Je zal er maar een vakantie op een camping geboekt hebben.quote:
Ik ga in huis nu al half dood als het 30 graden is buiten.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:11 schreef Hamzoef het volgende:
Dit is toch echt niet normaal meer. Ik ben erg blij dat wij hier in Nederland tot nu toe van verschoond blijven.
Ik trek hitte ook erg slecht. Wanneer het dagenlang boven de 30 graden is heeft dat echt een negatieve impact op mij. Ik slaap dan ook slecht, dus daar begint het al.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:16 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik ga in huis nu al half dood als het 30 graden is buiten.
Ik ook. Helemaal als het ook nog vochtiger wordt. Niet te doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik trek hitte ook erg slecht. Wanneer het dagenlang boven de 30 graden is heeft dat echt een negatieve impact op mij. Ik slaap dan ook slecht, dus daar begint het al.
Wat dat betreft maak ik me ook wel zorgen om de toekomst.
In Brabant morgen gewoon 28 graden hoor.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Deze hitte had wel wat beter verdeeld kunnen worden. In het noorden is het geen moment echt zomer geweest
Af een toe een uitschieter naar 28 is geen zomer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In Brabant morgen gewoon 28 graden hoor.
En ja, dat is warm zat!!!
Volgend jaar komt dat vast wel weer goed.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Deze hitte had wel wat beter verdeeld kunnen worden. In het noorden is het geen moment echt zomer geweest
Gematigd zeeklimaat het is meestal half zomer half winter.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:11 schreef Hamzoef het volgende:
Dit is toch echt niet normaal meer. Ik ben erg blij dat wij hier in Nederland tot nu toe van verschoond blijven.
In mijn herinnering was dat een jaar of 40 geleden toch extreem heet.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In Brabant morgen gewoon 28 graden hoor.
En ja, dat is warm zat!!!
gemiddeld is Nederland nou eenmaal 22 graden, met uitschieters naar 28,quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Af een toe een uitschieter naar 28 is geen zomer.
in 2035 kan je straks met je bootje de noordpool bezoeken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
En nog zijn er idioten die niet geloven in klimaatverandering
We zitten er de hele zomer al onder, met zo nu en dan een dag of 2 die uitschieter.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:50 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
gemiddeld is Nederland nou eenmaal 22 graden, met uitschieters naar 28,
Ja, en?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zitten er de hele zomer al onder, met zo nu en dan een dag of 2 die uitschieter.
Het water ookquote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:50 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
in 2035 kan je straks met je electrisch bootje de noordpool bezoeken.
Geen zorgen, uitgaande van het IPCC rapport en de VVD die letterlijk niets doet tegen klimaatverandering kunnen we dit binnenkort ook hier verwachten.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Van geen enkele politieke partij die mee gaat regeren zijn ingrijpende maatregelen te verwachtenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen zorgen, uitgaande van het IPCC rapport en de VVD die letterlijk niets doet tegen klimaatverandering kunnen we dit binnenkort ook hier verwachten.
Ohja?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Van geen enkele politieke partij die mee gaat regeren zijn ingrijpende maatregelen te verwachten
Wat?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ohja?
Zijn we niet al jaren bezig dan?
Van het gas af. Hoge subsidies op isoleren en warmtepompen, zonnepanelen, zonneparken enz enz.quote:
Klopt, al is het bij de VVD pijnlijk hoe weinig ze dit verbergen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Van geen enkele politieke partij die mee gaat regeren zijn ingrijpende maatregelen te verwachten
Prima reactie van die VVD’erquote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt, al is het bij de VVD pijnlijk hoe weinig ze dit verbergen.
Dilan Yesilgoz: Andere landen moeten klimaatambitieverhogen
https://www.telegraaf.nl/(...)maatambitie-verhogen
En dan mensen die alarm slaan over de situatie wegzetten als drammers die te vergelijken zijn met een kind van 4.
[ twitter ]
Ah okee op die manier! Heb je gelijk in, maar ik vind dat het bedrijfsleven en dan met name de grootste vervuilers nog te weinig "gemotiveerd" worden. De rekening komt volledig bij de burger te liggen. Terwijl in Rotterdam de grootste vervuilers zittenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Van het gas af. Hoge subsidies op isoleren en warmtepompen, zonnepanelen, zonneparken enz enz.
Jaa dat helpt allemaal helemaal niks, dat klopt.
Het doet er allemaal niet toe, van mijn part gaan we vol op economische welvaart en 0 op klimaat.
Ook dat is totaal niet waar, grote vervuilers worden zwaar gedwongen om uitstoot te beperken. Kijk naar Shell en Tata steel.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ah okee op die manier! Heb je gelijk in, maar ik vind dat het bedrijfsleven en dan met name de grootste vervuilers nog te weinig "gemotiveerd" worden. De rekening komt volledig bij de burger te liggen. Terwijl in Rotterdam de grootste vervuilers zitten
Tata steel zit daar vlak achterquote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ah okee op die manier! Heb je gelijk in, maar ik vind dat het bedrijfsleven en dan met name de grootste vervuilers nog te weinig "gemotiveerd" worden. De rekening komt volledig bij de burger te liggen. Terwijl in Rotterdam de grootste vervuilers zitten
amercentrale is ook een vies ding.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook dat is totaal niet waar, grote vervuilers worden zwaar gedwongen om uitstoot te beperken. Kijk naar Shell en Tata steel.
Een rondje door Europa rijden, de grote industrie gebieden niet wijken en zie dat NL het erg goed doet.
Er zijn tot nu toe belachelijk weinig maatregelen genomen. Het klimaatakkoord gaat vrijwel zeker niet meer gehaald kunnen worden zonder hele drastische maatregelen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ohja?
Zijn we niet al jaren bezig dan?
lekker biomassacentrales subsidiëren dan komt het helemaal goed, of windmolens waarvan we de composietbladen niet kunnen recyclen, of zonnepanelen die gemaakt worden met een goor chemisch proces.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe belachelijk weinig maatregelen genomen. Het klimaatakkoord gaat vrijwel zeker niet meer gehaald kunnen worden zonder hele drastische maatregelen.
Vooral meer subsidies uitgeven aan fossiele brandstoffen en de luchtvaart en de trein links liggen met hoge ticketprijzen, dan komen we er wel.
Als je in deze tijd van het jaar naar Andalusië gaat ben je sowieso niet helemaal lekker. Het is daar standaard ontzettend heet.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zal er maar een vakantie op een camping geboekt hebben.![]()
Dan kun je dus bijna niets ondernemen. Ik zou omdraaien en terug naar huis gaan.
Biomassa is inderdaadquote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:18 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
lekker biomassacentrales subsidiëren dan komt het helemaal goed, of windmolens waarvan we de composietbladen niet kunnen recyclen, of zonnepanelen die gemaakt worden met een goor chemisch proces.
Vieze hypocriet ja.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt, al is het bij de VVD pijnlijk hoe weinig ze dit verbergen.
Dilan Yesilgoz: Andere landen moeten klimaatambitieverhogen
https://www.telegraaf.nl/(...)maatambitie-verhogen
En dan mensen die alarm slaan over de situatie wegzetten als drammers die te vergelijken zijn met een kind van 4.
[ twitter ]
Dat is waar. Ik wil nog naar Cordoba, maar ik wacht wel tot ver in het najaar.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als je in deze tijd van het jaar naar Andalusië gaat ben je sowieso niet helemaal lekker. Het is daar standaard ontzettend heet.
Die zuidelijkste steden zijn in het vroege voorjaar en late najaar heerlijk. Vaak rond de 25 graden.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik wil nog naar Cordoba, maar ik wacht wel tot ver in het najaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Alpha0 op 11-08-2021 23:19:50 ]
Van die kant komt de hitte wel voor Europa. In Spanje staat al 49 in de kaarten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:42 schreef Frutsel het volgende:
Tunesië, weliswaar geen Europa, maar okay, heeft ook een nieuw record?
[ twitter ]
Lang leve de Vuelta die zaterdag begintquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Van die kant komt de hitte wel voor Europa. In Spanje staat al 49 in de kaarten.
Groot deel van Spanje zit ruim boven de 40 graden. Niet te doenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lang leve de Vuelta die zaterdag begint
Dat was 2 jaar geleden ook al een feestquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lang leve de Vuelta die zaterdag begint
Zaterdag 38 graden in Burgos waar de proloog plaatsvindtquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Groot deel van Spanje zit ruim boven de 40 graden. Niet te doen
Meer in het noorden dus.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zaterdag 38 graden in Burgos waar de proloog plaatsvindt
Bijzondere verschillen danquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Meer in het noorden dus.
De 40 graden zit net onder Madrid.
Plaatje is van zaterdag 13 uur.
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |