Omdat ik mijn zinnen heb gezet op auto's die duur uit kunnen vallen in onderhoud.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom koop je die 15 jaar oude bak niet gewoon privé en laat je je reiskosten vergoeden ipv een leaseauto?
Ik ken de regel, ik zit ook nog eens in de overheidssector waar dit al helemaal een heet hangijzer is nuquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:48 schreef Peter het volgende:
Als ZZP'er, voor hoeveel opdrachtgevers ga je dan werken?
ok ik ken de regels verder niet, maar het is wel heel raar dat ZZP'ers blijkbaar goedkoop in oude auto's kunnen rijden met dikke motoren. Doet de overheid dit om mensen te stimuleren om zelfstandig te worden ipv te werken voor een baas?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:46 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Omdat ik mijn zinnen heb gezet op auto's die duur uit kunnen vallen in onderhoud.
Daarnaast maak ik ook heel veel privé kilometers waardoor het al heel snel voordelig word voor mij om een auto op naam van de zaak te rijden.
Ik vraag het me ook weleens af, ik kan me ook zo voorstellen dat deze regel binnen afzienbare tijd ter discussie zal komen te staan terwijl de overheid ons allemaal in Tesla's probeert te proppen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
ok ik ken de regels verder niet, maar het is wel heel raar dat ZZP'ers blijkbaar goedkoop in oude auto's kunnen rijden met dikke motoren. Doet de overheid dit om mensen te stimuleren om zelfstandig te worden ipv te werken voor een baas?
Kopenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
En wil je die auto’s kopen of leasen?
Dit klinkt inderdaad enorm frauduleus. Dat is niet helemaal de bedoeling.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:58 schreef bijdehand het volgende:
Dit kan niet, mag niet en je gaat gegarandeerd vragen krijgen. Het is gewoon fraude en de Belastingdienst controleert hier actief op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |