abonnement Unibet Coolblue
pi_200953612
Jullie zijn lief. We hebben het babynestje van Doomoo tevoorschijn gehaald, de kraam vindt het prima als ze daar lekker in gaat slapen. Co-sleeper is nu nog te veel lava, beter doen als alles goed opgestart is. Ze heeft al twee tevreden slaapjes in het nestje gedaan op de keukentafel. Twee keer gevoed met de kraam, ging erg goed beide keren aan beide borsten. Wel al een kloofje rechts, dus flink smeren met tepelzalf al. We hebben proefzakjes kunstvoeding in huis voor het geval de borst aanbieden vanavond/vannacht te weinig melk biedt of het even moeizaam gaat, maar we blijven natuurlijk veel aanleggen. Mijn man heeft even goed geslapen en ik heb vanmorgen een uurtje gelegen en ga nu ook weer even. Kijken wanneer ze weer wil drinken, is al wel weer 4 uur geleden. Ze slaapt nog steeds en is niet wakker te krijgen voor een voeding, haha, ook niet na temperaturen en verschonen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:18:09 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200954160
4 uur is wel echt heel lang voor een pasgeboren baby. Ik zou haar dan toch wakker maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200956520
Spinazie >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200956525
Gefeliciteerd en welkom Komkommer! Hoeveel woog je kleintje uiteindelijk?
pi_200956679
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:58 schreef PKM het volgende:
Spinazie >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moet in je mond, guitig snuitje!!! :D O+

@Smart_ass hoe gaat het met Bubbles en jouw afwezigheid in de avonden?
pi_200957294
@tpopml Goed! Lief dat je het vraagt. Het op bed leggen door vriend gaat prima. De eerste avond heeft hij haar gekolfde melk aangeboden die we nog in de vriezer hadden liggen, maar dat was heel hard huilen en wilde ze niet. Daarna is ze wel gewoon in slaap gevallen en heeft ze de hele nacht doorgeslapen. Ik heb na thuiskomst die avond (en de avond erna) nog geprobeerd te kolven maar er kwam echt nauwelijks iets uit, dus we hebben de avondvoeding laten vervallen de 3 avonden dat ik weg ben. Ze lijkt het niet echt meer nodig te hebben. De avonden dat ik er wel ben voed ik haar wel nog voor het slapen gaan, anders zal het helemaal snel gedaan zijn met de productie denk ik.

Hoe is het met Mickey? Eerste verjaardag is in zicht! Al plannen gemaakt?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:51:24 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200957456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 08:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, was heftig. Ik heb even flink gehuild toen ze na de verschoonsessie en temperatuursessie van 6:15 uur ook weer zo overstuur was. Steeds is ze een half uur tevreden en daarna raakt ze weer overstuur. We hebben geen idee wat er aan de hand is natuurlijk. Het is zo zielig en het breekt je moederhart, vooral omdat ik zelf niet al te veel wil rondlopen nog.
Nu slaapt ze al wel een uurtje weer op haar linkerzij naast mij in het grote bed. Dan is ze tevreden. Hopelijk vandaag wat rust in de tent en dat we bij kunnen slapen om de beurt.
:* zo een lief klein baby'tje is ook heel erg heftig. Laat je lekker vertroetelen, ook door je man. Een bevalling is, zelfs als het een hele goede positieve ervaring is, echt heftig. Ik acht het niet onmogelijk dat je nog vol adrenaline zit nu (bij mij duurde dat iets van 3 dagen). Als dat uitgewerkt is, dan ervaar je mogelijk een dip in energie en kan ook zijn dat je dan ineens spierpijn gaat voelen enzo. Allemaal niks geks aan.

Hoe is het met je naweeën?

En flink huilen.. oh, the memories. Ik heb zelf echt veel gehuild in de kraamweek.
Resistance is futile.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:52:29 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200957477
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:58 schreef PKM het volgende:
Spinazie >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- O+
Resistance is futile.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:01:04 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200957648
@Tink89 nog een paar weken en dan begint denk ik het vaste voedsel al. Kan best zijn dat het dan ineens een stuk beter gaat. Hou je het nog een paar weken vol?
Resistance is futile.
pi_200958291
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:42 schreef Smart_ass het volgende:
@:tpopml Goed! Lief dat je het vraagt. Het op bed leggen door vriend gaat prima. De eerste avond heeft hij haar gekolfde melk aangeboden die we nog in de vriezer hadden liggen, maar dat was heel hard huilen en wilde ze niet. Daarna is ze wel gewoon in slaap gevallen en heeft ze de hele nacht doorgeslapen. Ik heb na thuiskomst die avond (en de avond erna) nog geprobeerd te kolven maar er kwam echt nauwelijks iets uit, dus we hebben de avondvoeding laten vervallen de 3 avonden dat ik weg ben. Ze lijkt het niet echt meer nodig te hebben. De avonden dat ik er wel ben voed ik haar wel nog voor het slapen gaan, anders zal het helemaal snel gedaan zijn met de productie denk ik.

Hoe is het met Mickey? Eerste verjaardag is in zicht! Al plannen gemaakt?
Wat fijn O+ ook voor je vriend! Moest je nog wennen aan het zelf weg zijn of was het wel een welkome afwisseling? Of allebei natuurlijk :P

Mickey doet het goed! Kan zijn oor, neus, mond en tenen aanwijzen als je daarom vraagt. Als de Sonos aangaat dan kijkt hij blij op en wil dan het liefst opgetild worden om te dansen O+ hij lijkt ook af en toe mee te zingen (al kan je het ook enthousiast gillen noemen :') ).

Verjaardagsplannen, pfoe. Een mooie Bumbataart en wat familie. Wellicht dat ik een feestje geef voor de buurkindertjes die om en nabij dezelfde leeftijd hebben, dat lijkt me wel leuk :)

Nja, vooral nog hersenspinsels dus!
pi_200960802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 17:18 schreef Tink89 het volgende:
4 uur is wel echt heel lang voor een pasgeboren baby. Ik zou haar dan toch wakker maken.
Dank je! Morgen even met de kraam bespreken. 7 voedingen minimaal per 24 uur is volgens mij de richtlijn vanuit de organisatie van mijn kraam. Daar komen we dan nu wel net aan, maar dat gaan we misschien wel even ophogen inderdaad.
pi_200960808
Vandaag ging het trouwens heel goed! Ze heeft alle keren heel goed gedronken beide borsten en plast en poept ook uitstekend. Morgen weer even doornemen hoe we het verder gaan doen. Het ritme van vandaag was fijn: verschonen, tempen, voeden. Daar zijn we een uur mee bezig. Nadien even rondlopen voor de krampjes die al gekomen zijn. Grappig dat je dat zo goed merkt. Scheetjes laten, afzetten met de beentjes. Dan in het babynestje of bij papa/mama slapen. En dan anderhalf uur/twee uur later beginnen we weer. :)

Mijn herstel gaat goed! Ik ben vandaag veel uit bed geweest. Heb gewoon twee maaltijden aan de keukentafel gegeten en ben tussendoor ook gewoon aan tafel gaan zitten als ik niet ging slapen of voeden. Ik heb een goede hoeveelheid bloedverlies en iedere keer zie ik dat ook minder worden. Plassen gaat goed en ik heb ook al een klein beetje ontlasting gehad. Alle controles van mij zijn ook perfect. Ik kan best vlot rondlopen en ben nog niet stijf/beurs. Maar wellicht komt dat dus nog een beetje. :)
Af en toe een lichte nawee, maar dat mag absoluut geen naam hebben!
pi_200960885
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:34 schreef tpopml het volgende:

[..]
Wat fijn O+ ook voor je vriend! Moest je nog wennen aan het zelf weg zijn of was het wel een welkome afwisseling? Of allebei natuurlijk :P

Mickey doet het goed! Kan zijn oor, neus, mond en tenen aanwijzen als je daarom vraagt. Als de Sonos aangaat dan kijkt hij blij op en wil dan het liefst opgetild worden om te dansen O+ hij lijkt ook af en toe mee te zingen (al kan je het ook enthousiast gillen noemen :') ).

Verjaardagsplannen, pfoe. Een mooie Bumbataart en wat familie. Wellicht dat ik een feestje geef voor de buurkindertjes die om en nabij dezelfde leeftijd hebben, dat lijkt me wel leuk :)

Nja, vooral nog hersenspinsels dus!
Zeeeeer welkome afwisseling. Was helemaal klaar met dat thuis zitten :D.

Oh wauw wat leuk! En wat goed van dat aanwijzen! Dansen en zingen (gillen) klinken bekend ja, haha. Hier gaat altijd direct het hele lichaam in beweging zodra ze muziek hoort ook ja, heel grappig.

Dat klinken in elk geval leuke verjaardagsplannen O+.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 05:09:52 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200960897
Fijn te leze dat alles zo goed gaat @Komkommerschijfje . Hier wat ongevraagde tips van wat je morgen zou kunnen bespreken om anders te doen:
- niet steeds tempen
- ‘s nachts niet verschonen bij enkel plas
- meer blijven liggen!

Oké dat laatste is vooral een stokpaardje van mij. Leuk dat je het kan, veel uit bed, maar waarom zou je? Je lichaam heeft zo’n enorme prestatie geleverd, gun het rust. Platte rust. Hoe meer je ligt, hoe beter en sneller je uiteindelijk herstelt. Er zijn veel situaties waarin je moet trainen/oefenen om sterker te worden maar hier hoeft dat juist niet :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200960947
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:59 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Komkommer! Hoeveel woog je kleintje uiteindelijk?
Dank je! Uiteindelijk toch ietsje minder dan verwacht op basis van de echo's. Grappig hoe dat dan toch anders wordt. Ze woog 3240 gram. Het is vooral een mini: 47 cm!
pi_200960955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 05:09 schreef Lemijn het volgende:
Fijn te leze dat alles zo goed gaat @:Komkommerschijfje . Hier wat ongevraagde tips van wat je morgen zou kunnen bespreken om anders te doen:
- niet steeds tempen
- ‘s nachts niet verschonen bij enkel plas
- meer blijven liggen!

Oké dat laatste is vooral een stokpaardje van mij. Leuk dat je het kan, veel uit bed, maar waarom zou je? Je lichaam heeft zo’n enorme prestatie geleverd, gun het rust. Platte rust. Hoe meer je ligt, hoe beter en sneller je uiteindelijk herstelt. Er zijn veel situaties waarin je moet trainen/oefenen om sterker te worden maar hier hoeft dat juist niet :).
Dank je wel. :) We hebben net inderdaad haar luier ook niet verschoond. Er was een heel mini-verkleurstreepje zichtbaar op haar luier, maar dat was echt weinig. Ervoor gekozen om alleen te tempen en de luier een beetje opzij te schuiven. Daarna weer terug goed gedaan. Dat ging prima!
En je hebt gelijk, ik laat me vandaag ook even goed verwennen. Mijn man slaapt heel goed deze nacht tussen de cycli door, die heeft echt wel bijna 6 uurtjes te pakken straks. Die zal vandaag ook niet meer echt gaan rusten overdag. Kan hij haar meenemen als ik even wil slapen zonder haar. Merk wel dat ik van ieder geluidje nog even m'n ogen open.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 07:37:41 #167
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200961149
Verstandig om aan je rust te denken. De eerste dagen ga je ook hard op adrenaline. Daarna kickt de vermoeidheid wel een keertje in. Zou fijn zijn om dat zoveel als mogelijk te beperken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 08:45:03 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200961442
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:01 schreef Seven. het volgende:
@:Tink89 nog een paar weken en dan begint denk ik het vaste voedsel al. Kan best zijn dat het dan ineens een stuk beter gaat. Hou je het nog een paar weken vol?
Qua voeden houd ik het prima vol, maar ik vrees wel een beetje voor opnieuw buikpijn en krampjes straks en daar heeft hij zo'n last van...

Hij zit overigens al best prima met ondersteuning en brengt bijvoorbeeld z'n bijtring (of mijn vinger) heel gericht naar z'n mond al, maar ga toch maar even wachten met groente tot hij iig 5,5 maand ofzo is. Da's nog twee weken.

Vannacht was redelijk, maar toen was de oudste om 5 uur wakker, dus da's dan toch een beetje jammer |:(

En komkommer: neem je rust, echt! Ik deed dat bij mijn oudste niet en was na de kraamweek kapot moe en toen ging m'n man na een paar weken weer werken en was die bijzondere tijd ineens voorbij. Laat je vertroetelen. Ontbijt op bed is prima, maar er de hele dag niet uit komen ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200963153
Ik had overigens geen probleem met me laten verwennen in de kraam. Bankhangen met baby, thee en eten en Amazon Prime zodat ik Buffy kon kijken. Not exactly baby material, maar de rewatch was heerlijk. Ik heb daar echt toffe herinneringen aan, hihi
Niet helemaal verantwoord babymateriaal maar hij had toch zijn ogen meer dicht dan open dus...

Hoe is het eigenlijk met de adrenaline @Komkommerschijfje? Speel je de bevalling nog veel af in je hoofd?
Ik weet dat kraamvisite dan zei: "Hoe is het gegaan?" en dat ik echt dacht, man daar vraag je me wát! Ik heb hier zoveel over te vertellen maar als ik begin dan wordt het echt een spraakwaterval aan TMI, maar ik wil het ook wel delen maar maar zit JIJ daarop te wachten? ik overdenk niet veel hoor
pi_200963270
Ik ben in de kraamweek ook niet gek veel in bed gebleven en avondeten heb ik ook meteen aan de eettafel gedaan. Het ging fysiek goed met me, dus het kon maar mentaal kon ik niet op bed eten na de hg. Wel gewoon veel rust genomen.

Ik kreeg na de bevalling op m'n kop van de verpleegkundige omdat ik even een rondje door de verloskamer ging maken om te kijken of we alle spulletjes weer verzameld hadden. :')
  woensdag 18 augustus 2021 @ 11:15:35 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_200963293
Zit je je nu te verantwoorden voor je tv keuze met baby op schoot? :D
Even voor de beeldvorming, toen mijn dochter veertien maanden was kreeg ze een stevige luchtweginfectie, ik heb in drie dagen drie seizoenen Walking Dead gebinged met haar op mijn schoot. Laat staan dat een newborn van 2 dagen daar ook maar iets van mee krijgt. Je kunt een baby de hele dag voor een horrorshow parkeren en ze zien alleen licht en kleurtjes hoor ;)
disclaimer
  woensdag 18 augustus 2021 @ 11:23:30 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200963420
Als mijn baby later bij de brandweer gaat zoek ik je op om dat te weerleggen SQ. Maar tot die tijd ben ik het geheel met je eens :D :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200965463
Toen Banaan een baby was las ik met rode oortjes voor uit Komt een vrouw bij de dokter.

En de tijd die we op de bank doorbrachten was met een gemak een maand hoor. O+

Met Poffertje was dat anders, liep ik na een week al met draagzak buiten. *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200965623
Nooit geweten dat je een pasgeboren baby hoort te temperaturen bij elke verschoning (8x per dag?!). En hoelang hoor je dit te doen dan? Klinkt me vrij invasief in de oren :P.

[ Bericht 2% gewijzigd door Smart_ass op 18-08-2021 13:41:48 ]
pi_200966023
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:30 schreef Smart_ass het volgende:
Nooit geweten dat je een pasgeboren baby hoort te temperaturen bij elke verschoning (8x per dag?!). En hoelang hoor je dit te doen dan? Klinkt me vrij invasief in de oren :P.
De hele kraamweek geloof ik, maar als je baby het goed doet kan je 't prima doen met minder vaak tempen hoor. Ik deed eigenlijk thuis meteen 1 x voor we de nacht in gingen, 1 x snachts en 1 x s'ochtends en dan overdag nog een keer ergens :P en die midden in de nacht deed ik na 1 goede nacht thuis ook niet meer O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')