quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:27 schreef BE het volgende:
Mijn kinderen vonden het ook geen probleem, ze konden amper naar buiten kijken zonder die dingen in het begin.
Je hebt gelijk. Europees is het 1.50m tenzij uitzonderingregel zoals 1.35m in NL.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:49 schreef Leandra het volgende:
Overigens zijn er ook landen waar kinderen tot 1.50 lang in een autostoeltje moeten zitten.... dat daar even rekening mee gehouden wordt als er weer naar het buitenland gereisd wordt
Ik las jouw reactie in het vorige topic en dacht ook al; oei, mijn dochter van 11 moet bij Leandra op een stoelverhoger. Gelukkig rijdt ze een cabrio want dochter is 1.70quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:49 schreef Leandra het volgende:
Ik zat nog met die 12 jaar in gedachten, want vroeger mocht een kind onder de 12 sowieso niet voorin, en volgens mij is er nog een tijdje de situatie geweest dat onder de 12 alleen mocht met een autostoeltje.
Mijne nog láng nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:09 schreef lunapuella het volgende:
Oh, dat is goed om te weten. Mijn lang end van net zes tikt al wel bijna de 1.35 aan.
Oh deze wist ik niet. Onze 10-jarige is over de 1.50, daar zou ik echt geen verhoger voor hebben geregeld als we nog die kant op waren gegaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:59 schreef laziness het volgende:
Frankrijk doet het wel op leeftijd10 jaar en jonger in een stoeltje/zitverhoger.
Toen ik in Indonesië was heb ik echt knappe dingen gezien.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn ook landen waar je met 3 kinderen en 2 kippen en een geit op de brommer mag zonder helm
Haha, mijn vriend is ook zó voorzichtig. Hij vindt monkeytown nog wel spannend voor de 5,5 jarige, laat staan voor de bijna 4 jarige.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:57 schreef Nanukerst het volgende:
Ik leef dus samen met een man die ONTZETTEND voorzichtig is met alles rondom de kinderen. Pas op, kijk uit, niet doen, dat is gevaarlijk, etcetera. Hij ziet in elke beweging die zij maken een groot gevaar in de vorm van hersenletsel of dwarslaesie. Dat mag wat ontspannener, wat mij betreft. Maar dan aan de andere kant zonder nadenken tegen ons kind van net 1.30 zeggen JA JOH IK DENK DAT DE ZITVERHOGER AL NIET MEER HOEFT HOOR.![]()
![]()
![]()
En dan ook al de zitverhoger achterin leggen en lekker op pad gaan met de auto met het kind, niet gehinderd door enige kennis of common sense.
Ik ben echt heel chill over het algemeen, maar daar kan ik slecht tegen.
1.70 is idd wel van een andere ordequote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:12 schreef lily het volgende:
[..]
Ik las jouw reactie in het vorige topic en dacht ook al; oei, mijn dochter van 11 moet bij Leandra op een stoelverhoger. Gelukkig rijdt ze een cabrio want dochter is 1.70
Hier idem en dan ook pas kind voorin zonder stoelverhoger...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:57 schreef Nanukerst het volgende:
Ik leef dus samen met een man die ONTZETTEND voorzichtig is met alles rondom de kinderen. Pas op, kijk uit, niet doen, dat is gevaarlijk, etcetera. Hij ziet in elke beweging die zij maken een groot gevaar in de vorm van hersenletsel of dwarslaesie. Dat mag wat ontspannener, wat mij betreft. Maar dan aan de andere kant zonder nadenken tegen ons kind van net 1.30 zeggen JA JOH IK DENK DAT DE ZITVERHOGER AL NIET MEER HOEFT HOOR.![]()
![]()
![]()
En dan ook al de zitverhoger achterin leggen en lekker op pad gaan met de auto met het kind, niet gehinderd door enige kennis of common sense.
Ik ben echt heel chill over het algemeen, maar daar kan ik slecht tegen.
Weet je, mijn moeder was daar altijd erg voorzichtig mee, liet ook al gordels achterin plaatsen in de auto die ze in 1972 kochten, waarvoor de dealer haar nog net niet voor gek verklaarde maar wel duidelijk maakte dat ze het maar overdreven nonsens vonden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:59 schreef Nanukerst het volgende:
En inderdaad, throwback naar de jaren 80 waar wij met ons hele gezin (7 man) gewoon op pad gingen met zo'n Renaultje, kinderen gewoon opstapelen op elkaars schoot.
Oh wauw, gelukkig mag ik dan zelf nét zonder stoelverhoger vervoerd wordenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Europees is het 1.50m tenzij uitzonderingregel zoals 1.35m in NL.
Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland eisen dus wel gewoon 1.50m.
Frankrijk doet het wel op leeftijd10 jaar en jonger in een stoeltje/zitverhoger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |