ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
ICR te Zvt, helaas niet getrokken door de 1157 maar de 1119.
[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 10-08-2021 21:28:27 ]
Gister de Wink van Arriva eens uitgeprobeerd. Heerlijk rustig treinen zo ten opzichte van de GTW. Stoelindeling is echter niet op alle plekken geweldig in de Wink, vooral als het druk is, maar daar had ik geen last van gelukkig.
Nee, al vele jaren niet meer, tenminste niet op eigen kracht omdat er geen toelating meer is. Het Spoorwegmuseum heeft wel plannen om de 1125 weer rijvaardig en toegelaten te krijgen.
Leuk artikel. Het perron van Santpoort-noord is nog steeds zo lang, er staat op de helft een hek. Dat was het deel voor de aftakking naar IJmuiden. En leuk dat er op de route nog aandenkens zijn aan de lijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Nee, al vele jaren niet meer, tenminste niet op eigen kracht omdat er geen toelating meer is. Het Spoorwegmuseum heeft wel plannen om de 1125 weer rijvaardig en toegelaten te krijgen.
Die is in 2016 gereviseerd en rijvaardig gemaakt...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op 18 juni 2019 wordt door IL&T de locomotief weer toegelaten voor het spoor, ondanks dat de locomotief nog niet rijvaardig is. Een aantal werkzaamheden moeten nog worden uitgevoerd voordat de locomotief weer rijvaardig is. Een nieuwe toelating was nodig omdat de locomotief na afvoer ontdaan is van ATB-apparatuur en pas in 2015 weer is voorzien van ATB. Hierdoor waren er geen betrouwbare parameters beschikbaar voor de nieuwe ATB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Interessant. Ik vermoed dat deze data impliciet of expliciet publiek beschikbaar zou moeten zijn. Aangezien ik op Fok na nergens meer social media heb en dus zeeën van tijd (ik zet dus ook weer heerlijk bouwpakketten voor m'n modelbaan in elkaar enzo!) dus daar wil ik best wat moeite aan besteden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 11 augustus 2021 22:48 schreef spectrumanalyser het volgende: Goede keus om tijd in te stoppen, met dit 'zomerse' weer. Ben zelf bezig met herstellen van een Fleischmann V42-04, een Roco sik en een Roco buffel.
Gaaf!!
Ik heb 2 modelspoorcollega's, en één ervan vindt klussen aan materieel niet alleen leuk, hij is opgeleid als micro-electrotechnicus ofzo. Hij bouwt treintjes voor me om op dit moment.
1xSyntus Original Lint 41 in geel/wot: Is digitaal maar moet sound in 3x2200 Roco bruin jaren 90 model, 1 in ovp ongeopend; allemaal digitaal, 2 in deplorabele staat maar repareerbaar met moderne meuk die niets meer kost herlijk 1x2200 Roco geel jaren 90 model, deplorabele staat, digitaliseren+rijvaardig maken. UV got the best of it maar het lijkt erg op de verwaarloosde locs die in Frankrijk en België staan/stonden. 1xICM Lima Gold: digitaliseren+geluid 1xDDM Lima gold: functie-decoder in de stuurstand voor geduwd detectiebedrijf+loconetcommunicatie naar de centrale terug (tevens in kopbak blokkendoos (al ingebouwd) en in kopbak ICM hierboven) 1x6400 Lilliput, digitaliseren, geen ruimte voor geluid helaas
Hij vindt het leuk en het betekent dat ik straks in één keer een twintig tal complete treinen en locomotieven op de baan kan zetten met wat ik verzameld heb
Ik heb ook nog hondekoppen maar die moeten nog afgebouwd worden. Er is ook een NS Vectron onderweg maar die release is uitgesteld tot volgend jaar zomer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 11 augustus 2021 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Interessant. Ik vermoed dat deze data impliciet of expliciet publiek beschikbaar zou moeten zijn. Aangezien ik op Fok na nergens meer social media heb en dus zeeën van tijd (ik zet dus ook weer heerlijk bouwpakketten voor m'n modelbaan in elkaar enzo!) dus daar wil ik best wat moeite aan besteden.
Zo tof zijn!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De dienstregeling tijden de Dutch Grand Prix (3-5 september) staat in de reisplanner. Elke 5 minuten vertrekt een trein vanaf Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee en vice versa. 12 treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee, alleen station Overveen zal worden voorbij gereden.
Nu werk ik zelf niet bij de spoorwegen, echter lijkt het mij een beste prestatie. Alle overige treinen op dit traject rijden dan niet op dit traject, zoals de Intercity Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal die over Schiphol naar Leiden gaat, in plaats van via Haarlem en Heemstede-Aanmaakhout.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 augustus 2021 21:48 schreef Dr_Flash het volgende: Hier toevallig nog geïnteresseerden voor het nieuwjaarsrondje over 2 weken? Het kan nog en er is een topic over
Ik heb even in mijn agenda gekeken en geconstateerd dat nieuwjaar inmiddels dichterbij is dan verder weg, ik sla over.
Autonome voertuigen die de bloemen naar de veiling brachten van een vliegtuig en daarna weer ophaalden naar Schiphol om vanaf daar de wereld weer over te gaan. Duurzaam, snel, geen chauffeurskosten.
Dus. Ik was 2 weken op vakantie. Met de auto. Naar Oostenrijk een maat opzoeken, en daarna naar Hongarije. Gezien ik het plan had om vlakbij de Roemeense grens - 500 meter ofzo van de grens vandaan - te gaan loeren, dus maar even plannen gemaakt om ook in Roemenië te kijken. Onder het mom van "ik ben niet heel vaak in de buurt"
9 Augustus 2021 - Vroeger als klein kind was het een heel uitstapje. Van Dronrijp helemaal naar Leeuwarden, een kippenstukje, met een Wadloper van Noordned. Altijd bij de ouders zeuren of we niet met de trein naar de stad konden. Tsja, zo waren wij als klein kind wel..
De cabinedeur meestal open, altijd even bij de machinist meekijken. Zelf je kaartje knippen en zulke dingen. Nostalgische herinneringen als je eraan terug denkt.
Met dat idee wilde ik dus al langer een Wadloper opzoeken. Vorig jaar hebben we er 1 gezien in Polen, maar niet helemaal zoals ik wilde. Dit jaar was ik in Hongarije op vakantie, en kwam ik ook aan de oostkant van het land, en dus vlakbij de Roemeense grens. De drang om de grens over te gaan was groot, er werd research gedaan, en pas een dag van te voren was zeker dat er een Wadloper echt gepland is, en zelfs de omloop had ik van een Roemeense hobbyist.
In de ochtend nog even een treintje aan de Hongaarse kant van de grens geklikt, en 2km verder de grens over en op naar Oradea. Het treinstel zou in het station moeten staan als ik er achter zou passeren, dus op hoop van zegen. En jawel, een wadloper DH-2 stond er! Vol goede moed en nog meer goede moed als eerder die ochtend werd doorgereden naar Butan om de trein als R 15034 te kunnen vastleggen. Strak op tijd hoorde ik in de verte al een trein toeteren, en toen hij de bocht om kwam was het duidelijk: mijn zeer gehoopte Wadloper kwam dan eindelijk! Mijn dag kon niet meer stuk, en die was pas net begonnen zegmaar..
Wadloper 78-3216, de ex-NS/NoordNed 3216, passeert hier met een mooi dieselpluimpje de eenzame fotograaf die speciaal hiervoor een bliksembezoek aan Roemenië bracht. Dinsdagochtend nog even in Valea lui Mihai gekeken, en toen weer Hongarije in.
Had er graag nog een ritje aan besteed als reiziger, maar had daar in mijn reisschema weinig tijd voor. Misschien iets voor volgend jaar. Foto van 's avonds in Oradea volgt nog. Tussen Oradea en Cluj Napoca rijden ze maar 2 ritten per richting(1 omloop), de rest zou ex-DB 614/624 moeten zijn. Op die lijn rijdt IRC ook nog met ex-DB 628'ers, en CFR met Desiro's en getrokken treinen.
Trouwens, weet er iemand of de doorloopkoppen van de MS96 weer in werking zijn gesteld? De doorloopkoppen van de MS96 waren vorig jaar vanwege corona buiten werking gesteld en ik ben benieuwd naar de actuele situatie. Ben namelijk een rondje Ardennen met de trein aan het plannen (Maastricht-Liège-Leuven-Namur-Dinant-Libramont-Namur-Liège-Maastricht)
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 13 augustus 2021 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende: De dienstregeling tijden de Dutch Grand Prix (3-5 september) staat in de reisplanner. Elke 5 minuten vertrekt een trein vanaf Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee en vice versa. 12 treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee, alleen station Overveen zal worden voorbij gereden.
Nu werk ik zelf niet bij de spoorwegen, echter lijkt het mij een beste prestatie. Alle overige treinen op dit traject rijden dan niet op dit traject, zoals de Intercity Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal die over Schiphol naar Leiden gaat, in plaats van via Haarlem en Heemstede-Aanmaakhout.
Waarom stopt de sprinter dan wel op station Halfweg en Spaarnwoude? Ik zou die paar reizigers lekker met de bus naar Haarlem of Sloterdijk vervoeren.
Nadeel is natuurlijk verder dat als de trein vol is vanaf Amsterdam Centraal niemand meer bij kan vanaf Sloterdijk of Haarlem.
Daarnaast als het precies 30 minuten enkele reis is lijkt mij de kering ook erg strak.
[..] Waarom stopt de sprinter dan wel op station Halfweg en Spaarnwoude? Ik zou die paar reizigers lekker met de bus naar Haarlem of Sloterdijk vervoeren.
Nadeel is natuurlijk verder dat als de trein vol is vanaf Amsterdam Centraal niemand meer bij kan vanaf Sloterdijk of Haarlem.
Daarnaast als het precies 30 minuten enkele reis is lijkt mij de kering ook erg strak.
Zowel Halfweg als Spaarnwoude heeft een P+R parkeerterrein. Auto's kunnen Zandvoort niet in. Het is dit, of doorrijden naar Beverwijk.
Om de 5 minuten dienstregeling te hanteren moet wel werkelijk alles goed gaan. Bij vertrek van een trein uit Zandvoort is de volgende er binnen 60 seconde.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Men moet het meer zien als een paar dagen "spoorboekloos rijden" op dat baanvak. In theorie iedere 5 minuten een trein (EVMET), in de praktijk wat gependel van een aantal omlopen waar er af en toe eentje geschrapt wordt bij te veel vertraging.
Overigens geheel tegen mijn principe in dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling moeten rijden.
Misschien een hele domme vraag,maar google helpt.mij niet echt verder. Maar waarom hebben ze bij de ic-direct een loc geplaatst voor het stuurstandrijtuig?
Op woensdag 18 augustus 2021 16:28 schreef pitboer het volgende: Misschien een hele domme vraag,maar google helpt.mij niet echt verder. Maar waarom hebben ze bij de ic-direct een loc geplaatst voor het stuurstandrijtuig?
Het ombouwen van de stuurstand voor de Traxx-loc is niet haalbaar gebleken. De stuurstand was voor het laatst gebruikt in combinatie met de 1700 e-loc. Het ligt technisch zeer ingewikkeld om de stuurstand geschikt te maken voor communicatie met de Traxx. Dus dat de signalen van de stuurtafel electrisch overgebracht worden naar de Traxx-loc. De stuurstand is uitgeschakeld en kan niet gebruikt worden om de trein te besturen.
Nu rijden de ic-direct treinen in 'sandwich'-bedrijf, dat heeft tevens als voordeel dat als er een loc uitvalt, de trein toch door kan.
Als proef zijn er wel twee stuurstandrijtuigen omgebouwd voor de Traxx. Later is besloten niet verder te gaan met ombouwen omdat het te complex was en te duur. bron: https://www.treinenweb.nl(...)and-rijtuig-bds.html
[ Bericht 5% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-08-2021 16:39:48 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32