abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200852091


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
Naamloos.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


ICR te Zvt, helaas niet getrokken door de 1157 maar de 1119. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 10-08-2021 21:28:27 ]
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:43:33 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200852496
Komen 1100's nog wel es op de baan? Heb ze nog nooit gezien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200852583
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Komen 1100's nog wel es op de baan? Heb ze nog nooit gezien.
Op een paar na allemaal al 20 jaar geleden gesloopt, joh. :+
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:49:11 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200852637
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Op een paar na allemaal al 20 jaar geleden gesloopt, joh. :+
1200's, 1300's en 2400's ook maar ook die ben ik nog wel es tegengekomen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200852672
Er worden weleens conditie- en overbrengingsritten mee gedaan. Zeldzaam. Het NSM heeft een werkende 1125 en een niet werkende 1107 geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200852683
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

1200's, 1300's en 2400's ook maar ook die ben ik nog wel es tegengekomen.
Ik denk dat je ervoor naar het Spoorwegmuseum moet. Misschien dat er nog eentje rijvaardig is. :)
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:52:20 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_200852738
@DeaDLocK2K Helemaal eens met je epistel in het vorige deel!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:52:37 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200852742
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Komen 1100's nog wel es op de baan? Heb ze nog nooit gezien.
In Goes staat er nog een tweetal weg te roesten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:54:17 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200852780
Gister de Wink van Arriva eens uitgeprobeerd. Heerlijk rustig treinen zo ten opzichte van de GTW. Stoelindeling is echter niet op alle plekken geweldig in de Wink, vooral als het druk is, maar daar had ik geen last van gelukkig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 augustus 2021 @ 08:54:25 #10
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_200857033
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Komen 1100's nog wel es op de baan? Heb ze nog nooit gezien.
Nee, al vele jaren niet meer, tenminste niet op eigen kracht omdat er geen toelating meer is. Het Spoorwegmuseum heeft wel plannen om de 1125 weer rijvaardig en toegelaten te krijgen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 augustus 2021 @ 09:06:18 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200857147
Vandaag 25 jaar geleden.
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20210811_25370919
Lovers ende Kennemerstrand Expres. Het heeft 2,5 jaar mogen duren :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200859564
Leuk artikel. Het perron van Santpoort-noord is nog steeds zo lang, er staat op de helft een hek. Dat was het deel voor de aftakking naar IJmuiden. En leuk dat er op de route nog aandenkens zijn aan de lijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200861845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 08:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, al vele jaren niet meer, tenminste niet op eigen kracht omdat er geen toelating meer is. Het Spoorwegmuseum heeft wel plannen om de 1125 weer rijvaardig en toegelaten te krijgen.
Die is in 2016 gereviseerd en rijvaardig gemaakt...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 15:44:51 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200862658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die is in 2016 gereviseerd en rijvaardig gemaakt...
Maar geen toelating voor zover ik weet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200862727
quote:
2s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar geen toelating voor zover ik weet...
18-6-2019 volgens: https://www.railwiki.nl/i(...)omotieven_serie_1100

quote:
Op 18 juni 2019 wordt door IL&T de locomotief weer toegelaten voor het spoor, ondanks dat de locomotief nog niet rijvaardig is. Een aantal werkzaamheden moeten nog worden uitgevoerd voordat de locomotief weer rijvaardig is. Een nieuwe toelating was nodig omdat de locomotief na afvoer ontdaan is van ATB-apparatuur en pas in 2015 weer is voorzien van ATB. Hierdoor waren er geen betrouwbare parameters beschikbaar voor de nieuwe ATB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200862735
Geen idee hoe betrouwbaar die meuk is daar btw.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 21:51:06 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200868342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geen idee hoe betrouwbaar die meuk is daar btw.
Ik kan niet in het NVR, ECVVR of EVR, we zullen het met de info van Railwiki moeten doen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200868683
Interessant. Ik vermoed dat deze data impliciet of expliciet publiek beschikbaar zou moeten zijn. Aangezien ik op Fok na nergens meer social media heb en dus zeeën van tijd (ik zet dus ook weer heerlijk bouwpakketten voor m'n modelbaan in elkaar enzo!) dus daar wil ik best wat moeite aan besteden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200869274
Goede keus om tijd in te stoppen, met dit 'zomerse' weer. Ben zelf bezig met herstellen van een Fleischmann V42-04, een Roco sik en een Roco buffel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200869737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goede keus om tijd in te stoppen, met dit 'zomerse' weer. Ben zelf bezig met herstellen van een Fleischmann V42-04, een Roco sik en een Roco buffel.
Gaaf!!

Ik heb 2 modelspoorcollega's, en één ervan vindt klussen aan materieel niet alleen leuk, hij is opgeleid als micro-electrotechnicus ofzo. Hij bouwt treintjes voor me om op dit moment.

1xSyntus Original Lint 41 in geel/wot: Is digitaal maar moet sound in
3x2200 Roco bruin jaren 90 model, 1 in ovp ongeopend; allemaal digitaal, 2 in deplorabele staat maar repareerbaar met moderne meuk die niets meer kost herlijk
1x2200 Roco geel jaren 90 model, deplorabele staat, digitaliseren+rijvaardig maken. UV got the best of it maar het lijkt erg op de verwaarloosde locs die in Frankrijk en België staan/stonden.
1xICM Lima Gold: digitaliseren+geluid
1xDDM Lima gold: functie-decoder in de stuurstand voor geduwd detectiebedrijf+loconetcommunicatie naar de centrale terug (tevens in kopbak blokkendoos (al ingebouwd) en in kopbak ICM hierboven)
1x6400 Lilliput, digitaliseren, geen ruimte voor geluid helaas

Hij vindt het leuk en het betekent dat ik straks in één keer een twintig tal complete treinen en locomotieven op de baan kan zetten met wat ik verzameld heb

Ik heb ook nog hondekoppen maar die moeten nog afgebouwd worden. Er is ook een NS Vectron onderweg maar die release is uitgesteld tot volgend jaar zomer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport woensdag 11 augustus 2021 @ 23:31:37 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200869950
Zeker een softwarestoring? Oh nee, het is Siemens en geen Bombardier :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 augustus 2021 @ 21:52:47 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200883837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Interessant. Ik vermoed dat deze data impliciet of expliciet publiek beschikbaar zou moeten zijn. Aangezien ik op Fok na nergens meer social media heb en dus zeeën van tijd (ik zet dus ook weer heerlijk bouwpakketten voor m'n modelbaan in elkaar enzo!) dus daar wil ik best wat moeite aan besteden.
Zo tof zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200883904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zeker een softwarestoring? Oh nee, het is Siemens en geen Bombardier :')
Alsof dat verschil maakt, alle software komt uit Inda :P Ik rook weleens een peukie met jongens die aan de ICNG werken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200900451
De dienstregeling tijden de Dutch Grand Prix (3-5 september) staat in de reisplanner.
Elke 5 minuten vertrekt een trein vanaf Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee en vice versa.
12 treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee, alleen station Overveen zal worden voorbij gereden.

Nu werk ik zelf niet bij de spoorwegen, echter lijkt het mij een beste prestatie.
Alle overige treinen op dit traject rijden dan niet op dit traject, zoals de Intercity Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal die over Schiphol naar Leiden gaat, in plaats van via Haarlem en Heemstede-Aanmaakhout.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200900533
De prestatie zal ik beoordelen na het weekend, eerst zien dan geloven :Y
pi_200900771
Hier toevallig nog geïnteresseerden voor het nieuwjaarsrondje over 2 weken? Het kan nog en er is een topic over :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200900819
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:34 schreef b2py het volgende:
De prestatie zal ik beoordelen na het weekend, eerst zien dan geloven :Y
Amen, bro.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200901105
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier toevallig nog geïnteresseerden voor het nieuwjaarsrondje over 2 weken? Het kan nog en er is een topic over :Y
Ik heb even in mijn agenda gekeken en geconstateerd dat nieuwjaar inmiddels dichterbij is dan verder weg, ik sla over.
pi_200902556

Op moment 26:02 is in ruwbouw iets te zien wat lijkt op een geplande aftakking die er nooit is gekomen. Weet iemand hier misschien wat meer van?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:26:47 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200902614
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 00:20 schreef Bitlord het volgende:

Op moment 26:02 is in ruwbouw iets te zien wat lijkt op een geplande aftakking die er nooit is gekomen. Weet iemand hier misschien wat meer van?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloementunnel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200902633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 22:07 schreef b2py het volgende:

[..]
Ik heb even in mijn agenda gekeken en geconstateerd dat nieuwjaar inmiddels dichterbij is dan verder weg, ik sla over.
Nou bedankt voor het proberen hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:29:11 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200902635
twitter


Nog een beeld er van
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200907891
Dank allen!

Kan mij niet voorstellen hoe bloementransport ooit handiger of goedkoper met treinen ipv vrachtauto's uitgevoerd kon worden.
pi_200908343
Autonome voertuigen die de bloemen naar de veiling brachten van een vliegtuig en daarna weer ophaalden naar Schiphol om vanaf daar de wereld weer over te gaan. Duurzaam, snel, geen chauffeurskosten.
pi_200913940
Wanneer stapt die topman van ProRail op?
pi_200913966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:59 schreef b2py het volgende:
Wanneer stapt die topman van ProRail op?
Als de trein langs het perron staat.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:27:38 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_200914530
Dus. Ik was 2 weken op vakantie. Met de auto. Naar Oostenrijk een maat opzoeken, en daarna naar Hongarije.
Gezien ik het plan had om vlakbij de Roemeense grens - 500 meter ofzo van de grens vandaan - te gaan loeren, dus maar even plannen gemaakt om ook in Roemenië te kijken. Onder het mom van "ik ben niet heel vaak in de buurt"

En kiek, daar hebben we jeugdsentiment rijden O+
9 Augustus 2021 - Vroeger als klein kind was het een heel uitstapje. Van Dronrijp helemaal naar Leeuwarden, een kippenstukje, met een Wadloper van Noordned. Altijd bij de ouders zeuren of we niet met de trein naar de stad konden. Tsja, zo waren wij als klein kind wel..

De cabinedeur meestal open, altijd even bij de machinist meekijken. Zelf je kaartje knippen en zulke dingen. Nostalgische herinneringen als je eraan terug denkt.

Met dat idee wilde ik dus al langer een Wadloper opzoeken. Vorig jaar hebben we er 1 gezien in Polen, maar niet helemaal zoals ik wilde.
Dit jaar was ik in Hongarije op vakantie, en kwam ik ook aan de oostkant van het land, en dus vlakbij de Roemeense grens.
De drang om de grens over te gaan was groot, er werd research gedaan, en pas een dag van te voren was zeker dat er een Wadloper echt gepland is, en zelfs de omloop had ik van een Roemeense hobbyist.

In de ochtend nog even een treintje aan de Hongaarse kant van de grens geklikt, en 2km verder de grens over en op naar Oradea. Het treinstel zou in het station moeten staan als ik er achter zou passeren, dus op hoop van zegen.
En jawel, een wadloper DH-2 stond er! Vol goede moed en nog meer goede moed als eerder die ochtend werd doorgereden naar Butan om de trein als R 15034 te kunnen vastleggen.
Strak op tijd hoorde ik in de verte al een trein toeteren, en toen hij de bocht om kwam was het duidelijk: mijn zeer gehoopte Wadloper kwam dan eindelijk! Mijn dag kon niet meer stuk, en die was pas net begonnen zegmaar..

Wadloper 78-3216, de ex-NS/NoordNed 3216, passeert hier met een mooi dieselpluimpje de eenzame fotograaf die speciaal hiervoor een bliksembezoek aan Roemenië bracht.
Dinsdagochtend nog even in Valea lui Mihai gekeken, en toen weer Hongarije in.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:33:24 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200914641
Mooi hoor. Echte nostalgie O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:35:00 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_200914677
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi hoor. Echte nostalgie O+
Had er graag nog een ritje aan besteed als reiziger, maar had daar in mijn reisschema weinig tijd voor. Misschien iets voor volgend jaar.
Foto van 's avonds in Oradea volgt nog.
Tussen Oradea en Cluj Napoca rijden ze maar 2 ritten per richting(1 omloop), de rest zou ex-DB 614/624 moeten zijn.
Op die lijn rijdt IRC ook nog met ex-DB 628'ers, en CFR met Desiro's en getrokken treinen.
  zondag 15 augustus 2021 @ 08:56:17 #40
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200918659
Trouwens, weet er iemand of de doorloopkoppen van de MS96 weer in werking zijn gesteld? De doorloopkoppen van de MS96 waren vorig jaar vanwege corona buiten werking gesteld en ik ben benieuwd naar de actuele situatie. Ben namelijk een rondje Ardennen met de trein aan het plannen (Maastricht-Liège-Leuven-Namur-Dinant-Libramont-Namur-Liège-Maastricht)
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200919013
Mooie foto met dito verhaal @greavy ^O^
pi_200919197
Gaaf Greavy!
pi_200963048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De dienstregeling tijden de Dutch Grand Prix (3-5 september) staat in de reisplanner.
Elke 5 minuten vertrekt een trein vanaf Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee en vice versa.
12 treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee, alleen station Overveen zal worden voorbij gereden.

Nu werk ik zelf niet bij de spoorwegen, echter lijkt het mij een beste prestatie.
Alle overige treinen op dit traject rijden dan niet op dit traject, zoals de Intercity Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal die over Schiphol naar Leiden gaat, in plaats van via Haarlem en Heemstede-Aanmaakhout.
Waarom stopt de sprinter dan wel op station Halfweg en Spaarnwoude? Ik zou die paar reizigers lekker met de bus naar Haarlem of Sloterdijk vervoeren.

Nadeel is natuurlijk verder dat als de trein vol is vanaf Amsterdam Centraal niemand meer bij kan vanaf Sloterdijk of Haarlem.

Daarnaast als het precies 30 minuten enkele reis is lijkt mij de kering ook erg strak.
pi_200963258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 10:59 schreef Brembo het volgende:

[..]
Waarom stopt de sprinter dan wel op station Halfweg en Spaarnwoude? Ik zou die paar reizigers lekker met de bus naar Haarlem of Sloterdijk vervoeren.

Nadeel is natuurlijk verder dat als de trein vol is vanaf Amsterdam Centraal niemand meer bij kan vanaf Sloterdijk of Haarlem.

Daarnaast als het precies 30 minuten enkele reis is lijkt mij de kering ook erg strak.
Zowel Halfweg als Spaarnwoude heeft een P+R parkeerterrein. Auto's kunnen Zandvoort niet in. Het is dit, of doorrijden naar Beverwijk.

Om de 5 minuten dienstregeling te hanteren moet wel werkelijk alles goed gaan. Bij vertrek van een trein uit Zandvoort is de volgende er binnen 60 seconde.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 14:55:22 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200966715
Dat gaat sowieso helemaal in de soep lopen _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200966826
Men moet het meer zien als een paar dagen "spoorboekloos rijden" op dat baanvak. In theorie iedere 5 minuten een trein (EVMET), in de praktijk wat gependel van een aantal omlopen waar er af en toe eentje geschrapt wordt bij te veel vertraging.

Overigens geheel tegen mijn principe in dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling moeten rijden. _O-
pi_200967068
Deinstregeling schmienstregeling.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_200967786
Misschien een hele domme vraag,maar google helpt.mij niet echt verder.
Maar waarom hebben ze bij de ic-direct een loc geplaatst voor het stuurstandrijtuig?
pi_200967815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:28 schreef pitboer het volgende:
Misschien een hele domme vraag,maar google helpt.mij niet echt verder.
Maar waarom hebben ze bij de ic-direct een loc geplaatst voor het stuurstandrijtuig?
Het ombouwen van de stuurstand voor de Traxx-loc is niet haalbaar gebleken. De stuurstand was voor het laatst gebruikt in combinatie met de 1700 e-loc. Het ligt technisch zeer ingewikkeld om de stuurstand geschikt te maken voor communicatie met de Traxx. Dus dat de signalen van de stuurtafel electrisch overgebracht worden naar de Traxx-loc. De stuurstand is uitgeschakeld en kan niet gebruikt worden om de trein te besturen.

Nu rijden de ic-direct treinen in 'sandwich'-bedrijf, dat heeft tevens als voordeel dat als er een loc uitvalt, de trein toch door kan.

Als proef zijn er wel twee stuurstandrijtuigen omgebouwd voor de Traxx. Later is besloten niet verder te gaan met ombouwen omdat het te complex was en te duur.
bron: https://www.treinenweb.nl(...)and-rijtuig-bds.html

[ Bericht 5% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-08-2021 16:39:48 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport woensdag 18 augustus 2021 @ 16:40:26 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200967927
Flinke puinhoop bij de Pinzgauer Lokalbahn: https://salzburg.orf.at/stories/3117287/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')