abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200847944
Als volgende stap in mijn carrière zou ik eigenlijk over een paar jaar zzp'er willen worden. Een van de belangrijkste reden dat ik hier naar uitkijk is dat ik als auto liefhebber eigenlijk liever in een leuke youngtimer zou rijden dan in een nieuwe lease auto en dus heel graag van de youngtimer regeling gebruik zou willen maken.

Nou schoot mij het volgende idee te binnen en ik vroeg me af of mensen argumenten hebben die ik over het hoofd zie waarom dit niet zou kunnen;

Ik vraag me af of het mogelijk is om kleinschalig maar wel actief als ZZP'er te werken naast mijn vaste baan en dan vervolgens een verlies te draaien vanwege het onderhoud dat ik heb aan mijn oude auto, om dit verlies uit mijn eenmanszaak vervolgens in mijn belasting aangifte te compenseren met mijn inkomsten uit mijn arbeidscontract zodat ik volledig van de fiscale aftrekbaarheid gebruik kan maken?

Ik weet dat er een regel bestaat dat je verliezen die je hebt geleden als ondernemer kunt compenseren in box 1 met het inkomen uit een vaste baan, maar ik weet niet of dit alleen is als je gestopt bent en of er fiscale wetten zijn die voorkomen dat ik zo'n overduidelijke poging kan doen om de belastingdienst te slim af te zijn.

Mocht dit het domste idee van de dag zijn; excuus! Het is maar een gedachte spinsel!
pi_200848035
Waarom koop je die 15 jaar oude bak niet gewoon privé en laat je je reiskosten vergoeden ipv een leaseauto?
pindazakje
pi_200848080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom koop je die 15 jaar oude bak niet gewoon privé en laat je je reiskosten vergoeden ipv een leaseauto?
Omdat ik mijn zinnen heb gezet op auto's die duur uit kunnen vallen in onderhoud.

Daarnaast maak ik ook heel veel privé kilometers waardoor het al heel snel voordelig word voor mij om een auto op naam van de zaak te rijden.
pi_200848103
Als ZZP'er, voor hoeveel opdrachtgevers ga je dan werken?
dag
pi_200848149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef Peter het volgende:
Als ZZP'er, voor hoeveel opdrachtgevers ga je dan werken?
Ik ken de regel, ik zit ook nog eens in de overheidssector waar dit al helemaal een heet hangijzer is nu :)

Ik hoop een handje vol particuliere klanten te kunnen bedienen (minimaal 2 dus), daarnaast handel ik nu al hobbymatig in artikelen, dit zou ik daarna ook onder de vlag "eenmanszaak" voort kunnen zetten.
pi_200848186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:46 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Omdat ik mijn zinnen heb gezet op auto's die duur uit kunnen vallen in onderhoud.

Daarnaast maak ik ook heel veel privé kilometers waardoor het al heel snel voordelig word voor mij om een auto op naam van de zaak te rijden.
ok ik ken de regels verder niet, maar het is wel heel raar dat ZZP'ers blijkbaar goedkoop in oude auto's kunnen rijden met dikke motoren. Doet de overheid dit om mensen te stimuleren om zelfstandig te worden ipv te werken voor een baas?
pindazakje
pi_200848267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

ok ik ken de regels verder niet, maar het is wel heel raar dat ZZP'ers blijkbaar goedkoop in oude auto's kunnen rijden met dikke motoren. Doet de overheid dit om mensen te stimuleren om zelfstandig te worden ipv te werken voor een baas?
Ik vraag het me ook weleens af, ik kan me ook zo voorstellen dat deze regel binnen afzienbare tijd ter discussie zal komen te staan terwijl de overheid ons allemaal in Tesla's probeert te proppen.

Al moet ik wel zeggen; een nieuwe auto produceren kost meer CO2 dan dat de auto in de rest van zijn leven zal uitstoten, ik geloof zodoende zelf wel dat het voor de totale CO2 uitstoot van de planeet beter zou zijn als mensen minder nieuwe auto's zouden kopen en langer in de zelfde auto's door zouden rijden (alleen voor de luchtkwaliteit van hartje Amsterdam is het dan weer gunstiger als iedereen elektrisch gaat rijden).
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:11:56 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200848339
En wil je die auto’s kopen of leasen?
pi_200848425
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
En wil je die auto’s kopen of leasen?
Kopen
pi_200849001
Dit kan niet, mag niet en je gaat gegarandeerd vragen krijgen. Het is gewoon fraude en de Belastingdienst controleert hier actief op.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:02:57 #11
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_200849059
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:58 schreef bijdehand het volgende:
Dit kan niet, mag niet en je gaat gegarandeerd vragen krijgen. Het is gewoon fraude en de Belastingdienst controleert hier actief op.
Dit klinkt inderdaad enorm frauduleus. Dat is niet helemaal de bedoeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')