Gaat niet gebeuren, als die cijfers zo hoog zouden zijn zou je het weten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:35 schreef Wantie het volgende:
Stel dat uit studies over 10 jaar blijkt dat 30% van de covid-19 patiënten maanden tot jaren op een lager niveau functioneren, waarom zou je dat afwachten? Dan is het te laat.
Dat is een persoonlijke keuze en die is prima, ik gun iedereen zijn keuze en denk dat het voor het gros ook gewoon een rationele keuze is voor zichzelf om het te nemen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:35 schreef Wantie het volgende:
En als blijkt dat het maar 1% is, dan heb je in ieder het zekere voor het onzekere genomen door te vaccineren.
Ik heb zelf covid gehad, mild weekje ziek.
Maar in de sportschool blijkt dat ik de helft aan conditie heb ingeleverd. Dat gaat een mooie tijd duren voordat ik op het oude niveau zit.
En we zijn inmiddels een maand verder.
Ik ga daar verder geen stempel op drukken, maar als gevaccineerd zijn dit had voorkomen had ik daar liever voor gekozen.
Maar de cijfers bewijzen toch dat vaccinaties juist wel helpen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Remco2021 het volgende:
Ik heb me bewust niet gevaccineerd. Omdat ik de vaccins niet als de oplossing vind en er totaal niet in geloof.
Daarnaast vind ik opschaling van de IC capaciteit veel belangrijker.
Dat is dan mooi en gezien de weinige opnames op de IC"s is alles weer veilig en gereed.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:25 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar de cijfers bewijzen toch dat vaccinaties juist wel helpen?
Doordat andere mensen een prik hebben genomen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:26 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Dat is dan mooi en gezien de weinige opnames op de IC"s is alles weer veilig en gereed.
En kan alles dus open..........................
Dat is dan mooi. En omdat er zoveel mensen een prik hebben genomen zullen de IC bedden mooi leeg blijven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Doordat andere mensen een prik hebben genomen.
Je zou ze dankbaar moeten zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 15:04 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Dat is dan mooi. En omdat er zoveel mensen een prik hebben genomen zullen de IC bedden mooi leeg blijven.
Mijn partner is volledig gevaccineerd, is niet door mij besmet geraakt, ondanks dat ik elke nacht naast hem lag, etc.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke keuze en die is prima, ik gun iedereen zijn keuze en denk dat het voor het gros ook gewoon een rationele keuze is voor zichzelf om het te nemen.
Kinderen worden nu gepushed vanuit de filosofie dat het de transmissie naar risicogroepen verkleind... Ik vind dat tamelijk onethisch worden.... En daarnaast is het maar de vraag of het uberhaupt werkt, er zijn behoorlijk wat indicaties dat gevaccineerden net zo veel mensen besmetten als mensen die niet gevaccineerd zijn. (ze worden dus wel minder ernstig ziek, maar maken net zoveel mensen ziek als willekeurig andere... dat stopt de druk op de ziekenhuizen dus niet).
En bovenal moet vaccineren gewoon een vrijwillige keuze zijn.
Griep seizoen duurt pakweg 12 weken per jaar, covid 12 maanden per jaar.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:35 schreef Rolfieo het volgende:
Het CDC schat het aantal griepdoden op ongeveer 650.000 jaarlijks. Covid-19 deed in 1 jaar MET maatregelen ongeveer 2.600.000 doden. Een snelle rekensom laat zien dat dit al meer als 3 keer is.
En die 2.6m zijn werkelijk doden, men schat dat er een behoorlijke undercount is van het aantal doden.
In de USA in een top jaar hebben 61.000 griep doden. Met Covid-19 en MET maatregelen kwamen ze op dik 240.000 doden.
Dit is nog allemaal met maatregelen actief. Zonder maatregelen had het aantal doden veel hoger geweest.
Uh... nee? Waarom zou je daar voor corrigeren als je puur kijkt de gevaarlijkheid van een virus? Dat is juist een van de dingen die corona erger maakt dan de normale griep...quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:36 schreef Za het volgende:
[..]
Griep seizoen duurt pakweg 12 weken per jaar, covid 12 maanden per jaar.
Dus vermenigvuldig het aantal griep slachtoffers om te beginnen eens met 4.
Dus je bent een voorstander van een basispremie van 200 euro per maand en een eigen risico van 1000 euro? De extra zorgkosten komen namelijk grotendeels bij de burger te liggen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:23 schreef Remco2021 het volgende:
Ik heb me bewust niet gevaccineerd. Omdat ik de vaccins niet als de oplossing vind en er totaal niet in geloof.
Daarnaast vind ik opschaling van de IC capaciteit veel belangrijker.
Ja, dat vergeet men altijd, dat opschaling van de zorg geld kost...quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je bent een voorstander van een basispremie van 200 euro per maand en een eigen risico van 1000 euro? De extra zorgkosten komen namelijk grotendeels bij de burger te liggen.
Dat kan dus niet, want je weet niet of het griepvirus over een heel jaar 4x meer slachtoffers maakt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:36 schreef Za het volgende:
[..]
Griep seizoen duurt pakweg 12 weken per jaar, covid 12 maanden per jaar.
Dus vermenigvuldig het aantal griep slachtoffers om te beginnen eens met 4.
Gezien het aantal doden was die hele vaccinatie niet nodig.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je bent een voorstander van een basispremie van 200 euro per maand en een eigen risico van 1000 euro? De extra zorgkosten komen namelijk grotendeels bij de burger te liggen.
Daarnaast is het maar de vraag of het echt helpt want de variant is steeds anders.[/quote]quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:26 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Gezien het aantal doden was die hele vaccinatie niet nodig. [quote]
Je blijft liever nog maandenlang met maatregelen zitten.
Is ook een keuze...
Zoals in Duitsland? 4x meer capaciteit dan hier.quote:Als men meer IC bedden had en personeel dan was die hele Lock Down niet nodig geweest zoals we bij andere landen kunnen zien.
Het helpt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarnaast is het maar de vraag of het echt helpt want de variant is steeds anders.
Dank voor het totaal niet ingaan op mijn vraag. Je kunt eventueel een nieuwe poging wagen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:26 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Gezien het aantal doden was die hele vaccinatie niet nodig.
Daarnaast is het maar de vraag of het echt helpt want de variant is steeds anders.
Als men meer IC bedden had en personeel dan was die hele Lock Down niet nodig geweest zoals we bij andere landen kunnen zien.
Anekdotisch iedere keer?quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ga straks de rest van je comment even rustig beantwoorden.....
Long Covid is nonsense omdat het anekdotisch is iedere keer. Waar zijn de degelijke statistieken hierover?
Als je mensen gaat interviewen die n.a.v. griepinfectie op de IC heeft gelegen heeft 100% last van "long influenza"
Het zegt niks, daarom is het nonsense, ik zeg niet dat er geen mensen bestaan die last hebben van erge kwalen op langere termijn van Covid, dat is uiteraard zo, hoe groot het risico is is VOLSTREKT onduidelijk.
En over je andere comment, de dodelijkheid per infectie is natuurlijk niet absolute aantallen tellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |