niet veel goedkoper als je ziet wat er bij komt in totaal :+ Vergeet ook niet dat je nu bij de KVK staat en dus de btw eraf kan trekken ;) )
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 21:56:23 #7
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200928569
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:20 schreef IW2B het volgende:

[..]
Ja op maat maken is (voor nu) beetje te overdreven en duur. Ik handel maar voornamelijk kleinschalig en voor mijn plezier, haal wel geld binnen uiteraard, maar nog niet genoeg om dat te bekostigen.

Het fotograferen kost inderdaad wat tijd, maar de foto's zijn indicaties van wat je ontvangt (staat ook vermeld op de site). Dit gezien de omloop van spellen uiteraard, elk ingenomen spel fotograferen is gewoonweg onmogelijk... tenminste dan behaal je helemaal geen winst meer uiteraard. Wel hou ik een bepaalde kwaliteit aan zodat men nooit iets krijgt dat minder is als hetgeen dat op de foto staat.

Misschien dat ik inderdaad even alles achtergrondvrij moet maken, echter het fotograferen kost momenteel al veel tijd, waardoor ik het voor nu 'makkelijk' en snel hou. Kan als straks het assortiment erop staat, rustig langzaam aan de betere foto's erop zetten. Maar dan staat het assortiment zelf er in ieder geval alvast op.

Bedankt voor de tips! ^O^
Wel nog 1 vraagje, waar doe je dat achtergrondvrij maken? Zou het met Photoshop kunnen doen maar dat kost helemaal veel tijd denk ik.

Iemand anders nog een suggestie voor een winkel met verpakkingsmaterialen? En mening/idee/suggestie/kritiek op de huidige staat van mijn webwinkel?
Voor dvd's/hoesjes is photoshop prima met een witte achterkant. Doe je 1x het toverstafje gebruiken en klaar
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:02:34 #8
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_200945443
quote:
99s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Rajapack is prima voor een startende webshop, ik laat nu mijn dozen op maat maken maar dan zit je met een enorme afname.

Het nadeel van jouw handel is dat je elke game moet fotograferen en op je site moet plaatsen, daar gaat een groot deel van je winst aan op. Je kan wel online (gratis tot een bepaalde grootte) je foto's vrijstaand maken, ziet er beter uit dan een licht grijze achtergrond.
Was even wat werk maar alle oude foto's zijn aangepast nu. Vanaf heden is het makkelijker gelijk elke keer doen... 8-)
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:06:52 #9
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_200945495
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:54 schreef Jimbo het volgende:
je kant je ook altijd even in Games melden, daar ruilen / handelen we ook games

qua verpakking, hoe groot heb je het nodig? Gewoon brievenbus of A3/4 ? (en trouwens, via ali is niet veel goedkoper als je ziet wat er bij komt in totaal :+ Vergeet ook niet dat je nu bij de KVK staat en dus de btw eraf kan trekken ;) )
Zal me later ook even melden daar. Verpakking is heel variabel... 1 a 2 spellen gaan nog wel in bubbeltjesenveloppen, consoles of stapel spellen zullen in een doos gaan. Dus hier verschillende maten in op voorraad nemen lijkt me niet onhandig. :)

quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:07 schreef Viv het volgende:
Hoi, wat leuk dat je een topic hebt geopend over je webshop in oprichting! *O*

Ik mention @:Jimbo even, misschien dat hij nog een suggestie heeft voor een Nederlandse verpakkingsmaterialen-leverancier. :)

Oh en ik heb de TT en OP even aangevuld. :Y)
Dank je. Hoe meer tips, adviezen, commentaar, kritiek ik krijg hoe beter ik van start kan gaan lijkt me. Valkuilen ontloop ik liever bij voorbaat. Zal vast nog wel wat foutjes maken, maar hoe meer ik er kan voorkomen hoe beter. Zal zeker

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:26 schreef Peter het volgende:
Kun je niet gewoon een rol bubbeltjesfolie en een rol stevig papier kopen en inpakken als kado?

Simpel, lage kosten en toch goed beschermd.
Ja heb bubbeltjesfolie maar dat is vooral om consoles en dergelijke te beschermen. Games kunnen makkelijker in bubbeltjesfolieenveloppen, tenzij het er meerdere zijn dan worden het doosjes. An sich als ik gelijk van bepaalde maten een stapel koop dan vallen de kosten daarvan ook wel mee. En het oogt toch wat professioneler... :)
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_200945566
Niets voor de gewone NES? Die staat hier nog in het tv-meubel :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:16:10 #11
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_200945643
quote:
9s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:11 schreef nostra het volgende:
Niets voor de gewone NES? Die staat hier nog in het tv-meubel :+
Haha heb wel een paar NES games liggen maar was nog niet zover, ben al dagen lang aan het vullen. Komen er eerdaags wel op. Ook de SNES, N64 moeten nog even goed aangevuld worden... :)
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:07:08 #12
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200948392
quote:
16s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:06 schreef IW2B het volgende:

[..]
Zal me later ook even melden daar. Verpakking is heel variabel... 1 a 2 spellen gaan nog wel in bubbeltjesenveloppen, consoles of stapel spellen zullen in een doos gaan. Dus hier verschillende maten in op voorraad nemen lijkt me niet onhandig. :)
[..]
Dank je. Hoe meer tips, adviezen, commentaar, kritiek ik krijg hoe beter ik van start kan gaan lijkt me. Valkuilen ontloop ik liever bij voorbaat. Zal vast nog wel wat foutjes maken, maar hoe meer ik er kan voorkomen hoe beter. Zal zeker
[..]
Ja heb bubbeltjesfolie maar dat is vooral om consoles en dergelijke te beschermen. Games kunnen makkelijker in bubbeltjesfolieenveloppen, tenzij het er meerdere zijn dan worden het doosjes. An sich als ik gelijk van bepaalde maten een stapel koop dan vallen de kosten daarvan ook wel mee. En het oogt toch wat professioneler... :)
Dozen kan je gelukkig bijsnijden ;)

Hier varieert het waar ik mijn dozen haal tho, ik stuur altijd offertes uit met hoeveel ik nodig heb van wat en dan kijken ze maar welke prijs ze geven. Kan mij voorstellen dat dit niet echt haalbaar is voor jou momenteel dus dan zou ik eerder kijken wat raja / verzendverpakkingenshop / myparcel kan aanbieden. Persoonlijk nooit zo'n fan van raja geweest maar zet mensen hier die daar wel mee samenwerken.

Maarja wat ze al zeiden, als je nog iets wil weten gooi maar neer (Y)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:38:43 #13
269689 crew  Viv
pi_201095196
@IW2B hierbij wat random dingen die me opvielen:

1. Bij mij valt mobiel dat plaatje met Mario buiten beeld (en mag dat eigenlijk wel gebruikt worden, qua copyright?).

2. De pagina Verkoop Aan Ons/Inkoop zit verstopt onder Over, ik denk dat veel mensen het daardoor niet tegenkomen.

3. Op de pagina Over staat nog veel Lorem ipsum.

4. Op de zoekresultaten-pagina bied je de opties sorteren en filteren, maar op de pagina's met het volledige aanbod alleen sorteren.

Succes nog :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')