abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210051551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 22:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Zou het ook geen parcours voor van Vleuten noemen inderdaad, maar gezien haar prestaties op het WK/OS is dat statistisch gezien wel een logischere keuze.

Maar zie haar Vollering best een kansje maken op dit parcours, probleem is dat er maar 4 rensters mee mogen doen inclusief de tijdrijders. Daar heb je met Markus en van Dijk al 2 opties. Weet niet of ze als 4e (denk dat Wiebes sowieso gaat) dan voor een 2e sprinter gaan of voor Vollering
Mocht Van Dijk op tijd weer een goed niveau halen, denk ik dat het viertal Vollering, Wiebes, Markus, Van Dijk mij het meest logische. De beste sprintster van allemaal, de beste renster van allemaal en twee toptijdrijdsters die allebei een eind komen in eendagskoersen en dus in dienst het e.e.a kunnen rechtzetten als dat moet. Een beter team zou ik niet kunnen bedenken op dit parcours. Als Van DIjk niet op tijd fit is, zal Vollering wel de tijdrit doen en lijkt me Van Anrooij de eerste gegadigde in de wegrit.
pi_210107824
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 16:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Van der Poel is mits hij zich kan kwalificeren, en dat is een heel grote mits, ook niet kansloos voor een medaille in Parijs. Op de Spelen kun je veel makkelijker wegkomen met een slechte startpositie. Verre van simpel, maar door de strenge eisen aan de kwalificaties en het geringe aantal startplekken doen er maximaal 40 man mee. Dat is een wereld van verschil met de honderden die hij er op een wereldkampioenschap voorbij moet, ploegend vanaf de laatste rij tussen de Mexicanen en Iraniërs.
Mag wel hopen dat bij VDP na het zien van het wegparcours de realiteit is toegeslagen dat dat zijn beste kans ooit op een Olympische medaille gaat worden en niet de mountainbike. Het wegparcours is echt puur VDP.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:46:07 #123
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210114677
https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-2024-parijs-duur

Humfrie-god

Wat een prijzen voor die hotels, 2500 voor vier nachten terwijl je er eigenlijk echt alleen maar slaapt, doucht en ontbijt :')
  Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:49:36 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210114700
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 08:46 schreef Pino112 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-2024-parijs-duur

Humfrie-god

Wat een prijzen voor die hotels, 2500 voor vier nachten terwijl je er eigenlijk echt alleen maar slaapt, doucht en ontbijt :')
Ach ja, Humfrie komt toch alleen voor de Nederlanders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210114828
Het is echt idioot duur, prijzen tijdens het WK hier waren er niks bij. _O-

Stukje IOC uitbuiting genot.
Jack does it in real time...
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:10:34 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210114960
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 23:40 schreef TheArt het volgende:

[..]
Mocht Van Dijk op tijd weer een goed niveau halen, denk ik dat het viertal Vollering, Wiebes, Markus, Van Dijk mij het meest logische. De beste sprintster van allemaal, de beste renster van allemaal en twee toptijdrijdsters die allebei een eind komen in eendagskoersen en dus in dienst het e.e.a kunnen rechtzetten als dat moet. Een beter team zou ik niet kunnen bedenken op dit parcours. Als Van DIjk niet op tijd fit is, zal Vollering wel de tijdrit doen en lijkt me Van Anrooij de eerste gegadigde in de wegrit.
Wat mij betreft is Vollering + Van Dijk ook een optie voor tijdrit.
pi_210124597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat mij betreft is Vollering + Van Dijk ook een optie voor tijdrit.
Ik denk alleen dat het parcours van de olympische tijdrit echt op maat gemaakt is van Markus en veel minder op die van Vollering.
  Redactie Sport woensdag 2 augustus 2023 @ 14:28:11 #128
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_210132306
https://nocnsf.nl/nieuws/(...)rsoonlijk-excelleren

"De ambitie om bij de tien meest succesvolle topsportlanden ter wereld te horen staat fier overeind, daarnaast willen we ook de maatschappelijke meerwaarde van topsport meer gewicht geven.’’ - André Cats

Dit zijn toch wat betere geluiden dan Pietertje liet horen :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_210132351
P
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:28 schreef DeLuna het volgende:

"De ambitie om bij de tien meest succesvolle topsportlanden ter wereld te horen staat fier overeind, daarnaast willen we ook de maatschappelijke meerwaarde van topsport meer gewicht geven.’’ - André Cats

Pieter is gezwicht voor de NOS
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 augustus 2023 @ 09:03:01 #130
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210179411
Gister en vanmorgen zou er in de Seine de World Aquatics Open Water World Cup zijn, met oa Sharon en Marcel. Meteen een testevenement voor de Spelen.
We zouden kijken, maar ging niet door vanwege te slechte waterkwaliteit oa door de regen van de afgelopen dagen.
Ze mogen dus nog wel eea verbeteren aan de Seine het komend jaar anders heb je met de Spelen ook een probleem :')
  Redactie Sport zondag 6 augustus 2023 @ 09:16:11 #131
pi_210179475
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:28 schreef DeLuna het volgende:

Ik denk dat Pietertje vooral bedoelde ´we moeten niet de atleten kapotmaken omdat we maar zo graag top 10 willen halen´
  Redactie Sport zondag 6 augustus 2023 @ 09:17:19 #132
pi_210179481
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 09:03 schreef Pino112 het volgende:
Gister en vanmorgen zou er in de Seine de World Aquatics Open Water World Cup zijn, met oa Sharon en Marcel. Meteen een testevenement voor de Spelen.
We zouden kijken, maar ging niet door vanwege te slechte waterkwaliteit oa door de regen van de afgelopen dagen.
Ze mogen dus nog wel eea verbeteren aan de Seine het komend jaar anders heb je met de Spelen ook een probleem :')
Dit gezeik was toch al soortvan bekend, dat de waterkwaliteit matig is.

Wie hebben voor NL trouwens al limieten gehaald/tickets gehaald? Alleen de biefstukberijders en waterpolo toch?
pi_210179502
quote:
10s.gif Op zondag 6 augustus 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wie hebben voor NL trouwens al limieten gehaald/tickets gehaald? Alleen de biefstukberijders en waterpolo toch?
Diverse zwemmers en atletiekers ook al

Zeilers ook geloof ik, al is daar soms nog een interne selectie
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 6 augustus 2023 @ 09:27:15 #134
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210179528
quote:
10s.gif Op zondag 6 augustus 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vrouwen boogschieten las ik laatst.
pi_210179602
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vrouwen boogschieten las ik laatst.
Nope, die is niet binnen door een gigantische blunder van World Archery. De beste 3 landen van het WK mochten gaan, stond in de regels en Frankrijk als gastland zou 3 individuele plekken krijgen (=automatisch een teamplek), maar ze zouden ook nog op de reguliere manier meedingen naar een van de teamplekken. Gigantische kromme regels, maar zo hebben ze ze nou eenmaal opgesteld. Hoe dan ook, Frankrijk was een van de 4 halve finalisten op het WK. World Archery maakte na die kwartfinalisten bekend dat alle 4 de halve finalisten geplaatst waren voor de Spelen (want Frankrijk had toch al 3 individuele plekken), incl hele ceremonie waarin alle teams tickets kregen. Toen hebben ze de eigen regels nog eens bestudeerd en zijn ze erachter gekomen dat Frankrijk toch gewoon meedingt naar de teamplekken op de reguliere manier. Kortom, de nummer 4 van het WK zou voor nu buiten de boot pissen en juist ja, dat is Nederland geworden. Overigens lijkt me dit enorm voer voor juristen te zijn, want ze kondigden wel gewoon officieel aan dat de 4 halve finalisten geplaatst zouden zijn.

Wat betreft Nederlandse gekwalificeerden: ik kom aan 38 inclusief de 11 te selecteren waterpolosters.
  Redactie Sport zondag 6 augustus 2023 @ 09:51:56 #136
pi_210179708
Ik las juist dat het in de documenten stond dat als Frankrijk de top 3 zou halen, dat de plek dan door zou schuiven naar het OKT.
  Redactie Sport zondag 6 augustus 2023 @ 09:56:10 #137
pi_210179748
Atletiek 12 en Zwemmen 14 limieten volgens wiki. Ik vind dat altijd lastig te volgen als er geen naampjes bij staan en ook maar de vraag wat de bond doet. En we hebben India natuurlijk.
  zondag 6 augustus 2023 @ 10:05:21 #138
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210179837
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 09:39 schreef TheArt het volgende:

[..]
Nope, die is niet binnen door een gigantische blunder van World Archery. De beste 3 landen van het WK mochten gaan, stond in de regels en Frankrijk als gastland zou 3 individuele plekken krijgen (=automatisch een teamplek), maar ze zouden ook nog op de reguliere manier meedingen naar een van de teamplekken. Gigantische kromme regels, maar zo hebben ze ze nou eenmaal opgesteld. Hoe dan ook, Frankrijk was een van de 4 halve finalisten op het WK. World Archery maakte na die kwartfinalisten bekend dat alle 4 de halve finalisten geplaatst waren voor de Spelen (want Frankrijk had toch al 3 individuele plekken), incl hele ceremonie waarin alle teams tickets kregen. Toen hebben ze de eigen regels nog eens bestudeerd en zijn ze erachter gekomen dat Frankrijk toch gewoon meedingt naar de teamplekken op de reguliere manier. Kortom, de nummer 4 van het WK zou voor nu buiten de boot pissen en juist ja, dat is Nederland geworden. Overigens lijkt me dit enorm voer voor juristen te zijn, want ze kondigden wel gewoon officieel aan dat de 4 halve finalisten geplaatst zouden zijn.

Wat betreft Nederlandse gekwalificeerden: ik kom aan 38 inclusief de 11 te selecteren waterpolosters.
:{

Ik snap echt niets van bonden die hun eigen regels niet kennen.
  Redactie Sport zondag 6 augustus 2023 @ 10:11:46 #139
pi_210179899
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
:{

Ik snap echt niets van bonden die hun eigen regels niet kennen.
Dat was wel een schandalige fuckup ja.
  Trouwste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 19:52:58 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_210552442
Parijs heeft accommodaties voor Spelen 2024 op orde

Ruim tien maanden voor het begin van de Olympische Spelen ontving de organisatie achter ’Parijs 2024’ de wereldpers. Wat accommodaties betreft is de Franse hoofdstad op orde. In een goednieuwsshow kwamen pijnpunten mondjesmaat aan bod.

De openingsceremonie op 26 juli, niet in een stadion maar op de Seine, is zo’n dossier dat nog ’under progress’ is. „We hopen jullie er aan het einde van dit jaar meer over te kunnen vertellen”, sprak een woordvoerster tijdens de World Press Briefing. Boten met de deelnemers varen heen en terug over een traject van 6 kilometer, waarbij zo’n 600.000 toeschouwers worden verwacht. „Het is gecompliceerder dan een opening in een stadion.”

96 procent van de accommodaties bestond al of heeft een tijdelijk karakter. Alleen het Aquatics Centre, waar onder meer de waterpoloërs hun wedstrijden afwerken, is gloednieuw. Het is een van de accommodaties die genoemd wordt als het om de zogenoemde ’legacy’ gaat, de nalatenschap van de Olympische Spelen. Het wordt na de Spelen vooral gebruikt als recreatief zwembad in een buurt, waar sportaccommodaties schaars zijn.

Zo’n 400 journalisten maakten een tour langs diverse locaties zoals de immense evenementenhal Bercy waar turnster Sanne Wevers volgend jaar een gooi mag doen naar nieuw succes. Voor de roeiers is het Stade Nautique van Vaires-sur-Marne plaats van handeling, de baanwielrenners zullen op de hun bekende piste van Saint-Quentin-en Yvelines uitkomen. Het zijn locaties waar de paars-roze aankleding nog ontbreekt, zoals in het straatbeeld in Parijs nog weinig verwijst naar de Spelen.

Er wordt gesport op historische plaatsen met de paardensport bij het paleis van Versailles, het beachvolleybal in de schaduw van de Eiffeltoren en de finish van de wegwedstrijden van de wielrenners voor de Tuinen van Trocadero. „We willen de iconen van Parijs laten zien”, zei de woordvoerster, die ook het hockeystadion nog noemde. Het is honderd jaar geleden dat in het Stade Yves-du-Manoir de opening van de vorige Spelen in Parijs plaatsvond.

Een punt van zorg is nog de kwaliteit van het water van de Seine, waarin de openwaterzwemmers en triatleten volgend jaar in actie komen. „Het komt goed, er is geen plan B”, beloofde de betrokken woordvoerster, in de wetenschap dat de Franse overheid en het gemeentebestuur er meer dan een miljard euro tegenaan gooien om het water schoon te krijgen. Het is een cadeautje voor de Parijzenaars die straks weer kunnen zwemmen in hun beroemde rivier.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210740815
TOETERTJES!

twitter

Nederlandse ploeg in Parijs:
https://en.m.wikipedia.or(...)2024_Summer_Olympics
pi_210740897
Emma Oostwegel heeft vandaag ook de limiet gehaald ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 september 2023 @ 19:30:57 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210740949
Het eventingteam heeft op het EK een ticket binnen gesleept. Dat team ontbrak in Tokio...
Al zijn alle medailles in de paardensport een bonus. Dressuur zie ik geen Nederlandse combo's winnen. Springen blijft toch een loterij en eventing... Moeten we maar inruilen met de vierspan
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210741852
Maar de limiet halen is niet automatisch een ticket toch?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 september 2023 @ 21:17:13 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210742350
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:30 schreef borisz het volgende:
Het eventingteam heeft op het EK een ticket binnen gesleept. Dat team ontbrak in Tokio...
Al zijn alle medailles in de paardensport een bonus. Dressuur zie ik geen Nederlandse combo's winnen. Springen blijft toch een loterij en eventing... Moeten we maar inruilen met de vierspan
_O-

Doe dan dressuur er maar uit, als de vierspan er zo nodig in zou moeten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 september 2023 @ 15:25:33 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210787895
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 september 2023 @ 15:26:43 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210787913
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:25 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Dus op de PS mag wel en op de OS niet. Lekker weer, die niet-bestaande consistentie tussen het IOC en het IPC.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:26:49 #148
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210787915
Heb liever dat ze sterven dan gehandicapt raken en aan de Paralympics mee kunnen doen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 september 2023 @ 15:31:09 #149
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210787943
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus op de PS mag wel en op de OS niet. Lekker weer, die niet-bestaande consistentie tussen het IOC en het IPC.
Daar gaan ze nog over stemmen blijkbaar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 oktober 2023 @ 21:20:23 #150
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210897422
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:30 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/video/2493(...)isch-ticket-in-bezit

We hadden zelfs een Brits als bondscoach nodig voor dit ticket. Nou ja :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')